Tax.lt narys Sergej1991

S
Tax.lt narys nuo
2011-04-23
Sergej1991
forume parašė 2 žinučių

Naujausios žinutės:

2016-07-27 20:06 Įvairūs » Anstoliai » #1325493
Noriu įsteigti mažąją bendriją. Turiu komercinės paskirtės patalpą, kurioje ketinu užregistuoti bendrijos buveinę. Ar yra teisiskai pagristas būdas naudoti patalpą savo veikloje neįforminus ją kaip bendrijos turtą ( kad likviduojant įmonę dėl potencialaus bankroto, patalpa išliktų mano nuosavybėje)? Jeigu įnamona, tada kaip tai būtų galima įforminti ( pagal nuomos, panaudos sutartį ar kaip kitaip)? Būsiu tik vienas bendrijos narys.
2011-04-23 15:33 Įvairūs » Banali tema » #943515
Sveiki visi!

Kaip ir jūs, aš bandau suprasti nelengvą mokesčių sistemą Lietuvoje – kas ir kaip deklaruojama, skaičiuojama bei registruojama buh. balanse. Darau tai savarankiškai – todėl ne visada žinau kur gauti reikiamą informaciją. Perkaitės kelėta knygų, leidinių ir daug temų šiame ir kituose forumuose daug ką išaiškėjo, tačiau ir iškėlę daug papildomų klausimų. Tad užduosiu juos šioje temoje, o kas gerai žino ir kam nesunku galės paaiškinti. 

Tarkim norėčiau įsiregistruoti IĮ ( šio metų tai nepopuliari forma nes daugiau mokesčiu bei soc draudimo įmokų mokėti, bet tai būs kaip pavyzdįs ), yra daug konsultacinių firmų padedančių rinkti dokumentus ir registruotis įmone ( kainuoja apie 800 lt jeigu neklystų ). Daleiskim žadu viska padaryti savarankiškai be išorinės pagalbos ( spėju kad tai sunku bet vis gi  )

Registruojamos įmonės Juridinių Asmenų Registre ( JAR)
Ruošiami dokumentai;
1. įmonės nuostatai – steigimo dokumentas, internete yra daug šablonų. Ar įmonės apskaitos politika privaloma IĮ ? ( aplamai gi IĮ gali nedaryti buh. apskaitą .... )
2. Jeigu steigėjas nėra patalpų, skirtų IĮ buveinei, savininkas, tada nuo savininko reikalingas raštiškas leidimas patalpų panaudojimui. Priešingu atveju – dokumentai patvirtinantys steigėjo nuosavybės teisę į patalpas. Kokios klasės/grupės turi būti patalpas – administracinės, gyvenamosios ar gamybinės? Ar nesvarbų? Perrigestravimas irgi vyksta JAR. Kur galima rasti daugiau informacijos apie procedūrą?
3. licenzijos, jeigu numatoma verstis licenziotą veiklą. Internete yra informacijos į kokią instituciją kreiptis siekiant gauti tam tikrą licenziją. Kuo vardu juos turi buti gaunamos? Lygtais, įmone dar neįregistruota – reiškia steigėjo vardu ? Aplamai licenzijos būtinai reikia gauti prieš registraciją ar tai galima padaryti įmonei įsikūrus?
4. prašymas įregistruoti JAR. Tai JAR-1 forma su priedais IĮ JAR-PP, JAR-S, JAR-T, JAR-VO-V.
5. kiti dokumentai, „ patvirtinantys, kad visos atitinkamuose teisės aktuose numatomos prievolės buvo įvykdytos“. Kokie būna tie kiti „patvirtinantys“ dokumentai ir „numatomos prievolės“?
6. steigėjo asmens tapatybės dokumentai. Tai tikriausiai pasas, gal dar ko nors reikia ?
7. įmonė turi tūrėti atsiskaitomąjį sąskaitą. Ja reikia atidaryti prieš ar po registracijos? Kokia tvarka tai daroma? Kokie dokumentai reikalingi bankui? Pvz., kaip tai daroma SEB banke ?
8. antspaudą reikia užsakyti prieš ar po registracijos?
9. Darbo Saugos kursą reikia išklausyti ( apie 500 lt kainuoja ) tik norint verstis gamybinę veiklą ar visais atvejais? Kur jos organizuojamos?
10. Ar būtina IĮ steigėjui turėti pažymą, patvirtinanti valstybinės kalbos žinias ( tam tikros kategorijos ) ?

Visi minėti dokumentai, kurie reikalingi, nunešami notarui, kuris patikrina ar pateikti duomenys teisingi, ir notariškai patvirtina nuostatus ( iš viso trys kopijos reikia paruošti ). Kokius veiksmus notaras dar turi atlikti ? Ar būna problemos pateikiant jiems dokumentus patvirtinimui? Pvz..

Jeigu viskas tvarkoje, tada po notaro jau galima dokumentus nunešti JAR registravimui. Tai kainuoja 106 lt ( ? ). Galima iš anksčio rezervuoti pavadinimą už papildomą mokestį. Ar tai būtina daryti? Kaip galima patikrinti jog numatomas pavadinimas dar neužimtas? Ir po savaitės įmonė būs priregistruota ir reikės ateiti paiimti dokumentą su įmonės kodu – lygtais tai plastikinė kortelė...

JAR perduoda duomenis į VMI. Per 2 dienas ( gal anksčiau/vėliau ? ) į nurodyta el. paštą siunčiamas laiškas su forma F0791 Juridinio asmens pranešimas apie jo duomenų papildymą/pakeitimą mokesčio mokėtojų registre ( kurioje jau būs įvesta kai kuri informaciją, pvz mokesčių mokėtojo kodas, toks pats kaip ir juridinio asmens kodas ). Forma reikia pabaigti pildyti ir nusiusti atgal į VMI. Ateis patvirtinimas.
Toliau VMI perduoda duomenis į SODRA ir po 2 savaičių ( gal anksčiau/vėliau ? ) iš SODROS gaunamas draudėjo kodas ( t.y. priregistravo soc. draudimo įmokų mokėtojų – už save 37,5% kaip IĮ savininko ir 30,98% ( + 9% nuo darbo užmokesčio ). Tas kodas reikalingas pildant deklaracijas į SODRA (1-SD, 2-SD, SAM и SAV ).
Tai gaunasi taip kad pačiam registruojant įmonę nereikia eiti į VMI ir SODRA ir kažką papildomai teikti?
Kiekviena mėnesi savininkas būtinai turi sau paskirti išėmimus ( kodas 02 Individualios įmonės savininko iš IĮ gautos pajamos, priskiriamos susijusiomis su darbo santykiais ) . Nuo šios sumos išskaitoma SODRA 37,5% ( įmoka nurodoma formoje SAV – Pranešimas apie savarankiškai dirbančius asmenis siunčiamoje kiekviena mėnesi paskutinė diena ( ar tikrai taip ? ).
Minėta suma turi būti „suderinta su VMI bei Soc. Fondo Vadyba“. ( Nemažiau kaip 800 lt, t.y. 800*37,5%= 300 lt mokėti į SODRA neatsižvelgiant ar tikrai buvo uždirbtas pelnas ). Kokia tvarka atliekamas tas „suderinimas“ ? Ka reikia siusti VMI ir SODRA‘i šio atvejų? Vienoje vietoje buvo pažymėta jog ta „suderinta“ suma laikoma nurodytai SAV pranešimuose už metus, ( pvz. 12*800= 9600 lt. ). Ar tikrai taip?

Kol kas pakaks klausimų – laukiu gerų atsakymų 
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui