Mokesčiai Norvegijoje?

Petronele Petronele 18331
1 2013-04-25 16:02 Petronele

wirgina rašė: ... gal jiems yra kokių nuolaidų ? smile

Truputis yra, jei paštu siųsis tai niekas ten nežiūri komercinės ar nekomercinės tos siuntos, žiūri tik į jų vertę ir pagal tai apmokestina:
www.cust.lt/web/guest/verslui/pastosiuntos/gabenimas
Svetys Svetys 12
1 2013-09-19 13:29 Svetys

compiuter rašė:
Skaičiau skaičiau...bet reikia praktiškų patarimų.
Esame UAB pilnai dirbanti ir norinti komandiruoti kelis darbininkus ne ilgiau kaip 183 d. į Norvegiją.
1.Ar gavus E-101 formą visi mokesčiai mokami Lietuvoje?
2.Dėl PVM. Kol kas nulinis PVM. Tuos 50000 NOK , kurie yra virš 21000 lt viršysime jau antrą mėn.
3.Kol kas pagrindinis klausimas - kokia forma toliau vykdyti veiklą? NUF? įregistruoti kaip atskirą individualią įmonę? Na apie AS dar negalvojam. Įmonės veikla - pavojinga darbų saugos požiūriu.
Gal kas nors turintis patirties atsilieps.Būčiau labai dėkinga.


Jeigu užsienio įmonė (šiuo atveju - lietuviška UAB) Norvegijos teritorijoje vykdo užsakymą, kurio vertė viršija NOK 10 000, visais atvejais būtina apie tokį užsakyma ne vėliau kaip per 14 dienų nuo darbų pradžios pranešti Norvegijos mokesčių administratoriui (Norvegijos centrinio mokesčių biuro užsienio tarnybai - SFU), išsiunčiant formą RF-1199BE su atitinkama informacija apie pirkėją, užsakymo pradžią ir pabaigą, kainą, kontrakto rūšį, užsakymą atliksiančius UAB darbuotojus ir t.t. Išimtis taikoma tik prekių eksportui į Norvegiją. Tokiu atveju, pranešimo siųsti nereikia. Neišsiuntus pranešimo yra taikomos baudos.
Prieš siunčiant RF-1199BE yra tikslinga iš anksto registruoti NUF (užsienio įmonės atstovybę Norvegijoje, arba, paprastai kalbant, tiesiog užregistruoti UAB Norvegijos registre be norvegiško juridinio asmens statuso), nusiunčiant į Norvegijos centrinį koordinacinį registrą BR-1080 E formą su išsamia infomacija apie UAB. Tai yra reikalinga tam, kad gauti norvegišką organizacijos numerį, kuris bus naudojamas UAB'o korespondencijoje su visomis Norvegijos administruojančiomis įstaigomis bei priežiūros tarnybomis (visuose pranešimuose, deklaracijose ir pan.) Tokiu būdu užregistravus NUF, bus traktuojama, kad UAB veikla Norvegijoje bus vykdoma ne per nuolatinę buveinę Norvegijoje. Ir tai yra esminis momentas apmokestinimo požiūriu. Beje, tokiam NUF'ui atskiros finansinės atskaitomybės Norvegijoje nebūtų, nebent pagal kriterijus, apibrėžtus dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyje su Norvegija, būtų nustatyta, kad vis dėlto yra nuolatinės buveinės Norvegijoje požymių. Šioj vietoj reikėtų viską labai labai atidžiai ir korektiškai "susidėlioti", kad nebūtų jokių nuolatinės buveinės požymių.
Taigi, visa, kas aukšiau aprašyta - būtų pati pati Jūsų UAB legalios veiklos Norvegijoe pradžia. Be šito Jūs labai rizikuotumėte (tiek UAB, tiek komandiruoti darbuotojai), nes visais atvejais vykdant bet kokią ekonominę veiklą Norvegijos teritorijoje atsiranda mokestinės prievolės arba UAB'ui, arba Norvegijoje dirbantiems UAB'o darbuotojams. Toliau trumpai atsakysiu į klausimus:
Visų pirma reikia atskirti dvi privalomų mokesčių/įmokų rūšis, susijusias su darbo santykiais: A. Pajamų mokestis B. Socialinės įmokos. Dvigubo amokestinimo išvengimo sutartyse kalbaba tik apie A, o apie B kalbama Europos tarybos reglamentuose.
1. E101 (arba A1) forma pažymi, kurios valstybės socialinė apsauga taikoma darbuotojui. Jeigu Jūsų UAB darbuotojui turėtų šią formą, reikštų, kad jiems jų darbo Norvegijoje metu galiotų Lietuvos socialinė apsauga, todėl nuo jų pajamų, gautų už darbą Norvegijoje socialinių įmokų mokėti nereikėtų (tiek išskaitytų iš darbuotojų algos, tiek mokamų darbdavio lėšomis). Dėl pajamų mokesčio - tai priklausytų: 1) pagal kokį kontraktą (darbuotojų nuomos ar darbų atlikimo) UAB'o darbuotojai dirba Norvegijoje, 2) nuo darbuotojų darbo Norvegijoe trukmės per 12 mėn. laikotarpį (>ar< 183 d.), 3) ar darbuotojų darbo Norvegijoje metu, jiem gali būti suteiktas keliautojo (pendler) statusas.
2. PVM mokėtoju registruotis Norvegijoje nereikia tik jeigu UAB vykdo darbuotojų nuomą ir tai daro ne per nuolatinę buveinę Norvegijoje. Visais kitais atvejais pasiekus NOK 50 000 pardavimų ribą - būtina registruotis PVM mokėtoju Norvegijoje. Neturint nuolatinės buveinės Norvegijoje reikia registruotis per norvegišką atstovą (fiskalinį agentą).
3. Į šį klausimą turbūt atsakiau pačioje pradžioje... Papildysiu - Norvegiškos įmonės niekada neprivalu registruoti, visada galima apsieiti su NUF. O geriausiai būtų iš vis apsieiti su NUF be nuolatinės buveinės Norvegijoje. Tačiau kokį veiklos modelį bepasirinktumėte, visada išliks mokestinės prievolės Norvegijoje.
Svetys Svetys 12
2013-09-19 13:29 Svetys
Jeigu užsienio įmonė (šiuo atveju - lietuviška UAB) Norvegijos teritorijoje vykdo užsakymą, kurio vertė viršija NOK 10 000, visais atvejais būtina apie tokį užsakyma ne vėliau kaip per 14 dienų nuo darbų pradžios pranešti Norvegijos mokesčių administratoriui (Norvegijos centrinio mokesčių biuro užsienio tarnybai - SFU), išsiunčiant formą RF-1199BE su atitinkama informacija apie pirkėją, užsakymo pradžią ir pabaigą, kainą, kontrakto rūšį, užsakymą atliksiančius UAB darbuotojus ir t.t. Išimtis taikoma tik prekių eksportui į Norvegiją. Tokiu atveju, pranešimo siųsti nereikia. Neišsiuntus pranešimo yra taikomos baudos.
Prieš siunčiant RF-1199BE yra tikslinga iš anksto registruoti NUF (užsienio įmonės atstovybę Norvegijoje, arba, paprastai kalbant, tiesiog užregistruoti UAB Norvegijos registre be norvegiško juridinio asmens statuso), nusiunčiant į Norvegijos centrinį koordinacinį registrą BR-1080 E formą su išsamia infomacija apie UAB. Tai yra reikalinga tam, kad gauti norvegišką organizacijos numerį, kuris bus naudojamas UAB'o korespondencijoje su visomis Norvegijos administruojančiomis įstaigomis bei priežiūros tarnybomis (visuose pranešimuose, deklaracijose ir pan.) Tokiu būdu užregistravus NUF, bus traktuojama, kad UAB veikla Norvegijoje bus vykdoma ne per nuolatinę buveinę Norvegijoje. Ir tai yra esminis momentas apmokestinimo požiūriu. Beje, tokiam NUF'ui atskiros finansinės atskaitomybės Norvegijoje nebūtų, nebent pagal kriterijus, apibrėžtus dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyje su Norvegija, būtų nustatyta, kad vis dėlto yra nuolatinės buveinės Norvegijoje požymių. Šioj vietoj reikėtų viską labai labai atidžiai ir korektiškai "susidėlioti", kad nebūtų jokių nuolatinės buveinės požymių.
Taigi, visa, kas aukšiau aprašyta - būtų pati pati Jūsų UAB legalios veiklos Norvegijoe pradžia. Be šito Jūs labai rizikuotumėte (tiek UAB, tiek komandiruoti darbuotojai), nes visais atvejais vykdant bet kokią ekonominę veiklą Norvegijos teritorijoje atsiranda mokestinės prievolės arba UAB'ui, arba Norvegijoje dirbantiems UAB'o darbuotojams. Toliau trumpai atsakysiu į klausimus:
Visų pirma reikia atskirti dvi privalomų mokesčių/įmokų rūšis, susijusias su darbo santykiais: A. Pajamų mokestis B. Socialinės įmokos. Dvigubo amokestinimo išvengimo sutartyse kalbaba tik apie A, o apie B kalbama Europos tarybos reglamentuose.
1. E101 (arba A1) forma pažymi, kurios valstybės socialinė apsauga taikoma darbuotojui. Jeigu Jūsų UAB darbuotojui turėtų šią formą, reikštų, kad jiems jų darbo Norvegijoje metu galiotų Lietuvos socialinė apsauga, todėl nuo jų pajamų, gautų už darbą Norvegijoje socialinių įmokų mokėti nereikėtų (tiek išskaitytų iš darbuotojų algos, tiek mokamų darbdavio lėšomis). Dėl pajamų mokesčio - tai priklausytų: 1) pagal kokį kontraktą (darbuotojų nuomos ar darbų atlikimo) UAB'o darbuotojai dirba Norvegijoje, 2) nuo darbuotojų darbo Norvegijoe trukmės per 12 mėn. laikotarpį (>ar< 183 d.), 3) ar darbuotojų darbo Norvegijoje metu, jiem gali būti suteiktas keliautojo (pendler) statusas.
2. PVM mokėtoju registruotis Norvegijoje nereikia tik jeigu UAB vykdo darbuotojų nuomą ir tai daro ne per nuolatinę buveinę Norvegijoje. Visais kitais atvejais pasiekus NOK 50 000 pardavimų ribą - būtina registruotis PVM mokėtoju Norvegijoje. Neturint nuolatinės buveinės Norvegijoje reikia registruotis per norvegišką atstovą (fiskalinį agentą).
3. Į šį klausimą turbūt atsakiau pačioje pradžioje... Papildysiu - Norvegiškos įmonės niekada neprivalu registruoti, visada galima apsieiti su NUF. O geriausiai būtų iš vis apsieiti su NUF be nuolatinės buveinės Norvegijoje. Tačiau kokį veiklos modelį bepasirinktumėte, visada išliks mokestinės prievolės Norvegijoje.
renatab renatab 1412
2013-10-14 15:31 renatab 2013-10-14 18-44
Patarkite - nieko nenusimanau apie Norvegija.
Dirbame Danijoje. . Direktorius pranešė, kad keli vyrai išvyko į Norvegiją atlikti užsakymo,
Sąskaita bus išrašyta danams Norvegų įmonė kuriame dirbsime - užregistravo mūsų įmonė ir darbininkus oficialiai ( nežinau kur)
Ar reikia mums reikia registruotis Norvegijoj, moketi ten mokescius, išsiimti A1 formą... ir tt
Komandiruotė bus trumpa - iki Kaledu
?
Aradija Aradija 10368
2013-10-14 22:00 Aradija
Tai gal ta norvegu imonė jums jau padalinį užregistravo NUF? susžinok kur tiksliai, o A1 tai tikrai reikia jei nenorit mokesčiu norvegijoj moketi
Svetys Svetys 12
2013-10-16 15:57 Svetys

Patarkite - nieko nenusimanau apie Norvegija.
Dirbame Danijoje. . Direktorius pranešė, kad keli vyrai išvyko į Norvegiją atlikti užsakymo,
Sąskaita bus išrašyta danams Norvegų įmonė kuriame dirbsime - užregistravo mūsų įmonė ir darbininkus oficialiai ( nežinau kur)
Ar reikia mums reikia registruotis Norvegijoj, moketi ten mokescius, išsiimti A1 formą... ir tt
Komandiruotė bus trumpa - iki Kaledu
?

Jeigu jūsų įmonę ir darbininkus užregistravo Norvegijoje, vadinasi visos gautos jūsų darbininkų pajamos už darbą Norvegijoje turės būti deklaruotos Norvegijoje, t.y. įsijungs privalomojo pajamų deklaravimo mechanizmas. Jeigu niekas visgi nedeklaruos nieko, tai yra numatytos piniginės sankcijos už kiekvieną pavėluoto deklaravimo dieną už žmogų. Galiausiai ir patys darbininkai gali gauti laiškus dėl nesumokėtų mokesčių, kuriuos norvegai paskaičius pagal savo metodiką.
Siūlau viską kuo greičiau išsiaiškinti - kokios formos buvo nusiųstos, kur ir su kokia informacija, ar kontraktas tarp danų ir norvegų yra rangos ar darbuotojų nuomos, kokia kontrakto vertė, trukmė ir pan.
Svetys Svetys 12
2013-10-16 16:14 Svetys
Štai nuoroda, kur galima pasitikrinti registraciją Norvegijos juridinių asmenų registre:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/

A1 (buvusi E101) paprastai kalbant pažymi, kurios valstybės socialinės apsaugos sistema yra taikyna asmeniui dirbančiam ne savo gimtojoje šalyje (home country). Tai yra visiškai nesusiję su jokiais pajamų mokesčiais. Pajamų mokestis yra tai, ką mes sumokame už tai. kad uždirbome, ir jis nėra niekaip susijęs su socialiniu draudimu.

Paprastai asmens darbo pajamų mokesčiai yra mokami toje šalyje, kur yra atliekamas jo darbas, nebent dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyje yra numatyta kitaip. Tačiau, jeigu asmuo išbūna kurioje nors valstybėje su pertraukomis ar ištisai daugiau nei 183 dienas per bet kurį 12 mėn. laikotarpį- visos jos pajamos, nesvarbu, kur jos buvo uždirbtos (global income), ir kokia tų pajamų rūšis - privalo būti apmokestintos tik toje valstybėje, kurioje išbūta daugiau nei 183 d, (žmogus tą laikotarpį gal iš vis nieko čia nedirbo ir neuždirbo, o tinginiavo - čia svarbu tik ta 183 dienų trukmė).
renatab renatab 1412
2013-10-16 20:54 renatab 2013-10-16 21-10

Svetys rašė:
Štai nuoroda, kur galima pasitikrinti registraciją Norvegijos juridinių asmenų registre:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/

......................................................


Neradau šiame registre savo įmonės

Persiųsiu vadovui, kad rimtai užsiimtų tuo. Vadovas sakė, kad uzsakovas jam tvirtino ,kad jeigu jis apsiieme bendradarbiauti tai mokescius jis mokes,..... bet kiek suprantu savo mokesčiais turėtume pasirūpinti patys...
Mes ne prieš mokesčius - tik kaip žinoti niuansus- kiek, kaip, kada- čia reikia samdytis apskaitos specialistą Norvegijoje ?


O gal kas rekomenduotu Lietuvoje apskaitos įmonę, kuri gali sutvarkyti šiuos reikalus ( parašykite asmeniškai į dėžutę
Svetys Svetys 12
2013-10-17 10:35 Svetys
Dėl išsamesnės info Norvegijos mokesčių klausimais galite parašyti man į asmeninę dėžutę šiame portale, kad būtų galima susisiekti tiesiogiai.
renatab renatab 1412
2013-10-17 17:08 renatab
Labai reikia. Aš parašiau Jums į Pž
E
elijana 61
2013-11-05 08:30 elijana
Labas rytas,
Gal galit trumpai pasakyt , pasirašom sutartį su rangovais, su Lietuvos įmone, kad atliksim darbus Norvegijoje. Ar mums atsiras kažkokie mokesčiai, kad dirbsim Norvegijoje ar tik išrašom s/f už atliktus darbus Lietuvos įmonei , savo darbuotojams sumokam komandiruotpinigius ir viskas? Ar mes neturime Norvegijoje registruotis, kad ten dirbsime, net jeigu atliksime darbus Lietuvos įmonei? Reikia duoti kainą ir bijom ką nors "prašliopinti." smile
Svetys Svetys 12
2013-11-06 12:40 Svetys
Sveiki, Elijana.
Kaip suprantu, Jūsų atveju esate "subsubrangovai", Lietuvos įmonė, su kuria pasirašote sutartį, - subrangovas, o pradinis rangovas - Norvegijoje registruotas vienetas. Nors esant ir tokiai situacijai - Jūsų įmonės darbuotojai, dirbsiantys pagal šią sutartį Norvegijoje, privalės būti "raportuoti" Norvegijos mokesčių administratoriui, kaip ir pati sutartis (forma raportavimui RF-1199BE). Be to, tiek Lietuvos įmonė, tiek Jūsų įmonė turi turėti norvegišką registracijos numerį, kuris yra pateikiamas pildant formą.
Žr. nuorodą: http://www.skatteetaten.no/upload/Brosjyrer_og_bok/1/WEB-ENG-miniguide.pdf
1. Mokesčiai Jūsų įmonei Norvegijoje neatsirastų tik tuo atveju, jeigu neviršitumėte šešių mėnesių darbų trukmės toje statybvietėje.
2. Tačiau bet kokiu atveju pagal Jūsų sutartį išrašius sąskaitų > nei už 50000 NOK sumą, Jūsų įmonei atsirastų prievolė registruotis PVM mokėtojais Norvegijoje, nes NT buvimo vieta yra Norvegijoje (tokios paslaugos teikimas nebūtų PVM objektu Lietuvoje dėl tos pačios priežasties).
3. Atlygis, Jūsų įmonės darbuotojų gautas už jų darbą Norvegijoje, apsimokestintų Norvegijoje priklausomai nuo jų darbo tenai trukmės, tačiau, jeigu jie per 12 mėn. laikotarpį neišbūtų Norvegijoje 183 dienų, mokesčiai Norvegijoje jiems neatsirastų. Tačiau tokie darbuotojai, neturintys A1 (E101) pažymos nuo savo atlygio už darbą Norvegijoje turėtų mokėti 7,8 % norvegišką sodrą, ir Jūsų įmonė 14,1 % norvegišką sodrą nuo jiems priskaityto atlygio.
2013-12-02 12:45 Karolissss
Sveiki, įmonė planuoja tiekti statybines medžiagas(pradžioje medienos gaminius) Norvegijos statybų įmonei. Ar teisingai suprantu: kadangi eksportuočiau prekes Lietuvoje nereikėtų mokėti PVM, o kaip būtų Norvegijoje?
1.Ar yra kokie muitai?
2.Kokie papildomi mokesčiai?
3.Kas turėtų sumokėti 25% PVM? Lietuvos įmonė importuodama prekes ar Norvegijos įmonė atsiimdama prekes ir po to susigrąžintų PVM?
Ar Įmanoma būtų surasti kokį specialistą Šiauliuose į kurį galėčiau kreiptis mokamos konsultacijos?

Iš anksto dėkingas už atsakymus
urtele urtele 13515
2014-01-17 18:11 urtele
Paneikit ar patvirtinkit . Ar registruojantis darbams Norvegijoje būtini darbuotojų pasai ar užtenka ir asmens tapatybės kortelių? kad keliavimui užtenka, tai žinau, bet ar jų valstybinės įstaigos pripažysta mūsų ATK?
vovere vovere 25998
2014-01-17 18:25 vovere
nepripažįsta, tikrai
sonata600 sonata600 1534
2014-01-17 18:30 sonata600
Klausiau pas savo direktorių. Sakė jiems tinka tas ir tas, bet geriau pasas.
vovere vovere 25998
2014-01-17 18:40 vovere
netinka, mano vyro brolis ten jau treti metai ar ketvirti vmi tikrai nepripažįsta o ir kitur netinka kur valstybinė įstaiga
urtele urtele 13515
2014-01-17 19:33 urtele

vovere rašė:
netinka,

Supratau, reiškia reikia "darytis"
vovere vovere 25998
2014-01-17 20:00 vovere
teks, deja. geriau nerizikuot
A
ankata1 50
2014-01-21 08:05 ankata1
nu bent jau mes kai siunčiam RF-1199BE formas, prašymus dėl id kortelių, tai nėra skirtumo, ar kortelė ar pasas - viską priima.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui