Tax.lt narys daido

Missing
Tax.lt narys nuo
2013-11-07
daido
forume parašė 20 žinučių

daido naujausios žinutės:

2018-03-04 19:45 Apskaita & Auditas » Namų bendrijos apskaita » #1385995
Senokai seku bendrijų apskaitos forumą, galbūt kažkas pasidalins patirtimi, kaip realiai vykdo tą įstatyme numatytą kaupiamųjų lėšų apskaitą pagal butus (DGNKPPSBĮ 25str. 3dalis.) Nes panašu, kad jokio oficialaus išaiškinimo nebuvo ir nebus. Vyras tvarko mūsų namo apskaitą, tai amžinai suka galvą, ką daryti, jei kažkuris butas moka skolas vėluodamas, dalimis. Ką pirmiausia tokiu atveju dengti: eksploatacines išlaidas ar visgi dalį pinigų pervesti į kaupimo lėšų sąskaitą? O galbūt dalinti proporcingai?
Matau, kad forume kartais konsultuoja bendrijų apskaita užsiimanti įmonė dnsb_eu. Galbūt jūs pasidalintumėte patirtimi, kokią sistemą šiuo klausimu esate įsivedę pas save? Aišku, jeigu tai nėra komercinė paslaptis:)
2018-02-18 16:46 Bendra » bendrovės likvidavimas » #1384765
2017-11-29 IĮ buvo įregistruota kaip likviduojama, pateikiau PLN204A už laikotarpį nuo 2017-01-01 iki 2017-11-29 (taip, kaip liepė VMI), sudariau balansą likvidavimo pradžios datai (2017-11-29). Sumokėjome reikiamus mokesčius, gavome iš VMI dokumentą, kad esame atsiskaitę. O po to niekas nieko nebejudino.
Judinsiu savininką, kad likviduotų iki galo, bet ką dar turiu padaryti iš savo pusės kaip buhalteris (apskaitą tvarkiau pagal sutartį)? Įmonėje yra likę neparduotų prekių likutis bei šiek tiek pinigų banke. Tai turėtume: 1) surašyti turto perdavimo IĮ savininkui aktą ir pinigus jis turi persivesti į asmeninę sąskaitą? 2) Sudaryti dar vieną balansą likvidavimo datai ir tai pačiai dienai surašyti likvidavimo aktą? 3) Atspausdinti visus apskaitos registrus (iki pat likvidavimo dienos) ir paduoti direktoriui, kad nuneštų visus buhalterinius dokumentus į archyvą? Viskas?
Aukščiau pateiktoje informacijoje buvo nurodyta, kad dar reikės pateikti VMI JA veiklos laikotarpio pabaigos deklaracijas. Bet ar tikrai to reikia, juk jau yra VMI pažyma, kad su jais esame atsiskaitę?
2015-10-22 10:16 Bendra » Medienos apskaita » #1290947
Matau, kad niekas neskuba atsakyti, tai pasitaisysiu pati. Pirmu atveju sąskaitos eilutės (kai parduodama mediena) greičiausiai turėtų būti išdėstytos taip?
Prekių vertė 1000 Eur,
PVM 210 Eur,
Bendra suma 2100 Eur,
GPM (15 %) 150 Eur,
Mokėtina suma: 850 Eur.
Pastabose nurodyta "Atvirkštinis apmokestinimas".
2015-10-21 14:52 Bendra » Medienos apskaita » #1290861
Sveiki,
Patikslinkit, ar teisingai viską suprantu. Pateikiu dvi situacijas:
1) Jei ūkininkas PVM mokėtojas parduoda rąstus įmonei PVM mokėtojai, tuomet, išrašydamas sąskaitą faktūrą, jis išskiria 15 proc. GPM bei pritaiko atvirkštinį PVM apmokestinimą. Išrašytosios sąskaitos eilutės atrodo taip:
Prekių vertė 1000 Eur,
GPM 150 Eur,
PVM 210 Eur,
Bendra suma: 850 Eur.
Pastabose nurodyta "Atvirkštinis apmokestinimas".

Gavusi sąskaitą įmonė ūkininkui perves 850 Eur, mokesčių inspekcijai - 150 Eur.
2) Jei tas ūkininkas rąstus parduotų kitam fiziniam asmeniui PVM mokėtojui, tuomet GPM išskaičiuoti nebereikėtų? Tos pačios sąskaitos eilutės atrodytų taip:
Prekių vertė 1000 Eur,
PVM 210 Eur,
Bendra suma: 1000 Eur.
Pastabose :Atvirkštinis apmokestinimas".

Tuomet fizinis asmuo ūkininkui sumokėtų 1000 Eur, o pasibaigus mokestiniams metams, ūkininkas pats mokesčiams sumokėtų tą 15 proc. nuo medienos pardavimo pajamų?
2015-08-24 20:47 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1283970
Gal kas žino iš patirties, kiek maždaug sveria ir kainuoja telyčios (1 m. amžiaus)?
Koks ką tik gimusio paršelio svoris?
2015-08-18 12:29 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1283294
Kaip suprantu, vedančių gyvulininkystės apskaitą ir su pajamuojančių priesvorius neatsiras..? Ūkyje neseniai atsirado gyvulių, tai norėjosi tvarkyti pagal Rekomendacijas (nors ir žiauriai painu be specializuotos programos viskas atrodo).
O kokiomis nors pašarų normomis naudojatės ar tiesiog "sušeriate" tiek, kiek ūkininkas pasako (jeigu pasako:)?
2015-08-16 18:34 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1283076
Sveiki,
Gal kas patars, kaip užsipajamuoti gyvulių priesvorius: kokia galėtų/turėtų būti priesvorio planinė savikaina bei kiek maždaug priauga tam tikros amžiaus grupės gyvuliai? Kažkurioje ankstesnėje žinutėje skaičiau (tiesa, dabar tos žinutės neberandu), kad LŽŪKT gyvulius skirsto į šias amžiaus grupes:
veršeliai iki 6 mėn.,
telyčaitės/buliukai 6 mėn. - 1 m.
telyčios/buliai 1- 2 m.
telyčios/buliai virš 2 m. Tai turbūt kiekvienos grupės gyvuliai priauga nevienodai, jų priesvoris kas mėn. pajamuojamas skirtingas?
2015-06-16 08:37 Bendra » Kai sąskaitą apmoka trečia įmonė » #1276500

Elena rašė:


Taip galima daryti, bet reikia teisingai įforminti tokius mokėjimus.
Pvz. "nauja" įmonė duoda raštišką nurodymą "senajai" įmonei apmokėti konkrečią sumą konkrečiam tiekėjui , tokių būdų įskaitomos tarpusavio skolos, jei tokių yra (dengiamos "senosios" įmonės skolos "naujai" įmonei), jeigu nėra ką dengti, tai "nauja" įmonė lieka skolinga "senajai".


Tarpusavio skolų, kurias reikėtų sudengti, tarp senosios ir naujosios įmonės nėra. Tai tiktų tik paskutinis jūsų minėtas variantas (jeigu jis, aišku, tiks direktoriui). Tai tuomet dokumente reikėtų surašyti, kad šalys susitaria, jog senoji įmonė apmoka tiekėjui X už naująją įmonę bei kad nuo apmokėjimo datos naujoji įmonė skolinga senajai. Hmm... Tik kaip tokį dokumentą pavadinti..? Nei skolos užskaitymo aktas, nei paskolos sutartis...
2015-06-15 16:47 Bendra » Kai sąskaitą apmoka trečia įmonė » #1276469
Sveiki,
Mano situacija tokia. Įmonės, kurios apskaitą tvarkau, akcininkas (tuo pačiu ir direktorius) įsteigė dar vieną įmonę, kurios apskaitą irgi pavedė vesti man. Bet dabar prasidėjo tokie variantai, kad kai kurios išlaidų sąskaitos išsirašomos naujosios įmonės vardu, o apmokamos iš senosios įmonės banko sąskaitos. Direktoriui atrodo, kad čia jokio skirtumo, kuri jo įmonė moka, - svarbu, kad tiekėjas gauna pinigus. Bet aš jau visai susipainiojau, kaip tokius dalykus parodyti apskaitoje. Ir kokius dokumentus čia reikėtų susirašyti.
Gal kas patarsit?
2015-05-03 15:49 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1271467
Ačiū. O tai jau buvau pradėjusi svarstyti, kurių 2014 m. mėnesių nusidėvėjimo sąnaudas priskirti 2014 m. produkcijai, o kurių mėnesių - kelti kitiems metams į nebaigtą gamybą. Bet kai ėmė lįsti klaustukai, ties kuriais mėnesiais tokiu atveju reikėtų dalinti, tai geriau pasiklausiau, kaip daro labiau patyrę žmonės:)
2015-05-02 23:20 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1271453
Sveiki,
Vis dar ne iki galo aišku dėl ūkio produkcijos savikainos skaičiavimo.
Javus normatyvine savikaina užpajamuojame per javapjūtę (tarkime, rugpjūtį), perskaičiavimą iki faktinės savikainos atliekame ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (metų gale). Ar tai reiškia, kad į javų savikainą galiu įskaičiuoti ir tas ataskaitinių metų sąnaudas, kurios patirtos po javapjūtės (pvz., VSD įmokos už 9-12 mėn., nusidėvėjimas už 9-12 mėn. ir pan.)?
2015-04-30 17:21 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1271342
Sveiki,
Dar toks mini klausimas prieš šventes:) Į kurią buh. sąskaitą dedate javų džiovinimo/valymo išlaidas, kai grūdų supirkėjas, išrašęs supirkimo sąskaitą, ta pačia data išrašo ir sąskaitą už supirktų grūdų valymą/džiovinimą? Ar tas išlaidas irgi reikėtų kelti javų savikainą?
2015-04-28 22:20 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1270899
Sveiki,
Kreipiuosi į koleges, tvarkančias ūkių apskaitą Cento programa.
Per pajamavimą iš gamybos nukultus grūdus užsipajamuoju normatyvine savikaina (30 t po 500 Lt/t) - D 210 K 650 15000 LT. Metų pabaigoje išsivedu faktinę savikainą - 470 Lt/t. Iškilo klausimas, kokiu veiksmu Cente būtų galima perkainuoti sandėlyje likusį neparduotą derliaus likutį. Tarkime, liko 10 tonų grūdų (210 sąskaitos debete likutis 5000 Lt). Jei koregavimą įrašysiu tiesiai didžiają knygą (K 650 D 210 300 Lt), tada DK nebetiks su sandėliu:(
Kaip pakeisti sandėlyje esančių grūdų savikainą?
2015-04-27 09:59 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1270562

dermont rašė:



daido rašė:


Sveiki,
Iškilo, rodos, visiškai primityvus klausimas, kaip ūkininkų apskaitoje rodomi pirkimai už grynuosius. Įmonėje tokiu atveju viską rodome per avansinę apsyskaitą. Bet juk ūkininkas nėra atskaitingas asmuo (darbuotojas)... Na, rimtai nežinau, kaip čia išsisukti be įmonėse įprastos 2435 sąskaitos: vienu įrašu rodyti atsiradusią skolą tiekėjui, o kitu - išrašyti kasos išlaidų orderį ir sunaikinti skolą, ar kaip?
Gal kas parašytų korespondenciją, tarkim, tokiam paprastam atvejui: ūkininkas nusipirko trąšų ir iš karto už jas atsiskaitė grynais.
Ačiū.



Vietoj 2435 naudojam 271, bet pirma fiksuojam ir tiekėjus.
Pagal ūkininko sąsk. planą trąšų pirkimas PVM mokėtojui:
D202 K450
D250 K450 PVM
D450 K271


Ačiū. Tai išeitų, kad naudojamas tas variantas, kurį ir paminėjau savo paklausime: pirma į programą įsitraukiame sąskaitą (fiksuojam skolą), o po to - išrašom orderį. Vienu veiksmu neišsisuksi (kaip būna įmonėje vedant sąskaitą per avansinę apyskaitą)...
2015-04-25 22:26 Apskaita & Auditas » Kas veda ūkininkams apskaitą » #1270481
Sveiki,
Iškilo, rodos, visiškai primityvus klausimas, kaip ūkininkų apskaitoje rodomi pirkimai už grynuosius. Įmonėje tokiu atveju viską rodome per avansinę apsyskaitą. Bet juk ūkininkas nėra atskaitingas asmuo (darbuotojas)... Na, rimtai nežinau, kaip čia išsisukti be įmonėse įprastos 2435 sąskaitos: vienu įrašu rodyti atsiradusią skolą tiekėjui, o kitu - išrašyti kasos išlaidų orderį ir sunaikinti skolą, ar kaip?
Gal kas parašytų korespondenciją, tarkim, tokiam paprastam atvejui: ūkininkas nusipirko trąšų ir iš karto už jas atsiskaitė grynais.
Ačiū.
2014-10-27 13:36 Įvairūs » 6 darbo dienų savaitė » #1246184
Dar vienas klausimas, kad neprimakaluočiau dar labiau negu yra. Vieną darbuotoją įdarbinome nuo spalio 4 dienos (šeštadienio) 20 val. per savaitę, mokant valandinį valandinį atlygį. Tai jeigu apskaitinis laikotarpis yra 1 mėnuo, tai šis darbuotojas per spalį turi atidirbti 79 valandas? Kažkaip susipainiojau, kad pradeda dirbti nuo savaitgalio...
Ir ačiū už pagalbą bei kantrybę:)
2014-10-27 13:31 Įvairūs » 6 darbo dienų savaitė » #1246179
Oi, kaip negerai pas mus čia gavosi... Darbuotojai iki šiol dirbo pagal grafikus, neatitinkančius nei 5 d.d., nei 6 d.d. režimo (kartais iš eilės būdavo 4 darbo dienos, kartais 6 ir t.t.), o valandų skaičius per mėnesį būdavo paskaičiuotas toks, kiek priklauso pagal 6 d.d. grafiką. Tai jeigu dabar atgaline data surašysiu įsakymą, kad buvo įvesta suminė darbo laiko apskaita, visvien liks pažeidimas, nes valandų skaičius per mėnesį bus dirbtas ne toks:( Ko gero, tada lįsti į ankstesnius laikus ir kažką rašinėti atgaline data neapsimoka?
2014-10-27 09:13 Įvairūs » 6 darbo dienų savaitė » #1246124
Ačiū, bandysiu tvarkytis, nors dar ir ne viskas man aišku su ta sumine... Tai tada reikės įsakymo, kad darbuotojams įvedama suminė darbo laiko apskaita, tame pačiame įsakyme nurodyti apskaitinį laikotarpį (greičiausiai tai bus mėnuo). Plius padaryti įrašus darbuotojų darbo sutartyse?
Dar pasitikslinu, kaip turėtų būti dėl darbo valandų skaičiaus per mėnesį. Jei įmonėje nustatyta 6 d.d. savaitė (taip dirba administracija), tai šį spalį dirbantiesiems pilnu etau turi būti išdėliota 180 val.? Ar čia jau BŪTINA pereiti prie 5 d.d. savaitės ir išdėlioti 183 val.?
Ačiū.
2014-10-26 16:01 Įvairūs » 6 darbo dienų savaitė » #1246107
Gal tuomet patarkite, kelių dienų savaitę nusistatyti ir ką įrašyti darbuotojų, konkrečiai, pardavėjų, darbo sutartyse (administracija dirba tvarkingą 6 d.d. savaitę), jei norime sudėlioti jiems nelabai sistemingą grafiką taip, kad jie iš eilės dirbtų kartais 5, kartais 6 dienas, o po to turėtų vieną arba dvi išeigines. Dalis darbuotojų yra studentai, vienas antraeilininkas, reikia kažkaip prisiderinti prie visų poreikių. Ir tuo pačiu norėtųsi viską teisingai apiforminti ir nenusižengti įstatymams.
Ačiū už pagalbą.
2014-10-25 16:38 Įvairūs » 6 darbo dienų savaitė » #1246084
Laba diena,
Prekybos įmonėje (parduotuvėje) IĮ savininkės įsakymu yra nustatyta 6 d. d. savaitė. Bet juk tai nereiškia, kad pardavėjai būtinai turi dirbti taip, kad iš eilės dirba 6 dienas, o po to turi vieną išeiginę? Jei darbo sutartyje nurodysime, kad darbuotojas priimtas dirbti "1 etatu pagal patvirtintą darbo grafiką", tada darbo ir poilsio dienas dienas galiu išdėlioti įvairiai (pvz., 4 darbo dienos, 1 - poilsio ir t.t.). O tas 6 d.d. savaitės nustatymas tokiu atveju (kai dirba pagal grafiką) bus svarbus tik nustatant bendrą darbo valandų skaičių per mėnesį - pvz., šį spalį darbuotojo darbo grafike turi būti išdėliota 180 valandų (nes tiek priklauso dirbant pagal 6 d.d. savaitę). Ar teisingai galvoju?
Ačiū.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2017 m. IV ketv. 0.03 proc
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2017 m. I ketv. 0.01 proc
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2018-01-01
152.92 EUR
Draudžiamosios pajamos
nuo 2018-01-01
476 EUR
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2018-01-01
2,45 EUR ir 400 EUR