Tax.lt narys Astapr

A
Tax.lt narys nuo
2014-08-19
Astapr
forume parašė 4 žinučių

Naujausios žinutės:

2018-07-27 12:50 Įvairūs » DARBŲ SAUGA » #1397316
27-07-2018
Skundžiamasi dėl karštymečio uždarose darbo patalpose

Pastaruoju metu, tebesitęsiant karštų orų antplūdžiui, Valstybinė darbo inspekcija (VDI) gauna vis daugiau paklausimų bei skundų dėl netinkamų darbo sąlygų uždarose patalpose. Skundžiamasi aukšta temperatūra, juntamu oro trūkumu kontorose, prekybos centruose ir pan. bei su tuo susijusia kasdiene bloga darbuotojų savijauta.

VDI primena, kad lankytojams skirtų visuomeninių patalpų oro temperatūra, pagal specialios higienos normos reikalavimus, šiltuoju metų laikotarpiu turi būti 18-28 laipsniai C. Už šio teisės akto vykdymą yra atsakingi pastato valdytojai, o kaip jis vykdomas kontroliuoja savivaldybės ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro padaliniai.

Darbo vietos aplinkos oro temperatūra, pagal atitinkamų dokumentų reikalavimus, yra nustatoma atsižvelgiant į metų laikotarpį ir atliekamų darbų sunkumo kategoriją. Pvz., vasaros metu, dirbant vidutinio sunkumo darbus, komfortinė darbo patalpų oro temperatūra turi būti 21-23 laipsniai C; dirbant biure, kai darbas reikalauja nedidelės fizinės įtampos sėdint, stovint ar vaikštant, darbo patalpų oro temperatūra turėtų būti 23-26 laipsniai C.

Darbdavys, atlikdamas Darbo kodekse nurodytą pareigą saugiai organizuoti ir vykdyti darbą, privalo įvertinti galimą riziką darbuotojų saugai ir sveikatai ir šiuo atveju – jei darbo patalpų oro temperatūra pasiekia perteklinę, taip pat atsižvelgti į gresiantį sveikatai, o gal ir gyvybei pavojų.

Perteklinei šilumai darbo vietose pašalinti taikomas natūralus (per stoglangius, langus) patalpų vėdinimas, taip pat naudojamos patalpose įrengtos vėdinimo sistemos.

Jei viso to nėra, atkreiptinas dėmesys, kad dirbant karštyje, siekiant apsaugoti darbuotojus nuo jų galimo perkaitimo, darbuotojams suteikiamos specialios pertraukos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 patvirtintu Specialių pertraukų trukmės per darbo dieną (pamainą) ir jų nustatymo sąlygų aprašu. Pertraukų metu sudaroma galimybė palikti darbo vietą ir pereiti į vėsesnes patalpas.

Minimali specialių pertraukų trukmė per 8 valandų darbo dieną (pamainą) turi būti ne mažesnė kaip 40 minučių. Esant kitai darbo dienos (pamainos) trukmei, specialių pertraukų trukmė turi būti proporcinga darbo laikui. Dirbant karštyje tikslus pertraukų skaičius teisės aktuose nėra apibrėžtas. Tačiau nurodoma, kad jos turi būti suteikiamos ne rečiau nei kas 1,5 val. Antras reikalavimas – specialios pertraukos darbuotojams turi būti suteikiamos tokios trukmės ir tokiu dažnumu, kad veiksmingai padėtų išsaugoti darbuotojų sveikatą ir darbingumą, atsižvelgiant į nustatytos profesinės rizikos dydį ir pobūdį.

Darbo vietose taip pat reikia atsižvelgti ir organizmo poreikį karštą vasaros dieną gauti daugiau skysčių.

Dėl saugių darbo sąlygų sudarymo darbuotojas pirmiausiai turėtu kreiptis į savo darbdavį. Tais atvejais, kai darbdavys saugių ir sveikatai nekenksmingų darbo sąlygų nesudaro, asmuo turi teisę kreiptis į VDI (adresus ir kitą reikiamą kontaktinę informaciją galima rasti interneto svetainėje www.vdi.lt/Personalas/Index). Prašymuose būtinai reikia nurodyti tikslų įmonės (ar jos padalinio) pavadinimą, adresą, taip pat įvardyti konkrečią problemą (pvz. „aukšta oro temperatūra trečiojo aukšto lituotojų darbo vietose, nėra vėdinimo“), dėl kurios skundžiamasi.







Išsamesnė informacija – VDI Komunikacijos skyrius, tel. (8 5) 265 1628
2018-03-29 15:29 Įvairūs » DARBŲ SAUGA » #1388127
supratau, Ačiū
2018-03-29 15:09 Įvairūs » DARBŲ SAUGA » #1388123
AŠ niekaip nesuprantu, tai jei baudų skirti negalima tai kodėl yra visur rašoma taip.
Neblaivaus arba apsvaigusio nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų darbuotojo buvimas darbo vietoje , juridinių asmenų patalpose ar teritorijoje darbo metu arba pasibaigus darbo laikui, taip pat darbuotojo vengimas pasitikrinti dėl neblaivumo ar apsvaigimo užtraukia baudą darbuotojui nuo 30-90 eurų (Administracinių nusižengimų kodekso 98 straipsnio 1 dalis).
kaip tai įforminti tinkamai?
2017-12-28 14:54 Įvairūs » DARBŲ SAUGA » #1379225

Astapr rašė:
Saugos ir sveikatos instrukcijos reikalingos ir administracijos darbuotojams. ir vairuotojams dirbantiems su kompiuteriu ir t.t., jei išduodamos asmeninės apsaugos priemonės reikia įsiverinti riziką ir išduoti pagal tai asmenines apsaugos priemones, dar turi būti darbuotojai ne tik , kad instruktuoti, bet ir apmokyti darbdavio patvirtinta mokymo programa ir numatytų periodiškumu, vadinasi turi būti parengta mokymo ir žinių tikrinimo tvarka, taip pat turi būti parengta instruktavimo tvarka - kurioje darbdavys nusimato kas kiek laiko kokius asmenis , kas juos instruktuoja. kaip įsitikinama , kad asmuo suprato kaip atlikti darbus saugiai, patikrinamos jų žinios..??
įvadinio instruktavimo ( žurnalas) galima ir atsisakyti (kai kurie dar pasilieka) jei nusprendėt atsisakyti turi būti paminėta instruktavimo tvarkoje, bei darbo tvarkos taisyklėse. Darbo vietoje instruktavimo Žurnalas , gaisrinės saugos žurnalas, susipažinimas su darbo tvarkos taisyklėmis. Kadangi įmonėje yra vairuotojų rekomenduojama pasirengi neblaivumo tvarką.


Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui