Savaitės 2017.05.01 - 2017.05.07 apžvalga Nr. 19

Sukurta: 2017-05-09
Savaitės 2017.05.01 - 2017.05.07 apskaitos, mokesčių ir kitos naudingos informacijos buhalteriui naujienų apžvalga

SAVAITĖS SKAIČIAI

77 proc. privalančiųjų deklaruoti gyventojų tai padarė laiku.

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad pasibaigus gyventojų pajamų ir turto deklaravimui, preliminariais duomenimis, gyventojai pateikė daugiau nei 1,47 mln. pajamų deklaracijų. Daugiausia jų sulaukta buvo pirmąją preliminarių deklaracijų paskelbimo dieną – pateikta daugiau nei 121 tūkst. deklaracijų. Su mokesčių inspekcijos specialistų pagalba buvo užpildyta kas ketvirta deklaracija.
„VMI sulaukia vis daugiau teigiamų įvertinimų dėl kasmet paprastinamo deklaracijų teikimo, vis daugiau duomenų sukeliama į preliminarias deklaracijas ir vis daugiau gyventojų savarankiškai teikia deklaracijas naudodamiesi el. deklaravimo sistema ar išmaniąja programėle - atitinkamai mažėja gyventojų, kurie tiesiogiai kreipiasi į Mokesčių inspekciją dėl pagalbos deklaruojant pajamas. Nors privalantieji deklaruoti savo pajamas ir turtą turėjo tai padaryti iki šio antradienio, tačiau dalis gyventojų to dar nepadarė«, - sako VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė – Šnirienė, informuodama, kad šįmet dėl įvairių priežasčių deklaracijų dar nepateikė daugiau nei 150 tūkst. tai padaryti privalančių gyventojų.
Didžiausią nedeklaravusiųjų dalį sudaro gyventojai, kurie pernai pasinaudojo didesniu nei priklauso neapmokestinamuoju pajamų dydžiu (NPD) ar papildomu NPD. Taip pat „smulkieji» verslininkai, t.y., gyventojai, kurie pernai vykdė individualią veiklą pagal pažymą ar su verslo liudijimu. Atkreiptinas dėmesys, kad šie gyventojai deklaracijas privalo pateikti net ir tuo atveju, jei negavo jokių pajamų.
VMI ragina gyventojus, privalėjusius, tačiau laiku nepateikus deklaracijų, nedelsti ir jas pateikti kuo skubiau, kadangi nuo deklaravimo ir sumokėjimo termino pabaigos, t.y. gegužės 2 dienos, už kiekvieną pradelstą dieną jiems yra skaičiuojami delspinigiai – 0,03 proc.
Tiems gyventojams, kurie turėtų sumokėti pajamų mokestį, tačiau dėl finansinių sunkumų laikinai neišgali to padaryti, primena, jog jie gali kreiptis į apskrities valstybinę mokesčių inspekciją ir tartis dėl mokestinės paskolos ar mokesčių atidėjimo.
VMI primena, kad gyventojai, norintys susigrąžinti GPM permoką, teikti ir tikslinti deklaracijas gali dar 5 metus. Pateiktų prašymų pervesti 2 proc. paramą ir 1 proc. paramą politinėms partijoms po gegužės 2 d. VMI nebepriima, tačiau laiku pateiktus prašymus koreguoti galima iki rugpjūčio 20 dienos.
Šiuo metu 313 tūkst. gyventojų, teisingai užpildžiusių GPM deklaracijas ir jas pateikusių el. būdų, jau susigrąžino 39 mln. eurų GPM permokos. 674 tūkst. gyventojų deklaravo apie 89 mln. eurų GPM permokos, o daugiau nei 252 tūkst. gyventojų deklaravo 118 mln. eurų mokėtino GPM.

SAVAITĖS SKAIČIAI-2

160 tūkstančių žmonių Lietuvoje negauna „minimumo“. 199,63 EUR - toks vidutinis darbo užmokestis „ant popieriaus“ yra privačiame sektoriuje dirbančių žmonių, kurie uždirba mažiau nei minimalią mėnesinę algą (MMA). Mažesnius nei MMA darbo užmokesčius kovo mėnesį gavo 160 tūkst. asmenų – kas dešimtas pagal darbo sutartį dirbantis žmogus.

Per metus uždirbamos pajamos yra svarbios ne tik kaupiamam stažui, bet ir skaičiuojant žmogui priklausančias išmokas. Ligos, motinystės, tėvystės, nedarbo išmokos tiesiogiai priklauso nuo oficialaus darbo užmokesčio ir mokamos nuo tos sumos, nuo kurios sumokamos įmokos. Taigi, jei asmuo darbo užmokesčio gauna, pavyzdžiui 200 eurų „ant popieriaus“, jo ligos išmoka būtų 18 eurų (sergant 5 dienas, iš kurių „Sodra“ apmoka 3 dienas), motinystės išmoka – 200 eurų, vaiko priežiūros išmoka vaiką auginant dvejus metus – 156 eurai per mėnesį „ant popieriaus“.

TEISĖS AKTŲ APŽVALGA

Priimti Europos darbo tarybų įstatymo pakeitimai

Seimas priėmė Europos darbo tarybų įstatymo pakeitimus. Šio įstatymo tikslas – užtikrinti Europos Sąjungos įmonės ir Europos Sąjungos įmonių grupės darbuotojų teisę būti išklausytiems, taip pat teisę į darbuotojų informavimą ir konsultavimą
VMI informuoja: pakeistas VMI prie FM viršininko 2009 m. sausio 8 d. įsakymas Nr. VA-2 „Dėl dokumentų formų naudojimo ir užpildymo taisyklių bei formų patvirtinimo“

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau ― VMI prie FM) informuoja apie VMI prie FM viršininko 2017 m. balandžio 28 d. įsakymą Nr. VA-35 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2009 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. VA-2 „Dėl dokumentų formų naudojimo ir užpildymo taisyklių bei formų patvirtinimo« pakeitimo» (toliau ― įsakymas).

Įsakymu išdėstytos nauja redakcija formos FR1045, FR1046, FR1048, FR1062, kuriose pakeisti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso numatyti straipsniai į atitinkamus Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso įtvirtintus straipsnius.

Įsakymu pakeistos formų pildymo taisyklės, nurodant, jog siekiant surašyti administracinio nusižengimo protokolą ar nurodymą, naudojamos administracinių nusižengimų protokolo bei administracinių nurodymų formos patvirtintos 2015 m. birželio 22 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 640 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolo, nutarimo administracinio nusižengimo byloje, nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo« (toliau - Nutarimas). Administracinio nusižengimo protokolo bei nurodymo formos užpildymo tvarką reglamentuoja Nutarimas.

Įsakymu panaikinta administracinio nusižengimo protokolo forma bei administracinio nurodymo forma.

KITOS NAUJIENOS

Finansų ministerija informuoja: Vilniuje penktąjį kartą bursis finansų rinkų profesionalai iš viso pasaulio

Finansų ministerija kartu su Lietuvos finansų rinkų institutu (LFRI) gegužės 18 d. Vilniuje organizuoja jau penktąją Tarptautinę finansų rinkų konferenciją. Joje politikos, akademinės bendruomenės bei finansų rinkos lyderiai aptars finansų rinkų tendencijas ir plėtros perspektyvas, diskutuos apie finansinių technologijų (fintech) sektoriaus plėtrą ir investicinių bei pensijų fondų svarbą realiosios ekonomikos augimui.

„Džiugu, kad į Lietuvą atvyksta tokia gausybė aukščiausio lygio ekspertų, su kuriais visuomet malonu pasidalinti įžvalgomis ir gerosiomis patirtimis. Šis kartas – jau penktasis, bet kitoks ne tik todėl, kad jubiliejinis – šįkart jau ir mes turime patirties, kuri naudinga atvykstantiems ekspertams, ir galime pristatyti žaibiškai link fintech lyderės regione besibraunančios Lietuvos pasiekimus“, - sako finansų ministras Vilius Šapoka.
„Tai – bene svarbiausias ir didžiausias tarptautinis metų renginys fina

2000nsų rinkų tematika Lietuvoje. Šios srities Lietuvos specialistai ir politikos formuotojai turės galimybes tiesiogiai išgirsti ir pabendrauti su savo sričių ekspertais iš viso pasaulio“, - teigia LFRI direktorius Marijus Kalesinskas.

Renginyje pranešimus skaitys tarptautiniu mastu pripažinti akademikai, Europos Sąjungos (ES) politikos formuotojai, verslo ir valdžios institucijų atstovai iš Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV), Jungtinės Karalystės (JK), Prancūzijos, Danijos, Belgijos, Izraelio, Švedijos, Airijos ir Lietuvos.

Finansų ministerija informuoja: siekiama efektyvesnio ir skaidresnio valstybės valdomų įmonių turto naudojimo

Finansų ministerija parengė Valstybės valdomų įmonių (VVĮ) nekilnojamojo turto valdymo gaires su pagrindiniais principais, kuriuos rekomenduojama taikyti valdant ir naudojant valstybės valdomų įmonių nekilnojamąjį turtą.

Valstybės valdomų įmonių veikla yra ypač reikšminga įgyvendinant valstybės nustatytus strateginius tikslus, užtikrinant valstybei svarbios infrastruktūros kūrimą bei eksploatavimą, teikiant visuomenei ir verslui būtinas paslaugas. Valstybės valdomos įmonės savo veikloje naudoja didelės vertės nekilnojamąjį turtą, kurio išlaikymo sąnaudos turi įtakos valstybės valdomų įmonių veiklos rezultatams ir (arba) teikiamų viešųjų paslaugų kainoms. Ne visada šis turtas yra naudojamas efektyviai ir skaidriai, todėl valstybės, kaip šių įmonių akcininkės ir savininkės, tikslas yra įdiegti gerąją nekilnojamojo turto valdymo praktiką visose VVĮ.
Kaip teigia finansų viceministras Darius Sadeckas, šiose gairėse apibrėžiami pagrindiniai principai, kuriais rekomenduojama vadovautis visoms valstybės valdomoms įmonėms. „Siekiama, kad valstybės valdomos įmonės peržiūrėtų ir optimizuotų savo valdomą ir naudojamą nekilnojamąjį turtą, atsisakytų nenaudojamo ir nereikalingo turto, apsibrėžtų skaidrias ir viešas nekilnojamojo turto realizavimo taisykles (procedūras), viešintų sudaromus sandorius, siektų, kad visi šio turto sandoriai atitiktų rinkos sąlygas. Tikimės, kad visos šios priemonės padės skaidrinti ir efektyvinti valstybės įmonių veiklą bei sudarys sąlygas optimizuoti jų veiklos sąnaudas, o tai savo ruožtu didins įmonių konkurencingumą bei mažins paslaugų kainas, kuriomis daugeliu atvejų naudojasi reikšminga visuomenės dalis“, – teigia D. Sadeckas.
Susipažinti su rekomendacinėmis valstybės valdomų įmonių nekilnojamojo turto valdymo gairėmis galima Finansų ministerijos internetinėje svetainėje adresu: http://finmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/rekomendacines-valstybes-valdomu-imoniu-nekilnojamojo-turto-valdymo-gaires

Valstybinė darbo inspekcija pristato projektą: Profesinių sąjungų ir darbdavių bendradarbiavimo modelis vystant socialinį dialogą

Projekto tikslas – skatinti profesinių sąjungų ir darbdavių bendradarbiavimą vystant socialinį dialogą ir sudaryti sąlygas socialinių partnerių interesų derinimo kokybei užtikrinti. Projektu taip pat siekiama užtikrinti socialinio dialogo Lietuvoje situacijos stebėseną ir rezultatų vertinimą šalies mastu.
Projekto veiklos sustiprins profesinių sąjungų atstovavimą, paskatins darbdavius ir darbuotojus vystyti socialinį dialogą įmonėse, didins jų įsitraukimą į kolektyvines derybas, kurios inspiruotų kolektyvinių sutarčių pasirašymą. Vykdomos veiklos skatins aktyvesnį profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų dalyvavimą, prisidedant prie darbo santykių, socialinio draudimo ir užimtumo didinimo sričių tobulinimo, padės darbuotojus aktyviau įtraukti į įmonės valdymą ir bendrą socialinę kolektyvinę atsakomybę.
Projektą kartu su Lietuvos Respublikos valstybine darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendins socialiniai partneriai. Tai Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas”, Lietuvos darbdavių konfederacija ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmai.
Projekto įgyvendinimo metu bus organizuojamos apskritojo stalo diskusijos, sukurtos socialinio dialogo viešinimo priemonės, atliktas tiriamasis darbas ir sukurta metodika parengti vertinimo sistemai už pasiekimus socialinio dialogo vystymo srityje bei išleistas metodinis leidinys. Taip pat bus organizuojami mokymai–diskusijos institucijų ir organizacijų atstovams bei socialiniams partneriams. Visuomenei bus rengiami atvirieji mokymai, regioninės konferencijos. * Projekto metu bus organizuojamos tarptautinės konferencijos, vykdomos kitos tarptautinio bendradarbiavimo veiklos, atliekamos socialinės apklausos socialinio dialogo vystymo srityje.
Numatoma, kad projekto įgyvendinimo metu bus parengtos metodinės priemonės kolektyvinių derybų vedimui, kolektyvinių sutarčių šablonai ir pan. Visos šios priemonės ateityje pasitarnaus sklandesniam kolektyviniam bendradarbiavimui ir socialinės atsakomybės skatinimui Lietuvoje. Tai yra – darbo sąlygų ir aplinkos gerinimui, didesniam darbuotojų įtraukimui į įmonių valdymą, didesnei darbdavių atsakomybei kolektyvinių susitarimų rengimui ir įgyvendinimui.
Projekto metu sukurtos metodinės priemonės bus viešai pasiekiamos visiems suinteresuotiems asmenims bei organizacijoms.
Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia – 2017-04-10, pabaiga – 2020-10-09.
Dėl išsamesnės informacijos kreiptis: projekto vadovė Daiva Petronienė, +370 698 82100.

VMI praneša: mėsos perdirbimo įmonėje šimtai kilogramų neaiškios kilmės mėsos ir dvigubi važtaraščiai

Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – Kauno AVMI) specialistai kartu su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (toliau – FNTT) pareigūnais, patikrinę mėsos perdirbimu ir prekyba užsiimančią įmonę, nustatė daugybę pažeidimų su galimai neapskaitytomis pajamomis – nuo neišduodamo kasos kvito, šimtų kilogramų skerdienos be dokumentų iki kelių tonų žaliavos trūkumo. Mokesčių slėpimą paslėpti bandyta ir dvigubais važtaraščiais.

Kauno AVMI Kontrolės departamento specialistai kartu su FNTT Kauno apygardos valdybos tyrėjais tikrino mėsos įmonės visus padalinius gamybos ir sandėliavimo patalpas bei 5 parduotuves. Patikrinimo metu rasta daugybė pažeidimų: daugiau nei 500 kg skerdienos be įsigijimo dokumentų, beveik 9 tonų žaliavos trūkumas, kurios vertė viršija 13 tūkst. eurų. Įmonės kasoje nustatytas beveik 6,8 tūkst. eurų stygius.
„Daugelis mokesčių mokėtojų jiems priskirtas mokestines prievoles atlieka sąžiningai, tačiau vis dar pasitaiko atvejų, kai nesąžiningais principais veikiantys verslininkai bando apeiti mokestinius įstatymus ir slėpti pajamas», - sako Kauno AVMI viršininkė Judita Stankienė. Pasak J. Stankienės specialistai stebi ir analizuoja visą turimą informaciją įvairiuose sektoriuose, o pastebėję tam tikrų rizikos faktorių, gavę sąmoningų gyventojų pranešimus, imasi kontrolės veiksmų.
Tikrinant tos pačios įmonės prekybos vietas nustatyta pažeidimų elektroninių kasos aparatų (toliau – EKA) apskaitoje, kasose rastas grynųjų pinigų perteklius, pirkėjams neišduodami fiskaliniai kvitai. Vienoje įmonės parduotuvėje, motyvuojant kasos aparato gedimu, tiesiog buvo prekiaujama be jo. Kitoje prekybos vietoje Kauno AVMI specialistai kasoje rado ne tik grynųjų pinigų perteklių, bet buvo aptikti mėsai ir jos gaminiams pateikti dviejų tipų važtaraščiai. Kaip žodžiu paaiškino įmonės darbuotojai, pagal vienus važtaraščius realizavus produkciją, pajamos yra neapskaitomos, o prekybos vietoje neapskaityti pinigai kartu su neoficialiais važtaraščiais grąžinami į gamybo

b35s cechą, kur produkcijos gabenimo dokumentai vėliau sunaikinami.
VMI praneša: leidimus žymėtiems degalams ūkininkai gali įsigyti paprasčiau

Vilniaus apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – Vilniaus AVMI) informuoja, jog VMI ūkininkams parengė atmintinę, padėsiančią susipažinti su paprastesne leidimų įsigyti lengvatiniu akcizų tarifu apmokestinamų dyzelinių degalų, skirtų žemės ūkiui, išdavimo tvarka. Joje mokesčių mokėtojai ras su mokestinių prievolių vykdymu, degalų apskaita susijusią informaciją, atsakymus į kitus aktualius klausimus.

„Mažindama administracinę naštą mokesčių mokėtojams, VMI nuo 2016 metų rugpjūčio 1 dienos supaprastino minėtų leidimų išdavimo tvarką – dabar teikti prašymo ir atsiimti šių leidimų nebereikia vykti į VMI aptarnavimo padalinį, pakanka prisijungti prie Mano VMI portalo. Tikimės, jog susipažinę su atmintinėje glaustai ir aiškiai pristatyta naująja tvarka, mokesčių mokėtojai jos laikysis, aktyviai naudosis Mano VMI el. paslauga, leidžiančia atsispausdinti leidimus savarankiškai ir taip bus taupomas jų laikas", - sako Vilniaus AVMI viršininkė Edita Glumbakienė, pažymėdama, kad vis dar tebesitęsiančiais 2016 – 2017 ūkiniais metais mokesčių mokėtojams jų Mano VMI paskyrose pateikta 90 tūkst. automatiškai sugeneruotų leidimų įsigyti žymėtus degalus – tai 63 proc. visų šiais ūkiniais metais išduotų leidimų žymėtiems degalams, skirtiems žemės ūkiui, įsigyti.
Atmintinę galima rasti VMI interneto svetainėje adresu http://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.16.6/-/asset_publisher/0OhS/content/atmintine-apie-gazolius-skirtus-naudoti-zemes-ukyje/10174.
Vilniaus AVMI primena, jog pasikeitus leidimų įsigyti lengvatiniu akcizų tarifu apmokestinamų dyzelinių degalų, skirtų žemės ūkiui, išdavimo tvarkai, mokesčių mokėtojams nebereikia teikti prašymų VMI. Leidimai su apskaičiuotu lengvatinių degalų kiekiu generuojami automatiškai pagal VMI turimus duomenis apie deklaruotas žemės ūkio naudmenas ir praeitų ūkinių metų (nuo liepos 1 d. iki kitų metų birželio 30 d.) kuro įsigijimų duomenis. Leidimai VMI nebepasirašomi, todėl ūkininkai ir juridiniai asmenys juos gali peržiūrėti ir atsispausdinti savarankiškai prisijungę prie Mano VMI, nebereikia vykti į Mokesčių inspekcijos aptarnavimo padalinius atsiimti leidimo.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Šiuo metu lankosi 154 svečiai ir 1 nariai
Prisijungę nariai: Beatafinans

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2016 m. III ketv. 0.03 proc
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2016 m. III ketv. 0.01 proc
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2016-01-01
112 EUR
Draudžiamosios pajamos
nuo 2016-01-01
445 EUR
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2016-07-01
2,32 EUR ir 380 EUR