Kompensacija už nepanaudotas atostogas

Petronele Petronele 18325
1 2016-07-10 20:16 Petronele
Yra trys skirtingos pašalpos:
Motinystės
Tėvystės
Motinystės (tėvystės)

Vaiko prieziuros atostogose gaunama trečioji ir ji nėra minima 4 punkte.
I
IgorisA 206
2016-07-10 20:34 IgorisA

Petronele rašė:
Yra trys skirtingos pašalpos:
Motinystės
Tėvystės
Motinystės (tėvystės)

Vaiko prieziuros atostogose gaunama trečioji ir ji nėra minima 4 punkte.


Taip taip. Suradau VDI komentarą šiuo klausimu.

"Ar į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos, įeina darbuotojo vaiko priežiūros, kol jam sueis dveji metai, atostogų laikas?
DK 170 straipsnio 1 dalies 3 punktas numato, kad į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos, įskaitoma laikas, per kurį pagal įstatymus darbuotojui išsaugoma darbo vieta (pareigos) ir mokama stipendija arba kitos išmokos, išskyrus laiką, kai darbuotojas yra išėjęs vaiko priežiūros atostogų, kol vaikui sueis treji metai.
DK 180 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad pagal šeimos pasirinkimą motinai (įmotei), tėvui (įtėviui), senelei, seneliui arba kitiems giminaičiams, faktiškai auginantiems vaiką, taip pat darbuotojui, paskirtam vaiko globėju, suteikiamos atostogos vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai. Atostogas galima imti visas iš karto arba dalimis.
Vaiko priežiūros atostogos suteikiamos nuo nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos iki vaikui sueis treji metai. Vadovaujantis DK 170 str. 1 d. 3 p., darbuotojo vaiko priežiūros atostogų iki vaikui sueis treji metai laikas neįskaitomas į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos.
Pažymėtina, kad DK 170 str. 1 d. 4 punktas numato, kad į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos, įskaitomas laikas, kurio metu darbuotojas gavo ligos, motinystės arba tėvystės pašalpą.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 5 straipsnio 3 dalimi, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) pašalpos skiriamos turintiems teisę jas gauti apdraustiesiems asmenims šiais atvejais (išskyrus šio straipsnio 5 dalyje numatytus atvejus):
1) motinystės – moterims nėštumo ir gimdymo atostogų metu;
2) tėvystės – apdraustajam asmeniui tėvystės atostogų metu, kol vaikui sueis vienas mėnuo;
3) motinystės (tėvystės) – apdraustajam asmeniui vaiko priežiūros atostogų metu, kol vaikui sueis vieni arba dveji metai, arba vaiko priežiūros atostogų, suteiktų įsiteisėjus teismo sprendimui įvaikinti, metu, jeigu įmotė (įtėvis) anksčiau negavo motinystės (tėvystės) pašalpos tam pačiam vaikui prižiūrėti.
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad sąvokos „motinystės“ ir „motinystės (tėvystės)“ pašalpos nėra tapačios. Jos žymi atskiras pašalpų rūšis. DK 170 str. 1 d. 4 p. minimos ligos, motinystės ir tėvystės pašalpos yra atitinkamai Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje nurodyta ligos pašalpa, 5 straipsnio 3 dalies 1 punkte - motinystės pašalpa (nėštumo ir gimdymo atostogų laikotarpiu) bei 5 straipsnio 3 dalies 2 punkte – tėvystės pašalpa (tėvystės atostogų metu, kol vaikui sueis vienas mėnuo). Remiantis minėtomis nuostatomis, į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos, įskaitomas:
1) laikas, kai darbuotojas yra laikinai nedarbingas (gauna ligos pašalpą);
2) laikas, kai darbuotoja yra nėštumo ir gimdymo atostogose (gauna motinystės pašalpą);
3) laikas, kai darbuotojas yra tėvystės atostogose (gauna tėvystės pašalpą).
Vaiko priežiūros atostogų (DK 180 str.) laikas nėra įskaitomas į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos (DK 170 str. 1 d. 3 p.).
Pažymėtina, kad į darbo metus, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos taip pat neįeina vaiko priežiūros atostogų dalis iki vaikui sueis vieneri, dveji metai ar kitas laikotarpis, kai darbuotojas jo metu gauna motinystės (tėvystės) pašalpą."

www.vdi.lt/TA/DUK.aspx"> www.vdi.lt/TA/DUK.aspx
I
IgorisA 206
2016-07-11 13:30 IgorisA
Jeigu darbuotojas dirba nuo 2014 m. pradžios ir dabar nusprendžia liepos mėn. išeiti. Kiek priklauso kasmetinių atostogų už nepilnus 2014 m. ir nepilnus 2016 m.?
Tininga Tininga 50021
2016-07-11 13:35 Tininga

IgorisA rašė:
Jeigu darbuotojas dirba nuo 2014 m. pradžios ir dabar nusprendžia liepos mėn. išeiti. Kiek priklauso kasmetinių atostogų už nepilnus 2014 m. ir nepilnus 2016 m.?
Labai jau "konkretus" klausimas smile
I
IgorisA 206
2016-07-11 14:38 IgorisA

Tininga rašė:

IgorisA rašė:
Jeigu darbuotojas dirba nuo 2014 m. pradžios ir dabar nusprendžia liepos mėn. išeiti. Kiek priklauso kasmetinių atostogų už nepilnus 2014 m. ir nepilnus 2016 m.?
Labai jau "konkretus" klausimas smile



2014 m. sausio 7d. pirma darbo diena.

Tai kiek priklauso kasmetinių atostogų už sausį? Viso sausis turi 31 d. Tai teisingai bus jeigu:

(25/31) x 2,(3) = 1,88 dienų kasmetinių atostogų priklauso už sausį?
Tininga Tininga 50021
2016-07-11 14:42 Tininga

IgorisA rašė:
Tai kiek priklauso kasmetinių atostogų už sausį? Viso sausis turi 31 d. Tai teisingai bus jeigu:
(25/31) x 2,(3) = 1,88 dienų kasmetinių atostogų priklauso už sausį?
Tai juk neskaičiuosite priklausančių atostogų už kiekvieną mėnesį atskirai...
Imamas bendras dirbto laikotarpio dienų skaičius (priėmino data minus atleidimo data) - iš šio skaičiaus atimami laikotarpiai, kurie nėįskaitomi į atostogų stažą; * 28/365.
I
IgorisA 206
2016-07-11 15:24 IgorisA

Tininga rašė:

IgorisA rašė:
Tai kiek priklauso kasmetinių atostogų už sausį? Viso sausis turi 31 d. Tai teisingai bus jeigu:
(25/31) x 2,(3) = 1,88 dienų kasmetinių atostogų priklauso už sausį?
Tai juk neskaičiuosite priklausančių atostogų už kiekvieną mėnesį atskirai...
Imamas bendras dirbto laikotarpio dienų skaičius (priėmino data minus atleidimo data) - iš šio skaičiaus atimami laikotarpiai, kurie nėįskaitomi į atostogų stažą; * 28/365.



Supratau šį metodą. Dėkoju už pagalbą. Tiesiog niekur neradau, kad būtų bent pavyzdys skaičiavimo, o paskambinus į darbo inspekciją, jie nieko konkretaus nepaaiškino. :)
KJurate KJurate 6546
2016-07-12 14:51 KJurate
dažniausiai, bet ne visada ši formulė * 28/365.

kartais būna ir *35/365 :)
Tininga Tininga 50021
2016-07-12 15:44 Tininga

KJurate rašė:
dažniausiai, bet ne visada ši formulė * 28/365.

kartais būna ir *35/365 :)
Ir ne tik 35 smile
KJurate KJurate 6546
2016-07-12 16:00 KJurate
TAIP smile , TIK NORĖJAU PASAKYTI, KAD ŠI FORMULĖ NĖRA KONSTANTA...
Tininga Tininga 50021
1 2016-07-12 16:01 Tininga

KJurate rašė:
TAIP smile , TIK NORĖJAU PASAKYTI, KAD ŠI FORMULĖ NĖRA KONSTANTA...
Nu jo, tai tėra principas smile
Voss Voss 431
2016-07-13 15:13 Voss
Jei darbuotojas idarbintas tik liepos menesiui, 5 d.d. savaite, tik po 1 val i diena, DU 50eur.

Kompensacijai uz nepanaudotas atostogas VDU skaiciuoju tik is to 1 (liepos) menesio dirbto? t.y. 50eur/21d.d. (jei ir valandini VDU imti, vistiek 21 val per menesi gaunas) tai = VDU 2.38 eur.

Koregavimo koeficiento nereikia, kaip suprantu, nes dirbo 5 d.d. savaite.

Tai teisinga formule VDU (2.38eur) * nepanaudotu atostogu k.d. * 0.7 ? smile

Aciu
Tininga Tininga 50021
1 2016-07-13 15:20 Tininga

Voss rašė: Koregavimo koeficiento nereikia, kaip suprantu, nes dirbo 5 d.d. savaite.
Tai teisinga formule VDU (2.38eur) * nepanaudotu atostogu k.d. * 0.7 ? smile
Taip.
I
IgorisA 206
2016-07-13 22:36 IgorisA
Tarkim VDU 20,00 EUR; Nepanaudotų kasmetinių atostogų 12 k.d.; Dirbo 5 d.d. per savaitę.

12 x 0,7 = 8,4

Tai 8 x 20 = 160 EUR

Jeigu kompensuojame nepnaudotas atostogų dienas, tai mano supratimu, 8,4 turime suapvalinti iki 8.
Ar galime mes dienas skaičiuoti neapvalinant? Niekur neradau konkretaus atsakymo. :(
I
IgorisA 206
2016-07-13 22:41 IgorisA
Ir dar nelabai sutikčiau su teiginiu, kad "Imamas bendras dirbto laikotarpio dienų skaičius (priėmino data minus atleidimo data) - iš šio skaičiaus atimami laikotarpiai, kurie nėįskaitomi į atostogų stažą; * 28/365. "

Pagal darbo kodeksą atostogos turi būti suteikiamos tais pačiais metais, tai mes galime tik sveiką skaičių dienų nurodyti. Jeigu priskaičiavom, tarkim, 26,4345698... tai suteiksime 26 k.d. už metus. Ir taip už kiekvienus metus po sveiką skaičių dienų. Tada kažkiek skirsis skaičiavimai nuo Tiningos nurodyto būdo.

Tai tik pamąstymai. Galiu klysti. Bet ramiai nesimiega, kai iki galo neišsiaiškini ko nors.... :)
Tininga Tininga 50021
2016-07-14 08:39 Tininga

IgorisA rašė:
Ir dar nelabai sutikčiau su teiginiu, kad "Imamas bendras dirbto laikotarpio dienų skaičius (priėmino data minus atleidimo data) - iš šio skaičiaus atimami laikotarpiai, kurie nėįskaitomi į atostogų stažą; * 28/365. "

Pagal darbo kodeksą atostogos turi būti suteikiamos tais pačiais metais, tai mes galime tik sveiką skaičių dienų nurodyti. Jeigu priskaičiavom, tarkim, 26,4345698... tai suteiksime 26 k.d. už metus. Ir taip už kiekvienus metus po sveiką skaičių dienų. Tada kažkiek skirsis skaičiavimai nuo Tiningos nurodyto būdo.

Tai tik pamąstymai. Galiu klysti. Bet ramiai nesimiega, kai iki galo neišsiaiškini ko nors.... :)
Tie skaičiai po kablelio turi įtakos skaičiuojant kompensaciją. O suteikiant atostogas, žinoma, apvaliname. Bet faktas tas - jei per savo darbo metus žmogus turėjo ND, pravaikštų ar kitokių nedraudiminių laikotarpių, jam neturėtų būti suteikiamos pilnos atostogos.
V
vensta2007 487
2016-07-14 13:01 vensta2007
Sveiki, priminkite prašau,

jeigu darbuotojas dirbo 1 val per savaitę, reikia skaičiuoti kompensaciją

koeficientas faktas/iš numatytų 19/908

tada bus 28:365*2,32 (gaudavo min.) *0,7*koeficiento *nepa.atostogų kal .dienų

o kaip paskaičiuoti kalendorines dienas, kokias valandas imti

Ačiū Jums labai
kažkaip susimaišiau
Tininga Tininga 50021
2016-07-14 13:06 Tininga

vensta2007 rašė:
Sveiki, priminkite prašau,

jeigu darbuotojas dirbo 1 val per savaitę, reikia skaičiuoti kompensaciją

koeficientas faktas/iš numatytų 19/908

tada bus 28:365*2,32 (gaudavo min.) *0,7*koeficiento *nepa.atostogų kal .dienų

o kaip paskaičiuoti kalendorines dienas, kokias valandas imti

Ačiū Jums labai
kažkaip susimaišiau
Tikrai kažką susimaišėt, nes nelabai supratau, nei kaip skaičiuojate, nei ko klausiate smile

Ką turite galvoje šioje vietoje: "koeficientas faktas/iš numatytų 19/908"?
Kokį laikotarpį darbuotojas dirbo?
V
vensta2007 487
2016-07-14 13:09 vensta2007
Dirbo nuo 02 17 iki 07 14 1 val. per savaitę

iš viso dirbo 19 val. o pagal 5-ių dienų darbo savaitę gaunasi 908 val.
Tininga Tininga 50021
2016-07-14 13:15 Tininga 2016-07-14 13-33

vensta2007 rašė:
Dirbo nuo 02 17 iki 07 14 1 val. per savaitę

iš viso dirbo 19 val. o pagal 5-ių dienų darbo savaitę gaunasi 908 val.
Pastaba: imamos darbuotojo grafiko valandos (NE faktiškai dirbtas, nebent jos sutampa). Nustatytų valandų aš gaunu 821. Iš kur gaunat 908?

Atostogų priklauso 11,43, 8 d.d.

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui