RamuneS
816
#22026 2003-08-01 10:07 RamuneS
Situacija:
UAB akcininkas - užsienio įmonė. Ji paskiria vieną iš savo darbuotojų UAB vadovu. Naujam vadovui sutvarkomi visi dokumentai, gaunamas leidimas gyventi Lietuvoje (dirbti leidimo iš darbo biržos nereikia) ir kt.

Problema: realiai žmogus daug važinėja ir Lietuvoje būna tik 1-2 kartus per mėnesį. Jei vieną dieną atvyksta, o kitą - išvyksta, tai darbo tabelyje nėra nei vienos darbos dienos, nes atvykimo ir išvykimo dieną žymime K. Taigi, išeina, kad per mėnesį žmogus būna kokias 28 dienas komandiruotėje. Už komandiruotėje išbūtą laiką jam skaičiuojami dienpinigiai. Sakysim, kad viskas yra teisinga - mūsų klientai užsienio įmonės, ieškoma naujų verslo kontaktų ir t.t. Bet problema yra ta, kad jis toje šalyje iš tiesų gyvena, taigi nėra jokių viešbučio išlaidų. Antra - toje šalyje jis dirba UAB akcininkų įmonėje, ta įmonė jam padengia kelionės išlaidas. Tagi, UAB skaičiuoja tik dienpinigius.

Klausimai:
1. Ar šie dienpinigiai būtų pripažinti kaip mažinantys pelna?
2. Ar niekas nepiriskabins, kad nėra bilietų kelionės (ką aš žinau, gal jis pats susimoka?)
3. Ar nepaskaičiuotų jam GPM ir Sodros mokesčių, jei paaiškėtų, kad jis dirba pas akcininkus?

jurgele
659
#22081 2003-08-01 12:54 jurgele
Man atrodo, jeigu jis yra Lietuvoje veikiančios UAB vadovas, jam turi būti mokamas bent minimalus atlyginimas - kaip ir visiems normaliems dirbantiesiems. Ir mokami mokesčiai Sodrai ir VMI. Komandiruočių metu juk paliekamas vidutinis atlyginimas?

RamuneS
816
#22097 2003-08-01 13:27 RamuneS
Taip, jam yra mokamas atlyginimas Lietuvoje. Bet jei jis dirba ir užsienyje, ir ten gauna darbo užmokestį, o iš Lietuvos tuo metu - dienpinigius, tai ar nebus dienpinigiai prilyginti jo darbo užmokesčiui?

jurgele
659
#22100 2003-08-01 13:33 jurgele
Nemanau smile

Dalia29
12709
#22108 2003-08-01 13:50 Dalia29 redaguota: 2011-09-11 03-12

RamuneS rašė:

Taip, jam yra mokamas atlyginimas Lietuvoje. Bet jei jis dirba ir užsienyje, ir ten gauna darbo užmokestį, o iš Lietuvos tuo metu - dienpinigius, tai ar nebus dienpinigiai prilyginti jo darbo užmokesčiui?


Ramune, jei jis įdarbintas Lietuvoje, gauna darbo užmokestį, tai jam viskas ir galioja, kaip Lietuvos piliečiui. O juk kaip dėl komandiruotės sakoma, jei nėra dokumentų, tai ir nekompensuojam. Kvaila būtų žmogų versti gyventi viešbutyje, kai namus ir savo lovą turi. O neturi kelionės bilietų- ne tavo problema.
Tik dabar suabejojau dėl 180 dienų- ar viena komandiruotė trukti turi ne ilgiau, ar per metus visos?????

RamuneS
816
#22117 2003-08-01 14:05 RamuneS
Kiek aiškinausi tai 180 dienų negali tęstis 1 komandiruotė, o per metų eigoje gali būti išvykęs.

Dalia29
12709
#22120 2003-08-01 14:10 Dalia29
tai ir aš visada taip galvojau, bet kažkas šovė į galvą suabejoti.

litadana
60
#22124 2003-08-01 14:16 litadana
www.vmi.lt/Aktai/Sutartys/14,%2015,%2016%20str.%20komentaras%20naujas.doc

dar
29
#184947 2005-06-29 11:18 dar
Sveiki,
pas mus pagal sutartį 10 dienų atvyko užsienietis - konsultantas. Jam bus mokami dienpinigiai - 5 EUR ir apmokamas gyvenimas viešbutyje ir maitinimas. Jei bus sąskaitoje maitinimas atskira eilute įrašytas, bus leidžiami atskaitymai?
Nuoširdus ačiū protingiems

Lea_deleted
1613
#184994 2005-06-29 13:06 Lea_deleted redaguota: 2011-09-11 03-46

dar rašė:

Sveiki,
pas mus pagal sutartį 10 dienų atvyko užsienietis - konsultantas. Jam bus mokami dienpinigiai - 5 EUR ir apmokamas gyvenimas viešbutyje ir maitinimas. Jei bus sąskaitoje maitinimas atskira eilute įrašytas, bus leidžiami atskaitymai?
Nuoširdus ačiū protingiems




Mes maitinimą mes traukiam į neleidžiamus arba (jei suma lygi ar mažesnė už dienpinigius) užskaitome už dienpinigius.

Ne viskas, kas gali būti suskaičiuota turi vertę ir ne viskas, kas turi vertę gali būti suskaičiuota. (Albert Einstein)

aruncikas
475
#232107 2005-12-04 16:57 aruncikas
Pas mus keičiasi direktorius. Naujasis direktorius ES pilietis. Leidimo nuolat gyventi Lietuvoje neturi, gyvens užsienyje. Ar priimant į darbą tokį užsienietį sudaroma standartinė darbo sutartis? Prieš 4-5 metus turėjau tokį variantą, tai buvo sudaryta Tipinė darbo sutartis su užsieniečiu (4 forma). Gal kas žino, kokia darbo sutarties forma galioja šiandien?

day
337
#232109 2005-12-04 17:23 day redaguota: 2011-09-11 03-56

aruncikas rašė:

Pas mus keičiasi direktorius. Naujasis direktorius ES pilietis. Leidimo nuolat gyventi Lietuvoje neturi, gyvens užsienyje. Ar priimant į darbą tokį užsienietį sudaroma standartinė darbo sutartis? Prieš 4-5 metus turėjau tokį variantą, tai buvo sudaryta Tipinė darbo sutartis su užsieniečiu (4 forma). Gal kas žino, kokia darbo sutarties forma galioja šiandien?



Mes įdarbinome užsienietį.Jis turi 80% akcijų.Su juo paprasčiau.Išsiėmiau nutarimą dėl užsieniečių darbimo ir priiėmiau pagal DS į darbą.
Kaip neturintį gyventi teisės Lietuvoje darbinsi?Sodra nepriims formos.

aruncikas
475
#232114 2005-12-04 17:34 aruncikas redaguota: 2011-09-11 03-56

day rašė:



aruncikas rašė:

Pas mus keičiasi direktorius. Naujasis direktorius ES pilietis. Leidimo nuolat gyventi Lietuvoje neturi, gyvens užsienyje. Ar priimant į darbą tokį užsienietį sudaroma standartinė darbo sutartis? Prieš 4-5 metus turėjau tokį variantą, tai buvo sudaryta Tipinė darbo sutartis su užsieniečiu (4 forma). Gal kas žino, kokia darbo sutarties forma galioja šiandien?



Mes įdarbinome užsienietį.Jis turi 80% akcijų.Su juo paprasčiau.Išsiėmiau nutarimą dėl užsieniečių darbimo ir priiėmiau pagal DS į darbą.
Kaip neturintį gyventi teisės Lietuvoje darbinsi?Sodra nepriims formos.



Radau štai ką:
"Asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį arba ketinantis užsiimti teisėta veikla, teikti paslaugas arba gauti paslaugų Lietuvos Respublikoje, atleidžiamas nuo pareigos turėti EB leidimą gyventi, jeigu jis numato būti Lietuvoje iki 3 mėnesių per pusę kalendorinių metų, skaičiuojant nuo pirmosios atvykimo į Lietuvos Respubliką dienos".
Mano užsienietis Lietuvoje negyvens nei dienos. Jis dirba kitoje įmonėje užsienyje. Tai kaip ir leidimo nereikia? Kaip tada jį įdarbinti?

day
337
#232117 2005-12-04 18:03 day
Nešiau standartinę priėmimo į darbą formą.Tik papildomai pridėjau atšviestus duomenis iš paso.Dar priklauso ,kuriame mieste darbinsi.Kaune nebuvo problemų. smile
Parašyk,kur tu radai tą nutarimą,kur citavai.Noriu atsispauzdinti ,pridėti prie dokumentų.

aruncikas
475
#232120 2005-12-04 18:14 aruncikas redaguota: 2011-09-11 03-56

day rašė:

Nešiau standartinę priėmimo į darbą formą.Tik papildomai pridėjau atšviestus duomenis iš paso.Dar priklauso ,kuriame mieste darbinsi.Kaune nebuvo problemų. smile
Parašyk,kur tu radai tą nutarimą,kur citavai.Noriu atsispauzdinti ,pridėti prie dokumentų.


Forma - tai į Sodrą. Taip ji standartinė. Bet man neaišku kokią darbo sutarties formą naudoti?

O dėl leidimų gyventi nuoroda čia:
www.migracija.lt/MD/dok_leid.htm

day
337
#232121 2005-12-04 18:23 day
To nežinau.Mano atvejis paprastas.O pas tave-užsienietis negyvens Lietuvoje,o dirbs.Bandyk rytoj sodroje klausti smile

day
337
#232125 2005-12-04 18:57 day redaguota: 2011-09-11 03-56

day rašė:

To nežinau.Mano atvejis paprastas.O pas tave-užsienietis negyvens Lietuvoje,o dirbs.Bandyk rytoj sodroje klausti smile



Kai norėjau įdarbinti užsienietį,skambinausi į sodrą,darbo inspekciją ir darbo biržą.Kiek supratau,darbo biržoje yra spec.sk.,kuris turi suteikti tavo atveju sutarties sudarymo informaciją smile

NERA
722
#255117 2006-03-01 14:35 NERA
Nu va ir aš prie to pačio vargstu smile Tik pas mus ir leidimų reikia ir darbi biržos parašų....

NERA
722
#268261 2006-04-13 14:45 NERA
Gal yra dar darbinusių užsieniečius? Pasidalinkit patirtimi migracijos departamente smile

puppa
496
#379458 2007-03-09 08:49 puppa
Jei užsienio pilietis dirba Lietuvoje ar atsiranda kokių papildomų prievolių įmonei (dėl darbo užmok. deklaravimo, sodros) smile

Gana!.. Aš žiedlapius skleidžiu!..
Many pavasaris prabunda.



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis