Rainis
15064
#962739 2011-06-21 17:12 Rainis redaguota: 2011-09-11 07-23

ingrida13 rašė:

Sveiki,

įmonė įsigijo ilgalaikio turto kol nebuvo PVM mokėtoja, dabar jau įregistravo. Ilgalaikis turtas dar nepradėjo dėvėtis, nes dar nenusidėvėjo, bet jau pradėtas naudoti veikloje.
Kaip teisingai įtraukti PVM į apskaitą? Ar reikia inventorizacijos?
Ačiū! smile


Štai pavyzdžiai:
"1. Šios dalies nuostatos taikomos tokiam iki įsiregistravimo PVM mokėtoju asmenų, nurodytų Pelno mokesčio įstatyme, iki 2004-05-01 įsigytam arba importuotam materialiam ilgalaikiam turtui, kurio nusidėvėjimo laikotarpis nustatytas PMĮ 1 priedelyje trumpesnis kaip 5 metų, o nuo 2004-05-01 įsigytam ilgalaikiam turtui – trumpesnis kaip 4 metai nusidėvėjimo laikotarpis.
Pavyzdys
Įmonė A, neįsiregistravusi PVM mokėtoja, 2003 m. gegužės mėnesį įsigijo krovininį automobilį, kurio vertė (be PVM) 205000 Lt, o PVM suma sudaro 36900 Lt ir birželio 1 d. pradėjo jį naudoti. Įmonė, vadovaudamasi PMĮ 1 priedeliu, pasirinko, kad šios ilgalaikio turto grupės turto nusidėvėjimas bus skaičiuojamas taikant dvigubo balanso metodą. Nustatomas 4 metų šio krovininio automobilio nusidėvėjimo normatyvas ir 5000 Lt likvidacinė kaina.
Įmonė įregistruota PVM mokėtoja nuo 2004 m. sausio 1 d. Kadangi automobilis įsigytas ir pradėtas naudoti pirmąjį mokestinio laikotarpio pusmetį, tai vadovaujantis PMĮ 6 dalies nuostatomis, iki 2003 m. sausio 1 d. apskaičiavo 102 500 Lt nusidėvėjimo sumą [205000 x (100 proc./4 x2)]. Todėl PVM mokėtoju įsiregistravimo dienai nenudėvėta krovininio automobilio vertės dalis sudarė 102500 Lt (205000 – 102500), o nuo šios sumos apskaičiuota PVM suma sudarė 18450 Lt (102500 x 18 proc.). Šią atskaitomą PVM sumą (18450 Lt), atsižvelgdama į tai, kad krovininis automobilis bus naudojamas vien įstatymo 58 str. 1 dalyje nurodytoje veikloje, įmonė įtraukia į 2004 m. sausio mėnesio PVM deklaracijos 58 laukelį.
4. Iki įregistravimo PVM mokėtoju įsigyto arba importuoto ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto šio Įstatymo 67 straipsnyje, pirkimo arba importo PVM dalis, atitinkanti metų skaičių, įregistravimo PVM mokėtoju dieną likusių iki šio Įstatymo 67 straipsnio 2 dalyje nurodyto 10 arba 5 metų termino pabaigos (šio termino pradžia laikoma tas kalendorinis mėnuo, kurį turtas įsigytas arba importuotas), gali būti traukiama į PVM atskaitą.
Komentaras
1. Jeigu asmuo, neįsiregistravęs PVM mokėtoju, iki 2004-05-01 buvo įsigijęs arba importavęs kilnojamąjį ilgalaikį turtą, nurodytą PVM įstatymo 67 straipsnyje, t. y. kurio nusidėvėjimo laikotarpis nustatytas PMĮ 1 priedelyje ne trumpesnis kaip 5 metai, o nuo 2004-05-01 įsigijęs tokį turtą, kuriam nustatytas ne trumpesnis kaip 4 metai (mašinas ir įrengimus, geležinkelio riedmenis, baldus, ir kt.), tai šio turto pirkimo arba importo PVM dalis, atitinkanti metų skaičių, įregistravimo PVM mokėtoju dieną likusių iki PVM įstatymo 67 straipsnyje nurodyto 5 metų termino pabaigos (šio termino pradžia laikoma tas kalendorinis mėnuo, kurį turtas įsigytas arba importuotas), gali būti traukiama į PVM atskaitą.
Pavyzdys
Įmonė, neįsiregistravusi PVM mokėtoja, 2004 m. gegužės mėn. įsigijo ofiso baldus, kurių vertė (be PVM) 50000 Lt, PVM suma – 9000 Lt. Nuo 2005 m. kovo 1 d. ši įmonė įregistruojama PVM mokėtoja ir vykdo tik PVM apmokestinamą veiklą. Nuo baldų įsigijimo iki įsiregistravimo PVM mokėtoja laikotarpio baldai įmonėje buvo naudoti 10 mėnesių, todėl įmonės įsiregistravimo PVM mokėtoja dienai baldų pirkimo PVM atskaitos tikslinimo laikotarpio likutis yra 4 metai ir 2 mėnesiai (iš 5 metų atėmus10 mėnesių, praėjusių nuo įsigijimo laikotarpio, arba 50 mėnesių). Įmonė galės įtraukti į PVM atskaitą 7500 Lt baldų pirkimo PVM sumos [(9000/12x5 x 50]. Šią atskaitomą PVM sumą įmonė turi įraukti į 2005 m. kovo mėnesio PVM deklaracijos 30 laukelį"

doviile
744
#962789 2011-06-21 21:10 doviile
nežinau ar visai į šią temą klausimas skirtas bet susiję ir su pvm. įmonė nuomoja patalpas, gauna pajamas, susitarė kad nupirks kai kurį IT (klozetas, vonia ir pan. nuomoja tiek butą tiek prekybines patalpas) ar galima pirktą turtą traukti kaip IT ir susigrąžinti pvm?

doviile
744
#962844 2011-06-22 10:56 doviile
smile

Rainis
15064
#962850 2011-06-22 10:59 Rainis redaguota: 2011-09-11 07-23

doviile rašė:

nežinau ar visai į šią temą klausimas skirtas bet susiję ir su pvm. įmonė nuomoja patalpas, gauna pajamas, susitarė kad nupirks kai kurį IT (klozetas, vonia ir pan. nuomoja tiek butą tiek prekybines patalpas) ar galima pirktą turtą traukti kaip IT ir susigrąžinti pvm?


Klausimas nesuprantamas, todėl niekas nekonsultuoja.
Ar įmonė nori pirkti klozetą ir statyti jį patalpose, kurias nuomojasi (ar nuomoja)?
Kaip suprasti - susigrąžinti PVM? Nuo pirkto klozeto VMI jums turės grąžinti PVM? pervesti į įmonės sąskaitą?

akeva
556
#962895 2011-06-22 13:17 akeva
Nupirktas automobilis iš Vokietijos už 3000Eur, parduotas už 3200Eur fiziniam asmeniui, kaip su PVM už tuos 200Eur?

akeva
556
#962905 2011-06-22 13:49 akeva redaguota: 2011-09-11 07-23

akeva rašė:

Nupirktas automobilis iš Vokietijos už 3000Eur, parduotas už 3200Eur fiziniam asmeniui, kaip su PVM už tuos 200Eur?


Papildau: pirktas iš fizinio asmens, 2002m.

doviile
744
#962906 2011-06-22 14:10 doviile redaguota: 2011-09-11 07-23

Rainis rašė:



doviile rašė:

nežinau ar visai į šią temą klausimas skirtas bet susiję ir su pvm. įmonė nuomoja patalpas, gauna pajamas, susitarė kad nupirks kai kurį IT (klozetas, vonia ir pan. nuomoja tiek butą tiek prekybines patalpas) ar galima pirktą turtą traukti kaip IT ir susigrąžinti pvm?


Klausimas nesuprantamas, todėl niekas nekonsultuoja.
Ar įmonė nori pirkti klozetą ir statyti jį patalpose, kurias nuomojasi (ar nuomoja)?
Kaip suprasti - susigrąžinti PVM? Nuo pirkto klozeto VMI jums turės grąžinti PVM? pervesti į įmonės sąskaitą?


na gal ir netiksliai suformulavau klausima :) atsiprasau
įmone išnuomoja patalpas, nuomotojas prašo kad savininkas (mes) pakeistų klozetą,kriauklę kad būtų galima naudotis tomis patalpomis. ar mes galime nupirke klozeta, kriaukle gautina pvm traukti į atskaitą?

Rainis
15064
#962911 2011-06-22 14:21 Rainis redaguota: 2011-09-11 07-23

doviile rašė:


įmone išnuomoja patalpas, nuomotojas prašo kad savininkas (mes) pakeistų klozetą,kriauklę kad būtų galima naudotis tomis patalpomis. ar mes galime nupirke klozeta, kriaukle gautina pvm traukti į atskaitą?


Taip, galite pakeisti.
Bet dėl PVM atskaitos tai reikia pažiūrėti, ar pajamas išnuomojate su PVM, ar be.
Jei sąskaitos už nuomą rašomos be PVM, vadinasi, jūsų įsigytas turtas naudojamas PVM neapmokestinamoje veikloje, todėl tokio turto pirkimo PVM negalite atskaityti.
Tik į sąnaudas.

doviile
744
#962913 2011-06-22 14:23 doviile redaguota: 2011-09-11 07-23

Rainis rašė:

Taip, galite pakeisti.
Bet dėl PVM atskaitos tai reikia pažiūrėti, ar pajamas išnuomojate su PVM, ar be.
Jei sąskaitos už nuomą rašomos be PVM, vadinasi, jūsų įsigytas turtas naudojamas PVM neapmokestinamoje veikloje, todėl tokio turto pirkimo PVM negalite atskaityti.
Tik į sąnaudas.


nuomojame su PVM tai galiu tada traukti gautiną PVM į atskaitą. ačiū Raini :)

akeva
556
#962936 2011-06-22 15:10 akeva redaguota: 2011-09-11 07-23

akeva rašė:



akeva rašė:

Nupirktas automobilis iš Vokietijos už 3000Eur, parduotas už 3200Eur fiziniam asmeniui, kaip su PVM už tuos 200Eur?


Papildau: pirktas iš fizinio asmens, 2002m.


Gal kas nors galėtų.... smile

daisy1
888
#962938 2011-06-22 15:13 daisy1 redaguota: 2011-09-11 07-23

akeva rašė:



akeva rašė:



akeva rašė:

Nupirktas automobilis iš Vokietijos už 3000Eur, parduotas už 3200Eur fiziniam asmeniui, kaip su PVM už tuos 200Eur?


Papildau: pirktas iš fizinio asmens, 2002m.


Gal kas nors galėtų.... smile


akeva, galite taikyti maržos schemą -jei pardavėte Lietuvoje ar ES, marža 200EUR apmokestinama 21 proc ( į vidų), jei trečiosioms šalims - 0 proc.

akeva
556
#962956 2011-06-22 16:16 akeva redaguota: 2011-09-11 07-23

daisy1 rašė:



akeva rašė:



akeva rašė:



akeva rašė:

Nupirktas automobilis iš Vokietijos už 3000Eur, parduotas už 3200Eur fiziniam asmeniui, kaip su PVM už tuos 200Eur?


Papildau: pirktas iš fizinio asmens, 2002m.


Gal kas nors galėtų.... smile


akeva, galite taikyti maržos schemą -jei pardavėte Lietuvoje ar ES, marža 200EUR apmokestinama 21 proc ( į vidų), jei trečiosioms šalims - 0 proc.


Pardavėme Lietuvoje, tuomet paskaičiuoju PVM ir deklaruoju ir viskas ar ne smile

daisy1
888
#962970 2011-06-22 16:38 daisy1 redaguota: 2011-09-11 07-23

akeva rašė:

Pardavėme Lietuvoje, tuomet paskaičiuoju PVM ir deklaruoju ir viskas ar ne smile


taip, maržą 200 - pvm (34,71) deklaruojate 16 eilutėje, pvm sumą 29 eilutėje

magistras1
1140
#962972 2011-06-22 16:40 magistras1
Išrašant PVM sąskaitą faktūrą (vadinamą INVOICE) ES šalies narės įmonei turi būti nurodomas kokiu PVM įstatymo straipsniu vadovaujantis taikomas 0 PVM tarifas? smile

daisy1
888
#962973 2011-06-22 16:42 daisy1
49 straipsnis

magistras1
1140
#962975 2011-06-22 16:44 magistras1 redaguota: 2011-09-11 07-23

daisy1 rašė:

49 straipsnis



straipsnį aš žinau smile man tik klausimas iškilo ar ant PVM sąskaitos turi būti nurodoma tokia informacija? smile

daisy1
888
#962977 2011-06-22 16:46 daisy1
Turi būti nurodomas arba direktyvos 2006/112/EB straipsnis arba PVM įst straipsnis

magistras1
1140
#962979 2011-06-22 16:48 magistras1 redaguota: 2011-09-11 07-23

daisy1 rašė:

Turi būti nurodomas arba direktyvos 2006/112/EB straipsnis arba PVM įst straipsnis



Ačiukas smile

Paulina7
833
#966262 2011-07-07 10:21 Paulina7
sveiki, iš muitinės dep.gavau pvm sąskaitą, bet ten nėra išskirtas pvm-as, ar galima išskirti pačiai, ar čia jau priklauso iš kur krovinys atkeliavo?

Rainis
15064
#966303 2011-07-07 12:05 Rainis redaguota: 2011-09-11 07-24

Paulina7 rašė:

sveiki, iš muitinės dep.gavau pvm sąskaitą, bet ten nėra išskirtas pvm-as, ar galima išskirti pačiai, ar čia jau priklauso iš kur krovinys atkeliavo?


Už ką ta sąskaita? Gal tai PVM neapmokestinamos (arba nuliniu PVM apmokestinamos) paslaugos?
Pati tai jau tikrai neišskirkite - jei gavote iš Lietuvos muitinės.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2021 m. I ketv. 0.03 proc
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2021 m. I ketv. 0.01 proc
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2021-01-01
198.29 EUR
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2021-01-01
3.93 EUR ir 642 EUR