Permanent establishment Estijoje

2011-09-30 11:04 MADaccountant
Sveiki,

Nesu susiduręs dar savo karjeroj su Permanent Establishment, taigi paklausiu Jūsų, gal kas susidūręs.

Situacija tokia, kad dėl mūsų apyvartos dydžio tenka registruoti Estijoje permanent establishment (lietuviškai tai būtų "nuolatinė buveinė" ar kažkas panašaus). T.y. mes įsiregistruojame Estijoje PVM ir pelno mokesčio mokėtojais, neregistruodami ten atskiros įmonės.

Gal kas susidūręs su PE? Kaip atskiriat savo buhalterijoje pardavimus į kitą šalį? Kaip suprantu Invoicus reikės rašyti su estišku VAT. Kaip susitvarkot su tokia situacija?

Ačiū visiems atsakiusiems!
artas71 artas71 12028
2011-09-30 13:07 artas71
Nors ir nekuriate atskiros įmones, manau, kad apskaita, siekiant apskaičiuoti Estijos Pelno mokestį ir PVM turi būti atskirta.

1.Programoje reikėtų sukurti naują įmonę Permanent Establishment (PE) ir vesti jos apskaitą atskirai (ar tai bus tik prekių ir paslaugų pardavimas, be darbuotojų?)
2.Senoji įmonė parduoda PE prekes su normalia sąskaita faktūra, pas save skaičiuoja savo rezultatą, PE- užpajamuoja, pardavus skaičiuoja savo rezultatą.

PMĮ 4 straipsnis. Mokesčio bazė

1. Lietuvos vieneto mokesčio bazė yra visos Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse uždirbtos pajamos, kurių šaltinis yra Lietuvos Respublikoje ir ne Lietuvos Respublikoje. Per Lietuvos vieneto nuolatines buveines, esančias Europos ekonominės erdvės valstybėse arba valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika yra sudariusi ir taiko dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis, vykdomos veiklos pajamos nepriskiriamos Lietuvos vieneto mokesčio bazei, jeigu per šias nuolatines buveines vykdomos veiklos pajamos nustatyta tvarka apmokestinamos pelno mokesčiu ar jam tapačiu mokesčiu tose valstybėse.


Taigi, apskaitą reikia organizuoti taip, kad įmonės Lietuvoje rezultatas būtų atskirtas nuo PE rezultato, kuris skaičiuojamas atskirai.
2011-09-30 13:31 MADaccountant
Artai71, ačiū už atsakymą.

1. Darbuotojai jau yra, tik jie įdarbinti UAB. Ir ateityje norime darbuotojus darbinti UAB, nes Estijoj turėtų būti tik mokesčių mokėtojas, įmonės kuri galėtų idarbinti - nebus.

2. Dėl apskaitos. Nenorėčiau ( o turbūt ir negaliu) kurti naujos įmonės. Vienas dalykas pas mus įdiegtas labai sudėtingas procesas, (suvedus kliento užsakyma, automatiškai sugeneruojamas pirkimo užsakymas, automatinis apsikeitimas sąskaitomis ir t.t.), o tai kainavo ne vieną šimtą TLTL. Antra, atskaitomybė grupei pasidarys sudėtinga, reiktu konsoliduoti dvieju sistemų duomenis.

Mano vizija būtų, jei įmanoma aišku, tiesiog atskirti sąskaitų plane Estijos pardavimus, savikainą ir VAT. Tada siūsti mėnesio duomenis į Estiją, konsultantams, kurie darytų deklaracijas ir kitas reikalingas formas Estijos tax and customs board'ui.

Dar nežinau ar tai bus įmanoma, konsultuosimės su LT ir EE konsultantais, bet tikiuosi nereiks pakurinėti naujos sistemos.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui