Ragnaras
4
#1355552 2017-04-13 19:39 Ragnaras
Sveiki kolegos. Reiktų konsultacijų siuntimo reikalais.
Esame iš Kinijos užsakę įrangą, kurios siuntimo kaina buvo nurodyta įskaičiuota. "Free shiping". Tarėmės su pardavėju iš Kinijos dėl pristatymo iki mūsų nurodyto adreso Vilniuje. Apiformino gal ne visai taip.
Dokumentacijoje yra nurodyta: "CIF Vilnius."
Tai tokiu apiforminimu, kas moka už siuntimo, terminalo ir kitas siuntimo išlaidas?
Dabar reikalauja iš mūsų, kadangi kinų transporto kompanija už kinijoje atliktas siuntimo paslaugas pateikė reikalavimą per Lietuvių įmonę susimokėti didžiulius mokesčius.
Dabar gavosi, kad nemokamas siuntimas priskaičiuotas virš 1600 eurų (kai kitų užklausus tokį krovinį su visais mokesčiais už 600 nusiųstų).
- LCL SERVICE FEE EUR68W/M (MIN130) = 68 eur*12.93 cbm=879.24 eur

- DELIVERY ORDER + DOC FEE EUR120BL = 120 eur

- WEIGHTING EUR2W/M(MIN EUR 15) = 2 eur*12.93 cbm=25.86 cbm

- ERS EUR45W/M = 45 eur*12.93 cbm = 581.85 eur

VISO: 879,24+120+25,86+581,85=1606,95 eur

LCL = Less than Container Load (nepilnas konteineris).
Plačiau: howtoexportimport.com/Difference-between-FCL-and-LCL-290.aspx

Lietuvoje siuntimo agentas lietuvių kompanija, tarp jų dar dalyvavo vietinis kinų agentas tarpininkas. Iš esmės gavosi: Pardavėjas (kinija) -> AMASS (Kinija) -> vietinis kinų agentas-tarpininkas (Kinija) -> Lietuvos siuntimo įmonė -> Mes.

Ar teisiškai "CIF Vilnius" jie gali taip daryti, kad Kinijoje susikaupusius šiuos mokesčius kinų kompanija perduoda Lietuvių kompanijai, kad jie reikalautų iš mūsų šių mokesčių nors susitarta dėl nemokamo pristatymo?
Dabar suprantu, kad reikėjo reikalavimo, kad formintų ne kaip CIF, bet net ir CIF atveju ar gali taip teisiškai padaryti?
Dėl šių mokesčių ir tokių sąlygų niekada nebuvome informuoti kol patys nepradėjome teirautis iš lietuvių tiekėjų, kur vėluojanti siunta.
Reiktų skubios pagalbos dėl šio klausimo, nes kol nesumokėsim tokių sumų, siuntos neturi teisės atiduoti. Dabar jaučiamės kaip pakliuvę į kokių šantažuotojų pinkles.


Luka_Paciolis
3729
#1355565 2017-04-13 22:01 Luka_Paciolis
CIF - kaina, draudimas ir frachtas (... paskyrimo uosto pavadinimas). Sąlygos taikomos transportuojant jūra. Pardavėjo įsipareigojimai tokie patys kaip ir pagal CFR pristatymo sąlygas, tačiau jis papildomai privalo mažiausia pinigų suma apdrausti prekes nuo galimo jų sugadinimo ar praradimo transportuojant rizikos. Pardavėjas apmoka visas prekių gabenimo į pirkėjo nurodytą paskirties uostą išlaidas, draudimo išlaidas, frachtą, įskaitant pakrovimo į laivą išlaidas ir, jeigu prekės gabenamos reguliariomis laivybos linijomis, iškrovimo paskirties uoste išlaidas, kurios paprastai įtraukiamos į frachtą ir numatomos sudarant vežimo sutartį (kontraktą). Jis taip pat sutvarko muitinės eksporto formalumus ir sumoka eksporto mokesčius.

CFR - kaina ir frachtas (... paskyrimo uosto pavadinimas). Sąlygos taikomos tik transportuojant jūra. Pardavėjas apmoka visas prekių pristatymo į pirkėjo nurodytą paskirties uostą išlaidas, įskaitant pakrovimo į laivą išlaidas ir, jeigu prekės gabenamos reguliariomis laivybos linijomis, iškrovimo paskirties uoste išlaidas, kurios paprastai įtraukiamos į frachtą ir numatomos sudarant vežimo sutartį (kontraktą). Pardavėjas taip pat sutvarko muitinės eksporto formalumus ir sumoka eksporto mokesčius. Pirkėjas prisiima galimų nuostolių dėl prekių sugadinimo ar praradimo riziką nuo to laiko, kai prekės pakraunamos į laivą išsiuntimo uoste. Jis taip pat apmoka prekių iškrovimo paskirties uoste išlaidas, įskaitant prieplaukos mokesčius, jeigu pagal vežimo sutartį (kontraktą) šias išlaidas ir mokesčius turi sumokėti pirkėjas, o ne pardavėjas.

Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


Ragnaras
4
#1355566 2017-04-13 22:13 Ragnaras
Tiek irgi pavyko išsigooglinti. Tai kaip ir gaunasi, kad jų reikalavimai neatitinka įstatymų ir sutarties sąlygų. Tai kur tokiu atveju kreiptis? Negi lieka tik paduot į teismą? Nieko klausytis nenori ir jokių argumentų neklauso. Pagal juos čia viskas normalu ir taip turi būti. Ką tokiu atveju iki to laiko daryti su siunta, kuri gaunasi taip ir pakimba? Jeigu susimokėsi, tai iš kinų, kai įstatymai gina tik jų teisę nieko irgi neišpeši ir nebeatgausi.

Rainis
15064
#1355606 2017-04-14 11:52 Rainis redaguota: 2017-04-14 11-55
Pagal CIF sąlygas iš jūsų be abejo, niekas jokių papildomų mokėjimų reikalauti negali.
Bet matyt, kažkur yra kažkoks kabliukas. Galima spėti pagal įrašą CIF Vilnius (Vilnius, deja, nėra jūrinis uostas). Tačiau nematant konkrečių dokumentų galima tik spėlioti ir įtarinėti.
Pirmiausiai turite turėti ir gerai išsinagrinėti raštišką sutartį su įrangos pardavėju. Jei ir ten aptartos tos CIF sąlygos, tai jums visiškai neturi rūpėti jokie tarpininkai Kinijoje ar Lietuvoje. Iš kur jie atsiranda? turite su jais kažkokias sutartis, kažkokius įsipareigojimus jiems? Vien iš jūsų klausimo tikrai panašu į paprasčiausią kažkokios Lietuvos firmos šantažą ar reketą. Bet kartoju - tai tik galima įtarti.
Turiu įmonę, kuri daug importuoja iš Kinijos, niekada nebuvo iškilę jokių problemų.
Kreipkitės gal į teisininkus, kurie būtent tokiomis problemomis užsiima. O su įmone, kuri jums neperduoda siuntos, elkitės agresyviai, grasinkite baudomis, teismais , sankcijomis už prastovas ir panašiai. Kažkaip įtariu, kad jie arba naujokai, arba...

Ragnaras
4
#1355612 2017-04-14 12:19 Ragnaras
keisčiausia, kad Lietuvos siuntėjai gana rimta ir jau 19 m. dirbanti įmonė.
Šiuos mokesčius, kaip jie teigia, susigalvojo ir pateikė tarpininkai iš Kinijos.
Visur sutartyje tiesiog nurodyta CIF Vilnius. Siuntimas nelabai detalei aprašytas be smulkmenų ir jokių punktų (dabar jau per vėlu ir reikėjo reikalauti išsamumo), bet tuo pačiu ir nėra jokių punktų, kad turėsime už siuntimą kažkokią dalį ar iš vis mokėti, ką jau kalbėti apie sumas. Yra visur CIF Vilnius, o pagal terminus ir susitarimus už tai moka siuntėjas.

ptrw13
2
#1355618 2017-04-14 13:41 ptrw13
Sveiki,

ieskodamas informacijos internete radau si foruma ir supratau, kad esu panasioje situacijoje. Trumpai nupasakosiu: Is kinijos uzsisakiau du mopedus, kuriu kaina pasirode labai patraukli. Pardavejas siule siuntima FOB salygomis, as pasidomejes nusprendziau, kad tai palankiausios salygos paprastam pirkejui. Man atsiunte bill of lading, ant kurios nurodytas papildomas ekspeditorius Transtira. Del krovinio pasiemimo turiu kreiptis i juos. As planavau tiesiog nuvykes i uosta krovini pasiimti, nes pats esu is pajurio. Susisiekiau su Transtira ir man jie sako, kad taip nieks nevyksta, jie parsives visa konteineri, iskraus ir tada pas juos atvykes galesiu pasiimt krovini (Vilniuje). Taip pat jie paprase, kad jau pateikciau bill of lading. Tada jie man sako, kad cia joks FOB, sako cia yra CIF salygomis siuntimas. Visaip bandziau aiskintis, taciau panasu, kad tai tikrai yra CIF salygomis, nors iki dabar pardavejas is kinijos mane tikina, kad tai yra FOB. Kaip suprantu esant CIF salygoms, manes laukia dar daugybe mokesciu ir taip pat nujauciu, kad Transtira ikals neblogu mokesciu is savo puses, uz iskrovimas, gabenima ir tt. Krovinio verte 500 USD, turis 1.3 kubinio metro. Ant bill of lading yra parasyta: Freight prepaid, taip pat "Destination port charges incl CISF for consignees account". Kaip suprantu sis teiginys ir reiskia, kad manes dar laukia daug mokesciu, nors pardavejas patikino, kad turesiu susimoket tik importa ir pvm. Ar imanoma sioje vietoje dar ieskot teisybes..?

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis