Kristiana__
8267
#1330285 2016-09-14 16:53 Kristiana__
Pritariu virbuh nuomonei.

Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.

aruncikas
475
#1330289 2016-09-14 17:15 aruncikas

virbuh rašė:


4.3. yra sukurti krovinio vežimo komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir / ar gavėjo, ir / ar vežėjo, ir / ar vežimo organizatoriaus, ir / ar kito jų įgalioto asmens.


Gerai būtų iki spalio 1 d. sužinoti, kas šitoj formuluotėj slypi, pagal taisyklių rašymo "genijus". Net neabejoju, kad jie ir patys nesupranta, ką parašė, todėl pusę metų ir tyli. O galvot pradės nuo pirmadienio, spalio 3d. Sveikas protas sako, kad krovinio vežimo komerciniai santykiai yra kiekvieno prekybinio sandorio metu, net ir to vieno trintuko pirkime. Visada pirkėjas derina prekių pristatymo kainą su pardavėju - ar pasiims pats, ar jam atveš pardavėjas, ar atsisius per kurjerį, ar samdys transporto įmonę? Bent jau mano galva, pagal šios dienos KTI ir VMI absurdiškas rašliavas, krovinio važtaraščiai "reikalingi" prie kiekvienos PVM s/f (arba 10 rekvizitų ant pačios PVM s/f). O tada čia jau 20 metų atgal nusikeliam.... Baisu, net nepagalvot....

Kristiana__
8267
#1330290 2016-09-14 17:32 Kristiana__
Čia turime mintyje, paprastai tariant, kad krovinio vežimo komercinių santykių nebus tarp, pvz. Senukų ir FA.


aruncikas rašė:



virbuh rašė:


4.3. yra sukurti krovinio vežimo komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir / ar gavėjo, ir / ar vežėjo, ir / ar vežimo organizatoriaus, ir / ar kito jų įgalioto asmens.


Gerai būtų iki spalio 1 d. sužinoti, kas šitoj formuluotėj slypi, pagal taisyklių rašymo "genijus". Net neabejoju, kad jie ir patys nesupranta, ką parašė, todėl pusę metų ir tyli. O galvot pradės nuo pirmadienio, spalio 3d. Sveikas protas sako, kad krovinio vežimo komerciniai santykiai yra kiekvieno prekybinio sandorio metu, net ir to vieno trintuko pirkime. Visada pirkėjas derina prekių pristatymo kainą su pardavėju - ar pasiims pats, ar jam atveš pardavėjas, ar atsisius per kurjerį, ar samdys transporto įmonę? Bent jau mano galva, pagal šios dienos KTI ir VMI absurdiškas rašliavas, krovinio važtaraščiai "reikalingi" prie kiekvienos PVM s/f (arba 10 rekvizitų ant pačios PVM s/f). O tada čia jau 20 metų atgal nusikeliam.... Baisu, net nepagalvot....




Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.

virbuh
7838
1   #1330295 2016-09-14 19:43 virbuh

rašė:

Čia turime mintyje, paprastai tariant, kad krovinio vežimo komercinių santykių nebus tarp, pvz. Senukų ir FA.


O jei aš kaip FA nevykdau jokios veiklos, bet samdau Tų pačių Senukų mašiną ir perku daug medžiagų namo remontui. Už mašiną moku, tai jau komercinis santykis, krovinys didelis, tai nesvarbu kad aš sakysiu kad sąskaitos nereik, užteks kvito, bet jie visvien išrašys kad ir PVM sf su krovinio rekvizitais noriu aš to ar ne. Nors teikimo į VMI nebus, bet krovinio kažkoks dokumentas turės būti, kvito neužteks. Ar ne taip?

aruncikas
475
#1330297 2016-09-14 20:01 aruncikas
Nereikės nes FA nevykdo veiklos - "VMI privalomai teikiami važtaraščiai... jeigu krovinio siuntėjas ir gavėjas yra ekonominę veiklą vykdantis fizinis arba juridinis asmuo".... Išmanus KTI pareigūnas nuo 10.01 sugebės akimirksniu patikrinti savo išmaniojoje sistemoje - ar FA neįsiregistravęs individualios veiklos, ar neturi galiojančio verslo liudijimo? :)

virbuh
7838
#1330298 2016-09-14 20:10 virbuh

aruncikas rašė:


Nereikės nes FA nevykdo veiklos - "VMI privalomai teikiami važtaraščiai... jeigu krovinio siuntėjas ir gavėjas yra ekonominę veiklą vykdantis fizinis arba juridinis asmuo".... Išmanus KTI pareigūnas nuo 10.01 sugebės akimirksniu patikrinti savo išmaniojoje sistemoje - ar FA neįsiregistravęs individualios veiklos, ar neturi galiojančio verslo liudijimo? :)


Taip, teikti nereikės į VMI, bet pagal KTK dokumentas kroviniui reikalingas, nes pirkau mašiną prekių vežimui. Apie teikimą važtaraščių KTI specialistai nesirūpins, jiems dokumentas svarbu.
16311 straipsnis. Prekių (krovinio) gabenimas be dokumentų
Prekių (krovinio), kurių vertė yra nuo penkių iki penkiolikos minimalių gyvenimo lygių (MGL) dydžio sumos, gabenimas Lietuvos Respublikos teritorijoje be jų įsigijimą arba gabenimą patvirtinančių dokumentų ar su suklastotais dokumentais, kai nėra šio kodekso 210 straipsnyje numatytų požymių,– užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt keturių iki keturių šimtų trisdešimt keturių eurų su prekių (krovinio) konfiskavimu.

virbuh
7838
#1330314 2016-09-15 08:09 virbuh
Sveiki. Lygtai jau viską išnagrinėjome, lieka tik laukti sistemos išbandymo.

rašė:

....kada važtaraščio nereikia turėti (nei jokio kitokio dokumento, kuriame būtų privaloma nurodyti 29 str. išvardintus rekvizitus)


Orientuokimės į tai, kada nekonfiskuos prekių smile iki 5MGL 38*5 bus 190 eur, dar yra VMI nustatyta, kad sąskaitos nebūtinos, užtenka kvito, kai prekių kaina iki 100 eur (jei gerai pamenu), kuras iki 150 eur..Dar yra KTK straipsnis 23, kas yra bagažas (kiek paneši smile ), kas yra smulkio siuntos.
Dar VMI baudos:
Už dokumentų/duomenų pateikimo tvarkos pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė, bauda 150-300 Eur.

aiwita
6083
1   #1330336 2016-09-15 10:26 aiwita

Kristiana__ rašė:


O vat jeigu kokie įrankiai, statybinės medžiagos stambiais mastais, tai jau kas kitka. Netgi ir savo jau senai nusipirktus, pvz. įrankius, darbuotojas vežiojasi, turi turėti dokumentus, kad tie daiktai priklauso įmonei.

Ir tas galiojo visada. Tik tai buvo ne buhalterių galvos skausmas.


Aš ir toliau neplanuoju prisiimti to. Truputį paskaitinėju, kad bendrą vaizdą susidaryt

Gyvenimas yra toks, kokį nori jį matyti. Viskas priklauso nuo požiūrio

IN_grida
11
#1330344 2016-09-15 10:47 IN_grida
Sveiki,

Mūsų įmonė užsiima ledų prekyba. Mes vežame ledus į parduotuves ir pasiūlę jiems ledų išrašo vadybininkai PVM sąskaitą faktūrą. Vairuotojai vadybininkai išvažiuoja ryte pilnu autošaldikliu ledų. Ir jie nežino kiek per dieną gali parduoti ledų.
Kaip mums bus su krovinio važtaraščiais?

lenacka1117
2002
#1330348 2016-09-15 10:54 lenacka1117
Dėl duomenų teikimo VMI, Jums kaip ir tinkamas:
34. Ar reikia teikti važtaraščio duomenis VMI, kai krovinį (atsargines tam tikros technikos (pvz., automobilio, žemės ūkio technikos, elektronikos įrenginių ir t. t.) detales) įmonės vadybininkas gabenasi įmonės transportu pas klientus ir pagal poreikį, t. y. jei įvyko įrenginio taisymas ir buvo panaudota atsarginė detalė, parduoda ją klientui? N

Aprašytoje situacijoje, net ir pasibaigus krovinio gabenimui, nėra žinoma, ar bus panaudota vežama atsarginė detalė ir ar ji bus perduota galimam gavėjui. Šiuo atveju krovinys gabenamas savo sąskaita (kaip tai reglamentuoja KTK), t. y. nėra sukurtų krovinio vežimo komercinių santykių. Todėl vadovaujantis Taisyklių 4.3 papunkčiu, tokio važtaraščio duomenų VMI teikti neprivaloma.

Bet šiaip pagal KTK vairuotojas negali vežti krovinį be jokių dokumentų, tai bet kuriuo atveju turi būti kažkoks dokumentus, patvirtinantis, kad vairuotojas veža savo krovinį


Savo sugebėjimus žmogus gali sužinoti tik pabandęs taikyti juos praktiškai.

SENEKA JAUNESNYSIS

aruncikas
475
#1330364 2016-09-15 11:54 aruncikas
Tai va, konsultacija iš KTI telefonu. Supratau, kad nusipirkai prekę iš Senukų, Maximos ar Sanitex - arba už vartų išsirašai PRIVALOMĄ krovinio dokumentą, arba prekes nešiesi ant pečių. Ta pati tvarka galioja ir vienam tualetinio popieriaus pakeliui ar pilnam furgonui statybinių medžiagų! Nėra jokių išlygų? Lygiai taip pat vežant savo parduotas prekes klientams su PVM s/f. Negalioja jokie prierašai su automobilio marke ir Valst.Nr. Reikalinga išsami 10 punktų krovinio važtaraščio informacija (visur ir visada).
Arba bus cirkų cirkas nuo spalio 3 d., jei cirkininkai sugalvos įgyvendinti realybėje savo stebuklingąjį i.Vaz'ą, arba tą sistema absoliučiai neveiks (o tada eilinį kartą bus išvogti milijonai valstybėje). Tik mūsų įstatymų genijai gali didžiuotis kuriamomis išmaniosiomis kontrolės sistemosis, kurios neva "funkcionuos" dešimtmečiais visiškai neveikiančių teisės aktų pagrindu...

lenacka1117
2002
#1330372 2016-09-15 12:17 lenacka1117

aruncikas rašė:


Tai va, konsultacija iš KTI telefonu.


Taip KTI nori, kad vežant bet koki krovini būtų važtaraštis arba pilnas su visais rekvizitais pagal 29 strp. (jeigu veža samdomas vežėjas) arba supaprastintas pagal 38 str., jiems taip paprasčiau. Bet Kelių transporto kodekse ir Krovinių vežimo taisyklėse yra juodu ant balto parašytas, kad kai yra vežimas savo sąskaita važtaraštis nėra privalomas, gali būti kitas dokumentas. Jeigu nusipirksite prekę iš Senukų ir vešite iki ofiso su savo transportu tik su PVM sąskaita faktūra, sustabdęs kelių inspekcijos pareigūnas gal ir pabambės, bet nubausti tikrai neturės teisės, nes įstatymų nepažeidžiate. Tikrai nekarto praktikoje esame su tuo susidūrę, kad veždavome prekes arba sau ar pirkėjui tik su PVM S/F ir niekas nebaudė ir net negrasino :)

Savo sugebėjimus žmogus gali sužinoti tik pabandęs taikyti juos praktiškai.

SENEKA JAUNESNYSIS

aruncikas
475
#1330374 2016-09-15 12:27 aruncikas
Bet tai čia ir yra didžiausias absurdas. Tai kodėl kelių transporto inspektorius, sustabdęs krovinio vežėją be reikiamo dokumento, nesivadovauja savo pagrindiniu kodeksu? Dėl to, kad nelogiškas kodeksas? Tai kas būtų, jei ir policininkas, sustabdęs greitį viršijantį vairutoją, turėtų teisę ignoruoti savas taisykles, neva šitoje vietoje greičio apribojimas nelogiškas? Jei mums paliekama apsisprendimo teisė (nepaisant juodai baltų KTI ir VMI išaiškinimų) - ar papildyti PVM s/f visai rekvizitais ir traukti į i.Vaz, ar nekreipti dėmesio, tai gal tada ir po mėnesio su i.saf taip pat galėsim elgtis. Norim registruojam sąskaitas, norim ne?
Atsikvošės jie ten kada nors gyvenime??? Blyn, kaip nervas ima :)

victoryy
715
#1330377 2016-09-15 12:40 victoryy
Sveiki turiu dar vieną klausimėlį, o jai tarkim iki šiol mes gaudavome siuntos važtaraštį iš mūsų samdomo vežėjo ir patys jo nerašydavome (tačiau jame nebuvo nurodyta automobilio merkė, valstybinis numeris ) tai ar nuo šiol reikia patiems išsirašyti važtaraščius ar tiesiog geriau prašyti vežėjo jog papildytu?nes kiek suprantu vežėjui nėra prievolės juos rašyti ir duomenis vmi vistiek teikti turėsime mes o ne vežėjas.... smile

aruncikas
475
#1330378 2016-09-15 12:41 aruncikas
Galų gale nors KTK 38 str. galėtų iš paukščių kalbos išversti į žmogui suprantamą. Skaitant, supranti, kad vežant savo krovinį reikia turėti arba krovinio važtaraštį su visias 2p. rekvizitais, arba "kitą dokumentą" suprask jau be jokių papildomų rekvizitų. Bet "specialistai" ir toliaus konsultuoja, kad ir kitas dokumentas PRIVALO turėti 2 p. rekvizitus???

lenacka1117
2002
#1330379 2016-09-15 12:45 lenacka1117
Dėl i.vaz tai teko vakar su programuotojais (buhalterinės programos) pabendrauti, va ten tai žmonės tikrai pakraupę :) Nei galutinio XML struktūros aprašo nėra, nei laiko testavimui. Pašnekėjome ir priėjome išvados, kad po 23 d. testavimo i.vaz startas min mėnesiui bus atidėtas :)

Savo sugebėjimus žmogus gali sužinoti tik pabandęs taikyti juos praktiškai.

SENEKA JAUNESNYSIS

aruncikas
475
#1330380 2016-09-15 12:48 aruncikas

victoryy rašė:


Sveiki turiu dar vieną klausimėlį, o jai tarkim iki šiol mes gaudavome siuntos važtaraštį iš mūsų samdomo vežėjo ir patys jo nerašydavome (tačiau jame nebuvo nurodyta automobilio merkė, valstybinis numeris ) tai ar nuo šiol reikia patiems išsirašyti važtaraščius ar tiesiog geriau prašyti vežėjo jog papildytu?nes kiek suprantu vežėjui nėra prievolės juos rašyti ir duomenis vmi vistiek teikti turėsime mes o ne vežėjas.... smile


Jei atsiranda samdomas vežėjas, tai, manau, i.vaz privalomas. O išrašyti ir užregistruoti važtaraštį gali bet kas iš siuntėjo "aplinkos". VMI išaiškino: "Važtaraščio rengėjas – mokesčių mokėtojas, kuris yra krovinio siuntėjas, arba kitas asmuo, krovinio siuntėjo įpareigotas rengti važtaraštį. T.y. kas bus važtaraščio rengėjas turi nuspręsti patys pervežimo operacijos dalyviai. Jei Siuntėjas pageidaus, kad už jį važtaraščio duomenis pateiktų kitas mokesčių mokėtojas, siuntėjas tokią teisę turės nurodyti i.VAZ.

Kotryna
2188
#1330381 2016-09-15 12:48 Kotryna
Turint faktūrą su važtaraščio "atributais" kaip ir nereikia atskiro popieriaus:

https://www.vkti.gov.lt/index.php?-364274377

"Atsižvelgiant į anksčiau pateiktą informaciją, jei PVM sąskaitoje faktūroje yra nurodyti visi Kodekso 29 straipsnio 2 dalyje nustatyti rekvizitai, tokiu atveju šis dokumentas būtų laikomas tinkamu ir papildomai turėti važtaraštį nereikia."

victoryy
715
#1330383 2016-09-15 12:56 victoryy

aruncikas rašė:



victoryy rašė:


Sveiki turiu dar vieną klausimėlį, o jai tarkim iki šiol mes gaudavome siuntos važtaraštį iš mūsų samdomo vežėjo ir patys jo nerašydavome (tačiau jame nebuvo nurodyta automobilio merkė, valstybinis numeris ) tai ar nuo šiol reikia patiems išsirašyti važtaraščius ar tiesiog geriau prašyti vežėjo jog papildytu?nes kiek suprantu vežėjui nėra prievolės juos rašyti ir duomenis vmi vistiek teikti turėsime mes o ne vežėjas.... smile


Jei atsiranda samdomas vežėjas, tai, manau, i.vaz privalomas. O išrašyti ir užregistruoti važtaraštį gali bet kas iš siuntėjo "aplinkos". VMI išaiškino: "Važtaraščio rengėjas – mokesčių mokėtojas, kuris yra krovinio siuntėjas, arba kitas asmuo, krovinio siuntėjo įpareigotas rengti važtaraštį. T.y. kas bus važtaraščio rengėjas turi nuspręsti patys pervežimo operacijos dalyviai. Jei Siuntėjas pageidaus, kad už jį važtaraščio duomenis pateiktų kitas mokesčių mokėtojas, siuntėjas tokią teisę turės nurodyti i.VAZ.


Aišku tai tarkime jai norime jog vežėjas pateiktų duomenis vmi turime jam suteikti įgaliojimą prisijungti prie i-važ?

aruncikas
475
#1330384 2016-09-15 12:57 aruncikas

Kotryna rašė:


Turint faktūrą su važtaraščio "atributais" kaip ir nereikia atskiro popieriaus:

https://www.vkti.gov.lt/index.php?-364274377

"Atsižvelgiant į anksčiau pateiktą informaciją, jei PVM sąskaitoje faktūroje yra nurodyti visi Kodekso 29 straipsnio 2 dalyje nustatyti rekvizitai, tokiu atveju šis dokumentas būtų laikomas tinkamu ir papildomai turėti važtaraštį nereikia."




Važtaraštis nebebūtinas, tik šiai PVM s/f gal būt privalomas i.Vaz, nes "Jei kitame dokumente (pvz., PVM sąskaitoje faktūroje) yra visi KTK 29 straipsnyje nurodyti rekvizitai ir jis naudojamas kaip važtaraštis, tai tokiame dokumente nurodyti važtaraščio duomenys turi būti pateikti į i.VAZ". Nors jei Jūs šiuo atveju pirkėjas, tai kaip ir vežate savo krovinį, savo sąskaita?
Bet jeigu čia susiorganizuotumėte važtaraštį, kur siuntėjas ir gavėjas tas pats, t.y. Jūsų įmonė, i.vaz iškarto atkrenta.
Va tokia jų logika.


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis