Gita1
7313
#1196909 2013-12-22 21:21 Gita1
Dėl pinigų susigrąžinimo tikrai nežinau, tai nekomentuosiu.. pas mus į asociacijas n savo pinigų visi sukišam ir niekam mintis nekyla kažkaip susigrąžint.. kai steigėm susimetė steigėjai įsteigė ir viskas. Įsivaizduočiau, kad tai turėjo būti aptarta kažkokioje steigimo sutartyje.

Dėl sutarties sudarymo, tai siūlyčiau įgalioti kokį valdybos narį pasirašyti sutartį arba, kad protokole, kuriame buvo ji išrinkta pirmininke būtų įrašyta, kad ji neatlygintinai tvarkys ir buhalteriją.


Dailieji
12
#1196916 2013-12-23 00:22 Dailieji
Steigiant buvo sutarta, kad kai bus surinkti narių mok. apmokėsim gautas sąskaitas nariui, kuris viską sumokės. Nes visais įregistravimo reikalais rupinosi vienas asmuo.
Protokole yra nutarimas, kad pirmininkė tvarkis ir buhalteriją arba įgalios kitą narį. Tuomet sutarties nebereikia? Ar gerai suprantu?
Grįžtant apie poklabį dėl menkiausios konsultacijos ar mokymų ar kitų atliktų darbų:
1)Jei nariui, surašius laisvos formos sutartėlę ar atliktų darbų aktą, buvo sumokėta Pav. 1) už pravestus edukacinius mokymus klubo nariams ir svečiams. (klubo veikla-prasmingas lasvalaikio praleidimas kuriant; gali verstis konsultacijų ir paslaugų teikimu...)
2) Jei klubo narys kažkur kitur praveda edukacinį renginį. Už tai klubas guana atligį iš kitos įmonės . Ar tai jau komercinės pajamos? Jei vienas iš mūsų veiklos tiksų yra amatų sklaida,tai tikriausiai bus veiklos pajamos? Šiuo atveju sutartis su nariu, kuris ves pamokėlę sudaryta kaip visuomeninis darbas, o klubas gauna pajamas iš kitos įmonės. Ar teisinga taip?

3) Nariui sumokėta už buveinės remontą, ar reikia teikti kažkokias deklaracijas apie tas išmokėtas jiems sumas? Jie nebuvo įdarbinti. Taip pat pagal surašytą sutartėlę. Ar taip bus gerai?

Dar taip pat sumokėta notarui atlyginimas ir kompensacija už patikrą registruose. Sumos išskirtos. Tai atlyginimą turėsiu deklaruoti? O kompensaciją tiesiai į sąnaudas ir tiek žinių dėl jų?
Atsiprašau jei klausimai kvaili, bet mes moterėlės ne buhalterės ir norim viską tvarkingai pasidaryti ir kūribingai leisti laisvalaikį.
Ačiū už pagalbą smile




Gita1
7313
#1196920 2013-12-23 01:58 Gita1
Jeigu protokole parašyta, kad pirmininkė tvarkys buhalteriją neatlygintinai tada nereikia, jeigu tai neįvardinta tada sudaryčiau sutartį.

"Steigiant buvo susitarta" - čia raštiškai? Nes jeigu raštiškai, tada aš pildyčiau avansinę ir apmokėčiau, jeigu to nebuvo įvardinta raštiškai, tai reiškia to nebuvo visai smile

Nesvarbu nariui ar ne nariui.. jei sumokat už kažką tai jau pajamos to žmogaus ir tik lieka klausimas kaip jas apmokestinti. Va ties tuo apmokestinimu ir pasigilinkit. Tai, kad tai asociacija neturi nieko bendro. Apmokestinimas eis kaip ir uab'e. Asociacija skiriasi tuo, kad joje gali dirbti asmenys ir negauti užmokesčio už savo darbą - jie savanoriai. Jeigu gavo iš asociacijos kažkokius pinigėlius jau nebežiūrima ar tai asociacija ar tai narys ir pan. Žiūrima kas per pinigai ir kaip apmokestinti. Pirmu atveju bandyčiau pritraukti prie autorinių, bet ten reik labai tvarkingai surašyti sutartį, bus kažkur kabliukas - prilygins darbo santykiams ir sumokėsit mokesčius kaip nuo jų. O tas variantas, kad narys kažką pamokė ir asociacija gavo, tai čia itin keista.. nenoriu klaidint, bet čia bus darbo santykiai..

Ir visos pajamos kur išrašysit sąskaitas bus komercinė veikla.. nekomercinė tai kai pinigai yra parama, nario mokestis, projektinė veikla.. jeigu tik uždarbis.. jau komercinė veikla..

O dėl notaro nežinau.. mums visada išrašydavo sąskaitą.. išmokas deklaruoju kaip B klasės pajamas.

Labai rimtas patarimas - susiraskit buhalterę. Bent pradžiai, nes turėsit daug rimtų problemų (net jau matau, kad turit, nes turėsit mokėt mokesčius,o tam dažnai tokios įstaigos neturi pinigų)...

Dailieji
12
#1196933 2013-12-23 09:33 Dailieji
Labai ačiū už atsakymus. Geros dienos ir ramių Jums švenčių

grasa
165
#1199148 2014-01-09 08:40 grasa
Labas,
Bendruomenė mirus bendruomenės nario artimąjąm į vokelį duoda pinigų.Kaip teisingai tai reikėtų apskaitoje sutvarkyti?

Gita1
7313
#1199201 2014-01-09 11:06 Gita1
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=389943
16 straipsnis. Asociacijos veiklos ribojimai
1 ir 2 dalis įdėmiai paskaitykit.

Pas mus buvo toks variantas, tai pirmininkė konsultavosi su juriste, buvo pasakyta, kad asociacijos tikslai nėra remti narius tokiais atvejais, todėl negalim skirt pinigų, jei noras yra susimetam savo asmenines lėšas ir vokelį paduodam. Oficialiai tada mums jokio varianto pasiūlyt negalėjo.

grasa
165
#1199314 2014-01-09 15:10 grasa
Dėkui,
16str.2d,3)"draudžiama mokėti , išskyrus teikti paramą ir labdarą..." Tai gal išrašant KPO parašyti parama bendruomenės nariui ir dar kad tam valdyba pritartų.

Gita1
7313
#1199328 2014-01-09 15:30 Gita1
Tai dar tokio pobūdžio labdara turi atitikti jūsų įstatuose numatytus tikslus.

pupa76
115
#1199357 2014-01-09 16:34 pupa76
Laba diena. Pavedė sutvarkyti dokumentus asociacijos, ką tik įsteigtos. Registrų centro sąskaitos už pavadinimą ir įregistravimą išrašytos fiziniam asmeniui(vienam iš trijų steigėjų). Klausimas būtų: ar galiu traukti prie asociacijos dokumentų (išlaidų) ir apmokėti pagal kasos išlaidų orderį. Taip pat turiu klausimą: kaip ir ar reikia apiforminti kas atsakingas už kasos vedimą. UAB-e tai rašomas įsakymas, o kaip asociacijose. Visiškai naujas dalykas smile
Ar teisingai surašyta korespondencija: įnešta už asociacijos steigimą
D 232
K 30

kroska
421
#1199907 2014-01-13 09:15 kroska
laba diena.iškilo neaiskumu del kompensuojamu sanaudu.asociacija patyre per metus daug sanaudu, konkreciai del remonto sanaudu man iskilo neaiskumas. Sudaryta nuomos sutartis 5 metams, patalpos remontuotos, patirta apie 30 tukst.Lt islaidu, neaiskumas tame, kuri dalis turi buti priskirama veiklos sanaudoms ir kuri turi buti komepnsuojama. esme tame, kad patalpos skiriamos svietejiskai veiklai, taciau planuojama siek tiek gauti pajamu is siu patalpu (nuo 2014 m.). kaip atskirti kuri sanaudu dalis turi eiti i veiklos sanaudas ir kuri dar ir kompensuojama?

Dailieji
12
#1200164 2014-01-13 20:20 Dailieji

pupa76 rašė:


Laba diena. Pavedė sutvarkyti dokumentus asociacijos, ką tik įsteigtos. Registrų centro sąskaitos už pavadinimą ir įregistravimą išrašytos fiziniam asmeniui(vienam iš trijų steigėjų). Klausimas būtų: ar galiu traukti prie asociacijos dokumentų (išlaidų) ir apmokėti pagal kasos išlaidų orderį. Taip pat turiu klausimą: kaip ir ar reikia apiforminti kas atsakingas už kasos vedimą. UAB-e tai rašomas įsakymas, o kaip asociacijose. Visiškai naujas dalykas smile
Ar teisingai surašyta korespondencija: įnešta už asociacijos steigimą
D 232
K 30


Neseniai ir mes sprendžiame panašius klausimus. Jei nėra įdarbintas buhalteris apskaitą gali tvarkyti vienas iš narių. Apiforminti- gal užtenka tai aptarti tiksliau priimti nutarimą valdybos protokole. Manau dar reikia su tuo nariu sudaryti visuomeniniais pagrindais atliekamų darbų sutartį. Būtų įdomu, kad pakonentuotų tikri buhalteriai :)

kroska
421
#1200217 2014-01-14 09:11 kroska

Dailieji rašė:



pupa76 rašė:


Laba diena. Pavedė sutvarkyti dokumentus asociacijos, ką tik įsteigtos. Registrų centro sąskaitos už pavadinimą ir įregistravimą išrašytos fiziniam asmeniui(vienam iš trijų steigėjų). Klausimas būtų: ar galiu traukti prie asociacijos dokumentų (išlaidų) ir apmokėti pagal kasos išlaidų orderį. Taip pat turiu klausimą: kaip ir ar reikia apiforminti kas atsakingas už kasos vedimą. UAB-e tai rašomas įsakymas, o kaip asociacijose. Visiškai naujas dalykas smile
Ar teisingai surašyta korespondencija: įnešta už asociacijos steigimą
D 232
K 30


Neseniai ir mes sprendžiame panašius klausimus. Jei nėra įdarbintas buhalteris apskaitą gali tvarkyti vienas iš narių. Apiforminti- gal užtenka tai aptarti tiksliau priimti nutarimą valdybos protokole. Manau dar reikia su tuo nariu sudaryti visuomeniniais pagrindais atliekamų darbų sutartį. Būtų įdomu, kad pakonentuotų tikri buhalteriai :)



ar yra galinciu pakomentuoti?

kroska
421
#1200218 2014-01-14 09:11 kroska
[quote=kroska]

Dailieji rašė:



pupa76 rašė:


Laba diena. Pavedė sutvarkyti dokumentus asociacijos, ką tik įsteigtos. Registrų centro sąskaitos už pavadinimą ir įregistravimą išrašytos fiziniam asmeniui(vienam iš trijų steigėjų). Klausimas būtų: ar galiu traukti prie asociacijos dokumentų (išlaidų) ir apmokėti pagal kasos išlaidų orderį. Taip pat turiu klausimą: kaip ir ar reikia apiforminti kas atsakingas už kasos vedimą. UAB-e tai rašomas įsakymas, o kaip asociacijose. Visiškai naujas dalykas smile
Ar teisingai surašyta korespondencija: įnešta už asociacijos steigimą
D 232
K 30


Neseniai ir mes sprendžiame panašius klausimus. Jei nėra įdarbintas buhalteris apskaitą gali tvarkyti vienas iš narių. Apiforminti- gal užtenka tai aptarti tiksliau priimti nutarimą valdybos protokole. Manau dar reikia su tuo nariu sudaryti visuomeniniais pagrindais atliekamų darbų sutartį. Būtų įdomu, kad pakonentuotų tikri buhalteriai :)


ne ten parasiau smile

vaiper
359
#1201629 2014-01-20 11:54 vaiper
Laba diena, skaiciau skaiciau istaymus visokiu, bet klausimas toks (o gal praleidau)
koki saskaitu palana naudojat, kaip rekomenduojamas asociaciju BA istatyme?

Gita1
7313
#1201631 2014-01-20 11:58 Gita1
aš rekomenduojamą naudoju

vaiper
359
#1201656 2014-01-20 13:34 vaiper
aciu..
ir dar, gal galit patvirtint ar gerai supratau pacia asociacijos buhalterines apskaitos vedimo sistema:
darbinti zmoniu nebutina, jie gali dirbti visuomeniniais pagrindais..bet tuomet negalima moketi atlygio uz kazkoki darba, arba ismokejus turiu deklaruot B klases pajamas?
Pacios asociacijos veikla turi buti aprasyta istatuose?
Viskas turi buti tvirtinama asociacijos nariu protokolais?
Bet koks saskaitos israsymas, jau yra traktuojamas, kaip ukine komercine veikla?
Apskaita vedama vadovaujantis "Asociaciju BA istatymu", kasos apskaitos istatymu, inventorizacijos istatymu ir t.t.?
Metines finansine ataskaitos ir visos kitos ataskaitos VMI teikiamos tais paciais terminais , kaip ir kitokio tipo imonese?

Gita1
7313
#1201665 2014-01-20 13:55 Gita1
Išmokėjus pinigus asmeniui gali būti ir A ir B klasės pajamos žiūrint kas per paslaugos bus suteiktos.
"viskas protokoluojama" - kas tas viskas?
sąskaitos išrašymas - taip, tai ūkinė komercinė veikla.
metinė finansinė ataskaita teikiama tik jei vykdoma ūkinė komercinė veikla. bent jau iki šiol užtekdavo parašyt prašymą atleisti nuo fa teikimo ir nereikdavo jos teikti. ją ruošti vis vien reikia - visuotiniam susirinkimui.

vaiper
359
#1201671 2014-01-20 14:12 vaiper
"viskas protokoluojama" turejau galvoj,kad priimti sprendimai del veiklos, turi buti tvirtinami nariu protokolu..


Gita1 rašė:


Išmokėjus pinigus asmeniui gali būti ir A ir B klasės pajamos žiūrint kas per paslaugos bus suteiktos.
"viskas protokoluojama" - kas tas viskas?
sąskaitos išrašymas - taip, tai ūkinė komercinė veikla.
metinė finansinė ataskaita teikiama tik jei vykdoma ūkinė komercinė veikla. bent jau iki šiol užtekdavo parašyt prašymą atleisti nuo fa teikimo ir nereikdavo jos teikti. ją ruošti vis vien reikia - visuotiniam susirinkimui.



vaiper
359
#1201676 2014-01-20 14:21 vaiper
Direktorius ir buhalteris asociacijoj turi buti?
visa "vidaus vaikla" tvirtinama direktoriaus pvz: isakymais skiriami atsakingi asmenys uz inventorizacijas, kasos darba, pasirasyma ant dokumentu?

Gita1
7313
#1201755 2014-01-20 19:57 Gita1
sprendimai protokoluojami.. net kaip leisti nario mokestį ir gautą paramą, kai ji ne tikslinė reiktų sutarti..

direktorius, tai čia pirmininkas gali būti.. nebūtina rištis prie pareigybių "direktorius",,, visuotinis susirinkimas išrenka valdybą (tarybą), o ji iš savo narių pirmininką ir tas asmuo ir yra vadovas.. jis rašo įsakymus, priima atleidžia darbuotojus ir t.t.


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis