Studentas ir apskaitos destytojas

K
KristinaR 54
2004-04-09 09:34 KristinaR
Sveiki,
Aš esu ne tik buhalterė, bet ir apskaitos dėstytoja universitete, anksčiau teko dirbti ir kolegijoje. Norėčiau prieš šventes padiskutuoti padagoginiais klausimais, kadangi manau, kad daugelis iš Jūsų yra, buvo, o gal ir bus studentais, klausančiais apskaitos kursą.
Norėčiau sužinoti, kaip Jūs manote, koks yra geras,ir koks yra blogas apskaitos dėstytojas. Ko studentas nori iš dėstytojo kaip specialisto dėstant ir kaip žmogaus bendraujant? Ar apskaita pateikiama pakankamai gerai, įdomiai, ir ko reikia, kad paskaita būtų naudinga ir įdomi? Ir kaip manot, ko dėstytojas nori iš studento be atsiskaitymo?
Turiu dar daugybę klausimų, bet pasilieku juos ateičiai, gal diskusijos metu pasitaikys proga.
Lauksiu atsakymu smile
D
DaivaP 5457
2004-04-09 09:50 DaivaP
Dėstytojas turi būti ir praktikas. Buvo tokia situacija: lankiau Pačiolio kursus. Kažkokią temą vedė iš kolegijos atėjusi dėstytoja. Aš buvau tik 3-ą mėnesį dirbanti buh. Paklausiau kaip apskaitoje turi matytis kasos aparto likutis (t.y. kokia sąskaitų korespondencija), arba kažką panašaus, jau nepamenu. Dėstytoja pasakė, kad ji turi pasižiūrėti. Žinoma, kitą dieną ji man pasiūlė du variantus. Bet! Tai elementaru smile Tai reikia žinoti smile
nieko_sau nieko_sau 3857
2004-04-09 09:58 nieko_sau
Užjaučiu dėstytojus, dėstančius neakivaizdininkams, dirbatiems buhalteriais. Taip-reikia būti praktiku-ne teoretiku. Iš pradžių ginčydavausi vos ne kiekvienu klausimu, gavusi užduotį, bet vėliau pavargau, nusprendžiau nesukti smegenų kitiems studentams (nedirbantiems), nes tada jie dar labiau susipainioja...
P
pupa 971
2004-04-09 10:14 pupa
Kur aš mokausi, tai yra tokių dėstytojų, kurios šneka pačios su savim, nesuprantu kam tokios reikalingos, jeigu iš jų negauni jokių žinių. Dėstytoja turi būti iškalbi, ir mokėti taip išdėstyti temą, kad studentas suvoktų ir susidomėtų jeigų jam tai ir nevisai aktualu.Paskaityti iš lapo ir aš mokėčiau,bet vesti diskusiją paprastais ,suprantamais žodžiais ne visi sugeba.
R
romenuska 53
2004-04-09 10:31 romenuska 2011-09-11 03-23

pupa rašė: Kur aš mokausi, tai yra tokių dėstytojų, kurios šneka pačios su savim, nesuprantu kam tokios reikalingos, jeigu iš jų negauni jokių žinių. Dėstytoja turi būti iškalbi, ir mokėti taip išdėstyti temą, kad studentas suvoktų ir susidomėtų jeigų jam tai ir nevisai aktualu.Paskaityti iš lapo ir aš mokėčiau,bet vesti diskusiją paprastais ,suprantamais žodžiais ne visi sugeba.


Deja pas mus taip pat tokiu destytoju yra...sau po nosim murma,pskaito paskaito ir paskaita baigta - jokios naudos. Visiskai pritariu jog destytojas turi buti ir praktikas, o ne vien sausas teorijas (daznai labai atitolusias nuo praktikos) destyti. Cia reikia keisti visa destymo ir svietimo sistema. Nors pas mus universitete buvo daroma apklausa studentu, kas netenkina, ka reiketu keisti mokymo sistemoje, taciau kol kas niekas nesikeicia. Niekas nesirizta keisti nusistovejusios sistemos, sedi tie patys pencinikai ir dar ne destytojai, desimtmecius taike savo destymo sistema ir net nesiruosia jos tobulinti. Uztat reikia nauju, pasirizusiu keisti ta uzkietejusia sistema destytoju smile Labai liudna darosi, jog pabaiges universiteta jautiesi lyg nieko nemoketumei... Daug minciu sukasi makaulej, galeciau ir pikciau pakalbeti, tik nesinori gadinti sventines nuotaikos smile
R
romenuska 53
2004-04-09 10:38 romenuska 2011-09-11 03-23

nieko_sau rašė: Užjaučiu dėstytojus, dėstančius neakivaizdininkams, dirbatiems buhalteriais. Taip-reikia būti praktiku-ne teoretiku. Iš pradžių ginčydavausi vos ne kiekvienu klausimu, gavusi užduotį, bet vėliau pavargau, nusprendžiau nesukti smegenų kitiems studentams (nedirbantiems), nes tada jie dar labiau susipainioja...


nors mokausi (na faktiskai paskaitu nebeta smile ) dieniniame, taciau ta pati esu girdejusi is neakivaizdininku. Blogumas tas, jog fanatikai savo dalyko destytojai isikabine i savo tiesas net nenori klausyti buhalteriu. LZUU tokia Verute siurpindavo (rodos 2 kurse) ir mus ir ko gero neakivaizdininkus smile. Bijau pavardes mineti, (o tokiu dar kelias pasakyciau) gal ziurek cia sedes forume kur o po to neapsiginsiu diplominio darbo smile
A
astazi 326
2004-04-09 10:56 astazi
Geriausi dėstytojai studentams (man taip pat) yra dėstytojai-praktikai, puikiai išmanantys dėstomą dalyką ir žinantys visas su tuo susijusias naujoves. Jei kai kurių teorinių dalykų (pvz., mikro-, makroekonomikos, statistikos pagrindų) dėstytojams to nereikia, tai apskaitos dėstytojas be jokių kalbų turi būti praktikas.
Kaip galima gerbti tokį dėstytoją, kuris per paskaitas tik diktuoja iš savo keletą metų nekintančių konspektų, diktuoja įstatymus (trūksta žodžių, kai dar ir įstatymų sąvokas pradeda diktuoti...). Dėstytojas, kurį paskaitos metu gali pakeisti bet koks kitas studentas (na, man tikrai nebūtų problemų garsiai prieš auditoriją perskaityti įstatymus ar vadovėlius, kad studentai konspektuotų), nėra geras dėstytojas.
Apskirtai, nieko nėra liūdniau nei dėstytojas, kurį geriau 'pasikaustęs' studentas gali įvaryti į kampą. Aišku, dėstytojai 100proc negali visko žinoti, bet jei pradeda savo atsakymuose painiotis, tai tikrai tokio dėstytojo geru specialistu negalima pavadinti.

Kas man asmeniškai patiko per jūsų, Kristina, paskaitas - jūs įstatymų nediktuodavote. Pasakydavote, kuriuos reikia atsinešti, kitą paskaitą juos nagrinėdavome - pasakydavot, kurie straipsniai svarbiausi, paaiškindavote jų reikšmę, sąsajas su kitais teisės aktais, taikymu praktikoje.
Klausantis apskaitos kurso, labai svarbu realiai pamatyti, kaip atrodo praktikoje naudojami apskaitos dokumentai, blankai ir pan. Seminarų metu mes per jūsų paskaitas ne 'lėktuvėlius' braižydavome (nors pradžioje jų reikia, bendram supratimui) bet imdavome žurnalus ir juose registruodavom operacijas.

Kitas dalykas - apskaita dabar daugiau ar mažiau kompiuterizuota. Būtų tikrai naudinga bent keletą seminarų organizuoti prie kompiuterio, kad studentai galėtų bent 'pačiupinėti' kokią kompiuterizuotą buhalterinę programą (paprastai universitetai sudaro sutartis su vienos ar kitos programos platintojais).

Ko dėstytojas nori iš studento? Pirmiausia, manyčiau - grįžtamojo ryšio.
R
romenuska 53
2004-04-09 11:18 romenuska
Man rodosi, jog butu labai naudinga, jei universitetuose butu apmokamos pacios siuo metu populiariausios buhalterines programos. Kai as siuo metu ieskausi darbo, susiduriu su didziule problema - darbdaviai reikalauja is darbuotojo butent kad moketu dirbti su ju apskaitoje naudojama programa. Pas mus universitete buvo praktikos su DEBETAS, KONTO programomis, pati kai 3 menesius dirbau siek tiek teko padirbeti su LABBIS programa. Taciau sitos programos siuo metu nebera "einamiausios" Kaune. Kaip kituose miestuose tai neturiu duomenu. Taigi lieka iseitis - kursai... Ir darbdaviui nesvarbu, jog programa galima kuo puikiausiai isisavinti, pasirenka lengviausia kelia - buhalteri su patirtimi dirbanciu ta programa kuria reikia...
tai stai, aisku viskas atsimusa i finansus...taciau nejau ir toliaus studentai mokinsis dirbti su nepaklausiomis programomis?
A
astazi 326
2004-04-09 11:27 astazi 2011-09-11 03-23

romenuska rašė: darbdaviai reikalauja is darbuotojo butent kad moketu dirbti su ju apskaitoje naudojama programa. Ir darbdaviui nesvarbu, jog programa galima kuo puikiausiai isisavinti, pasirenka lengviausia kelia - buhalteri su patirtimi dirbanciu ta programa kuria reikia...


iš tikrųjų tai kvailokas darbdavių požiūris, kai pirmasis reikalavimas yra patirtis dirbti su kažkokia konkrečia programa, o tik po to pačio buhalterinio darbo patirtis.
Protingesni darbdaviai nereikalaus, kad būtent jų programa naujas darbuotojas mokėtų dirbti. Svarbu, kad jis apskritai būtų dirbęs kokia nors kompiuterizuota buhalterine programa, nes principai panašūs, įsisavinti naują programą gerai žinant kokią kitą nėra labai sunku, juolab kad dauguma programų turi aprašymus, o ir konsultantą išsikviesti kokį kartą ar du nėra taip jau neįsivaizduojamai brangu.
Jei darbdavys norės tikro specialisto, jis į tokį dalyką atkreips dėmesį.
R
romenuska 53
2004-04-09 11:38 romenuska
konkurencija ieskan darbo didziule! ir labai sunku prasimusti buhaltereliui su maza patirtimi... Kazka reikia daryti, kad universitetuose studentai galetu atlikineti daug praktikos imonese (kad ir po puse metu, kuo daugaiu tuo geriau), kad paskui nebutu tokiu dideliu problemu ieskant darbo, kuome atsimusi kaip i siena, kai taves nenori vien del mazos patirties. Pyktis ima smile , tad kaip jie isivaizduoja kada ta patiris ateis - tik drbant smile
K
KristinaR 54
2004-04-09 11:39 KristinaR
Aš su daugeliu Jūsų nuomonių visiškai sutinku. Galbūt todėl, kad daugmaž atitinku šiuos reikalavimus smile Žinoma, ir aš nežinau visko, įvairių smulkmenų, kai kurių įmonių specifikos, paskutinių įstatymų pasikeitimų, su kuriais nesusiduriu praktiškai, nors anksčiau žinojau ir tai, ko man nereikėjo. Anksčiau konsultuodavau kitus dėstytojus. Na, bet čia jau kita tema.Manau, kad visko 100 procentų išmanyti neįmanoma nė vienoj srity ir svarbu nedaryti iš to tragedijos, bet minimaliai - tiek, kiek reikia paprastam mažos įmonės buhalteriui, žinoti PRIVALOMA smile Kad nedėstyti 4-5 metus pasenusio LRV nutarimo ar paprasčiausio klausimo dėl kasos aparato likučio sąskaitos neatsakyti smile
Dėl kompiuterinės programos parodymo - geras dalykas, bet universitete šiek tiek galimybės susiveda į finansus, o kolegijose kiek žinau tai plačiai taikoma ir netgi egzaminai laikomi su kompiuteriu.

Bet aš norėčiau pasakyti vieną mintį. Aš esu įsitikinus ir studentams pasakius, kad universitete apskaitos išmokyti tvarkyti aš neprivalau, nes universtetas duoda bendrą išsilavinimą ir sugebėjimą mąstyti: dėstomi bendrojo lavinimo dalykai, lavinamas mastymas (nekalbu, kad šis tikslas nepasiekiamas), atmintis. Aš orientuojuosi į bendro suvokimo apie apskaitą išdėstymu, operacijų poveikio ataskaitoms aiškinimu, kad žmogus, ir nedirbdamas buhalteriu, žinotų, kaip jo darbas ir veikla įmonėje veikia ataskaitas (balansą, pelno ataskaitą ir kt., mokesčius) - nereikėtų papildomai klausinėti ir taip užimto buhalterio. Na, o jei studentas, baigęs universitetą, ir įsidarbins buhalteriu, tai turėdamas pagrindus, žinos, kur ir ko reikia ieškoti papildomai pasiskaityti, kaip teoriją pritaikyti praktikoje.
Tai manau, kad universitete reikėtų siekti to, o kolegijoj jau studentas turėtų gauti daugiau praktikos: uždavinių sprendimo, kompiuterizuotos apskaitos ir t.t. ir baigdamas jau mokėtų normaliai vesti apskaitą. tik kolegijose yra problema - dėstytojai dirba ištisą dieną (kaip mokytojai), jiems nelieka laiko jokiam darbui įmonėje ir todėl jie atsilieka nuo tikrojo gyvenimo, negali pateikti realių pavyzdžių, papasakoti, kaip suktis iš padėties.

ir dar. matau, kad bendra problema (juk ir aš dar iš dalies studentė ir tai pajaučiu) yra požiūris į studentą. jeigu užsienyje studentas iš pradžių laikomas protingu, o kad taip nėra, jis turi įrodyti, tai pas mus atvirkščiai - studentas iš pradžių laikomas durnu, o jam reikia įrodyti priešingai. kol bus toks požiūris, toli nenueisim, o rinkoj bus buhalterių-aferistų.
Ar aš neteisi?
A
Anastasija 1381
2004-04-09 11:40 Anastasija
Noriu pridėti, kad dėstytojas turi atsižvelgti į tai, kad visų studentų sugebėjimai yra skirtingi, vieni greitai reaguoja į dėstytojo žodžius, kitiems laiko daugiau reikia. Dėstytojas turi visada žinoti, kad kažkas, bet nesupras jo žodžių, o jei jis nepaaiškins dar kartą, tai paskui tie studentai išvis neturės supratimo apie tai. Kai lankiau kursus mūsų grupėje buvo tokia situacija ir tikrai nuoširdžiai buvo gala tų, kuriems teko aiškinti viską po paskaitų, nes dėstytojui buvo dzin... smile
R
romenuska 53
2004-04-09 11:51 romenuska
kad studentas klaikomas menku zmogum, tenka deja susidurti... Kaip nemalonu jaustis kai i tave ziuri "is auksto", suprantu kad turi buti pagarba, tolerancija tiems kurie daug siame gyvenime pasieke, bet ir jie galetu prisiminti laikus kai patys buvo studentai ir paprasti zmogeliukai smile
A
astazi 326
2004-04-09 12:00 astazi 2011-09-11 03-23

KristinaR rašė: Bet aš norėčiau pasakyti vieną mintį. Aš esu įsitikinus ir studentams pasakius, kad universitete apskaitos išmokyti tvarkyti aš neprivalau, nes universtetas duoda bendrą išsilavinimą ir sugebėjimą mąstyti: dėstomi bendrojo lavinimo dalykai, lavinamas mastymas (nekalbu, kad šis tikslas nepasiekiamas), atmintis. Aš orientuojuosi į bendro suvokimo apie apskaitą išdėstymu,


Čia pritariu. Vadybos ir verslo administravimo bakalauras neprivalo būti buhalteriu, juolab kad jūsų kursas universitete buvo pasirenkamasis finansų specializacijai, o ją rinkosi ne tik tie, kurie siejo ateitį su buhalterjia, bet ir tie, kuriuos traukė bankininkystė, ekonomika, finansų valdymas ir t.t.
Apskaitos tvarkyti per vieną semestrą universitete išmokyti neįmanoma ir tikrai to nereikia, teisingai pastebėjote, kad universiteto paskirtis nėra paruošti buhalterį darbui. Bet tokie dalykai, kaip PVM s/f, ir pan, kam jie naudojami ir kokia jų reikšmė, įeina į bendro išsilavinimo sampratą. Šiuo metu mano darbas, nors ir netiesiogiai, labai susijęs su buhalterija, apskaita ir pan., tai bendras supratimas ir kai kurie konkretūs dalykai labai praverčia.
K
KristinaR 54
2004-04-09 16:47 KristinaR 2011-09-11 03-23

Anastasija rašė: dėstytojas turi atsižvelgti į tai, kad visų studentų sugebėjimai yra skirtingi, vieni greitai reaguoja į dėstytojo žodžius, kitiems laiko daugiau reikia. smile


Na, čia tai aš nesutiksiu smile Kolegijoj - taip, teko kartoti kiekvienam asmeniškai, kol suprasdavo, bet universitete tai jau tam fiziškai laiko nėra, o ir susirenka protingi žmonės, kurie jeigu ir nesuprato, tai galės savarankiškai pasiieškoti literatūros, pasiskaityti, pasiaiškinti.
Bent pas mus kai aš pamačiau, kiek valandų (dvigubai daugiau nei auditorinių) sanduose numatyta studentų savarankiškam darbui, tai buvau pakraupus smile Ką tiek valandų galima veikti, kaip priversti jas išnaudoti, jei negali tikėtis, kad iš anksto paprašyta perskaityti vieną įstatymą dauguma auditorijos jį perskaitys smile smile Šiuo klausimu aš labai nusivylus. Studentai nenori diktavimo, valdžia nori modernių dėstymo metodų, užsienietiško pateikimo, bet gi tai neįmanoma, jei studentai nesugeba net persiskaityti ir susidėti klaustukus, kur neaišku, prieš paskaitą smile

Taigi jeigu kalbėti, ko aš norėčiau iš studento, tai pirmiausia:
1. pasiruošimo kiekvienai (na, bent daugumai) paskaitai.
2. iniciatyvumo, klausimų, nebijoti klausti - nebūti abejingu.
3. motyvacijos, kad reikia iškalti ne tik atsiskaitymui, bet pirmiausia sau ateičiai. ir ne KALTI, o SUPRASTI, MĄSTYTI. tada nereikės ir nusirašinėti.

Argi tai daug smile smile
A
Anastasija 1381
2004-04-09 16:51 Anastasija
Taip, aš kalbėjau apie mažesnį kolektyvą, apie kursus, kuriuos gi taip pat dėsto smile Su jumis sutinku, Kristina, tačiau tiek jau žmonės skirtingi, kad negalėsi vienodai jų vertinti, bendrauti su jais IMHO. Sėkmės jums smile
N
nainainai 152
2004-04-10 00:11 nainainai 2011-09-11 03-23
gera tema... man labai artima: nuo pirmo kurso universitete pradejau dirbti buhalterini darba, nes jau buvau baigusi aukstesneja... ir turiu pripazinti, kad jei ne aukstesnioji mokykla (Mastaiciuose), tai siandien buciau tik studente ir dar nelabai kokia... lio vos keli menesiai iki diplomo, bet nesuklysiu pasakius, kad dauguma mano grupiokiu nemoketu net s/f teisingai israsyti... o ka jau sneketi apie deklaracijas... na destytoju tikrai yra visokiausiu, pvz: aukstesniojoje destytojai stengesi saziningai visus paruosti... daug uzdaviniu, daug praktiniu darbu... o universitete specialybes destytoja desciusi du metus skaite apytiksliai 10 metu senumo uzrasus... ir tai skaitydavo, kai sveikata pageredavo (mat destytoja skausmingai priklausoma nuo alkoholio)... o be to LZUU vis dar destoma darbiniu arkliu islaikymo apskaita... kai per paroda universiteto kieme pilna naujausiu traktoriu, net akys raibsta... o be to apie nieko nezino.. smile stai taip smagiai studentauju... ir dar smagiau darbuojuos ... bet juk svente... tad margu ir sviesiu... VELYKU.. ir pailsekit per savaitgali
L
Leilita 5
2004-04-10 19:46 Leilita
aš kaip tik dabar esu studente ir klausau apskaitos kursą.na turiu pasakyti, kad viskas turi būti kuo aiškiau pateikta praktiškai.beje, mūsų dėstytoja yra paruošusi tam tikras skaidres,į kurias pasipildom tik kiekvienam reikiama info,o pgarindą jau duoda dėstytoja. beje, kuo daugiau spresit uždavinių, tuo aiškiau studentams atrodis kas ir kaip. sėkmės smile
K
KristinaR 54
2004-04-12 18:15 KristinaR
Taip, vis labiau dėstyme plinta skaidrės. Ir mane jau graužia sąžinė, kad aš jų dar neturiu, nors kol kas, jei sąžiningai, nelabai įsivaizduoju jų pasiruošimą, kai šitaip viskas keičiasi įstatymuose, kad kasmet jas reikėtų perdarinėti, o pasidaryti kompiuteryje galima, bet ką daryti, jei papuola auditorija be Powerpoint'o, o yra tik lenta su kreida smile o man dažniausiai tokios ir pasitaiko smile Taigi jau kitiems metams būtinai ruošiuosi pasidaryti vaizdines priemones ir aš.

Aš ir pati pradėjau dirbti buhaltere, kai dar buvau pirmuose kursuose. ir negaliu pasakyti, kad man labai padėjo universitetas, išskyrus vieną vienintelį dalyką - apskaitos pagrindus (apie debetą ir kreditą), na, dar šiek tiek mokesčius, o daugiau viskas priklauso nuo žmogaus ir jo suinteresuotumo. Svarbu išmokti pagrindus ir kur ko ieškoti, o daugiau viską išsiaiškinti ir pritaikyti, išmokti - jau asmeninis reikalas.
N
Nida 234
2004-04-12 22:40 Nida
Esu taip pat studente, mokausi neakivaizdžiai. Dėstytojai turi būti tikrai praktikai, taip pat turi skaityti įstatymus ir domėtis jų pakeitimas. Mūsų dėstytoja viena diena diktuodavo teoriją, o kitą diena atėjus liepdavo išsibraukti, nes ten jau kažkas blogai... Studentams, kurie nedirba buhalterinio darbo visai susisukdavo galvos...jau nebežinodavo kas gerai, o kas blogai... O kai ant lentos pradėdavo braižyti sąskaitų korespondensijas, net ir dirbančiam būdavo neaišku. O kas darėsi su uždavinių sprendimu... Sesijos pabaigoje, praktiškai jau niekas nebeidavo į paskaitas...visvien jokios naudos.
Manau, kad dėstytojas dar ir turi mokėti savo žinias perteikti kitiems. Gal ne visi tą pašaukimą ir turi... smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui