Linda6
12023
#119985 2004-11-09 18:00 Linda6
Gal galite kas apšviesti, nes nežinau kas yra transporto ekspedicija ir kas ten vyksta.Gaunu papildomą darbelį, tai nesu su tuo susidūrus. Help smile smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Bile_kas
451
#119996 2004-11-09 19:09 Bile_kas redaguota: 2011-09-11 03-32

Linda6 rašė:

Gal galite kas apšviesti, nes nežinau kas yra transporto ekspedicija ir kas ten vyksta.Gaunu papildomą darbelį, tai nesu su tuo susidūrus. Help smile smile



Aš paaiškinsiu kaimiškai, nes turiu žemą intelekto koeficientą smile :
Pasodinama vadybininkė, esanti dekretinėse atsotogose, prie savo namų telefono. Toji tiems, kas ieško kaip parsivežti ar išvežti krovinį, skambina ir tariasi. Tada skambina vežėjams ir sako: yra krovinys.
Tokiu būdu, tas užsakymas gali pereiti per kelias rankas, jei sutariama dėl kainos.
Aišku, dauguma yra rimtų transporto ekspedicinių firmų, bet kada su tais dalykais buvau susidūręs, net apšalau nuo tokios sistemos. Patikėk, šitas pvz. realus 4 metų senumo.
O šiaip nieko sudėtingo. Namuose tokią buhalteriją tvarkyti galima.

Linda6
12023
#120008 2004-11-09 19:40 Linda6
Jau šilčiau. smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Linda6
12023
#120058 2004-11-10 04:44 Linda6
Tai ar čia gaunasi tarpininkavimo paslaugos?Atsiskleidęs ar neatsiskleidęs?Gal nusišnekėjau.Kas kam kokias sąskaitas ir už ką turės išrašyti?

Bile_kas , paaiškink kaimietiškai, nes aš irgi tokia pati.Oką kiti mano? smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Bile_kas
451
#120060 2004-11-10 06:35 Bile_kas redaguota: 2011-09-11 03-32

Linda6 rašė:

Tai ar čia gaunasi tarpininkavimo paslaugos?Atsiskleidęs ar neatsiskleidęs?Gal nusišnekėjau.Kas kam kokias sąskaitas ir už ką turės išrašyti?

Bile_kas , paaiškink kaimietiškai, nes aš irgi tokia pati.Oką kiti mano? smile



Kaip ten dabar su atsiskleidusiais/neatsiskleidusiais transporto ekspedicijoje nežinau. Prieš 4-5 metus to nebuvo, ir gal atsiras kas papasakos kaip galima daryti dabar. Anksčiau darydavom taip: Transporto ekspedicinė (toliau TE) firma suranda (arba gauna) krovinį ir suranda Vežėją. Jei sutaria, TE sudaro sutartį su vežėjais (TE-užsakovas) ir sutartį su Užsakovais (krovinio siuntėjais(gavėjais) (TE-vežėjas). TE gauna sąskaitą iš Vežėjo ir išrašo užsidėję antkainį Užsakovui. Visa atsakomybė dėl krovinio pristatymo Užsakovo atžvilgiu gula ant TE, o Vežėjas atsako prieš TE. Visame reikale labai svarbu sutartys: oi kaip jas blusinėdavo, kai kas nors atsitikdavo.

Bile_kas
451
#120061 2004-11-10 06:36 Bile_kas
Kodėl kartais dvigubinasi žinutės? smile

penelope
2618
#120096 2004-11-10 08:53 penelope
Jei kartais pasidvigubino Tavo žinutė, gali įlysti į ją ir pakeisti tekstą.
Tokiu būdu būsi protinga ir nekalta, kad kartais pasidvigubino.
O šiaip tokiu klausimu reikia kreiptis į tomuką temoje "Ei, tomukai". smile

Patirtis yra tai, ką gauni, negavęs to, ką norėjai gauti.

Raimona
19
#120133 2004-11-10 10:15 Raimona
Jus gausite saskaitas is vezeju ir israsysite uzsakovams. Dazniausiai skaiciuosis PVM nuos visos sumos, nebent tai bus eksportas, arba israsysite saskaitas uzsakovui, kuris yra pvz. Vokietijos firma PVM moketoja. Ir pan. Siaip nieko usdetingo jai tai maza imone, tai darbelio nedaug

Smart
113
#120138 2004-11-10 10:24 Smart redaguota: 2011-09-11 03-32

Bile_kas rašė:



Linda6 rašė:

Tai ar čia gaunasi tarpininkavimo paslaugos?Atsiskleidęs ar neatsiskleidęs?Gal nusišnekėjau.Kas kam kokias sąskaitas ir už ką turės išrašyti?

Bile_kas , paaiškink kaimietiškai, nes aš irgi tokia pati.Oką kiti mano? smile



Kaip ten dabar su atsiskleidusiais/neatsiskleidusiais transporto ekspedicijoje nežinau. Prieš 4-5 metus to nebuvo, ir gal atsiras kas papasakos kaip galima daryti dabar. Anksčiau darydavom taip: Transporto ekspedicinė (toliau TE) firma suranda (arba gauna) krovinį ir suranda Vežėją. Jei sutaria, TE sudaro sutartį su vežėjais (TE-užsakovas) ir sutartį su Užsakovais (krovinio siuntėjais(gavėjais) (TE-vežėjas). TE gauna sąskaitą iš Vežėjo ir išrašo užsidėję antkainį Užsakovui. Visa atsakomybė dėl krovinio pristatymo Užsakovo atžvilgiu gula ant TE, o Vežėjas atsako prieš TE. Visame reikale labai svarbu sutartys: oi kaip jas blusinėdavo, kai kas nors atsitikdavo.



Noreciau patikslinti, nes TE palyginimas su palengvintu neprotiniu darbu siaip tai uzgavo mane kaip logista - profesionala smile Labai gerbiu moteris, juolab nescias.

Isckirciau tris lygius - komercini, technini ir juridini.

Suprantu, kad Linda6 domisi butent komerciniu. Siuo atveju TE pagal PVMI 45 str . yra minimas kaip "paildomos vežimo paslaugos". Kokios konkreciai yra tos paslaugos, nurodo tarpusavo sutartis - nuo parasciausio vietinio trasporto organizavimo (Bile_kas pvz.) iki tarptautinio logistinio koridoro sudarimo su tarpinemis perkrovimais, sandeliavimu, krovinio fasavimu, perpakavimu ir distribucija galutiniam mazmeniniam pirkejui.

Jeigu saskaitoje yra pateiktas atliktu darbu issifravimas - pvz., gelezinkelio vaztos mokesciai, krovos darbai, muitines deklaravimas, sandeliavimas, informacijos teikimas, sertifikatu iforminimas, vertimo paslaugas, draudimas ir tt. ir atskira eilute - ekspedijavimas - tai toks TE dirba kaip atsiskleides tarpininkas (tiesa, tai nereiskia kad visuose kituose eilutese jums istatytos sumos yra savikaina).

Jeigu jus gaunate saskaita su viena eilute "uz krovinio pristatyma is A iki B" - tai neatsiskleides tarpininkas. Is mokestines puses (cia jus zinote daugiau uz mane) - jeigu jo metine apyvarta pinigais yra maza, tai nieko baisaus. Dideles grynos TE bendroves dirba kaip atsiskleide tarpininkai nes iki 80 proc. gautu pajamu yra tarpines ir yra sumokomos subrangovams, o mokesciai tai priskaiciuojami nuo visos apyvartos. Negrynos TE turi savo (arba nuomuoja) sandelius, a/m, riedmenis, laivus ir orlaivius - t.y. pats ekspedijuoja ir pats trasportuoja. Kaip pav., ARIJUS arba SANITEX.

Del juridines TE atsakomybes, noreciau papriestarauti Bile_kas. Juridiskai TE yra agentas, tai yra jur. arba fiz. asmuo veikiantis pagal savo principalo (krovinio savininko) nurodymus (jeigu jie nepriestarauja LR istatymas) ir jo, principalo, vardu ir saskaita. TE atsako tik uz tinkamo ir patikimo subrangovo (vezejo, krovejo, sandelio ir tt.) parinkima ir ivykus neplanuotiems dalykams - privalo padeti savo klientui surinkti visa butina dokumentacija, informacija ir irodymus pretenzija del nuostoliu pateikti. Pvz, irgi siulau labai idemiai skatyti sutarti pries pasirasant (ypac su uzsienio TE) - ar jusu samdomas TE atsako uz jo samdytu treciu saliu veiksnius? Ir jei jusu juristai reikalauja kad tas punktas zutbut butu irasytas, o TE yra savo salies FIATA padalinio narys, tai pasijuokit, nes FIATA taisykles aiskiai nurodo, kad jos nariai jokios atsakomybes uz trecius asmenis neprisiima :) Taip pat butina zinoti ar tos salies neribuoja TE kaip agento atsakomybes?

T.y. nelaimei ivykus, krovinio savininkas geriausiu variantu atsiema draudima, o draudimas regreso tvarka pateikia pretenzijas vezejui.
LR TE veikla reglamentuoja 6.824 - 6.829, yra dvi asociacijos: FIATA ir LINEKA, abi dvi turi savo nariu "bendros veiklos taisykles" (General Conditions)

Kita vertus, jei yra dirbama su multimodaliniu operatoriumi :) Cai tai tiesa, jie prisiima atsakomybe uz krovinio pristatyma nuo A iki Z, isduoda viena (!) transporto dok'a (pav., BIMCO multimodal transport document), galiojanti skirtingoms transporto rusims. T.y., savo subrangovams jie yra 'principalai' (t.y. sutarti sudaro savo vardu) o ne krovinio savininko atstovai. Kazka panasaus simuliuoja laivybos linijos, kai suteikia viena "kiaura" konteinerio pristatymo kaina is, pav., Hamburgo iki sandelio Vilniuje, bet cia principas kitoks.

Tad kad jeigu perkat/parduodat brangus krovinius, verta moketi ir draudima ir tinkama TE premija - nes zinai kad krovinio judejimas yra nuolat priziurimas, TE zino visus salies istatymus ir savalaikiai tvarko butinus formalumus, "stumdo" vagonus pasieni, ir operatyviai informuoja apie bent kokius nesklandumus. Pav., kai kurie musu klientai vadina mus "angelais sargais" :)

Tikiuos kas nors aiskeja bei nepavargot skaitydama...

...praeivis. Ne buhalteris...

Bile_kas
451
#120170 2004-11-10 11:32 Bile_kas redaguota: 2011-09-11 03-32

Smart rašė:

Noreciau patikslinti, nes TE palyginimas su palengvintu neprotiniu darbu siaip tai uzgavo mane kaip logista - profesionala smile Labai gerbiu moteris, juolab nescias.



Atmetu priekaištą - jei nori gali pykti ant tokių TE įmonių, o ne kad aš daviau tokį pvz.
Juolab, kad paklausėjas klausė apie TE įmonės buhalterijos tvarkymą namuose, reiškia mažos įmonės.

Gerai, žinosim, kad esi kietas logistas uoste, jei ką.

Dar supratau iš Lindos6 paklausimo, kad kalbama apie kelių TE. Ar yra atsiskleidusių TE tarpininkų (kai išrašo tik už tarpininkavimo paslaugą)?

Linda6
12023
#120178 2004-11-10 11:44 Linda6
Oho, labai ačiū už atsakymus.Gal galėčiau nurėplioti kur to pasimokyti ar perskaityti kokį porą tomų knygų....Rekomenduokite prašom.... smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Linda6
12023
#120180 2004-11-10 11:52 Linda6
Juolab, kad paklausėjas klausė apie TE įmonės buhalterijos tvarkymą namuose, reiškia mažos įmon


Aš to neklausiau, nes turiu pati išmokti kaip buhas ir pakamandavoti kitiems apie tai. Mūsų firma dar tik planuoja tuo užsiimti. Man davė 1 mėn. pasiskaityti, susirasti, suprasti ir išanalizuoti tai, kas priklauso vyr. buhui.Vadinasi , reikalingi visi įstatymai, apstatymai it visa kita...Todėl , girdėjau, kad zvanijo, bet nežinau, kokioj parapijoj. Kur kitur tiek daug padedančių vieni kitiems, jei ne čia smile


Taip, tai bus vežimas keliais .

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Linda6
12023
#120386 2004-11-11 07:15 Linda6
Gal dar kas nors ką nors galėtumėte patarti..... smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Smart
113
#120407 2004-11-11 08:33 Smart
Linda, gal galetum patikslinti, butent kokia ekspedicija planuojate verstis?
Ar turite (turesite) savo a/m ar sandelius ir pan.? T.y ar tave ekspedicija duomina kaip jau vykdomos veiklos pletimasis arba kaip nauja atskira veiklos rusis?

siaip bendrai galetum pasiskaityti cia:

A. Baublys. kroviniu vezimai. - Vilnius technika, 2002 - konkreciai psl. 56 - 77.

...praeivis. Ne buhalteris...

Smart
113
#120434 2004-11-11 09:46 Smart redaguota: 2011-09-11 03-32

Bile_kas rašė:

Ar yra atsiskleidusių TE tarpininkų (kai išrašo tik už tarpininkavimo paslaugą)?



Na, mano pastaba buvo, kad TE kuo toliau tuo labiau nera "kupil pereprodal" biznis. Daba pirkejo rinka, TE gali perparduoti tik pridejus kokia papildoma verte - ar tai savo specifines zinias, ar priejima prie sandelio plotu, ar dokumentu sutvarkyma, info teikima, ir tt. Vezimo kainos daba yra atviros ir viesai skelbiamos - ar per interneta (www.krovinys.lt), ar pav., LG tarifu knyga ar nusiuntus ta pati uzklasima 10 vezeju lengvai suzinosi kainu ribas. Na nebent vezejas yra itin siauros specializacijos ar monopolistas (kaip LG).

Taip, is buhalterijos puses, esi visiskai teisus :) po poniatijam, TE retai dirba kaip "atsiskleides tarpininkas", nors kai kurie aktyviai bando simuliuoti. Siaip tai buna ir grynu variantu, kaip pav., klientas, kaip stambus LT gamintuojas, turi tiesiogines sutartis su LG, keliu vezejais, sandeliais ir krovos bendrovemis, o is manes gauna saskaitas tik uz ekspedijavima - t.y. uz dokumentacijos sutvarkyma, krovos darbu vykdymo prieziura, ir tt. apibendrinus - uz jo interesu atstovavima on site.

Bet is teises puses, visi nacionaliniai TE dirba kaip atsiskleide tarpininkai, t.y. pagal vaztos dokumenta tu visada nustatysi konkretu vezeja. T.y. ekspeditoius neisduoda savo vardini vaztarasti, bet tik uzpildo kazkokia standartine jo forma (CMR. SMGS, KR-99M, KR-99, vietini vaztarasti, standartine B/L proforma ir tt ir pan.), kurioje iraso ir krovinio savinika, kaip siunteja arba krovinio disponuotoja (na, tiesa sakant, gali nurodyti ir save, bet velgi turedamas savo principalo igaliojima disponuoti kroviniu).

...praeivis. Ne buhalteris...

Stora10
168
#1370629 2017-09-11 17:02 Stora10
Distribucija bent prieš kokius 20 metų buvo labiau vadinama prekių platinimu. (Pvz., tokio a.a. Dekanidzės firma Vilniuje buvo oficialus "Utenos alaus" produkcijos distributorius. Kaune distributorium buvo H.Daktaro kontroliuojama firma, ir panašūs veikėjai labai gerai vertėsi pagal tokias sutartis).
Man labiau transporto srityje patinka ekspedijavimo (ne ekspedicijos) sąvoka. Kažkaip distributoriavimas nesiklijuoja prie tokio tarpininkavimo.


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis