Alina55
11033
#1267918 2015-04-08 08:21 Alina55
Šiandiena jau gal visur pasirašys (jeigu tik ateis smile ), dar čia paskaitykite:
www.visasverslas.lt/portal/categories/13/1/0/1/article/9928/jei-darbe-neblaivus-darbuotojas-atmintine-darbdaviui

Didybės viršūnėje nepamiršk, ką reiškia draugas nelaimėje. A. Šileris

smalsuole
2851
#1268900 2015-04-15 12:44 smalsuole
Sveiki, klausimas būtų dėl įspėjimo termino 14 darbo dienų. Visad maniau, kad jei darbuotojas dirba pagal slenkantį darbo grafiką, toks 14 d.d. skaičiuojasi kaip esant 5 d.d. savaitei. Bet užmačiau VDI pasisakymą ir suabejojau:


"Noriu išeiti iš darbo savo noru, tačiau kaip atnešiau darbdaviui pareiškimą, jis man pasakė, kad mane atleis tik po keturiolikos darbo dienų, nes pasikeitė įstatymai. Dirbu pamaininį darbą. Norėčiau sužinoti, kaip turi būti skaičiuojamos tos darbo dienos, t. y. bus skaičiuojamos mano, kaip darbuotojos, darbo dienos pagal pamainų grafiką, ar nuo pirmadienio iki penktadienio?

2010 m. rugpjūčio 1 d. įsigaliojo DK 127 straipsnio „Darbo sutarties nutraukimas darbuotojo pareiškimu“ ir 107 straipsnio „Išbandymo rezultatai“ pakeitimai, susiję su įspėjimo apie darbo sutarties nutraukimo terminu, t. y.:
- darbuotojas, norėdamas nutraukti darbo sutartį savo noru, turi apie tai įspėti darbdavį prieš keturiolika darbo dienų (DK 127 straipsnio 1 dalis);
- darbuotojas, norėdamas nutraukti neterminuotą darbo sutartį, savo noru motyvuodamas tuo, kad jis įgijo teisę į visą senatvės pensiją dirbdamas toje įmonėje, įstaigoje, organizacijoje, apie tai turi įspėti prieš keturiolika darbo dienų (DK 127 straipsnio 2 dalis);
- darbdavys, norėdamas nutraukti darbo sutartį su darbuotoju jo bandomuoju laikotarpiu, apie tai turi jam pranešti prieš tris darbo dienas (DK 107 straipsnio 1 dalis);
- darbuotojas, norėdamas nutraukti darbo sutartį su darbdaviu savo bandomuoju laikotarpiu, kai šis išbandymas buvo nustatytas darbuotojo iniciatyva, apie tai turi darbdaviui pranešti prieš tris darbo dienas (DK 107 straipsnio 2 dalis).
Pažymėtina, kad DK 127 ir 107 straipsnyje nurodytas įspėjimo terminas, kuris skaičiuojamas darbo dienomis, turėtų būti skaičiuojamas pagal įmonės darbo grafiką.
"
smile

Tininga
49284
1   #1268901 2015-04-15 12:46 Tininga
Tai pagal VDI atsakymą ir aišku, jog terminas skaičiuojamas NE pagal darbuotojo, o pagal ĮMONĖS, kas komentaruose bei kodekse ir reiškia 5 d.d. savaitę. smile


smalsuole
2851
#1268902 2015-04-15 12:48 smalsuole

Tininga rašė:


Tai pagal VDI atsakymą ir aišku, jog terminas skaičiuojamas NE pagal darbuotojo, o pagal ĮMONĖS, kas komentaruose bei kodekse ir reiškia 5 d.d. savaitę. smile


Ale rimtai smile Nepastebėjau smile

astulka80
29
#1270366 2015-04-24 11:51 astulka80
darbuotojas gavo papeikima del blogai atliekamo darbo; kalusimas:
istraukos is LR DK;
"Jei per vienerius metus nuo tos dienos, kai buvo skirta drausminė nuobauda, darbuotojui nebuvo skiriama nauja nuobauda, laikoma, kad jis nėra turėjęs nuobaudų." - ar taip iseina, kad suejus terminui nuo papeikimo skyrimo - jis anuliuojasi?

kitas klausimas:
"kai darbuotojas nerūpestingai atlieka darbo pareigas ar kitaip pažeidžia darbo drausmę, jei prieš tai jam nors kartą per paskutinius dvylika mėnesių buvo taikytos drausminės nuobaudos - gali atleisti be isankstinio perspejimo - bet cia jei vel pasikartos tavo nusizengimas." - JEI DARBUOTOJAS GAVO PAPEIKIMA (RASTISKA) - AR DARBDAVYS GALI JI TADA ATLEISTI BE JOKIOS PRIEZASTIES - SAKYKIM PVZ. PO MENESIO NEISPEJES, PRIES 2 MENESIUS IR BE ISEITINES KOMPENSACIJOS?
ar sakykim jis ta gali padaryt be ispejimo - jei darbutojas per metus laiko nuo papeikimo skyrimo vel padaro panasu a r kitoki nusizengima?

DEKUI UZ ATSAKYMA - SKUBU ... smile

Tininga
49284
#1270369 2015-04-24 12:03 Tininga
Taip, per vienerius metus "teistumas" išnyksta.
Jei turi galiojančią nuobaudą, ir vėl prasižengia, tai galimas atleidimas be įspėjimo ir be kompensacijų, tačiau labai labai jau viską reikia tiksliai dokumentuoti. Pasiskundus dėl neteisėto atleidimo, paskui gali viską įrodyti ir pagrįsti.


astulka80
29
#1270372 2015-04-24 12:06 astulka80
supratau; bet dabar kitas dar klausimas - darbuotojas gavo du papeikimus (atskirais isakymais) vienu metu, cia jau skaitosi kaip du - ir jau gali atleisti? jei sugalvos kad ir po menesio - neperspejus? ar sakykim - jei paskyre vieu metu du papeikimus vieu metu (uz du prasizengimus) - cia kaip vienas skaitosi ar jaukaip du?
nes jei kaip du - tai darbdavys pasielge "gudriai" - paare du iskart atskirais isakymais - ir sakykim sakys po savaites - nu va.. as visdleto uz tuos du prasizengimus nsuprendziau tave atleisti, nesvarbu, kad tu dabar jau gerai dirbi?

Tininga
49284
#1270375 2015-04-24 12:11 Tininga

astulka80 rašė:


supratau; bet dabar kitas dar klausimas - darbuotojas gavo du papeikimus (atskirais isakymais) vienu metu, cia jau skaitosi kaip du - ir jau gali atleisti? jei sugalvos kad ir po menesio - neperspejus? ar sakykim - jei paskyre vieu metu du papeikimus vieu metu (uz du prasizengimus) - cia kaip vienas skaitosi ar jaukaip du?
nes jei kaip du - tai darbdavys pasielge "gudriai" - paare du iskart atskirais isakymais - ir sakykim sakys po savaites - nu va.. as visdleto uz tuos du prasizengimus nsuprendziau tave atleisti, nesvarbu, kad tu dabar jau gerai dirbi?

Mano manymu, susigalvojus be priežasties atleisti negali, net jei prieš tai darbuotojas buvo baustas.
Du papeikimus vienu metu skirti - abejoju, ar teisėtas toks dviejų nuobaudų skyrimas.



astulka80
29
#1270376 2015-04-24 12:16 astulka80
dekui uz atsakyma !!!

astulka80
29
#1270380 2015-04-24 13:00 astulka80
dabar dar toks "klausimukas" - jau visai susimaisius - jei darbuotojas pats paraso prasyma iseiti is darbo - su juo atsiskaitoma iki tos dienos kada jo paskutie darvbo diena (t.y. DU ir nepanaudotos atostogos), jokia isieitne papildoami (kai patleidziant ne darbuotojo noru) nepriklauso?

Alina55
11033
#1270387 2015-04-24 13:22 Alina55 redaguota: 2015-04-24 13-24
Nepriklauso jokia išeitinė, tik DU ir nepanaudotų atostogų kompensacija.
DK 206 straipsnis. Darbo užmokesčio mokėjimas atleidžiant iš darbo ar darbuotojui mirus

Didybės viršūnėje nepamiršk, ką reiškia draugas nelaimėje. A. Šileris

astulka80
29
#1270394 2015-04-24 13:44 astulka80
supraau,dekui

danguteka
678
#1271751 2015-05-05 16:50 danguteka
Laba diena,
pasakykite, prašau prieš kiek laiko turi būti pateiktas darbuotojui pranešimas apie DS pakeitimą?

Tininga
49284
#1271752 2015-05-05 16:51 Tininga

danguteka rašė:


Laba diena,
pasakykite, prašau prieš kiek laiko turi būti pateiktas darbuotojui pranešimas apie DS pakeitimą?

Jei tai darbo apmokėjimo keitimas, tai pagal situaciją. Prieš protingą terminą - dvi savaites, savaitę...



danguteka
678
#1271757 2015-05-05 17:21 danguteka
Ne, tai pervedimas į SDLA.

Tininga
49284
#1271759 2015-05-05 17:27 Tininga

danguteka rašė:


Ne, tai pervedimas į SDLA.

Na, tai kad spėtumėte viską suderinti iki grafikų įsigaliojimo.



danguteka
678
#1271760 2015-05-05 17:29 danguteka
O grafikas prieš savaitę turi būti?

Tininga
49284
#1271761 2015-05-05 17:33 Tininga

danguteka rašė:


O grafikas prieš savaitę turi būti?

Suminėje - prieš savaitę. Bet jei dar ji nėra įvesta, tai vertėtų prieš dvi savaites, manau.



danguteka
678
#1271764 2015-05-05 17:38 danguteka
Ačiū Jums labai už nuoširdžius patarimus, atsakymus.

aurelijabu
2
#1274281 2015-05-27 12:19 aurelijabu
Sveiki, mūsų darbuotojas iki 2015 04 29 buvo vaiko priežiūros atostogose, nuo 2015 04 30 iki 2015 05 27, t.y. šiandien jam suforminome kasmetines apmokamas atostogas ir norime jį atleisti (su darbuotoju viskas suderinta, jis savas žmogus), tai noriu paklaust, kurią dieną formint, kad jis atleidžiamas, 27 d ar 28 d? Ir kokia data darbuotojui rašyti prašymą atostogoms?


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis