XSors
245
#155356 2005-03-23 18:50 XSors
Sveiki, buciau labai dekinga, jei padetumete. Ar gali Individualios imones savininkas idarbinti pats save savo imoneje?

Loreta
28821
#155358 2005-03-23 18:57 Loreta
Ne.

Špyga taukuota...

Irmina
1886
#155361 2005-03-23 19:08 Irmina redaguota: 2011-09-11 03-40

Loreta rašė:

Ne.


Taip kategoriškai smile O kodėl negalima? Jei aš noriu daugiau mokesčių mokėti? Beje, tikrai žinau, kad vienoje nemažoje IĮ su dešimtimis mln apyvarta, savininkas ne vienerius metus dirbo generaliniu direktoriumi. Kedendavo ir VMI ir SODRA, bet tikrai niekam nekliuvo.

Kas nieko nežino, turi viskuo tikėti

Loreta
28821
#155367 2005-03-23 19:31 Loreta
Kategoriškai, nes tiesą sakant ši tema jau įgrįso.
nauja.vmi.lt/lt/?itemId=10011085
Galiu pridurti, kad jei kol kas neužkliuvo, tai galima tik pasidžiaugti. Aš žinau ne vieną atvejį, kai užkliuvo, ir įmonės dėl to labai skaudžiai nukentėjo, kai kelių metų savininko DU ir su juo susiję mokesčiai buvo išbraukti iš leidžiamų atskaitymų.

Špyga taukuota...

Irmina
1886
#155370 2005-03-23 19:36 Irmina redaguota: 2011-09-11 03-40

Loreta rašė:

Kategoriškai, nes tiesą sakant ši tema jau įgrįso.
nauja.vmi.lt/lt/?itemId=10011085
Galiu pridurti, kad jei kol kas neužkliuvo, tai galima tik pasidžiaugti. Aš žinau ne vieną atvejį, kai užkliuvo, ir įmonės dėl to labai skaudžiai nukentėjo, kai kelių metų savininko DU ir su juo susiję mokesčiai buvo išbraukti iš leidžiamų atskaitymų.


Taip, Loreta, tu kaip visada teisi smile smile O ta įmonė jau pora metų, kai ten pasidarė UAB, tai problema išnyko savaime.

Kas nieko nežino, turi viskuo tikėti

ruta2
19
#155376 2005-03-23 20:01 ruta2
Pilnai pritariu Loretai: kategoriškai ne. Mes nuo to jau buvome nukenteję, gerai kad neskaudžiai. Nors prieš darant idarbinima konsultavomės :darbo inspekcija, VMI (telefonu).Gavom patvirtinima,kad galima. O kaip pradejo Sodra kutenti, uzklauseme tas institucijas dar karta telefonu(gavome teigiama atsakyma) ir rastu. O rastu tai jau visai kitas atsakymas- kategoriškai negalima. Pasimokiau visam savo gyvenimeliui, kad tu hmmm reikia visada klausti rastu.

Jotjot
855
#155407 2005-03-23 22:54 Jotjot redaguota: 2011-09-11 03-40

Loreta rašė:

Kategoriškai, nes tiesą sakant ši tema jau įgrįso.
nauja.vmi.lt/lt/?itemId=10011085
Galiu pridurti, kad jei kol kas neužkliuvo, tai galima tik pasidžiaugti. Aš žinau ne vieną atvejį, kai užkliuvo, ir įmonės dėl to labai skaudžiai nukentėjo, kai kelių metų savininko DU ir su juo susiję mokesčiai buvo išbraukti iš leidžiamų atskaitymų.



VMI aiškindama darbo kodekso nuostatas aiškiai viršija savo kompetenciją.
VMI kompetencija yra (uždaviniai sprendžiami) mokesčių mokėtojų ir mokesčius išskaičiuojančių asmenų lygyje.
Tuo tarpu darbo kodeksas reguliuoja darbuotojo ir darbdavio santykius.
Darbo teisė ir Mokestinė teisė - atskiros teisės šakos.

Keletas pastebėjimų.
Pasižiūrėkime ką rašo ponas iš VMI: "Dar­bo su­tar­tis yra dar­buo­to­jo ir darb­da­vio su­si­ta­ri­mas, ku­ria­me api­brė­žia­mas to su­si­ta­ri­mo da­ly­vių (dar­buo­to­jo ir darb­da­vio) tei­sės ir pa­rei­gos, t. y. dar­bo su­tar­tis ga­li bū­ti su­da­ro­ma tarp dvie­jų as­me­nų, to­dėl ne­ga­li bū­ti su­da­ro­ma tarp įmo­nės ir sa­vi­nin­ko, nes abiem ša­lims at­sto­vau­ja tas pats as­muo.

Visi sutiksime, kad darbuotojas yra fizinis asmuo.
Visi sutiksime, kad darbdaviu gali būti ir fizinis asmuo, ir juridinis.
Kas šiuo atveju samdo darbuotoją?
Akivaizdu, kad įmonė, t.y juridinis asmuo.
Iš šito taško aiškiai galima matyti, kad savininkas nėra juridinis asmuo, t.y. darbdavys.
VMI ponas teigia, kad darbo sutartis negali būti sudaryta "nes abiem ša­lims at­sto­vau­ja tas pats as­muo". Taigi darbo santykiams atsirasti VMI nuomone trukdo atstovavimo problemika. Trukdo juridiniai formalumai. Ar atstovavimas - savininko monopolija? Atsakymas pačiame IĮ įstatyme. Vadovu, t.y. įmonės atstovu suteiktų įgaliojimų ribose gali būti ir ne savininkas.
Įstatyme įtvirtinta nuostata, kad kai in­di­vi­du­a­lios įmo­nės sa­vi­nin­kas va­do­vu pa­ski­ria ki­tą as­me­nį, su įmo­nės va­do­vu su­da­ro­ma dar­bo su­tar­tis. Dar­bo su­tar­tis ne­su­da­ro­ma, kai va­do­vu yra sa­vi­nin­kas.
Savininkas vadovavimo teises ir pareigas gali perleisti kitam fiziniui asmeniui.
Savininkui nedraudžiama atlikti tam tikrą nesusijusį su vadovavimu darbą įmonėje.
Ar tai reiškia, kad kai savininkas nėra va­do­vas darbo sutartis jau gali būti sudaryta?

Manau principas "turinio svarba prieš formą" ignoruojamas.
Šis principas yra esminis VISUOSE santykiuose. Nes forma nėra tikslas, tikslas - turinys. Forma tarnauja turiniui.
Kokį turinį įgauna Savininko veikla įmonėje?
Ar savininkas kaip ir kiti darbuotojai produktą kuria ne savo darbu?
Kodėl galvojame, kad savininkas nedirba savo įmonėje.
Kokiu tikslu formaliai valstybėje sukurta tokia situacija.

P.S. Iki 2000-07-18 Civilinio kodekso įsigaliojimo individualios įmonės nebuvo juridiniai asmenys. Savininkai veikdavo kaip įmonės. Tai buvo savotiška verslininkavimo forma. Panaši į verslo liudijimus. Prieš beveik 5 metus požiūris į įmonę pakito. Tačiau požiūris į savininką iš esmės nesikeičia. Problemai spręsti reikia teisminių ginčų praktikos.

Next
348
#191700 2005-07-24 15:35 Next
Įdomi situacija . Ištekėjo IĮ savininkė - patylomis, prieš du mėnesius.
Tai jau tiek to, kad pabaliavot neteko.
Problema - kita, ogi ir pavardė jau du mėnesiai kaip pasikeitė.
Visuose įmonės dokumentuose s.f., kpo, kio ir t.t. buvo nurodoma
senoji savininkės pavardė. Kas dabar? Ar jie galioja?

Next
348
#191719 2005-07-24 19:11 Next
Aš vėl čia...

pupa
976
#191721 2005-07-24 19:22 pupa
Aš nematau čia nieko blogo, lai atšviečia savo sanuokos liudijimą ir prideda prie dokumentų, vos ištekėjusi ji tikrai iškarto negavo naujo paso kuriame nurodyta naujoji pavardė.

Next
348
#191722 2005-07-24 19:47 Next
Labai ačiū, pupa - taip ir padarysim.

Loreta13
31055
#191729 2005-07-24 22:57 Loreta13 redaguota: 2011-09-11 03-47

Next rašė:

Labai ačiū, pupa - taip ir padarysim.



O jos pavardės nėra įmonės pavadinime smile

Jeigu uždarysite duris visoms klaidoms, tiesa liks už durų.
R.Tagorė
Jei tikrai desperatiškai nori, gali turėti viską, ko trokšti. Privalai norėti taip stipriai, kad tas noras veržte veržtųsi per odą ir susijungtų su pasaulį sukūrusia jėga. S. Graham

Next
348
#192018 2005-07-26 00:48 Next
Taip, pavadinime pavardės nėra. Dabar jau galima, steigiant individualią
įmonę, įregistruoti ją originaliu pavadinimu, neminint savininko pavardės.

saule40
181
#192023 2005-07-26 08:27 saule40
smile smile smile Tikrai pirma karta isgirdau,kad savininkas negali save darbinti.Kiek manes prasydavo,kad rodyciau,kad dirba direktorium neleidau.Pasirodo-neveltui. smile

jofky
3280
#194886 2005-08-04 13:32 jofky
Ar IĮ patirti neleidžiami atskaitymai prisiskaičiuoja prie savininko išimtų pinigų savo reikmėms ir deklaruojasi kartu? Ar deklaruoti reikėjo tik ką savininkas pasiėmė konkrečiai savo reikmėms?

soli
87
#194895 2005-08-04 13:51 soli
Kiek galima išduoti savininkui savoms reikmėms kad neapsimokintų?Girdėjau kad 6960 Lt Ar tai tiesa?

juolita
1209
#194902 2005-08-04 14:05 juolita
To Jofky
Deklaruojasi kaip ismokos savininkui - jam isduoti pinigai, prekes/paslaugos, kuriu dalis nera naudojama imones veikloje, pvz. automobilis naudojamas 80 proc. imones veikloja, 20 proc. jo eksplotaciniu islaidu - ismokos savininkui

jofky
3280
#194934 2005-08-04 14:54 jofky redaguota: 2011-09-11 03-48

soli rašė:

Kiek galima išduoti savininkui savoms reikmėms kad neapsimokintų?Girdėjau kad 6960 Lt Ar tai tiesa?



+ 12* (jeigu vaikų turi)

kissa
577
#194964 2005-08-04 15:46 kissa redaguota: 2011-09-11 03-48
[quote=jofky]

soli rašė:

Kiek galima išduoti savininkui savoms reikmėms kad neapsimokintų?Girdėjau kad 6960 Lt Ar tai tiesa?



+ 12*

smile
ISDUOTI smile KAIP KA smile

_tiesos ieškotojas, 2007 12 01 21:02
Yra dvi teorijos, kaip atsirado žmogus. Vieni įrodinėja, kad žmogų sukūrė Dievas, o kiti, kad išsivystė iš beždžionių. Perskaičius straipsnį ir komentarus įsitikinau, kad žmonija atsirado lygiagrečiai abiem būdais._ /radau world wide web'o dugne.../

soli
87
#195172 2005-08-05 08:35 soli
Man vis tik neaišku kodėl jis gali pasinaudoti per metus neapmokestindamas 24x290=6960 Lt,o ne 12x290=3480 Lt.kaip visi mirtingieji,gal aš ko nesupratu.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis