smail
59
#349251 2006-12-13 07:48 smail
smile Nejaugi niekas man ir neatsakys?

nerijus
2515
#349298 2006-12-13 08:53 nerijus redaguota: 2011-09-11 05-12

smail rašė:

Sveiki, gal kas galite padeti, vienintelis akcininkas nusprendė parduoti žemę įmonei, visa bėda tame, kad tam sklypui yra gautas statybos leidimas ir vyksta komunikacijų tiesimas, taigi jam atsiranda prievolė sumokėti PVM nuo sumos viršijančios 100000 lt., tada jis sugalvojo didinti įstatinį kapitalą, bet kaip aš skaičiau čia, kad didinimas prilygsta pardavimui, tai kažin ar jam vistiek reikes moketi pardavimo PVM?



KLausimas toks: ar savininkas prekiauja žeme, ar tai tik atsitiktinis sandoris (vienintelis kartas)? Jei prekiauja, tai bus traktuojama, kaip individuali veikla, o tada jau ir PVM gali prikabinti.

smail
59
#349335 2006-12-13 09:37 smail
Tai tame ir reikalas, kad jis neprekiauja, tai būtų vienkartinis pardavimas, bet kadangi turi statybos leidimus gyvenamųjų namų statybai, o taip pat pradėtos tiesti komunikacijos, tai mokesčiuose paaiškino, kad toks pardavimas atneš ekonomine naudą fiziniui asmeniui ir apsimokestins PVM viskas kas virš 100000 lt. Tada kyla klausimas, o koks jau pardavimas neatneša naudos? smile As tada jau nieko nebesuprantu. Gal kas žinote kokių nuorodų už ko būtų galima užsikabinti.

Loreta
28819
#349338 2006-12-13 09:50 Loreta
Manau, kad VMI konsultacija teisinga - iš nutiestų komunikacijų aišku, kad ši žemė bus skirta ekonominei naudai gauti, o tai jau ekonominė veikla.
Skaitome PVMĮ 32 str. komentarą:

3. Atkreipiame dėmesį į tai, kad žemė statyboms PVM apmokestinimo objektu tampa tik tokiu atveju, jei šią žemę šalies teritorijoje parduoda apmokestinamasis asmuo. Apmokestinamuoju asmeniu gali būti tiek fizinis, tiek juridinis asmuo, taip pat bet koks užsienyje įregistruotas, įkurtas ar įsteigtas vienetas, kuris nėra įvardijamas kaip ,,juridinis asmuo”, kuris Lietuvoje vykdo ekonominę veiklą. Kaip apibrėžta įstatyme, ekonominė veikla - tai bet kokio pobūdžio veikla, kurią vykdant siekiama gauti pajamų. Veiklos vykdymui identifikuoti asmens sudaromiems sandoriams turi būti būdingas tam tikras tęstinumas ar atsikartojimas. Todėl bet kokie atsitiktiniai sandoriai, kuriuos sudarę asmenys neturi ketinimo vykdyti veiklą ir siekti gauti iš jos pajamų ateityje, negali būti laikomi ekonominės veiklos vykdymo požymiu .

Pavyzdys

Fizinis asmuo 2002 m. pardavė savo butą bei žemės sklypą statyboms ir gavo 400 000 Lt pajamų. Šiuo atveju fizinio asmens sudaryti sandoriai bus laikomi atsitiktiniais ir jie nebus PVM objektas.
_____________________________________________________________________

Taigi. mano nuomone, tai nors ir atsitiktinis sandoris, bet tęstinis, su ekonominės veiklos požymiais.
Ką manot?

Špyga taukuota...

Loreta
28819
#349347 2006-12-13 10:08 Loreta
Jėzau Jėzau, aiškinu čia kitiems tokius dalykus, o pas pačią....
Mes irgi pirkom - mechanines dirbtuves kartu su žeme iš fizinio asmens, bendra sandorio vertė - 700 tūkst. smile
Šakės dabar žmogėnui.....

Špyga taukuota...

smail
59
#349357 2006-12-13 10:24 smail
Ačiū Loreta. smile Iš tikrųjų, kai išsiaiškinome, kad vis tik reikės mokėti PVM, akcininkas nusprendė didinti įstatinį kapitalą ta žeme, taigi vėl iškyla klausimas, ar didinimas nebus traktuojamas kaip pardavimas? Į šitą klausimą net mokesčių inspekcija negali atsakyti.
Iš tikrųjų vargšas žmogėnas, jeigu jam priskaičiuos PVM susimokėti nuo tokios sumos ir dar plius delspinigius...

Loreta
28819
#349388 2006-12-13 11:03 Loreta
Nagi, smail - nebeturiu jau laiko. Skaitykim, ką radau, ir darykim išvadas

www.teisescentras.lt/readarticle.php?article_id=126
www.vakarai.lt/article.php?id=39

Špyga taukuota...

smail
59
#349402 2006-12-13 11:27 smail
Dar karta ačiū ir sėkmės darbuose smile

nerijus
2515
#349475 2006-12-13 12:51 nerijus redaguota: 2011-09-11 05-12

Loreta rašė:

Jėzau Jėzau, aiškinu čia kitiems tokius dalykus, o pas pačią....
Mes irgi pirkom - mechanines dirbtuves kartu su žeme iš fizinio asmens, bendra sandorio vertė - 700 tūkst. smile
Šakės dabar žmogėnui.....



Ka su GPM darei?

dvdtk
330
#349480 2006-12-13 12:52 dvdtk
Kiek teko girdeti, tai istatinio didinimas zeme ar pastatais dabr yra prilygintas pardavimui, o pardavimo kaina laikoma igyjamu akciju nominali verte. Taigi labai lengva paskaiciuoti pelna (jei buvo isigyta anksciau - tikrai gerokai pabrango) ir GPM. Ir zinau zmoniu, kuriuos dabar VMI stipriai purto uz tokias operacijas. smile

Loreta
28819
#349487 2006-12-13 12:58 Loreta redaguota: 2011-09-11 05-12

nerijus rašė:



Ka su GPM darei?


Nieko nedariau - GPM neapsimokestino, išlaikyta daugiau kaip 3 metus.

Špyga taukuota...

ritina
240
#402244 2007-05-25 10:41 ritina
Gal kas nors susidūrė su panašiu atveju. Įmonė skolinga nemažą sumelę vieninteliam akcininkui. Skolos susidariusos už IĮ neišmokėtą pelną.(įmonė pertvarkyta į UAB) Ar galima ta skola didinti akcinį kapitalą ? Jeigu taip, tai kokios procedūros laukia ?

edwardas
4263
#402286 2007-05-25 11:26 edwardas redaguota: 2011-09-11 05-25

ritina rašė:

Gal kas nors susidūrė su panašiu atveju. Įmonė skolinga nemažą sumelę vieninteliam akcininkui. Skolos susidariusos už IĮ neišmokėtą pelną.(įmonė pertvarkyta į UAB) Ar galima ta skola didinti akcinį kapitalą ? Jeigu taip, tai kokios procedūros laukia ?



Manau,kad galima.Paskambinkite i RC,ten smulkiau paaiskins ka daryti

ritina
240
#402296 2007-05-25 11:34 ritina redaguota: 2011-09-11 05-25

edwardas rašė:



ritina rašė:

Gal kas nors susidūrė su panašiu atveju. Įmonė skolinga nemažą sumelę vieninteliam akcininkui. Skolos susidariusos už IĮ neišmokėtą pelną.(įmonė pertvarkyta į UAB) Ar galima ta skola didinti akcinį kapitalą ? Jeigu taip, tai kokios procedūros laukia ?



Manau,kad galima.Paskambinkite i RC,ten smulkiau paaiskins ka daryti


Ačiū,bandysiu skambinti, bet norėčiau ir daugiau nuomonių išgirsti iš tax-o narių.

edwardas
4263
#402302 2007-05-25 11:38 edwardas redaguota: 2011-09-11 05-25

ritina rašė:



edwardas rašė:



ritina rašė:

Gal kas nors susidūrė su panašiu atveju. Įmonė skolinga nemažą sumelę vieninteliam akcininkui. Skolos susidariusos už IĮ neišmokėtą pelną.(įmonė pertvarkyta į UAB) Ar galima ta skola didinti akcinį kapitalą ? Jeigu taip, tai kokios procedūros laukia ?



Manau,kad galima.Paskambinkite i RC,ten smulkiau paaiskins ka daryti


Ačiū,bandysiu skambinti, bet norėčiau ir daugiau nuomonių išgirsti iš tax-o narių.



Dabar PI pelnas "padetas" nepaskirstytame ankst. metu pelne?

ritina
240
#402329 2007-05-25 12:03 ritina redaguota: 2011-09-11 05-25

edwardas rašė:



ritina rašė:



edwardas rašė:



ritina rašė:

Gal kas nors susidūrė su panašiu atveju. Įmonė skolinga nemažą sumelę vieninteliam akcininkui. Skolos susidariusos už IĮ neišmokėtą pelną.(įmonė pertvarkyta į UAB) Ar galima ta skola didinti akcinį kapitalą ? Jeigu taip, tai kokios procedūros laukia ?



Manau,kad galima.Paskambinkite i RC,ten smulkiau paaiskins ka daryti


Ačiū,bandysiu skambinti, bet norėčiau ir daugiau nuomonių išgirsti iš tax-o narių.



Dabar PI pelnas "padetas" nepaskirstytame ankst. metu pelne?


Ne, jis "padėtas" kaip skola 4 kl. Mokėtinas neišimtas pelnas

Elyte
2860
#402341 2007-05-25 12:37 Elyte redaguota: 2011-09-11 05-25

ritina rašė:


Ne, jis "padėtas" kaip skola 4 kl. Mokėtinas neišimtas pelnas


Tokiu atvėju geriau ir palikite, kaip skolą savininkui - kada turėsite pinugų išmokėsite (savininkas susimokės 15%), jokiu apribojimų tai skolai nėra. Didinant įstatinį kapitalą reikia akcininko sprendimo arba susirinkimo protokolo RC, jie siunčia pas notarą keisti įstatus , tada registruoja, bet išskyrus UAB įvazdį (ir tai tik prieš užsienio partnerius, kuriems svarbi įstatinio kapitalo suma) niekas nepasikeičia. O norint paskui šitas sumas išsimokėti reikės kapitalą mažinti vėl su visom RC ir notarų procedurom ir apmokestinimais - grynas pinigų išmetimas notarinėms kontoroms. Ar Jūms to reikia?

edwardas
4263
#402343 2007-05-25 12:40 edwardas redaguota: 2011-09-11 05-25

Elyte rašė:



ritina rašė:


Ne, jis "padėtas" kaip skola 4 kl. Mokėtinas neišimtas pelnas


Tokiu atvėju geriau ir palikite, kaip skolą savininkui - kada turėsite pinugų išmokėsite (savininkas susimokės 15%), jokiu apribojimų tai skolai nėra. Didinant įstatinį kapitalą reikia akcininko sprendimo arba susirinkimo protokolo RC, jie siunčia pas notarą keisti įstatus , tada registruoja, bet išskyrus UAB įvazdį (ir tai tik prieš užsienio partnerius, kuriems svarbi įstatinio kapitalo suma) niekas nepasikeičia. O norint paskui šitas sumas išsimokėti reikės kapitalą mažinti vėl su visom RC ir notarų procedurom ir apmokestinimais - grynas pinigų išmetimas notarinėms kontoroms. Ar Jūms to reikia?



gal geriau butu perkelti i nepaskirstyta pelna....graziau kazkaip atrodo
is ten galesite ismoketi dividendus arba didinti istatini kapitala

ritina
240
#402359 2007-05-25 13:20 ritina redaguota: 2011-09-11 05-25

edwardas rašė:



Elyte rašė:



ritina rašė:


Ne, jis "padėtas" kaip skola 4 kl. Mokėtinas neišimtas pelnas


Tokiu atvėju geriau ir palikite, kaip skolą savininkui - kada turėsite pinugų išmokėsite (savininkas susimokės 15%), jokiu apribojimų tai skolai nėra. Didinant įstatinį kapitalą reikia akcininko sprendimo arba susirinkimo protokolo RC, jie siunčia pas notarą keisti įstatus , tada registruoja, bet išskyrus UAB įvazdį (ir tai tik prieš užsienio partnerius, kuriems svarbi įstatinio kapitalo suma) niekas nepasikeičia. O norint paskui šitas sumas išsimokėti reikės kapitalą mažinti vėl su visom RC ir notarų procedurom ir apmokestinimais - grynas pinigų išmetimas notarinėms kontoroms. Ar Jūms to reikia?



gal geriau butu perkelti i nepaskirstyta pelna....graziau kazkaip atrodo
is ten galesite ismoketi dividendus arba didinti istatini kapitala


Aš nemanau, kad galima dėti į nepaskirstytą pelną, ten tos IĮ neišimtas pelnas, likusi kaip skola, nes nebuvo išmokėta.
Na, ta skolelė iš 7 skaičiukų ir tikėtis , kad bus išmokėta gali praeiti ir 10 m, nes.pastoviai daromos investicijos. Man labiausiai tiktų skolų kapitalizavimas, kai skola verčiama akciniu kapitalu.Nuo tų skolų balansas labai negražus ir atliekant įmonės kreditinį vertinimą labai kreipiamas dėmesys ir į įst. kapitalo dydį. Pas mus tik nominalus. Tur būt aiškinamajame rašte reiktų tai paminėti, kad planuojam skolą kapitalizuoti ?

edwardas
4263
#402362 2007-05-25 13:32 edwardas
o kodel negalima deti i nepaskirstyta pelna?
smile



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis