retancike
405
#1386522 2018-03-09 18:30 retancike
Taikant standartinį PVM tarifą, apmokestinama:
- žemė, perduodama kartu su naujais pastatais ar statiniais ar jų dalimis,
- žemė statyboms,
- nauji pastatai ar statiniai bei jų dalys.

Naujas pastatas ar statinys – tai nebaigtas pastatas ar statinys, taip pat baigtas pastatas ar statinys – 24 mėnesius po jo užbaigimo (užbaigimo įteisinimo teisės aktų nustatyta tvarka ) arba esminio pagerinimo.

Serebro
2007
#1386577 2018-03-12 09:38 Serebro
Grįžtu su tuo pačiu klausimu smile kokiame įstatyme man ieškoti ar atliktų darbų aktas yra privalomas dokumentas. Apskaitą vedu mažai statybos įmonei. Joje apskaitą vedu suminę. Metų gale atliekama inventorizacija, pagal kurią nustatomas atsargų likutis ir jis perkeliamas į 2 kl.
Ar galima taip vesti apskaitą statybinei įmonei? Nes dar jokio vmi patikrinimo neturėjau tai įmonei, nežinau kaip reaguotų, nes jokių atliktų darbų aktų ta įmonė neišrašo.

virbuh
7859
1   #1386580 2018-03-12 09:48 virbuh

Serebro rašė:


Grįžtu su tuo pačiu klausimu smile kokiame įstatyme man ieškoti ar atliktų darbų aktas yra privalomas dokumentas. Apskaitą vedu mažai statybos įmonei. Joje apskaitą vedu suminę. Metų gale atliekama inventorizacija, pagal kurią nustatomas atsargų likutis ir jis perkeliamas į 2 kl.
Ar galima taip vesti apskaitą statybinei įmonei? Nes dar jokio vmi patikrinimo neturėjau tai įmonei, nežinau kaip reaguotų, nes jokių atliktų darbų aktų ta įmonė neišrašo.


Pagal viską reglamentuoja kažkuris tai statybos įstatymas ar reglamentas dėl aktų. O kaip įrodote, kad darbai atlikti ir konkrečios medžiagos sunaudotos?, nebent viską surašote į PVM sf. Skaičiau kada tai, kad pageidautina, kad galima būt atrasti pagal kiekvieną` objektėlį kiek yra išlaidų. Bus aktas tai ir problemų nebus.

Serebro
2007
#1386581 2018-03-12 10:02 Serebro
Vadinasi iš esmės, statybos įmonei yra būtina ne suminė apskaita smile arba vesti suminę apskaitą, o pagal visus aktus, pasirinktu periodu, nurašyti atsargas į parduotų prekių savikainą. Bet irgi tada, sandėlio likučio nebus, jei vesiu suminę smile tarkim mano atveju, kur yra mažas šeimos verslas, tai sandėlio likučio direktoriui nereikia, bet galvoju, mokesčiams turbūt ir yra aktualu, kad matytų pačių atsargų judėjimą, kiek nupirkta, kiek išleista, kiek liko, ir vargu ar suminės išraiškos smile

virbuh
7859
1   #1386582 2018-03-12 10:18 virbuh

Serebro rašė:


Vadinasi iš esmės, statybos įmonei yra būtina ne suminė apskaita smile arba vesti suminę apskaitą, o pagal visus aktus, pasirinktu periodu, nurašyti atsargas į parduotų prekių savikainą. Bet irgi tada, sandėlio likučio nebus, jei vesiu suminę smile tarkim mano atveju, kur yra mažas šeimos verslas, tai sandėlio likučio direktoriui nereikia, bet galvoju, mokesčiams turbūt ir yra aktualu, kad matytų pačių atsargų judėjimą, kiek nupirkta, kiek išleista, kiek liko, ir vargu ar suminės išraiškos smile


Aš kiek įsivaizduoju, kad suminė galima, bet kažkokiu būdų ar tai metų gale , nesvarbu, kad matytųsi kiek nupirkta ir kiek konkrečiai sunaudota pagal aktus ar PVM sąskaitas, ir likutis, turi sutapti.

names
2566
#1386583 2018-03-12 10:27 names
Prisijungiu prie Jūsų ankstesnės diskusijos. O jeigu atliekam darbus iš užsakovo medžiagų, ar būtini atliktų darbų aktai?Ir ką tokiuose aktuose tada reiktų įrašyti?

virbuh
7859
#1386591 2018-03-12 10:44 virbuh

names rašė:


Prisijungiu prie Jūsų ankstesnės diskusijos. O jeigu atliekam darbus iš užsakovo medžiagų, ar būtini atliktų darbų aktai?Ir ką tokiuose aktuose tada reiktų įrašyti?


Tada kokie ir kiek konkrečiai darbai atlikti. Kiek kvadratų , ar metrų, ar kubų kažko padaryta.

names
2566
#1386599 2018-03-12 10:58 names
Iki šiol nei vieno atliktų darbų akto nėra. O rangos sutartis kai joje įrašyta kad įvairūs statybos darbai atliekami netiktų kaip pasiteisinimas?

virbuh
7859
1   #1386616 2018-03-12 11:54 virbuh

names rašė:


Iki šiol nei vieno atliktų darbų akto nėra. O rangos sutartis kai joje įrašyta kad įvairūs statybos darbai atliekami netiktų kaip pasiteisinimas?


Šito klauskit VMI, mes nežinome, ar jiems tiktų.

names
2566
#1386618 2018-03-12 12:08 names
Nesvarbu ar LT ar kt.šalyje?

Rute
283
#1386640 2018-03-12 13:49 Rute

names rašė:


Iki šiol nei vieno atliktų darbų akto nėra. O rangos sutartis kai joje įrašyta kad įvairūs statybos darbai atliekami netiktų kaip pasiteisinimas?

Ar sutartis įrodo, kad Jūs atlikote darbus ir tie darbai yra užsakovo priimti? Ne. Atliktiems darbams yra rašomi atliktų darbų aktai. Atliktų darbų aktas taip pat yra pagrindas atsiskaitymui.

Serebro
2007
#1386655 2018-03-12 14:54 Serebro

Rute rašė:



names rašė:


Iki šiol nei vieno atliktų darbų akto nėra. O rangos sutartis kai joje įrašyta kad įvairūs statybos darbai atliekami netiktų kaip pasiteisinimas?

Ar sutartis įrodo, kad Jūs atlikote darbus ir tie darbai yra užsakovo priimti? Ne. Atliktiems darbams yra rašomi atliktų darbų aktai. Atliktų darbų aktas taip pat yra pagrindas atsiskaitymui.


Sakykit, o koks tuomet sąskaitos vaidmuo šiuo klausimu? Sąskaita gi išrašoma tuomet kai suteikta paslauga. Ar priimdamas sąskaitą pirkėjas jau nepatvirtina, kad darbai atlikti ir priimti? smile

urtele
13536
#1386658 2018-03-12 15:00 urtele

Serebro rašė:


. Atliktų darbų aktas taip pat yra pagrindas atsiskaitymui.


Sakykit, o koks tuomet sąskaitos vaidmuo šiuo klausimu? Sąskaita gi išrašoma tuomet kai suteikta paslauga. Ar priimdamas sąskaitą pirkėjas jau nepatvirtina, kad darbai atlikti ir priimti? smile
[/quote]
Darbai atlikti, bet sudėtos medžiagos į objektus ir jų kiekiai, darbų pavadinimai yra aktuose, o užsakovas pasirašydamas , tai ir patvirtina.

Serebro
2007
#1386661 2018-03-12 15:08 Serebro

urtele rašė:


Darbai atlikti, bet sudėtos medžiagos į objektus ir jų kiekiai, darbų pavadinimai yra aktuose, o užsakovas pasirašydamas , tai ir patvirtina.



Jei sutartyje būtų įvardinti konkretūs darbai, sutartimi matytų kokie būtent darbai atlikti. Išrašyta ir priimta sąskaita įrodimas, kad buvo suteikta paslauga. Tai liktų klausimas kokias medžiagas nurašyti buhalteriui smile
P.S. Aš netvirtinu, tik svarstau smile

Serebro
2007
#1386666 2018-03-12 15:27 Serebro
Man tai iš tikro yra nesmagu, kad tarkim klausiant vmi apie atliktų darbų aktus, jie tiesiai šviesiai neatsako reikia ar ne. Suprantu, kad tai nėra jų kompetencija, bet jie gi žino, kad patikrinimo metu tokio dokumento reikalauja. Kodėl negali būti sudarytas sąrašas dokumentų, kurie yra laikytini kaip įrodantys medžiagų sunaudojimo faktą. smile tarkim kaip yra konkretus sąrašas įrodyti eksportą. Ir tada nori, nenori, parodai tą sąrašą direktoriui ir jis turi vadovautis juo.

Nors pirminių dokumentų išrašymas, aktų sudarymas, pagal buhalterinę sutartį nėra mano kompetencija, bet nurašyti prekes turi buhalteris. Šiai dienai nurašinėju pagal inventorizaciją,nes niekas aktų man nepateikia. Aš labai abejoju, ar statybos paslaugas teikiančiai įmonei tai tinkamas būdas, todėl vis kartas nuo karto grįžtu prie šio klausimo. smile Aišku norisi kaip paprasčiau pasidaryti.

Tad grįžtu prie CK, kur 6,645 str.sako:
4. Jeigu atliekamų darbų pobūdis ir vertė palyginti su pagaminto, perkamo ar perdirbto daikto verte yra nedideli, tai sutartis pripažįstama ne rangos, o pirkimo–pardavimo sutartimi.
Mano atveju, sumontuoti langai ar durys, nemanau, kad sudaro statinio, kuris statomas ne mano kliento įmonės, didelę dalį viso statinio vertės. Galvoju, jei direktorius apskaitos politikoje parašytų, kad pats įvertinęs kokią statinio vertės dalį sudaro jo teikiama paslauga, nuspręstų ir atitinkamai man pateiktų atliktų darbų aktą su sunaudotomis medžiagomis. Tais atvejai, jei manęs neinformuoja ir nepateikia akto, aš apskaitoje atsargas nurašau pagal inventorizacijos metu nustatytą atsargų likutį.

Kaip manote jau jūs patyrę buhalteriai statybos sektoriuje? smile Man labai svarbi jūsų nuomonė. Ačiū

virbuh
7859
#1386689 2018-03-12 20:49 virbuh

rašė:

Tais atvejai, jei manęs neinformuoja ir nepateikia akto, aš apskaitoje atsargas nurašau pagal inventorizacijos metu nustatytą atsargų likutį.


Tai jei nenorit rašyt aktų, o kodėl nenorit visų medžiagų įrašyt į PVM sf?
Klauskit VMI, kas jiems tinka ir kas ne.

Serebro
2007
#1386692 2018-03-13 08:13 Serebro

virbuh rašė:



rašė:

Tais atvejai, jei manęs neinformuoja ir nepateikia akto, aš apskaitoje atsargas nurašau pagal inventorizacijos metu nustatytą atsargų likutį.


Tai jei nenorit rašyt aktų, o kodėl nenorit visų medžiagų įrašyt į PVM sf?
Klauskit VMI, kas jiems tinka ir kas ne.


Sąskaitas išrašau ne aš. O direktorius, o jis ir taip vos spėja išrašyti jas, nes tiek darbų prisiima. Aš vos išsiprašau visų kitų dokumentų smile būna tokių žmonių, kur jiems svarbu "kalt bapkes", o čia tą popierizmą suvokia kaip nelabai reikalingą biurokratiją. Daugmaž būna taip-"padarysiu padarysiu, tik tu primink". Su juo aš norėčiau paprasčiausio varianto, bet, kad būtų teisingas. VMI klausiu ar atliekant tokią ir tokią paslaugą, reikalingi nurašymo aktai, ar tarkim patikrinimo metu galėčiau pateikti inventorizacijos aprašą su likučiu. Ir neatsako tiesiai šviesiai. O man kas belieka, galvot variantą, kad jei užkabins tą įmonę, kaip man likt nekaltai smile

Serebro
2007
#1386694 2018-03-13 08:34 Serebro
Bet man irgi neaišku. VAS leidžia naudoti periodiškai apskaitomų atsargų būdą. Pagal tą būdą atsargų likutį užsipajamuoji pagal inventorizaciją, o kitos atsargos yra laikomos parduotomis ir nurašomos į savikainą. Tai kodėl statybines paslaugas teikiančioms įmonėms negalima naudoti šio būdo, kai apimtys nėra didelės.
Man susidaro toks vaizdas, kad VAS suteikia galimybę, o VMI tą galimybę praktiškai paneigia. Ar aš čia kokio kabliuko nepagaunu smile

virbuh
7859
#1386698 2018-03-13 08:51 virbuh

Serebro rašė:


Bet man irgi neaišku. VAS leidžia naudoti periodiškai apskaitomų atsargų būdą. Pagal tą būdą atsargų likutį užsipajamuoji pagal inventorizaciją, o kitos atsargos yra laikomos parduotomis ir nurašomos į savikainą. Tai kodėl statybines paslaugas teikiančioms įmonėms negalima naudoti šio būdo, kai apimtys nėra didelės.
Man susidaro toks vaizdas, kad VAS suteikia galimybę, o VMI tą galimybę praktiškai paneigia. Ar aš čia kokio kabliuko nepagaunu smile


O kas jums sakė kad negalima naudot? Svarbu kad būtų matoma kiek pardavėt sakykim langų , kiek sunaudota jiems montuot papildomų medžiagų. Tiesiog, sakykim pagal langų dydžius vidutiniškai vidurkį nusistatyčiau tų visų medžiagų normas . Jei Darbų atlikimo akto nerašysite, bet yra pirkimo sutartis, aš PVM sf prirašyčiau pagrindines medžiagas ir paimčiau parašus ant PVM sf. Pagal tas PVM sf periodiškai rašyčiau atsargų nurašymo aktus. Inventorizacija, man tiesiog susitikrinimui ar gerai nurašiau. Nematau tragedijos, jei tiek rasčiau įmonėje, nes tos papildomos medžiagos, nemanau kad jos labai brangios ir jų būna daug(apie montavimus nieko nežinau). O jei tokia tvarka įmonėje nustatyta, tai kas gali kibti, bet nemanau kad nubaustų.

Serebro
2007
#1386699 2018-03-13 08:53 Serebro
Bandysiu išsimušti atliktų darbų aktus smile

O jūs medžiagas nurašinėjate pagal objektus? Jei taip, kaip tai vyksta apskaitoje?

Tarkim man kiekvienai pardavimo sąskaitai atneš aktą. Tai galiu mėnesio gale suskaičiuoti iš viso medžiagų savikainą ir daryti vieną nurašymą?



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis