Tininga
49047
#924903 2011-03-09 10:36 Tininga redaguota: 2011-09-11 07-16

keryda rašė:

Pas mane yra taip: darbuotojas dirba 1 val per diena, pagal darbo sutarti tai ne visas darbo laikas, tai lyg ir turetu buti svenciu isvakarese sutrumpinta viena val. ir jam gautusi iseigine pries svente. Bet pasiskambinau katik i VDI ir pasitikslinau, tai man pasake- o cia jau reikia vadovautis protingumo kriterijais ir tam darbuotojui pries svente nieko netrumpinti. Va smile . O kaip pas jus praktikoje? Ar irgi netruminate?


VDI puslapyje yra pasakyta, jog tada tokiam darbuotojui visai nereikia dirbti, tabelyje ne P, o tiesiog 0 val.


Alina55
11033
#924904 2011-03-09 10:37 Alina55 redaguota: 2011-09-11 07-16
Anksčiau VDI puslapyje buvo toks klausimas-atsakymas:
Klausimas dėl darbo laiko sutrumpinimo prieš šventinę dieną asmenų dirbančių ne visą darbo laiką, pavyzdžiui, 1 val. per dieną.
DK 153 straipsnyje reglamentuojama darbo trukmė švenčių ir poilsio dienų išvakarėse. Šio straipsnio 1 dalyje įtvirtinta imperatyvi nuostata dėl darbo dienos trukmės sutrumpinimo vieną valandą švenčių dienų (DK 162 str. 1 d.) išvakarėse. Išimtis numatyta tik sutrumpintą darbo laiką dirbantiems darbuotojams (DK 145 str.). Bendra darbo dienos trumpinimo taisyklė taikoma ir ne visą darbo laiką, ir penkių ar šešių darbo dienų savaitę dirbantiems darbuotojams. Vadinasi, darbuotojui kuriam nustatyta 1 val. darbo diena, šventinės dienos išvakarėse dirbti nereikia.

Didybės viršūnėje nepamiršk, ką reiškia draugas nelaimėje. A. Šileris

Tininga
49047
#924909 2011-03-09 10:41 Tininga redaguota: 2011-09-11 07-16
Dabar jie tai pasakė gudriau:
DK 153 straipsnyje reglamentuojama darbo trukmė švenčių ir poilsio dienų išvakarėse. Šio straipsnio 1 dalyje įtvirtinta imperatyvi nuostata dėl darbo dienos trukmės sutrumpinimo vieną valandą švenčių dienų (DK 162 str. 1 d.) išvakarėse. Išimtis numatyta tik sutrumpintą darbo laiką dirbantiems darbuotojams (DK 145 str.). Bendra darbo dienos trumpinimo taisyklė taikoma ir ne visą darbo laiką, ir penkių ar šešių darbo dienų savaitę dirbantiems darbuotojams.
(imperatyvus reiškia liepiamasis, nepaliekantis kito pasirinkimo).


keryda
300
#924925 2011-03-09 10:56 keryda
Tai reikia tiesiog vadovautis DK 153 str.1d., ir trumpinti 1 val, neziurint i tai kad dirba 1 val/sav., o tabelyje zymeti pries sventines diena 0 ir nedirbti ta diena ?

Tininga
49047
#924928 2011-03-09 10:57 Tininga redaguota: 2011-09-11 07-16

keryda rašė:

Tai reikia tiesiog vadovautis DK 153 str.1d., ir trumpinti 1 val, neziurint i tai kad dirba 1 val/sav., o tabelyje zymeti pries sventines diena 0 ir nedirbti ta diena ?

Taip...


keryda
300
#924932 2011-03-09 11:00 keryda
O jei tam darbuotojui valandinis DU ir pagal sutarti 1 val d. diena, 5 d. dienu savaite, tai gausis, kad ir algos maziau gaus uz ta nedirbta 1 val.?

Alina55
11033
#924980 2011-03-09 12:17 Alina55
Esant valandiniam apmokėjimui - taip, už tą dieną negauna DU.
Šiame puslapyje dar viena diskusija ir nuomonės:
www.tax.lt/postp737538.html

Didybės viršūnėje nepamiršk, ką reiškia draugas nelaimėje. A. Šileris

Ingusia
252
#931479 2011-03-25 12:00 Ingusia redaguota: 2011-09-11 07-17

Alina55 rašė:

Anksčiau VDI puslapyje buvo toks klausimas-atsakymas:
Klausimas dėl darbo laiko sutrumpinimo prieš šventinę dieną asmenų dirbančių ne visą darbo laiką, pavyzdžiui, 1 val. per dieną.
DK 153 straipsnyje reglamentuojama darbo trukmė švenčių ir poilsio dienų išvakarėse. Šio straipsnio 1 dalyje įtvirtinta imperatyvi nuostata dėl darbo dienos trukmės sutrumpinimo vieną valandą švenčių dienų (DK 162 str. 1 d.) išvakarėse. Išimtis numatyta tik sutrumpintą darbo laiką dirbantiems darbuotojams (DK 145 str.). Bendra darbo dienos trumpinimo taisyklė taikoma ir ne visą darbo laiką, ir penkių ar šešių darbo dienų savaitę dirbantiems darbuotojams. Vadinasi, darbuotojui kuriam nustatyta 1 val. darbo diena, šventinės dienos išvakarėse dirbti nereikia.


Tai isvada tokia kad jei dirba ne pilna darbo diena trumpinti 1 valanda ir jei darbuotojo atlyginimas valandinis tai jis negaus atlyginimo uz ta diena?
ir kokios sankcijos jei nebuvo trumpinama, buvo mokama alga ir mokesciai nuo jos?
lauksiu atsakymo:)

Elste
27001
#931515 2011-03-25 13:01 Elste redaguota: 2011-09-11 07-17

Ingusia rašė:

Tai isvada tokia kad jei dirba ne pilna darbo diena trumpinti 1 valanda ir jei darbuotojo atlyginimas valandinis tai jis negaus atlyginimo uz ta diena?
ir kokios sankcijos jei nebuvo trumpinama, buvo mokama alga ir mokesciai nuo jos?
lauksiu atsakymo:)


Taip. Trumpinama ir už tą val. negaus valandinio atlygio.
Jeigu tai nebuvo daryta, niekas čia jau nebesuseks smile
o ateity žinokit, kad reikia trumpinti ne visą darbo laiką dirbatiems irgi. O jeigu dirba tik vieną val. per dieną, tai prieššventinę visai nedirba ir tabelyje žymimas nulis.


Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...

Ingusia
252
#931530 2011-03-25 13:29 Ingusia redaguota: 2011-09-11 07-17

Elste rašė:



Ingusia rašė:

Tai isvada tokia kad jei dirba ne pilna darbo diena trumpinti 1 valanda ir jei darbuotojo atlyginimas valandinis tai jis negaus atlyginimo uz ta diena?
ir kokios sankcijos jei nebuvo trumpinama, buvo mokama alga ir mokesciai nuo jos?
lauksiu atsakymo:)


Taip. Trumpinama ir už tą val. negaus valandinio atlygio.
Jeigu tai nebuvo daryta, niekas čia jau nebesuseks smile
o ateity žinokit, kad reikia trumpinti ne visą darbo laiką dirbatiems irgi. O jeigu dirba tik vieną val. per dieną, tai prieššventinę visai nedirba ir tabelyje žymimas nulis.


aciu uz informacija
Gal galetume nurodyti kuriuo DK straipsniu vadovaujates, kad galeciau pati atidziau paskaityti. nes darbuotojai kurie dirba 1 val per diena. Tai iseitu taip kad jei vyr. buhaltere dirba 1 val per diena... priessventine diena ji turi nedirbti bet i saskaita ikrito pinigu ir reiktu apmoketi tiekejams ji to negali padaryti nes nusizengtu pagal darbo kodeksa del sutrumpintos darbo dienos.. o jei pavedimu nepadarysi, tai gali delspinigius skaiciuoti... smile tad kaip visad yra pliusu ir minusu

Elste
27001
#931534 2011-03-25 13:43 Elste redaguota: 2011-09-11 07-17

Ingusia rašė:

aciu uz informacija
Gal galetume nurodyti kuriuo DK straipsniu vadovaujates,


DK 153 str., DK 145 str. DK 146 str.
ir VDI išaiškinimas, kurį prikabinu
Prisegti failai
VDI del laiko trumpinimo.pdf 110 KB



Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...

gerliux
146
#931535 2011-03-25 13:49 gerliux
153 straipsnis. Darbo trukmė švenčių ir poilsio dienų išvakarėse
1. Švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda, išskyrus sutrumpintą darbo laiką dirbančius darbuotojus.
2. Esant šešių dienų darbo savaitei, prieš poilsio dieną darbas neturi trukti ilgiau kaip penkias valandas.

Mes taip pat dirbame ne visa darbo laiką, yra ir po 1 val. dirbančių. Klausiau Darbo inspekcijoj, kaip su ta 1 val ir gavau atsakymą: prieš šventes darbo laikas trumpinamas, tačiau 'proto ribose'; jei darbuotojas dirba 2 val - tai rašome 1 val, o jei dirba 1 val - tai ir rašome 1 val, juk negali jis nedirbti...
Štai toks komentaras smile

Žvelgiant iš materializmo dialektinės pusės, aš ignoruoju duotos iliuzijos paradoksą ir konstatuoju faktą, kad ne Jūsų kompetencijoj spręsti šį subtilų klausimą!

Elste
27001
#931539 2011-03-25 13:52 Elste redaguota: 2011-09-11 07-17

gerliux rašė:

ir po 1 val. dirbančių. Klausiau Darbo inspekcijoj, kaip su ta 1 val ir gavau atsakymą: prieš šventes darbo laikas trumpinamas, tačiau 'proto ribose'; jei darbuotojas dirba 2 val - tai rašome 1 val, o jei dirba 1 val - tai ir rašome 1 val, juk negali jis nedirbti...
Štai toks komentaras smile


Blogas komentaras. Nes va tą kur prikabinau, gavau ne iš vieno VDI skyriaus smile


Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...

gerliux
146
#931542 2011-03-25 13:55 gerliux
Sutinku, matyt, kai rašo raštu - tai labiau pagalvoja apie duodamą atsakymą.
Bet kaip yra iš tikro, ar tas žmogus visai neina į darbą?

Žvelgiant iš materializmo dialektinės pusės, aš ignoruoju duotos iliuzijos paradoksą ir konstatuoju faktą, kad ne Jūsų kompetencijoj spręsti šį subtilų klausimą!

Elste
27001
#931545 2011-03-25 14:04 Elste redaguota: 2011-09-11 07-17

gerliux rašė:

Sutinku, matyt, kai rašo raštu - tai labiau pagalvoja apie duodamą atsakymą.
Bet kaip yra iš tikro, ar tas žmogus visai neina į darbą?


Taip, visai. smile


Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...

Ingusia
252
#931552 2011-03-25 14:09 Ingusia redaguota: 2011-09-11 07-17

gerliux rašė:

Sutinku, matyt, kai rašo raštu - tai labiau pagalvoja apie duodamą atsakymą.
Bet kaip yra iš tikro, ar tas žmogus visai neina į darbą?


As manau kad kas dirba pilna diena tam viena valanda trumpinama, o tam kas pagal sumine apskaita tam netrumpinu... mano manymu kad niekas nenukencia...
juk sodra ir VMI gauna nuo to imokas, darbuotojas didesne alga... tad kas cia blogo... nes bet kuriuo atveju darbuotojas dirbs... tad kita problema iskils kaip net neizinau ivardinti gal kaip nelegalus darbas ...

Elste
27001
#931555 2011-03-25 14:13 Elste redaguota: 2011-09-11 07-17

Ingusia rašė:



gerliux rašė:

Sutinku, matyt, kai rašo raštu - tai labiau pagalvoja apie duodamą atsakymą.
Bet kaip yra iš tikro, ar tas žmogus visai neina į darbą?


As manau kad kas dirba pilna diena tam viena valanda trumpinama, o tam kas pagal sumine apskaita tam netrumpinu... mano manymu kad niekas nenukencia...
juk sodra ir VMI gauna nuo to imokas, darbuotojas didesne alga... tad kas cia blogo... nes bet kuriuo atveju darbuotojas dirbs... tad kita problema iskils kaip net neizinau ivardinti gal kaip nelegalus darbas ...


iškils kaip viršvalandžiai smile
ne nesvarbu kaip dirba, kokiu darbo laiku, ką dirba ir kokioj įmonėje, turi laikytis DK nuostatų smile


Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...

Ingusia
252
#931569 2011-03-25 14:25 Ingusia redaguota: 2011-09-11 07-17

Elste rašė:



Ingusia rašė:



gerliux rašė:

Sutinku, matyt, kai rašo raštu - tai labiau pagalvoja apie duodamą atsakymą.
Bet kaip yra iš tikro, ar tas žmogus visai neina į darbą?


As manau kad kas dirba pilna diena tam viena valanda trumpinama, o tam kas pagal sumine apskaita tam netrumpinu... mano manymu kad niekas nenukencia...
juk sodra ir VMI gauna nuo to imokas, darbuotojas didesne alga... tad kas cia blogo... nes bet kuriuo atveju darbuotojas dirbs... tad kita problema iskils kaip net neizinau ivardinti gal kaip nelegalus darbas ...


iškils kaip viršvalandžiai smile
ne nesvarbu kaip dirba, kokiu darbo laiku, ką dirba ir kokioj įmonėje, turi laikytis DK nuostatų smile


aciu Elste:) Istatymu reikia laikytis cia faktas smile

vaivux
282
#1197661 2014-01-02 10:01 vaivux

Tininga rašė:


Dabar jie tai pasakė gudriau:
DK 153 straipsnyje reglamentuojama darbo trukmė švenčių ir poilsio dienų išvakarėse. Šio straipsnio 1 dalyje įtvirtinta imperatyvi nuostata dėl darbo dienos trukmės sutrumpinimo vieną valandą švenčių dienų (DK 162 str. 1 d.) išvakarėse. Išimtis numatyta tik sutrumpintą darbo laiką dirbantiems darbuotojams (DK 145 str.). Bendra darbo dienos trumpinimo taisyklė taikoma ir ne visą darbo laiką, ir penkių ar šešių darbo dienų savaitę dirbantiems darbuotojams.
(imperatyvus reiškia liepiamasis, nepaliekantis kito pasirinkimo).



O man iškilo toks klausimas:
Gerai, trumpinu darbo dieną, tabelyje pažymiu 1 h darbo laiką prieššventinėmis dienomis. Bet kaip tuomet su vidurkio skaičiavimu atostoginiams?
Pvz 2013-12 mėn 19 darbo dienų. Tam, kuris dirba po 1 h/dieną belieka tik 17 darbo valandų (tabelyje pažymėta 19 darbo dienų, iš jų dvi po 0 h).
Skaičiuojant atostoginius darbo užmokestį dalinti iš kiek dienų - 19 ?

vaivux
282
#1197899 2014-01-03 06:41 vaivux
smile



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis