Suminė darbo laiko apskaita

mkristi mkristi 645
2012-10-27 15:09 mkristi
Sveiki, kas dirba ir savaitgaliais. Gal galėtumėte pagelbėti. Pas mus yra suminė darbo laiko apskaita ir nustatytas minimalus valandinis atlygis. Dabar vienai darbuotojai buvo biuletenis ir jį užsidarė vakar, o jai pagal grafiką į darbą tik antradienį, o ji prašo, kad ją atleistume pirmadienį iš darbo, nes valdžia jai dar prieš biuletenį parašė prašyma nutraukti darbo sutartį pagal 125 str. 1 dalį. Tai va ji sutinka, bet jai pirmadienį dar ne d.d., tai kaip čia jai elgtis, ar ji turi eiti į darbą jau nuo rytdienos, ar ją galima atleisti nors jai ir ne darbo diena. Ačiū atskaiusiema.
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 09:12 AUSHRINEE 2012-11-09 09-26
Sveiki norejau pasitikslinti ar tikrai sumine darbo laiko apskaita vedama valandomis(kad tabelis pildomas tai taip, bet paskaiciavimui)? Jei vairuotojo sutartyje nurodytas menesinis atlyginimas? Tiksliau jei yra nukrypimu per menesi, tai atlyginima skaiciuoti valandiniu tarifu ar dienos(8val). Jei vairuotojui priklause dirbti 22 d.d. tai sudaro 176 val -1 val sventinė diena tai 175 val. , o dirbo 10d.d. tai kaip paskaiciuoti teisingai:
menesinis atlyginimas /175 val. *10d.d. ar menesinis atlyginimas /22d.d.*10d.d.
Kaip jus darote?
Jei tame 10 d.d. yra 9d.d. ir 1dirbta poilsio diena, tai moku uz 10 darbo dienu viengubu tarifu, tada po triju menesiu suteikiu P poilsio diena(nemoku d.u. vairuotojas raso prasyma suteikti kita poilsio diena vietoje dirbtos) kaip kompensacija, o jei neiseina kompensuoti apmoku dar viengubu tarifu, ar teisingai? nes V raide mokama.
Tininga Tininga 50021
2012-11-09 09:15 Tininga

AUSHRINEE rašė:
Sveiki norejau pasitikslinti ar tikrai sumine darbo laiko apskaita vedama valandomis? Jei vairuotojo sutartyje nurodytas menesinis atlyginimas?
Ką jūs turite galvoje? Ar jūs sugebėtumėte viršvalandžius dienomis paskaičiuoti, ar kaip? smile
Juk faktiškai dirbtas laikas visuomet žymimas valandomis, nepaisant to, ar DU fiksuotas, ar valandinis.
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 09:31 AUSHRINEE
ar galite patarti Tininga, patikslinau klausima
Tininga Tininga 50021
2012-11-09 09:35 Tininga

AUSHRINEE rašė:
Sveiki norejau pasitikslinti ar tikrai sumine darbo laiko apskaita vedama valandomis(kad tabelis pildomas tai taip, bet paskaiciavimui)? Jei vairuotojo sutartyje nurodytas menesinis atlyginimas? Tiksliau jei yra nukrypimu per menesi, tai atlyginima skaiciuoti valandiniu tarifu ar dienos(8val). Jei vairuotojui priklause dirbti 22 d.d. tai sudaro 176 val -1 val sventinė diena tai 175 val. , o dirbo 10d.d. tai kaip paskaiciuoti teisingai:
menesinis atlyginimas /175 val. *10d.d. ar menesinis atlyginimas /22d.d.*10d.d.
Kaip jus darote?
Jei tame 10 d.d. yra 9d.d. ir 1dirbta poilsio diena, tai moku uz 10 darbo dienu viengubu tarifu, tada po triju menesiu suteikiu P poilsio diena(nemoku d.u. vairuotojas raso prasyma suteikti kita poilsio diena vietoje dirbtos) kaip kompensacija, o jei neiseina kompensuoti apmoku dar viengubu tarifu, ar teisingai? nes V raide mokama.
Jei darbo dienos trukmė vienoda, pvz. visada 8 valandos, tai skaičiuojate dienomis. Jei darbo dienos trukmė būna skirtinga - valandomis, nes kitaip bus netikslu.

O dirbtą poilsio dieną kompensuojant kita diena - ji turi būti žymima V ir apmokama VDU. P žymėti ir nemokėti - tai akivaizdus 194 str. nepaisymas, saviveikla, taip sakant. smile
Jei nekompensuojama - tada apmokama dvigubai.
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 09:48 AUSHRINEE
kiek zinau ne mes vieni taip darome smile transporto imonese smile zinau kad VDI su tuo nesutiktu bet vadovas nenusiteikes moket ir suteikti dar poilsio diena, cia amzinas gincas kaip uz poilsio diena dar moketi, nes jau ir taip sumokame uz darba per poilsio diena viengubu tarifu. Vairuotojo laika jie sieja su darbu pagal grafika nes jis planuojamas is anksto.Transportininkams tiko zinau kad VDI kabinsis.
Tininga Tininga 50021
2012-11-09 09:53 Tininga

AUSHRINEE rašė:
kiek zinau ne mes vieni taip darome smile transporto imonese smile zinau kad VDI su tuo nesutiktu bet vadovas nenusiteikes moket ir suteikti dar poilsio diena, cia amzinas gincas kaip uz poilsio diena dar moketi, nes jau ir taip sumokame uz darba per poilsio diena viengubu tarifu. Vairuotojo laika jie sieja su darbu pagal grafika nes jis planuojamas is anksto.Transportininkams tiko zinau kad VDI kabinsis.
Viskas priklauso nuo to, kaip pas jus įformintas darbo režimas ir darbo laiko apskaita.
Gal šis komentaras padės (nors turbūt jau skaitėt).

www.vdi.lt/index.php?-246239093
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 10:29 AUSHRINEE
Mano darbdavys remiasi tokiais teisininku komentarais(nustatomos poilsio dienos kitomis savaitės dienomis), nezinau kaip cia neprisidirbti smile :
Apmokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis
Nepriklausomai nuo to, ką darbo sutarties šalys susitarė darbo sutartyje dėl darbo apmokėjimo sąlygų, tuo atveju, kai darbuotojas dirbs poilsio arba švenčių dieną ir jeigu šis jo darbas nebus numatytas pagal grafiką, darbdavys už jį privalės mokėti ne mažiau kaip dvigubai arba darbuotojo pageidavimu suteikti jam per mėnesį kitą poilsio dieną arba prie kasmetinių atostogų pridėti papildomą dieną ir už minėtas dienas mokėti darbuotojui jo vidutinį darbo užmokestį (DK 194 str. 1 d.).
Jei darbo grafike numatyta dirbti poilsio dieną (visiems dirbantiems ne pagal grafiką tai būtų šeštadienis ir sekmadienis, esant 5 darbo dienų savaitei, ir sekmadienis, esant 6 darbo dienų savaitei), mokėti padidintą atlygį už šį darbą neprivaloma, nes darbo grafike turi būti nustatomos poilsio dienos kitomis savaitės dienomis.

komentaras is www.easystart.lt/lt/kategorijos/darbo-teise/dar...
Tininga Tininga 50021
2012-11-09 10:35 Tininga

AUSHRINEE rašė:
Mano darbdavys remiasi tokiais teisininku komentarais(nustatomos poilsio dienos kitomis savaitės dienomis), nezinau kaip cia neprisidirbti smile :
Užtat ir sakau: viskas priklauso nuo to, kaip tai nurodoma darbo sutartyje, kaip grafikai sudaromi. Jei nurodoma bendra savaitės trukmė, ir nepažeidžiamas bendras poilsio režimas, tai viskas čia gerai.
Tikrai nėra būtina už darbą šeštadieniais ar sekmadieniais visados mokėti dvigubai. Poilsio dienos gali būti ir kitu metu. Tačiau jei jūs tokį darbą tabeliuose pažymite kaip darbą poilsio dieną, tai turite ir kompensuoti taip, kaip nurodyta 194 str.
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 11:37 AUSHRINEE 2012-11-09 11-42

Tininga rašė:

AUSHRINEE rašė:
Mano darbdavys remiasi tokiais teisininku komentarais(nustatomos poilsio dienos kitomis savaitės dienomis), nezinau kaip cia neprisidirbti smile :
Užtat ir sakau: viskas priklauso nuo to, kaip tai nurodoma darbo sutartyje, kaip grafikai sudaromi. Jei nurodoma bendra savaitės trukmė, ir nepažeidžiamas bendras poilsio režimas, tai viskas čia gerai.
Tikrai nėra būtina už darbą šeštadieniais ar sekmadieniais visados mokėti dvigubai. Poilsio dienos gali būti ir kitu metu. Tačiau jei jūs tokį darbą tabeliuose pažymite kaip darbą poilsio dieną, tai turite ir kompensuoti taip, kaip nurodyta 194 str.


Visu pirma dekoju Jum uz pagalba :) va man svarbiausia sudeliot taskus teisingai, jei mes taikome reglamento nuostatas, o darbo sutartyje nurodyta 40val /per savaite, ar teisingai tada gaunasi? Patarkite prasau, o o tabelyje per poilsio diena tai nurodome dirbta laika valandomis, jei nesunku ar galetumet patikslinti kaip teisingai siuo atveju tvarkytis... zodziu kaip suprantu man priskaitant darbo uzmokesti reikia rodyti bendra suma ir neiskirti darbo poilsio ir svenciu dienomis?
Tininga Tininga 50021
2012-11-09 11:47 Tininga

AUSHRINEE rašė:
Visu pirma dekoju Jum uz pagalba :) va man svarbiausia sudeliot taskus teisingai, jei mes taikome reglamento nuostatas, o darbo sutartyje nurodyta 40val /per savaite, ar teisingai tada gaunasi? Patarkite prasau, o o tabelyje per poilsio diena tai nurodome dirbta laika valandomis, jei nesunku ar galetumet patikslinti kaip teisingai siuo atveju tvarkytis... zodziu kaip suprantu man priskaitant darbo uzmokesti reikia rodyti bendra suma ir neiskirti darbo poilsio ir svenciu dienomis?
Paprastai vairuotojų darbo laikas žymimas pagal tachografus. Jei nurodyta savaitės trukmė, tai manau, viskas gerai. Darbas švenčių dieną - turi būti išskirtas, nes jis juk visada apmokamas dvigubai. Taip pat ir poilsio dieną, jei taip traktuojate šį darbą - tai turi būti ir tabelio atitinkamose grafose pažymėta.
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 12:34 AUSHRINEE

Tininga rašė:

AUSHRINEE rašė:
Visu pirma dekoju Jum uz pagalba :) va man svarbiausia sudeliot taskus teisingai, jei mes taikome reglamento nuostatas, o darbo sutartyje nurodyta 40val /per savaite, ar teisingai tada gaunasi? Patarkite prasau, o o tabelyje per poilsio diena tai nurodome dirbta laika valandomis, jei nesunku ar galetumet patikslinti kaip teisingai siuo atveju tvarkytis... zodziu kaip suprantu man priskaitant darbo uzmokesti reikia rodyti bendra suma ir neiskirti darbo poilsio ir svenciu dienomis?
Paprastai vairuotojų darbo laikas žymimas pagal tachografus. Jei nurodyta savaitės trukmė, tai manau, viskas gerai. Darbas švenčių dieną - turi būti išskirtas, nes jis juk visada apmokamas dvigubai. Taip pat ir poilsio dieną, jei taip traktuojate šį darbą - tai turi būti ir tabelio atitinkamose grafose pažymėta.


aciu uz diskusija :)
A
AUSHRINEE 51
2012-11-09 15:18 AUSHRINEE

AUSHRINEE rašė:

Tininga rašė:

AUSHRINEE rašė:
Visu pirma dekoju Jum uz pagalba :) va man svarbiausia sudeliot taskus teisingai, jei mes taikome reglamento nuostatas, o darbo sutartyje nurodyta 40val /per savaite, ar teisingai tada gaunasi? Patarkite prasau, o o tabelyje per poilsio diena tai nurodome dirbta laika valandomis, jei nesunku ar galetumet patikslinti kaip teisingai siuo atveju tvarkytis... zodziu kaip suprantu man priskaitant darbo uzmokesti reikia rodyti bendra suma ir neiskirti darbo poilsio ir svenciu dienomis?
Paprastai vairuotojų darbo laikas žymimas pagal tachografus. Jei nurodyta savaitės trukmė, tai manau, viskas gerai. Darbas švenčių dieną - turi būti išskirtas, nes jis juk visada apmokamas dvigubai. Taip pat ir poilsio dieną, jei taip traktuojate šį darbą - tai turi būti ir tabelio atitinkamose grafose pažymėta.


aciu uz diskusija :)


Dar VDI puslapyje www.vdi.lt/index.php?859361443 radau toki paaiskinima:

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2006 m. rugsėjo 6 d. nutartyje, civilinės bylos Nr. 3K-3-451/2006, (skelbta: Teismų praktika, 2007-03-20, Nr. 26) išaiškino, kad DK 194 straipsnis yra specialioji teisės norma, reglamentuojanti mokėjimą už darbą poilsio ir švenčių dienomis. Kai viršvalandinis darbas ir (arba) darbas naktį dirbamas švenčių ir (arba) poilsio dienomis, tai už tokį darbą mokama pagal DK 194 straipsnio nuostatas, o DK 193 straipsnis netaikytinas.


Tai kaip cia iseina, kad tas darbas per poilsio dienas yra laikomas virsvalandziais, jei tabelyje nezymiu kaip darbo poilsio dienomis? Ar kazka netaip supratau? Tai uz tas dienas kompensuojame, sumines apskaitos laikotarpio pabaigoje, suteikiant tada papildoma poilsio diena "V" darbuotojo prasymu ir apmokam tas "V" vidutiniu darbo uzmokesciu? Ar teisinga kazi taip?

Tininga Tininga 50021
2012-11-09 16:00 Tininga

AUSHRINEE rašė:
Tai kaip cia iseina, kad tas darbas per poilsio dienas yra laikomas virsvalandziais, jei tabelyje nezymiu kaip darbo poilsio dienomis? Ar kazka netaip supratau? Tai uz tas dienas kompensuojame, sumines apskaitos laikotarpio pabaigoje, suteikiant tada papildoma poilsio diena "V" darbuotojo prasymu ir apmokam tas "V" vidutiniu darbo uzmokesciu? Ar teisinga kazi taip?
Darbas švenčių dieną ir poilsio dieną ne pagal grafiką apmokamas pagal 194 str. dvigubai (arba kompensuojamas V), bet jau tuomet už tokį darbą nebereikia papildomai mokėti kaip už viršvalandžius pagal 193 str.

Bet jei jūs nežymite tokio darbo kaip darbo poilsio dieną, t.y. poilsio dienos (P) atsiduria kitose savaitės dienose (nepažeidžiant savaitės darbo ir poilsio režimo), tai gali būti, kad viršvalandžiai ir nesusidarys, tai bus matyti apskaitinio laikotarpio pabaigoje. Jei suteiksite V - patys sau prieštarausite...


2012-11-21 09:33 natalija29
sveiki,
gal galėtumėm paaiškinti? Kaip paskaiciuoti nepanaudotų atostogų kompensaciją, kai dirba pagal suminę, 4 mėn. laikotarpis ir nustatytas atlyginimas 1200 Lt. Tai skaičiuojant vidurkį reikia dalinti iš faktiįkai jo atidirbtų valandų ar dienų???

Ačiū
Tininga Tininga 50021
2012-11-21 09:36 Tininga

natalija29 rašė:
sveiki,
gal galėtumėm paaiškinti? Kaip paskaiciuoti nepanaudotų atostogų kompensaciją, kai dirba pagal suminę, 4 mėn. laikotarpis ir nustatytas atlyginimas 1200 Lt. Tai skaičiuojant vidurkį reikia dalinti iš faktiįkai jo atidirbtų valandų ar dienų???

Ačiū
Ar pilnas darbo laikas?
2012-11-21 09:55 natalija29
taip, dirba pamainomis po 12 val.
amadina22 amadina22 19757
2012-11-21 09:56 amadina22
Tininga Tininga 50021
2012-11-21 09:59 Tininga

natalija29 rašė:
taip, dirba pamainomis po 12 val.
Tuomet: valandinis VDU * 8 * atostogų k.d. * 0,7.
Nes skaičiuojant atostoginius ir kompensaciją -
Esant suminei darbo laiko apskaitai, taikomas 5 dienų darbo savaitės grafikas (jeigu nenustatyta trumpesnė darbo savaitė).
2012-11-21 10:13 natalija29
ačiū Jums už pagalbą, o gal dar žinot kur galima apie tai paskaityt, nes dažnai susidūriu su skaičiavimo keblumais, o visur aprašo tik teoriją?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui