Tax.lt narys org

O
Tax.lt narys nuo
2006-04-11
org
forume parašė 15 žinučių

Naujausios žinutės:

2020-01-30 13:08 Įvairūs » Bankrotas » #1420137
Manau, kad laukite, kol įsiteisės nutartis, tada bankroto administratorius, įteikęs įspėjimus, pagal DK 62 str atleis visus darbuotojus, atleidžiant priskaičiuos to mėnesio priklausantį mokėti atlyginimą, kompensaciją už nepanaudotas atostogas ir išeitinę išmoką (2-jų vidut atlyginimų, o jei dirba trumpiau nei 1m - pusės vidutinio atlyginimo dydžio). Vėliau nustatytais terminais patvirtins kreditorinį reikalavimą ir pateiks paraišką dėl išmokų iš Garantinio fondo skyrimo.
Dėl išmokų iš Garantinio fondo plačiau galite pasiskaityti čia (nes nuo 2020m keičiasi išmokų dydžiai ir skaičiavimo tvarka): www.sodra.lt/lt/situacijos/mano-imone-darbd...

Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 62 straipsnis. Darbo santykių reguliavimas
1. Įsiteisėjus teismo nutarčiai iškelti bankroto bylą, darbo sutartys su juridinio asmens darbuotojais nutraukiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka.

Darbo kodekso 62 straipsnis. Darbo sutarties nutraukimas darbdavio bankroto atveju
................
2. Per tris darbo dienas arba šio kodekso 63 straipsnio 1 dalyje nurodyto grupės darbuotojų atleidimo atveju – ne vėliau kaip per septynias darbo dienas nuo teismo nutarties iškelti įmonei bankroto bylą įsiteisėjimo arba nuo kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti įmonės bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos darbuotojai raštu įspėjami apie būsimą darbo sutarties nutraukimą ir penkioliktą darbo dieną nuo tokio įspėjimo įteikimo dienos su jais nutraukiamos darbo sutartys. Įspėjimas darbuotojui apie būsimą darbo sutarties nutraukimą, kai jo negalima įteikti darbo vietoje, laikomas įteiktu praėjus penkioms darbo dienoms nuo jo išsiuntimo registruotąja pašto siunta darbuotojo deklaruotos gyvenamosios vietos ar kitu darbuotojo nurodytu (darbdaviui žinomu) adresu dienos arba nuo perdavimo elektroninių ryšių priemonėmis (elektroniniu paštu, mobiliaisiais įrenginiais ir kita) dienos, jeigu, įteikus įspėjimą elektroninių ryšių priemonėmis, įmanoma nustatyti informacijos turinį, jos pateikėją, pateikimo faktą ir laiką, taip pat sudarytos protingos galimybės šią informaciją išsaugoti.
3. Atleidžiant darbuotojus dėl darbdavio bankroto šio kodekso 57 straipsnio 7 dalies ir 64 straipsnio 4 dalies nuostatos dėl įspėjimo apie darbo sutarties nutraukimą terminų taikymo ir šio kodekso nustatyti darbo sutarties nutraukimo apribojimai netaikomi.
4. Šio straipsnio 2 dalyje numatytu atveju atleidžiamiems darbuotojams išmokama dviejų jų vidutinių darbo užmokesčių dydžio išeitinė išmoka, o jeigu jų darbo santykiai tęsiasi trumpiau negu vienus metus, – pusės jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė išmoka.

2011-07-07 12:50 PVM » Naujos sodros formos » #966315
Sveiki, gal kam pasitaikė tokia situacija: atleidžiame naują rinkos dalyvį. Jo darbo užmokestis neviršija 2400Lt, tačiau paskaičiavus kompensaciją už nepanaudotas atostogas ir išeitinę išmoką, bendra priskaityta suma atleidimo mėnesį viršija 2400Lt. Kaip čia dabar skaičiuoti įmokas Sodrai: 39.98% ar 13.68%? Ir kaip su tom SD formom: pildyti tik 2-SD ar reikės ir SAM3SDP?
2009-07-13 11:49 Bendra » Mokestis už aplinkos teršimą » #674015
manau, kad neturėtų. Nei man, nei mano bendradarbei visas kitas deklaracijas pildė gerai. O taip nusistatyti pasakė paskambinus Į VMI, sakė, kad nemažai atvejų dėl tų nuliukų yra.
2009-07-13 11:36 Bendra » Mokestis už aplinkos teršimą » #673997
Išsiaiškinom. Reikia pakeisti Regional options. Eikite į START, SETTINGS, CONTROL PANEL, REGIONAL AND LANGUAGE OPTIONS, spauskite mygtuką CUSTOMIZE (prie nurodytos kalbos), tada pirmoje eilutėje Decimal symbol turi būti kablelis, o trečioje taškas. Ir viskas veiks gerai.
2008-07-11 16:46 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539786
Man labai gaila, Raini, kad nesupratote, ką norėjau pasakyti...
2008-07-11 16:35 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539782
[quote:6874d3d974]Rainis 2008-07-11 16:09
Kolega org, tamsta šiandien 12 val 58 min rašei, kad gavai pastabą, kodėl neregistruojamas pas jus mokėtinas avansinis pelno mokestis, pateikei mums Apskaitos instituto išaiškinimą, kaip jį reikia registruoti,[/quote]
Apsk instituto klausiau, kada ir kaip teisingai apskaitoje registruoti avans pelno mokestį: tada, kai jį sumoki (kaip tai darau aš), ar tada kai pateiki deklaraciją VMI (kaip darote Jūs, gerb. Raini, kai registruojate įsipareigojimą). Pagal atsakymą avans pelno mok registruojamas apskaitoje, kai jis sumokamas.
Bet aš nesakau, kad kažkokia klaida, jei įmonės registruoja įsipareigojimą pagal pateiktą FR0430. Tik tada kitokios korespondencijos atsiranda nei pateiktos atsakyme. Ten rašo, kad avansu sumokėtas pelno mokestis registruojamas
D 2 kl Iš anksto sumok PM
K2 kl Sąskaitos bankuose.
Toliau sakoma, kad apskaičiavus pelno mokestį (atkreipiu dėmesį, kad pelno mokestį (vadinasi, pagal PLN204), ne avansinį pelno mokestį)
D 6 kl Atask metų PM
K 2 kl Iš anksto sumokėtas PM (šita korespondencija, kai atask metų pelno mokestis lygus sumokėtam avansiniam pelno mokesčiui arba yra mažesnis už sumokėtą avansą)
arba
D D 6 kl Atask metų PM
K 2 kl Iš anksto sumokėtas PM
K 4 kl Pelno mokesčio įsipareigojimai (šita korespondencija, kai atask metų pelno mokestis yra didesnis nei sumokėtas per metus avansinis pelno mokestis)
2008-07-11 15:45 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539731
[quote:643d93be45]Tai apie kokį mokestį Jūs ten rašote? Lyg ir supratau, kad pirma apskelbėte mums, kaip reikia elgtis (registruoti) avansu mokamą pelno mokestį, kai užpildoma FR0430.
Dabar jau persimetėte į mokėtiną pelno mokestį (deklaracija PLN204).
Rolf: Jei nerašo, kad reikia registruoti, tai ir nereikia.
, ir visų pirma reikia vadovautis jais, tuo labiau, kad jokių prieštaravimų čia nematau.
Bet dar kartą sakau: tikrai ne visos įmonės registruoja Avansinio pelno mokesčio deklaraciją apskaitoje, ir nieko blogo tuo nedaro. Tačiau jei jau apsisprendžiate registruoti, tai darykite tai teisingai, o ne taip, kaip bando mums pranešti kolega org.[/quote]
Tai ir bandau pasakyti, kad ir Apskaitos instituto nuomone avansinio pelno mokesčio pagal pateiktą deklaraciją FR0430 apskaitoje registruoti nebūtina. Avans mokestis registruojamas apskaitoje tik tada, kai jį sumokame, o jau metų pabaigoje suskaičiuojamas metų pelno (ne joks avansinis) mokestis, kuris registruojamas kaip įsipareigojimas, o šio įsipareigojimo suma mažinama sumokėtu pelno mokesčio avansu.
Dovanokit, Raini, bet pats nevisai supratote, ką atsakyme parašė Apsk. institutas. Aš pagal formą FR0430 neregistruoju įsipareigojimo, tiesiog registruoju tada, kai sumoku. Ir tikrai nieko neklaidinu. Apsk. inst. atsakyme nurodytos korespondencijos tinka tiems, kas pagal FR0430 NEREGISTRUOJA įsipareigojimo.

Rolf, nuoširdžiai dėkoju, kad mane supratote ir palaikote. smile
2008-07-11 14:00 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539653
Kaip suprasti: sumokėjus avansinį pelno mokestį, jis iš apskaitos visai išnyksta?
Sutinku su Rolf, man irgi niekur neišnyksta. Sumoki, D26/K27, apskaitoje ir lieka kaip iš anksto sumokėtas pelno mokestis. Kai pateikiama (ar bent jau užpildoma) metinė Pelno mokesčio deklaracija, tada ir registruojamas ataskaitinių metų pelno mokestis D65/K445.
Nematau, kad čia kas nors kur nors išnyktų.
2008-07-11 13:51 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539648
[quote:2a8f027a11] Rainis rašė:
Kaip galima neregistruoti? Juk pateikdama deklaraciją, įmonė prisiima tam tikrą įsipareigojimą, kuris kaip ir kitos ūkinės operacijos ar įvykiai turi būti užregistruotas apskaitoje. Koks tikslas registruoti įsipareigojimą metų gale, jau jį įvykdžius ir pamiršus? Arba ne taip aiškinimus suprantate, arba aiškintojo kompetencija nelabai aiški.[/quote]
Metų pabaigoje registruojamas ne avansinis pelno mokestis, o pelno mokestis už metus (ta suma, kokia įrašoma į Pelno mokesčio deklaraciją): D65/K445, o jei buvo sumokėtas avansas, jį sudengiame D445/K26, tada matome, ar pagal metų rezultatus dar turime primokėti pelno mokesčio, ar turime permoką.
O dėl aiškintojo kompetencijos negaliu pasakyti. Paklausiau raštu, gavau atsakymą raštu iš Apskaitos instituto. Nemanau, kad jie bet ką atsako.
2008-07-11 13:23 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539626
Reikėtų, jei buvo registruoti įsipareigojimai pagal pateiktą deklaraciją. Bet kaip supratau iš Apskaitos instituto atsakymo, .
2008-07-11 12:58 Pelno mokestis » Avansinis pelno mokestis » #539609
Sveiki visi,
kadangi VMI inspektorės man bandė įrodyti, kad neteisingai dariau avansinį pelno mokestį registruodama tik tada, kai jį sumokėdavau, kreipiausi i Apskaitos institutą, klausdama, kaip pagal teisingai apskaitoje registruoti avansinį pelno mokestį: sumokėjus pinigus fiksuoti avansu sumokėtą sumą ar pateikus avansinio pelno mokesčio deklaraciją registruoti įsipareigojimą.
Vakar gavau tokį atsakymą:

DĖL AVANSINIO PELNO MOKESČIO

Pelno mokesčio apskaitos tvarka nustatyta 24-ajame verslo apskaitos standarte „Pelno mokestis“.
Registruojant avansu sumokėtą pelno mokesčio sumą, apskaitoje daromi tokie įrašai:
D 2 kl. Iš anksto sumokėtas pelno mokestis
K 2 kl. Sąskaitos bankuose
Apskaičiavus pelno mokestį, apskaitoje daromi tokie įrašai:
D 6 kl. Ataskaitinių metų pelno ir panašūs mokesčiai
K 2 kl. Iš anksto sumokėtas pelno mokestis
arba
D 6 kl. Ataskaitinių metų pelno mokesčiai
K 2 kl. Iš anksto sumokėtas pelno mokestis
K 4 kl. Pelno mokesčio įsipareigojimai

Tikiuosi, kam nors bus naudinga ši informacija smile
2008-05-23 09:55 Įvairūs » Bankrotas » #524912
Dėl būsimųjų laikotarpių sąnaudų: dabar turime likutį 2024 sąskaitoje, kas mėnesį perkeldavau iš 2024 į 61 sąsk, o kaip reikėtų elgtis dabar? Registruojama turto pusėje atein laikot sąnaudos, bet tai nėra realus turtas kaip pinigai ar gautinos sumos. Gal tiesiog reikia nurašyti iš 2024 sąsk visą sumą į 6kl (neleidžiamus atskaitymus?
O dalis turto šiuo metu išnuomota pagal sutartį kitai įmonei. Dėl sutarties nutraukimo prieš laiką ir išnuomoto turto sugrąžinimo šiuo metu vyksta teisminiai reikalai, tad kol laukiama teismo sprendimo, turtu ir toliau naudojasi nuomininkas, už tai mokėdamas nuomos mokestį. Taigi iš šio sandorio įmonė dar gauna pajamų, aišku, dalis išnuomoto turto yra ilgalaikis, todėl jo nusidėvėjimą, kaip suprantu, ir toliau skaičiuoju ir registruoju 6kl.
O kreditorių susirinkimas dar neįvykęs.
2008-05-22 18:58 Įvairūs » Bankrotas » #524790
Labai ačiū, Rolanda. Dabar jau daug aiškiau. O kaip su būsimųjų laikotarpių sąnaudomis daryti? Anksčiau iš 2kl perkeldavau į sąnaudas (leidž. atskaitymai), o dabar? Tiesa, reikėtų dar pridurti, kad šiaip veikla nevykdoma, tik dalis turto nuomojama ir iš to gaunamos pajamos kas mėnesį, kol turtas bus grąžintas. Darbuotojų šiuo metu tik vienas - buhalteris.
Ir dar, kanceliarinėms prekėms ir toliau reikia rašyti aktus, kad pradėta naudoti?
Atsiprašau, kad tiek daug klausinėju, tiesiog labai neįprasta situacija, man pirmą kartą tenka joje būti. smile
2008-05-22 09:47 Įvairūs » Bankrotas » #524427
Rolanda, man vis tiek nelabai aišku: viską reikia daryti taip, kaip ir anksčiau, kol dar įmonė nebuvo paskelbta bankrutuojančia? Ir į sąnaudas taip pat dėti visas išlaidas, ir IT nusidėvėjimą skaičiuoti, ir iš būsimųjų laikotarpių sąnaudų sąskaitos į 6kl perkelti taip pat? Dėl PVM tai pagal 96str darau, kol neišregistravo iš PVM mokėtojų. O pelno tikrai nereikės skaičiuoti? Aišku, ar taip ar taip būtų nuostolis.
Būkit gera, patarkit smile Nes tokia pasimetusi esu smile
2008-05-21 14:44 Įvairūs » Bankrotas » #524232
Sveiki,
gal kas galite patarti, kaip teisingai tvarkyti apskaitą bankrutuojančioje įmonėje, kurioje veikla nevykdoma, tik administratorius atneša sąskaitėlių už ryšių paslaugas, administravimo paslaugas, pašto išlaidas ir pan? Kaip su ilgalaikio turto nusidėvėjimu, ateinančių laikotarpių sąnaudomis ir t.t. Niekur nerandu, kad būtų parašyta apie bankrutuojančios įmonės apskaitą smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui