ula
ula
388
#10548 2003-05-29 12:36 ula
pasižiūrėjau pelno ir GPM įstatymus, tai išeina taip,jei akcininkui moku dividendus, apsimokestina pelno mokesčiu 15 proc., ir gyventojų pajamų mokesčiu-15 proc.? smile
ar taip?
artas71
artas71
12734
#10549 2003-05-29 12:38 artas71
Taip.
Tarp įmonių - ne (taip vadinami "grynieji dividendai").

http://www.youtube.com/watch?v=7ZWoC4mPcA0
Ir aš tikrai myliu Lietuvą, ar mylit ją jūs?

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Edmund Burke
Anonymous
Anonymous
2726
#10551 2003-05-29 12:48 Anonymous
Turiu galvos skausmą su akcininku, dirbančiu ir pagal darbo sutartį. Kas zino, ar privalau išskaičiuoti alimentus is jo dividendu???
Elena
Elena
945
#10554 2003-05-29 13:15 Elena redaguota: 2011-09-11 03-10

ula rašė:

pasižiūrėjau pelno ir GPM įstatymus, tai išeina taip,jei akcininkui moku dividendus, apsimokestina pelno mokesčiu 15 proc., ir gyventojų pajamų mokesčiu-15 proc.? smile
ar taip?



Du kartus apmokestinti nereikia.
2003.05.26 Klaipedos VMI seminare "Del metines atskaitomybes" aiskino, kad gyventojui ismoketi dididendai turi buti apmokestinti GPM 15 proc. tarifu. Ismokejus, reikia deklaruoti kaip A klases pajamos formoje FR0453 priede B, deklaruoti ketvirciui pasibaigus iki 25 d. Pelno mokescio suma nuo gyventojams ismoketu dividendu nemazina imones pelno mokescio moketina suma. smile smile smile
Elena
Elena
945
#10556 2003-05-29 13:17 Elena redaguota: 2011-09-11 03-10
[quote:65ba54262e="plukė"="plukė"]Turiu galvos skausmą su akcininku, dirbančiu ir pagal darbo sutartį. Kas zino, ar privalau išskaičiuoti alimentus is jo dividendu???[/quote]

Manau, kad alimentai isskaiciuojami tik is darbo uzmokescio, is dividendu nereikia.

Anonymous
Anonymous
2726
#10609 2003-05-29 15:04 Anonymous
To: artas
Re: grynieji dividendai
argi niekas negirdejo paskutiniu VMI isaiskinimu ta tema:
is imones i imone irgi 15 %, ta prasme imone pelninga mokam 15% pelno mokescio, pervedam imonei dividendus - ta imone deda prie pajamu ir moka 15% pelno mokescio ir t.t.
va taip va
aisku liudna akcinin kams, bet tokia VMI tiesa siai dienai
D.
angelka
angelka
2819
#10613 2003-05-29 15:06 angelka redaguota: 2011-09-11 03-10

artas71 rašė:

Taip.
Tarp įmonių - ne (taip vadinami "grynieji dividendai").



Ar aš čia sapnauvau, ar per žinias girdėjau, kad ir tarp įmonių dividendai apsimokestins?
angelka
angelka
2819
#10615 2003-05-29 15:07 angelka
ups... ir vėl pavėlavau... smile
artas71
artas71
12734
#10631 2003-05-29 15:19 artas71 redaguota: 2011-09-11 03-10
3. Jei vienetas paskirsto pelną išmokėdamas dividendus pinigais ..., tai pelno mokesčio, išskaityto ir sumokėto į biudžetą, suma yra užskaitoma ir sumažina dividendus išmokančio vieneto mokėtino pelno mokesčio sumą tą mokestinį laikotarpį, kurį buvo išskaitytas ir sumokėtas mokestis iš išmokėtų Lietuvos vienetams dividendų. Jei dividendus išmokančio vieneto užskaitomo išskaityto ir sumokėto į biudžetą mokesčio suma viršija to vieneto mokėtino pelno mokesčio sumą tuo mokestiniu laikotarpiu, kada buvo iš išmokamų dividendų išskaitytas ir sumokėtas mokestis, tai šis skirtumas perkeliamas į po to einančius mokestinius laikotarpius. Užskaitomo išskaityto ir sumokėto mokesčio sumos gali būti perkilnojamos ne ilgiau kaip penkerius vienas po kito einančius mokestinius laikotarpius, pradedant nuo to mokestinio laikotarpio, kuris eina po to mokestinio laikotarpio, kurį buvo išskaitytas ir sumokėtas mokestis iš sumokėtų dividendų.]



4. Jei Lietuvos vienetas gauna dividendus pinigais .... ir šie dividendai yra apmokestinti šio Įstatymo nustatyta tvarka (grynieji dividendai), tai šis vienetas neįtraukia į pajamas iš kito Lietuvos vieneto gautų dividendų, iš kurių buvo išskaitytas mokestis. Gauti grynieji dividendai yra surenkami į atskirą dividendus gaunančio vieneto sąskaitą. Iš dividendų, kuriuos išmoka dividendus gavęs vienetas jo paties dalyviams, nebus atskaitomos šio straipsnio 3 dalyje nustatytos sumos. , o šio straipsnio 3 dalyje nustatyta teisė arba prievolė galios tai Tačiau, kai dividendus gaunantis vienetas pats išmoka dividendus, kurių suma viršija per tą mokestinį laikotarpį surinktų grynųjų dividendų likutį atskiroje sąskaitoje, šis skirtumas apmokestinamas šio straipsnio 1 arba 2 dalyje nustatyta tvarkadaliai išmokėtų dividendų sumos, kuri viršija grynųjų dividendų sąskaitos likutį.

Aš suprantu, kad apsimokestins tik ta dalis (dividendų gavusios įmonės)
dividendų, kuri viršys "grynuosius dividendus".
O kaip jūs supratot?

http://www.youtube.com/watch?v=7ZWoC4mPcA0
Ir aš tikrai myliu Lietuvą, ar mylit ją jūs?

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Edmund Burke
Donatelas
Donatelas
169
#10689 2003-05-29 16:01 Donatelas
na va atradau:
"Gautus dividendus įmonė turi pridėti prie savo pajamų ir sumokėti nuo jų pelno mokestį – tokiu komentaru VMI panaikino išreklamuotą Pelno mokesčio įstatymo lengvatą, pagal kurią įmonės mokami dividendai kitai įmonei turėjo keliauti be mokesčių. Dauguma įmonių, patikėjusios įstatymu, jau paskirstė dividendus. VMI komentaras kertasi ir su ES direktyva, todėl ateity turės būti atšauktas.

Diana Dominienė, "PricewaterhouseCoopers" Teisės ir mokesčių skyriaus
vadybininkė, teigia, kad blogiausia šioje istorijoje yra tai, jog daugelis
įmonių dar iki šiol tiki įstatyme parašyta lengvata.
Pelno mokesčio įstatymas įtvirtino lengvatą, kuri leido įmonei išmokėti
dividendus be mokesčių, jei dividendus gaunanti įmonės ilgiau nei metus turi
daugiau kaip 10% balsų suteikiantį akcijų paketą. Ši lengvata dar vadinama
"dalyvavimo išimties principu", ji sulaukė vietos ir užsienio investuotojo
pritarimo.
Įstatymo kūrėjai ją į įstatymą įrašė derindami Lietuvos pelno mokesčio įstatymą
su ES direktyva
90/435/EEC. Pastarasis teisės aktas įteisina principą, pagal kurį dividendai,
kol jie išmokami fiziniam asmeniui, per įmones turi keliauti be mokesčių.
Tačiau VMI, komentuodama Pelno mokesčio įstatymą, aiškino, jog "Lietuvos įmonė,
apskaičiuodama apmokestinamąjį pelną, gautų dividendų sumas turi įtraukti į
savo pajamas". Vadinasi, nuo dividendų juos gavusi įmonė turės mokėti ir pelno
mokestį.

Savivalė
"Šis komentaras apmokestina įmonės įmonei mokamus dividendus, – perspėja Diana
Dominienė, "PricewaterhouseCoopers" Teisės ir mokesčių skyriaus vadybininkė, –
įstojus į ES, tokios traktuotės VMI tikrai turės atsisakyti, tačiau iki tol jie
gali savavaliauti.".
Pelno mokesčio įstatyme teigiama, kad Lietuvos įmonės, atitinkančios lengvatos
kriterijus, mokami dividendai pelno mokesčiu neapmokestinami. Iš šios frazės
VMI padarė išvadą, jog čia kalbama apie dividendų mokestį, kurį turėtų mokėti
dividendus mokanti įmonė, o ne apie juos gaunančios įmonės pelno mokestį. Todėl
dividendai turi papildyti apmokestinamąsias pajamas ir kartu – valstybės
biudžetą.
"Bene blogiausia šioje istorijoje, kad daugelis įmonių dar iki šiol tiki
įstatyme parašyta dalyvavimo išimties principo lengvata dividendams ir galvoja,
kad jie nėra apmokestinami", – pažymi p. Dominienė. Vadovaudamosi šia
intencija, įmonės paskirstė ir dividendus.
Pelno mokesčio įstatymo kūrėjai paaiškinamajame rašte rašė, kad jie nori
panaikinti dividendų apmokestinimą. Jame teigiama, kad "bendra įstatymo
nuostata yra siekti, jog tie patys dividendai nebūtų apmokestinami daugiau kaip
vieną kartą". Toliau jame teigiama, kad "dividendų ir kito paskirstyto pelno
apmokestinimo tvarkos skyriaus nuostatas siekiama suderinti su ES direktyva
90/435/EEC."

Išėjo atvirkščiai
"Šio komentato absurdiškumą įrodo ir tas faktas, kad juo besivadovaudamos
dalyvavimo išimties principo lengvata pasinaudojusios įmonės sumoka daugiau
pelno mokesčio, nei ja nepasinaudojusios įmonės", – teigia p. Dominienė.
Tokią matematiką lemia dvi priežastys (žr. lentelę). Naudojantis lengvata
neapmokestinti dividendai turi papildyti juos gavusios įmonės apmokestinamąsias
pajams. Tuo tarpu gavus dividendus iš įmonės, kuri negali pasinaudoti
lengvata, į apmokestinamąsias pajamas jų traukti nereikia.
Tiesa, šiuo atveju dividendus išmokanti įmonė turėjo sumokėti mokesčius
išmokėdama dividendus, tačiau dividendų mokestis, kaip žinia, mažina įmonės
pelno mokestį.
Pirmuoju atveju lengvata pasinaudojusi įmonė nemokėjo dividendų mokesčio, todėl
neturi kuo sumažinti pelno mokesčio.
"Tikimės, kad šis išaiškinimas bus pakeistas, – sako Irma Kublickaitė, AB
"Geonafta" finansų direktorė, – priešingu atveju, gavus dividendus iš mums
priklausančios įmonės, reikės juos traukti į pajamas." Anot finansų direktorės,
kitaip ir būti negali, nes jis neatitinka įstatymo dvasios. Pasinaudojus
lengvata mokesčių tenka mokėti daugiau nei ja nepasinaudojus. Be to, įstatymas
buvo kurtas taip, kad nebūtų dvigubo dividendų apmokestinimo.
Ekspertai pažymi, kad VMI komentaras diskriminuoja Lietuvos įmones, nes,
pavyzdžiui, į ES šalis išmokamų dividendų juos gavusios įmonės prie
apmokestinamųjų pajamų nepriskaičiuoja ir pelno mokesčio nuo jų nemoka. "
sorry kad auksciau neuzsiregistraves buvau
D.
angelka
angelka
2819
#10697 2003-05-29 16:08 angelka
Būtų malonu sužinoti, iš kur ši citata.
Donatelas
Donatelas
169
#10716 2003-05-29 16:16 Donatelas
to: Angelka
sio pirmadienio Verslo zinios
D.
angelka
angelka
2819
#10828 2003-05-30 08:59 angelka
Ačiū.
angelka
angelka
2819
#10846 2003-05-30 09:33 angelka
Beje, Seimui svarstyti buvo pateiktas pelno mokesčio įstatymo pataisų projektas, kuriame siūloma nustatyti, kad dividendai mokami už reikšmingą dalyvavimą įmonėje būtų neapmokestinami nei vieneto, nei dalyvio lygiu. Įdomu, gal kas girdėjot, Seimas priėmė šį projektą?
visam
visam
28
#10860 2003-05-30 10:25 visam
Zinot ka? O ar išmokėtus dividendus užtenka tik pajamų deklaracijoj deklaruoti, ar ismokėjus buhalteriui reikia dar kokią nors formą pildyti? smile

Donatelas
Donatelas
169
#10863 2003-05-30 10:48 Donatelas
to angelka
del pataisu tai manau arba ju nebus arba bus minimalios, biudzetas nesurenkamas, o cia yra sansas "lysnus" 15% isideti i bziudzeto kisene.
to visam
atrodo yra papildoma deklaracija tam klausimui, a va atradau FR0394
Satlas
Satlas
1296
#10872 2003-05-30 11:14 Satlas redaguota: 2011-09-11 03-10

ula rašė:

pasižiūrėjau pelno ir GPM įstatymus, tai išeina taip,jei akcininkui moku dividendus, apsimokestina pelno mokesčiu 15 proc., ir gyventojų pajamų mokesčiu-15 proc.? smile
ar taip?



Kas akcininkas ?
Jei Nuolatinis LR gyventojas taikomos GPMĮ nuostatos 6 str. 2 d. 1 p.
Jei Lietuvos vienetas (Juridinis asmuo) taikomos PMĮ nuostatos 33 str. 1 d.

Jei klystu busiu dėkingas už bet kokią informaciją
edwardas
edwardas
4264
#53995 2004-01-07 12:50 edwardas
Gal kas paaiskins man apie dividendus?Kokios korespondencijos yra atliekamos priskaiciojant ir ismokant dividendus ir GPM nuo ju?
edwardas
edwardas
4264
#54017 2004-01-07 13:17 edwardas
Toks kvailas mano klausimas kad i ji niekas neatsako? smile
Irute
Irute
299
#54311 2004-01-08 13:33 Irute
Sveiki,
2002m. pelno (nuostolio) paskirstymo ataskaitoje parodyta, kad pelnas paskirstytas dividentams , bet per 2003 m.jų išmokėjimo nėra.Ar dividentus, jei jie paskirti ir turi būti išmokėti?
Ir dar.2002m. uždirbtas pelnas paskirstytas, bet balanse, kur yra "nepaskistytas pelnas" parodytas visas uždirbtas pelnas.
Čia neteisingai padaryta. Ar ne?
Ačiū smile

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2022 m. IV ketv. 0.03 %
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2022 m. IV ketv. 0,00013699 %
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2022-06-01
225,84 €
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2023-01-01
5.14 € / 840 €

Įmonių finansinių ataskaitų duomenys

Balansai, Pelno (nuostolių) ataskaitos, Sodra
Įmonė
Commerce Core, UAB , 302566167 , PVM k. LT100005844013
Kauno m. sav. Kauno m. Savanorių pr. 363
4,09 mln. € / 101 tūkst. €
Bareiša, MB , 304907471
Šiaulių g. 50, Kauno m., Kauno m. sav. 44356
15,8 tūkst. € / 2,73 tūkst. €
Aivensa, UAB , 304456417
1-1, Ūdrų k., Krekenavos sen., Panevėžio r. sav. 38301
Concreetas, UAB , 305783628 , PVM k. LT100014157110
Kaunas Partizanų g. 61-806
120 tūkst. € / 35,9 tūkst. €
ARIONEX LT, UAB , 300601705 , PVM k. LT100002711317
Kaunas Ašigalio g. 6C
5,89 mln. € / -164 tūkst. €
Kėdainių kinologų klubas , 302327772
J. Basanavičiaus g. 116-41, Kėdainių m., Kėdainių miesto sen., Kėdainių r. sav. 57366
2,98 tūkst. €
Jonlanga, UAB , 304492783 , PVM k. LT100010842710
Elektrėnų sav. Semeliškių mstl. Nestrėvaičio g. 9
369 tūkst. € / 8,97 tūkst. €
Kauno miesto rankinio klubas Lūšis , 193415148
1, Klangių k., Kriūkų sen., Šakių r. sav. 71217
TL DRAUGIJA , 302445265
A. Stulginskio g. 5-55, Vilniaus m., Vilniaus m. sav. 01115
Patika, UAB , 302605346
Vilniaus m. sav. Vilniaus m. Pušyno kel. 2-1
1,2 tūkst. € / -5,93 tūkst. €
Digital design studio, MB , 305781851 , PVM k. LT100014476217
Vilnius Eduardo Andrė g. 14-5
66,2 tūkst. € / 8,73 tūkst. €
BALTIC TENNIS & PADEL CLUB , 302786366
Jotvingių g. 11, Klaipėdos m., Klaipėdos m. sav. 91261
WORLD TRADE GROUP, UAB , 303087209
Vilniaus m. sav. Vilniaus m. Justiniškių g. 126
8,94 tūkst. € / -2,1 tūkst. €
Plastiko gaminiai, UAB , 303073412 , PVM k. LT100007778416
Kauno r. sav. Tabariškių k. Gėlių g. 89
273 tūkst. € / 8,23 tūkst. €
Gero starto, UAB , 303274290
Šiaulių m. sav. Šiaulių m. Vytauto g. 149-12
8,9 tūkst. € / -10,9 tūkst. €