Tax.lt narys HermanData

Tax.lt narys nuo
2016-07-04
Tikras vardas
Kestas
Tinklapis
https://www.hermandata.lt
Apie save
Herman Data teikiame dokumentų archyvavimo paslaugas, naikinimo ir saugojimo paslaugas. Taip pat likviduojame įmones visoje Lietuvoje. Konsultuojame įvairiais klausimais.
HermanData
forume parašė 8 žinučių

HermanData naujausios žinutės:

2019-03-19 21:33 Įvairūs » dokumentų archyvavimas » #1411540
Sveiki, reniuke,

BDSTR niekur nenurodo kiek turi būti saugomi šie dokumentai, tačiau "Atliektų tvarkymo įstatymas" nurodo:

9 straipsnis. Atliekų tvarkymo dokumentų saugojimas

Pavojingųjų atliekų tvarkymo dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip penkerius metus, nepavojingųjų atliekų tvarkymo dokumentai – ne trumpiau kaip trejus metus Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka.

o "Atliekų tvarkymo taisyklės" nurodo:

98. Nepavojingųjų atliekų turėtojai ir tvarkytojai su nepavojingųjų atliekų laikinuoju laikymu, laikymu, surinkimu, vežimu ar apdorojimu susijusius dokumentus, patikrinimų dokumentus, taip pat AAD ar kita institucija, gavusi šiuos dokumentus, turi saugoti ne trumpiau kaip trejus metus.

99. Pavojingųjų atliekų turėtojai ir tvarkytojai su pavojingųjų atliekų laikinuoju laikymu, surinkimu, vežimu ar apdorojimu susijusius dokumentus, patikrinimų dokumentus, taip pat AAD ar kita institucija, gavusi šiuos dokumentus, turi saugoti ne trumpiau kaip penkerius metus.


Dėl nuotekų valymo įrenginio eplotacijos žurnalų, tai nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamentas rašo:

28. Už tinkamą nuotekų valymo įrenginių naudojimą atsako įrenginių valdytojas. Naudojant nuotekų valymo įrenginius, turi būti užtikrinama įrenginio ir jį sudarančių statinių techninė priežiūra pagal STR 01.12.07:2004 „Statinių techninės priežiūros taisyklės, kvalifikaciniai reikalavimai statinių techniniams prižiūrėtojams, statinių techninės priežiūros dokumentų formos bei jų pildymo ir saugojimo tvarkos aprašas“

o STR rašo:

58. Statinio techninės priežiūros dokumentai saugomi per visą statinio naudojimo laikotarpį. Atiduodant statinio techninės priežiūros dokumentus saugojimui arba keičiantis Naudotojui ar techniniam prižiūrėtojui, surašomas šių dokumentų perdavimo-priėmimo aktas dviem egzemplioriais.

Taigi mažiausiai laikoma iki įrenginio gyvavimo pabaigos. Tačiau reikia įvertinti, ar po įrenginio išmontavimo gali kas nors kreiptis su pretenzijomis. Jeigu taip, vertėtų pasaugoti ilgiau.Visgi atsargos principų, įrenginiui išmontavus, galima būtų suarchyvuoti su 10 m. trumpo saugojimo dokumentais ir kai naikinsis tų metų dokumentai, sunaikintas bus ir šis.
2019-03-04 01:19 Bendra » bendrovės likvidavimas » #1410755
Norint likviduoti ir archyvui priduoti dokumentus reikia gauti iš VMI JAR-PBA pažymą. t.y. pateikti visas deklaracijas, nunulinti balansus. Plačiau VMI parašyta https://bit.ly/2H0TE1k
2019-02-20 19:52 Apskaita & Auditas » Archyvavimas » #1410131
Yra įsakymas Vyriausiojo archyvaro tarnybos - Dėl Likviduojamų juridinių asmenų dokumentų perdavimo toliau saugoti ir tai patvirtinančių pažymų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo - www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.A9CB52CC0453/cGFAFKPiob

Niekur nėra minima, kad neriekia perduoti trumpai saugomų dokumentų atvirkčiai, 2 skyrius, 13-15 punktai netgi kalba apie tai, kad turi būti perduoti visi elektroniniai dokumentai. Didelės įmonės kaupiančios dokumentus dokumentų valdymo sistemose turi irgi perduoti ir dar suprantame formate.

3 skyriaus 20.1 ir 20.2 punktai nurodo galimybę neperduoti dokumentų ir 1 priedė yra galimybė paaiškinti kodėl neperduodami dokumentai ir pateikti papildomus dokumentus, kaip pvz poemio aktai ir t.t. Bet čia labai siaura riba ką reikia rašyti, nes parašius netinkamus žodžius archyvas gali kreiptis į teisasaugos institucijas dėl dokumentų sunaikinimo ir t.t. Iš praktikos esame susidurę su tokiomis situacijomis, kai nebuvo dokumentų, tiesiog klientas pametė ir reikėjo rašyti pasiaiškinimus ir suktis iš situacijos.

Baudžiamasis kodeksas 223 straipsnis sako:
223 straipsnis. Aplaidus apskaitos tvarkymas
1. Tas, kas privalėjo tvarkyti, bet netvarkė teisės aktų reikalaujamos buhalterinės apskaitos arba aplaidžiai tvarkė teisės aktų reikalaujamą buhalterinę apskaitą, arba įstatymų nustatytą laiką nesaugojo buhalterinės apskaitos dokumentų, jeigu dėl to negalima visiškai ar iš dalies nustatyti asmens veiklos, jo turto, nuosavo kapitalo ar įsipareigojimų dydžio ar struktūros, baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.

Yra dar Vilniaus miesto archyvo taisyklės ir visa procedūra - vilnius.lt/vaktai/default.aspx?Id=3&DocId=30223395&KlasId=42

Visais atvėjai, jie mini, tik jeigu dokumentai yra poemyje tai rimta pateisinama priežastis. Kitais atvėjais net nekalbama apie tai, kad yra galimybė kažko neperduoti. Aišku vistiek išlieką galimybė neperduoti dokumentų, bet čia jau rizika prisiemą likvidatorius. Didele ar maža spresti kiekvienam.

Edit: Dar pridėsiu, kad iš praktikos, skirtingų miestų archyvai gan skirtingai vertina taisykles. Yra kurie gyvena dar 2-3 versijų senumo taisyklėmis. Bet didžiųjų miestų panašiai.

Edit2: Pridedu Kauno savivaldybės archyvo atmintinę. Ten jau aiškiai kalbama apie trumpai perduodamų dokumentų pridavimą ir kaip turi būti sutvarkyti. www.krs.lt/savivaldybe/struktura-ir-kontaktai/administracijos-direktorius/tarpzinybinis-archyvas/atmintin%C4%97s/atmintin%C4%97-likviduojam%C5%B3-%C4%AFmoni%C5%B3-likvidatoriams/
2019-02-20 19:06 Apskaita & Auditas » Archyvavimas » #1410127

Tess rašė:


Teko ne mažai dirbti su likvidavimais anksčiau. Tai savivaldybės neimdavo trumpo saugojimo dokumentų smile
Rašydavau, kad liko savininko žinioje. Gal kas pasikeitė ir jie turi daugiau vietos kur saugoti ir noriai tai daro. smile



Tess, dabar jau neleidžia teisės aktai. Taip pat, jeigu dokumentai bus neperduoti, ir valstybė norės ką nors ten pažiūrėti ir neras dokumentų, gali grėsti ne tik administracinė, bet ir baudžiamoji atsakomybė. Juk dokumentai turi būti laikomi reikiamą laiką ir negali būti sunaikinti ar paslėpti. Bet koks savivaliavimas gali turėti rimtų teisinių pasėkmių.

Kaip tik paskutiniu metu yra kelios didelės likviduojamos įmonės turinčios dokumentų kilometrais. Per pora metų diskusijų su Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba, niekaip nebuvo leista pasielgti su dokumentais kitaip.
Čia yra straipsnis jeigu įdomu: www.vz.lt/rinkos/2018/06/18/snoro-ir-ukio-banku-administratoriui--9-kilometru-dokumentu-issukis

Savivaldybės archyvai vietos neturi, bet esame vežę dešimtis palėčių ir visada prašoma ir reikalaujama visko.
2019-02-19 20:05 Bendra » bendrovės likvidavimas » #1410063

Ziulka rašė:


Sveiki, gal turit akcininkų sprendimą dėl įmonės likvidavimo. Pateikiau registrui centrui, tai netiko.
Ačiū



Vienintelio akcininko sprendimas
2019-xx-xx
Vilnius

Vardas Pavardė - vienintelis akcininkas nusprendė:

1. Likviduoti Bendrovę;
2. Bendrovės likvidatoriumi skiriamas Vardas Pavardė, asmens kodas: xxx, gyv.:

Vienintelis akcininkas

Vardas Pavardė, parašas
2019-02-19 19:58 Apskaita & Auditas » Archyvavimas » #1410062

Tess rašė:


Archyvai, kiek teko susidurti, neima buhalterinės apskaitos dokumentų. Tik darbuotojų. Pažymą archyvas išduoda, kad nebuvo perduota jokių dokumentų.
Apie likvidavimą daugiau skaitykite temose:
www.tax.lt/temos/620-likvidavimas
www.tax.lt/temos/2274-bendroves-likvidavimas/24
www.tax.lt/temos/4290-individualiu-imoniu-likvidavimas/1



Dėkui už nuorodas į likvidavimo temas, bet dėl teisybės, reikia pasakyti, kad prieš kelis metus buvo tvarka, kai galima buvo buhalterinės apskaitos dokumentus palikti saugoti pas save tai pažyminti istrotinėje pažymoje. Paskutinius du metus, visi dokumentai yra reikalaujami savivaldybės. Į menesi likviduoju po 5-10 įmonių ir Vilniuje bei kituose didžiuosiuose miestuose su tuo yra labai griežtai. Visi trumpo saugojimo dokumentai turi būti pristatyti į savivaldybės archyvą. Kitu atveju, reikia padaryti aktą kur tie odkumentai yra. Už dokumentų sunaikinimą nepasibaigus terminui gresia baudžiamoji atsakomybė.
2019-02-19 19:44 Apskaita & Auditas » Archyvavimas » #1410059

neilgam rašė:


Sveiki,
Turiu klausimą, planuojam likviduoti mažąją bendriją, buvau savivaldybės archyve, ten pasakė, kad jei nebuvo darbuotojų, tai jokių dokumentų nereikia. Ar tai tiesa? Kiek skaičiau, likvidatorius privalo visus dokumentus, kurių galiojimo terminas dar nesibaigęs, pristatyti į archyvą. Jei taip, tai turi būti pristatyti ir buhalterinės apskaitos, ir kasos operacijų ir visi kiti dokumentai. Gal kažkam yra tekę susidurti su dokumentų pridavimu likviduojant ir galėtumėte pasidalinti patirtimi ?



Vėlus atsakymas, bet jeigu nebuvo darbuotojų vistiek reikia gauti pažymą iš savivaldybės archyvo. Reikia suformuoti bylą, parašyti prašymą, istorinę pažymą, kurioje pažymėti, kad įmonė veiklos nevykdė, taip pat reikia gauti iš VMI pažymą, kad įmonė yra atsiskaičiusi/neskolinga VMI. Savivaldybės archyvui išdavus pažymą, registru centre galima išregistruoti įmonę.

Įdomu kurio miesto savivaldybės archyvas taip pasakė.


Ariwom rašė:



I_V rašė:


Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?




Dėl konfidencialumo sutarčių nežinau, bet visiškos materialinės atsakomybės sutarčių, mano galva, saugoti nebereikia: šitas dokumentas kaip toks neteko galios 2018.01.01 ir dabar jo BDSTR tikrai nebėra.




Privačiose įmonėse laikyti konfidencialumo sutartį reikia, tiek kiek ji reikalinga, kaip ir materialinės atsakomybės sutarį. Pati įmonė gali nusistatyti protingą terminą. Jeigu darbuotojas išėjo, ir jam mokamas konfidencialumo atlygis, tai beabejo tą laikotarpį sutartis turi būti laikoma. Jeigu gali iškilti teisinio ginčo gresmė, sutartis turi būti laikoma reikiamą laiką įmonės veiklai užtikrinti. Dažniausia įmonės apsidraudimui laiko 10 m. kaip trumapalikio saugojimo dokumentą. Valstybiniame sektoriuje, paslapys gali būti ir karinės ir kitokios, tai konfidencialumo sutartys gali būti saugomos žymiai ilgesnį laiką. Ta prasme daugiau nei 10 metų.
2019-01-01 14:04 Apskaita & Auditas » Archyvavimas » #1405688

N-pippi rašė:


Sugalvojau kiek patuštinti lentynas, bet nerandu informacijos. Turiu keletą papkių gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų, kuriomis jau galiu atsikratyti. Ar galiu į židinį sumest ar turiu pristatyti į kokią utilizavimo įmonę ir gauti pažymą?



Sveiki, turite sudaryti dokumentų naikinimo aktą. Yra patvirtinta forma dokumentų tvarkymo taisyklėsė. Naikinti sąskaitas galima po 10 metų. t.y. šiandien jau galima naikinti ankstesnias ir 2008 m. dokumentus.

Kai užpildysite dokumentų naikinimo aktą, jį turi patvirtinti direktorius ir galite naikinti. Naikinti galite patys arba išsikviesti įmonę kuri tai padarys. Po sunaikinimo akte apačioje pasirašysite, kad dokumentai sunaikinti. Jeigu sunaikins įmonė, ji išduos darbų atlikimo aktą kurį pridėsite prie naikinimo akto ir bus kaip papildomas įrodymas, kad dokumentai sunaikinti.

Svarbu paminėti, kad trumpo saugojimo dokumentus galima naikinti, kai ilgo saugojimo dokumentai sutvarkyti, kad netyčia nebūtų sunaikinti dokumentai kuriuos reikia saugoti 50 metų. t.y. darbo sutartys, tam tikri įsakymai, darbo užmokestis ir t.t.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2017 m. IV ketv. 0.03 proc
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2017 m. I ketv. 0.01 proc
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2018-01-01
152.92 EUR
Draudžiamosios pajamos
nuo 2018-01-01
476 EUR
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2018-01-01
2,45 EUR ir 400 EUR