Niemand
4578
#1403154 2018-11-14 10:58 Niemand

rasagreat rašė:


Sveiki.
Iškilo toks klausimas. Įmonė priimdama daiktus remontui išrašo kvitus, juose daugiausia būna fizinių asmenų duomenys. Kai daiktas atsiimamas mušama į kasą arba išrašoma s/f.
Kiek laiko reikėtų tokius kvitus saugoti. Čia būtų kaip vidaus veiklos dokumentai. Jie įmonei kaip ir nereikalingi, pajamos pagal juos atsispindi buhalteriniuose dokumentuose. Ar tikslinga saugoti juos ilgą laikotarpį. Niekur neradau apie tokių dokumentų saugojimo teminus....o direktoriui aišku klausimas degantis smile



Bendrųjų dokumentų saugojimo rodyklė:

10.25. Turto valdymo dokumentai (priėmimo, išdavimo, nurašymo, perdavimo, sunaikinimo aktai, apžiūros pažymos ir kita) 10 m.

Gitanatam
3
#1403720 2018-11-22 13:28 Gitanatam redaguota: 2018-11-22 13-35


Dėl dokumentų deginimo reiktų pasigilinti, jei į aktą parašysite, kad sudeginote ir jei tikrintų aplinkosauga, kažn ar neprisikabintų dėl aplinkos teršimo. Nes per buhalterių seminarą buvo tai paminėta. Aš parašau, kad susmulkinti dokumentai ir utilizuoti :) Pas mus įmonėje utilizuojams kartonas smile

Gitanatam
3
#1403727 2018-11-22 14:03 Gitanatam
Prašau komentarų smile
Ruošiu pirmą kartą dokumentų naikinimo aktą: 2000-2008 m. ir kitų trumpesnio saugojimo.
Esu abejonėse, ar teisingai darau, nes dalis dokumetų buvo suarchyvuota 2008 m. pagal tuo metu galiojančius teisės aktus. Asmens bylose kurios dabar saugomos tik 10 m. sudėta buvo ir įsakymai, prašymai, medicininės, dokumentų kopijos, NPD -PNPD prašymai, Nemokamų atostogų prašymai-įsakymai, asmens dokumento kopijos ir t.t.
Aš dabar jas išardžiau ir.. ar teisingai sudariau ilgo saugojimo (saugomos 50 m.) tik tokias bylas:
1. XXXX m. atleistų darbuotojų darbo sutartys.
2. XXXX m. Įsakymai personalo klausimais. (t.y. priėmimo-atleidimo įsakymai, įsakymai dėl darbo sutarties sąlygų pakeitimo, papildymo)
3. Privalomo sveikatos patikrinimo medicininės pažymos, medicininės knygelės.
4. Įsakymai atostogų vaikui prižiūrėti ir tėvystės atostogų (nelabai suprantu kodėl juos reikia saugoti smile )
Ir viskas smile
Bet labai dvejoju dėl prašymų priėmimo atleidimo ir vaiko priežiūros atostogų, nes BDS rodyklėje nerašo kiek saugoma, tai palikau prie asmens bylų, o kadangi asmens bylos saugomos 10 m. tai viską naikiname UŽ 2000-2008 m. smile Ar gerai taip bus? smile

Kristiana__
8277
#1403737 2018-11-22 14:55 Kristiana__
Ar atsirastų žmogeliukas, kuris man paaiškintu, kokiu tikslu yra saugomos asmens bylos 50 metų?

Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.

Gitanatam
3
#1403750 2018-11-22 16:34 Gitanatam
Privačiom įmonėm asmens bylos neprivalomos, bet jei sudaromos, tuomet jos saugomos 10 m. Aš suprantu taip smile

rasa002
386
#1403751 2018-11-22 16:42 rasa002

Kristiana__ rašė:


Ar atsirastų žmogeliukas, kuris man paaiškintu, kokiu tikslu yra saugomos asmens bylos 50 metų?


Rodyklėje nurodyta 10 m. pasibaigus darbo santykiams (7.2. punktas)

I_V
7
#1404251 2018-12-03 16:30 I_V
Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?

N-pippi
307
#1405687 2019-01-01 12:28 N-pippi
Sugalvojau kiek patuštinti lentynas, bet nerandu informacijos. Turiu keletą papkių gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų, kuriomis jau galiu atsikratyti. Ar galiu į židinį sumest ar turiu pristatyti į kokią utilizavimo įmonę ir gauti pažymą?

HermanData
13
#1405688 2019-01-01 14:04 HermanData

N-pippi rašė:


Sugalvojau kiek patuštinti lentynas, bet nerandu informacijos. Turiu keletą papkių gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų, kuriomis jau galiu atsikratyti. Ar galiu į židinį sumest ar turiu pristatyti į kokią utilizavimo įmonę ir gauti pažymą?



Sveiki, turite sudaryti dokumentų naikinimo aktą. Yra patvirtinta forma dokumentų tvarkymo taisyklėsė. Naikinti sąskaitas galima po 10 metų. t.y. šiandien jau galima naikinti ankstesnias ir 2008 m. dokumentus.

Kai užpildysite dokumentų naikinimo aktą, jį turi patvirtinti direktorius ir galite naikinti. Naikinti galite patys arba išsikviesti įmonę kuri tai padarys. Po sunaikinimo akte apačioje pasirašysite, kad dokumentai sunaikinti. Jeigu sunaikins įmonė, ji išduos darbų atlikimo aktą kurį pridėsite prie naikinimo akto ir bus kaip papildomas įrodymas, kad dokumentai sunaikinti.

Svarbu paminėti, kad trumpo saugojimo dokumentus galima naikinti, kai ilgo saugojimo dokumentai sutvarkyti, kad netyčia nebūtų sunaikinti dokumentai kuriuos reikia saugoti 50 metų. t.y. darbo sutartys, tam tikri įsakymai, darbo užmokestis ir t.t.

N-pippi
307
#1405696 2019-01-01 15:27 N-pippi

HermanData rašė:

Kai užpildysite dokumentų naikinimo aktą, jį turi patvirtinti direktorius ir galite naikinti. Naikinti galite patys arba išsikviesti įmonę kuri tai padarys.

Ačiū už patarimus. Kursiu židinį :)

neilgam
4
#1406198 2019-01-07 20:12 neilgam
Sveiki,
Turiu klausimą, planuojam likviduoti mažąją bendriją, buvau savivaldybės archyve, ten pasakė, kad jei nebuvo darbuotojų, tai jokių dokumentų nereikia. Ar tai tiesa? Kiek skaičiau, likvidatorius privalo visus dokumentus, kurių galiojimo terminas dar nesibaigęs, pristatyti į archyvą. Jei taip, tai turi būti pristatyti ir buhalterinės apskaitos, ir kasos operacijų ir visi kiti dokumentai. Gal kažkam yra tekę susidurti su dokumentų pridavimu likviduojant ir galėtumėte pasidalinti patirtimi ?

Ariwom
10
#1408732 2019-02-04 14:35 Ariwom

I_V rašė:


Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?




Dėl konfidencialumo sutarčių nežinau, bet visiškos materialinės atsakomybės sutarčių, mano galva, saugoti nebereikia: šitas dokumentas kaip toks neteko galios 2018.01.01 ir dabar jo BDSTR tikrai nebėra.

HermanData
13
#1410059 2019-02-19 19:44 HermanData redaguota: 2019-02-19 19-53

neilgam rašė:


Sveiki,
Turiu klausimą, planuojam likviduoti mažąją bendriją, buvau savivaldybės archyve, ten pasakė, kad jei nebuvo darbuotojų, tai jokių dokumentų nereikia. Ar tai tiesa? Kiek skaičiau, likvidatorius privalo visus dokumentus, kurių galiojimo terminas dar nesibaigęs, pristatyti į archyvą. Jei taip, tai turi būti pristatyti ir buhalterinės apskaitos, ir kasos operacijų ir visi kiti dokumentai. Gal kažkam yra tekę susidurti su dokumentų pridavimu likviduojant ir galėtumėte pasidalinti patirtimi ?



Vėlus atsakymas, bet jeigu nebuvo darbuotojų vistiek reikia gauti pažymą iš savivaldybės archyvo. Reikia suformuoti bylą, parašyti prašymą, istorinę pažymą, kurioje pažymėti, kad įmonė veiklos nevykdė, taip pat reikia gauti iš VMI pažymą, kad įmonė yra atsiskaičiusi/neskolinga VMI. Savivaldybės archyvui išdavus pažymą, registru centre galima išregistruoti įmonę.

Įdomu kurio miesto savivaldybės archyvas taip pasakė.


Ariwom rašė:



I_V rašė:


Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?




Dėl konfidencialumo sutarčių nežinau, bet visiškos materialinės atsakomybės sutarčių, mano galva, saugoti nebereikia: šitas dokumentas kaip toks neteko galios 2018.01.01 ir dabar jo BDSTR tikrai nebėra.




Privačiose įmonėse laikyti konfidencialumo sutartį reikia, tiek kiek ji reikalinga, kaip ir materialinės atsakomybės sutarį. Pati įmonė gali nusistatyti protingą terminą. Jeigu darbuotojas išėjo, ir jam mokamas konfidencialumo atlygis, tai beabejo tą laikotarpį sutartis turi būti laikoma. Jeigu gali iškilti teisinio ginčo gresmė, sutartis turi būti laikoma reikiamą laiką įmonės veiklai užtikrinti. Dažniausia įmonės apsidraudimui laiko 10 m. kaip trumapalikio saugojimo dokumentą. Valstybiniame sektoriuje, paslapys gali būti ir karinės ir kitokios, tai konfidencialumo sutartys gali būti saugomos žymiai ilgesnį laiką. Ta prasme daugiau nei 10 metų.

Tess
20238
#1410060 2019-02-19 19:48 Tess
Archyvai, kiek teko susidurti, neima buhalterinės apskaitos dokumentų. Tik darbuotojų. Pažymą archyvas išduoda, kad nebuvo perduota jokių dokumentų.
Apie likvidavimą daugiau skaitykite temose:
www.tax.lt/temos/620-likvidavimas
www.tax.lt/temos/2274-bendroves-likvidavimas/24
www.tax.lt/temos/4290-individualiu-imoniu-likvidavimas/1

HermanData
13
#1410062 2019-02-19 19:58 HermanData redaguota: 2019-02-19 20-10

Tess rašė:


Archyvai, kiek teko susidurti, neima buhalterinės apskaitos dokumentų. Tik darbuotojų. Pažymą archyvas išduoda, kad nebuvo perduota jokių dokumentų.
Apie likvidavimą daugiau skaitykite temose:
www.tax.lt/temos/620-likvidavimas
www.tax.lt/temos/2274-bendroves-likvidavimas/24
www.tax.lt/temos/4290-individualiu-imoniu-likvidavimas/1



Dėkui už nuorodas į likvidavimo temas, bet dėl teisybės, reikia pasakyti, kad prieš kelis metus buvo tvarka, kai galima buvo buhalterinės apskaitos dokumentus palikti saugoti pas save tai pažyminti istrotinėje pažymoje. Paskutinius du metus, visi dokumentai yra reikalaujami savivaldybės. Į menesi likviduoju po 5-10 įmonių ir Vilniuje bei kituose didžiuosiuose miestuose su tuo yra labai griežtai. Visi trumpo saugojimo dokumentai turi būti pristatyti į savivaldybės archyvą. Kitu atveju, reikia padaryti aktą kur tie odkumentai yra. Už dokumentų sunaikinimą nepasibaigus terminui gresia baudžiamoji atsakomybė.

Tess
20238
#1410068 2019-02-20 08:27 Tess
Teko ne mažai dirbti su likvidavimais anksčiau. Tai savivaldybės neimdavo trumpo saugojimo dokumentų smile
Rašydavau, kad liko savininko žinioje. Gal kas pasikeitė ir jie turi daugiau vietos kur saugoti ir noriai tai daro. smile

HermanData
13
#1410127 2019-02-20 19:06 HermanData

Tess rašė:


Teko ne mažai dirbti su likvidavimais anksčiau. Tai savivaldybės neimdavo trumpo saugojimo dokumentų smile
Rašydavau, kad liko savininko žinioje. Gal kas pasikeitė ir jie turi daugiau vietos kur saugoti ir noriai tai daro. smile



Tess, dabar jau neleidžia teisės aktai. Taip pat, jeigu dokumentai bus neperduoti, ir valstybė norės ką nors ten pažiūrėti ir neras dokumentų, gali grėsti ne tik administracinė, bet ir baudžiamoji atsakomybė. Juk dokumentai turi būti laikomi reikiamą laiką ir negali būti sunaikinti ar paslėpti. Bet koks savivaliavimas gali turėti rimtų teisinių pasėkmių.

Kaip tik paskutiniu metu yra kelios didelės likviduojamos įmonės turinčios dokumentų kilometrais. Per pora metų diskusijų su Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba, niekaip nebuvo leista pasielgti su dokumentais kitaip.
Čia yra straipsnis jeigu įdomu: www.vz.lt/rinkos/2018/06/18/snoro-ir-ukio-banku-administratoriui--9-kilometru-dokumentu-issukis

Savivaldybės archyvai vietos neturi, bet esame vežę dešimtis palėčių ir visada prašoma ir reikalaujama visko.

Tess
20238
#1410128 2019-02-20 19:24 Tess
Ačiū smile
O kur parašyta, kad privalome perduoti? smile Nes iš tiesų kiek teko likviduoti, tai savininkai būdavo už perdavimą. Juk patiems nereikės saugoti. Bet archyvai griežtai imdavo tik darbuotojų dokumentus, o dėl kitų sakė rašyti, kad liko savininko žinioje.

HermanData
13
1   #1410131 2019-02-20 19:52 HermanData redaguota: 2019-02-20 20-08
Yra įsakymas Vyriausiojo archyvaro tarnybos - Dėl Likviduojamų juridinių asmenų dokumentų perdavimo toliau saugoti ir tai patvirtinančių pažymų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo - www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.A9CB52CC0453/cGFAFKPiob

Niekur nėra minima, kad neriekia perduoti trumpai saugomų dokumentų atvirkčiai, 2 skyrius, 13-15 punktai netgi kalba apie tai, kad turi būti perduoti visi elektroniniai dokumentai. Didelės įmonės kaupiančios dokumentus dokumentų valdymo sistemose turi irgi perduoti ir dar suprantame formate.

3 skyriaus 20.1 ir 20.2 punktai nurodo galimybę neperduoti dokumentų ir 1 priedė yra galimybė paaiškinti kodėl neperduodami dokumentai ir pateikti papildomus dokumentus, kaip pvz poemio aktai ir t.t. Bet čia labai siaura riba ką reikia rašyti, nes parašius netinkamus žodžius archyvas gali kreiptis į teisasaugos institucijas dėl dokumentų sunaikinimo ir t.t. Iš praktikos esame susidurę su tokiomis situacijomis, kai nebuvo dokumentų, tiesiog klientas pametė ir reikėjo rašyti pasiaiškinimus ir suktis iš situacijos.

Baudžiamasis kodeksas 223 straipsnis sako:
223 straipsnis. Aplaidus apskaitos tvarkymas
1. Tas, kas privalėjo tvarkyti, bet netvarkė teisės aktų reikalaujamos buhalterinės apskaitos arba aplaidžiai tvarkė teisės aktų reikalaujamą buhalterinę apskaitą, arba įstatymų nustatytą laiką nesaugojo buhalterinės apskaitos dokumentų, jeigu dėl to negalima visiškai ar iš dalies nustatyti asmens veiklos, jo turto, nuosavo kapitalo ar įsipareigojimų dydžio ar struktūros, baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.

Yra dar Vilniaus miesto archyvo taisyklės ir visa procedūra - vilnius.lt/vaktai/default.aspx?Id=3&DocId=30223395&KlasId=42

Visais atvėjai, jie mini, tik jeigu dokumentai yra poemyje tai rimta pateisinama priežastis. Kitais atvėjais net nekalbama apie tai, kad yra galimybė kažko neperduoti. Aišku vistiek išlieką galimybė neperduoti dokumentų, bet čia jau rizika prisiemą likvidatorius. Didele ar maža spresti kiekvienam.

Edit: Dar pridėsiu, kad iš praktikos, skirtingų miestų archyvai gan skirtingai vertina taisykles. Yra kurie gyvena dar 2-3 versijų senumo taisyklėmis. Bet didžiųjų miestų panašiai.

Edit2: Pridedu Kauno savivaldybės archyvo atmintinę. Ten jau aiškiai kalbama apie trumpai perduodamų dokumentų pridavimą ir kaip turi būti sutvarkyti. www.krs.lt/savivaldybe/struktura-ir-kontaktai/administracijos-direktorius/tarpzinybinis-archyvas/atmintin%C4%97s/atmintin%C4%97-likviduojam%C5%B3-%C4%AFmoni%C5%B3-likvidatoriams/

Vaidicita
29
#1415671 2019-07-25 11:24 Vaidicita
Sveiki,

Kaip manote ar galima kitiems metams pasitvirtini atostogų ir komandiruočių įsakymų saugojimą kartu ( nes tų komandiruočių pas mus vienas- kitas).

taip pat man patogu prašymus atostogų segi kartu prie įsakymų. Ar nenusižengimas? Ar turėčiau atskirą segtuvą turėti prašymams?



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis