Avatar
Niemand
4428
#1403154 2018-11-14 10:58 Niemand

rasagreat rašė:


Sveiki.
Iškilo toks klausimas. Įmonė priimdama daiktus remontui išrašo kvitus, juose daugiausia būna fizinių asmenų duomenys. Kai daiktas atsiimamas mušama į kasą arba išrašoma s/f.
Kiek laiko reikėtų tokius kvitus saugoti. Čia būtų kaip vidaus veiklos dokumentai. Jie įmonei kaip ir nereikalingi, pajamos pagal juos atsispindi buhalteriniuose dokumentuose. Ar tikslinga saugoti juos ilgą laikotarpį. Niekur neradau apie tokių dokumentų saugojimo teminus....o direktoriui aišku klausimas degantis smile



Bendrųjų dokumentų saugojimo rodyklė:

10.25. Turto valdymo dokumentai (priėmimo, išdavimo, nurašymo, perdavimo, sunaikinimo aktai, apžiūros pažymos ir kita) 10 m.
Missing
Gitanatam
3
#1403720 2018-11-22 13:28 Gitanatam redaguota: 2018-11-22 13-35


Dėl dokumentų deginimo reiktų pasigilinti, jei į aktą parašysite, kad sudeginote ir jei tikrintų aplinkosauga, kažn ar neprisikabintų dėl aplinkos teršimo. Nes per buhalterių seminarą buvo tai paminėta. Aš parašau, kad susmulkinti dokumentai ir utilizuoti :) Pas mus įmonėje utilizuojams kartonas smile
Missing
Gitanatam
3
#1403727 2018-11-22 14:03 Gitanatam
Prašau komentarų smile
Ruošiu pirmą kartą dokumentų naikinimo aktą: 2000-2008 m. ir kitų trumpesnio saugojimo.
Esu abejonėse, ar teisingai darau, nes dalis dokumetų buvo suarchyvuota 2008 m. pagal tuo metu galiojančius teisės aktus. Asmens bylose kurios dabar saugomos tik 10 m. sudėta buvo ir įsakymai, prašymai, medicininės, dokumentų kopijos, NPD -PNPD prašymai, Nemokamų atostogų prašymai-įsakymai, asmens dokumento kopijos ir t.t.
Aš dabar jas išardžiau ir.. ar teisingai sudariau ilgo saugojimo (saugomos 50 m.) tik tokias bylas:
1. XXXX m. atleistų darbuotojų darbo sutartys.
2. XXXX m. Įsakymai personalo klausimais. (t.y. priėmimo-atleidimo įsakymai, įsakymai dėl darbo sutarties sąlygų pakeitimo, papildymo)
3. Privalomo sveikatos patikrinimo medicininės pažymos, medicininės knygelės.
4. Įsakymai atostogų vaikui prižiūrėti ir tėvystės atostogų (nelabai suprantu kodėl juos reikia saugoti smile )
Ir viskas smile
Bet labai dvejoju dėl prašymų priėmimo atleidimo ir vaiko priežiūros atostogų, nes BDS rodyklėje nerašo kiek saugoma, tai palikau prie asmens bylų, o kadangi asmens bylos saugomos 10 m. tai viską naikiname UŽ 2000-2008 m. smile Ar gerai taip bus? smile
Avatar
Kristiana__
8208
#1403737 2018-11-22 14:55 Kristiana__
Ar atsirastų žmogeliukas, kuris man paaiškintu, kokiu tikslu yra saugomos asmens bylos 50 metų?

Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.
Missing
Gitanatam
3
#1403750 2018-11-22 16:34 Gitanatam
Privačiom įmonėm asmens bylos neprivalomos, bet jei sudaromos, tuomet jos saugomos 10 m. Aš suprantu taip smile
Avatar
rasa002
351
#1403751 2018-11-22 16:42 rasa002

Kristiana__ rašė:


Ar atsirastų žmogeliukas, kuris man paaiškintu, kokiu tikslu yra saugomos asmens bylos 50 metų?


Rodyklėje nurodyta 10 m. pasibaigus darbo santykiams (7.2. punktas)
Missing
I_V
7
#1404251 2018-12-03 16:30 I_V
Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?
Avatar
N-pippi
266
#1405687 2019-01-01 12:28 N-pippi
Sugalvojau kiek patuštinti lentynas, bet nerandu informacijos. Turiu keletą papkių gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų, kuriomis jau galiu atsikratyti. Ar galiu į židinį sumest ar turiu pristatyti į kokią utilizavimo įmonę ir gauti pažymą?
Missing
HermanData
1
#1405688 2019-01-01 14:04 HermanData

N-pippi rašė:


Sugalvojau kiek patuštinti lentynas, bet nerandu informacijos. Turiu keletą papkių gaunamų ir išrašomų PVM sąskaitų faktūrų, kuriomis jau galiu atsikratyti. Ar galiu į židinį sumest ar turiu pristatyti į kokią utilizavimo įmonę ir gauti pažymą?



Sveiki, turite sudaryti dokumentų naikinimo aktą. Yra patvirtinta forma dokumentų tvarkymo taisyklėsė. Naikinti sąskaitas galima po 10 metų. t.y. šiandien jau galima naikinti ankstesnias ir 2008 m. dokumentus.

Kai užpildysite dokumentų naikinimo aktą, jį turi patvirtinti direktorius ir galite naikinti. Naikinti galite patys arba išsikviesti įmonę kuri tai padarys. Po sunaikinimo akte apačioje pasirašysite, kad dokumentai sunaikinti. Jeigu sunaikins įmonė, ji išduos darbų atlikimo aktą kurį pridėsite prie naikinimo akto ir bus kaip papildomas įrodymas, kad dokumentai sunaikinti.

Svarbu paminėti, kad trumpo saugojimo dokumentus galima naikinti, kai ilgo saugojimo dokumentai sutvarkyti, kad netyčia nebūtų sunaikinti dokumentai kuriuos reikia saugoti 50 metų. t.y. darbo sutartys, tam tikri įsakymai, darbo užmokestis ir t.t.
Avatar
N-pippi
266
#1405696 2019-01-01 15:27 N-pippi

HermanData rašė:

Kai užpildysite dokumentų naikinimo aktą, jį turi patvirtinti direktorius ir galite naikinti. Naikinti galite patys arba išsikviesti įmonę kuri tai padarys.

Ačiū už patarimus. Kursiu židinį :)
Missing
neilgam
2
#1406198 2019-01-07 20:12 neilgam
Sveiki,
Turiu klausimą, planuojam likviduoti mažąją bendriją, buvau savivaldybės archyve, ten pasakė, kad jei nebuvo darbuotojų, tai jokių dokumentų nereikia. Ar tai tiesa? Kiek skaičiau, likvidatorius privalo visus dokumentus, kurių galiojimo terminas dar nesibaigęs, pristatyti į archyvą. Jei taip, tai turi būti pristatyti ir buhalterinės apskaitos, ir kasos operacijų ir visi kiti dokumentai. Gal kažkam yra tekę susidurti su dokumentų pridavimu likviduojant ir galėtumėte pasidalinti patirtimi ?
Missing
Ariwom
10
#1408732 2019-02-04 14:35 Ariwom

I_V rašė:


Sveiki,
Visiškos materialinės atsakomybės ir konfidencialumo sutartys saugomos kaip ir pagrindinė darbo sutartis (50metų)?




Dėl konfidencialumo sutarčių nežinau, bet visiškos materialinės atsakomybės sutarčių, mano galva, saugoti nebereikia: šitas dokumentas kaip toks neteko galios 2018.01.01 ir dabar jo BDSTR tikrai nebėra.

Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis