Duobliuotas sveikatos draudimo mokestis PSD

2009-11-15 11:23 itspecialistas 2011-09-11 06-30
Sveiki, pas mane yra tokia situacija: dirbu informacinių technologijų srityje, tvarkau kompiuterius. Dabar yra taip, kad dirbu pagal darbo sutartį ir moku 128 Lt Sveikatos draudimo mokesčio.
Prieš mėnesį nusprendžiau užsiimti papildoma veikla ir pamėginau VMI išsimti verslo liudijimą veiklos pavadinimu: "Raštinės mašinų, buhalterinių mašinų, kompiuterių ir elektroninės aparatūros priežiūra ir remontas", mėnesiui: VMI darbuotoja iš karto davė man lapuką (be jokių anspaudų ar parašų), kad už verslo liudijimo išdavimą: 59 Lt į VMI sąskaitą, o Privalomam sveikatos draudimui 72 kart 2 į tą pačia VMI sąskaitą (kart 2, nes išsiemiau verslo liudijimą, ne nuo mėnesio pirmos dienos iki paskutinės, o nuo mėnesio vidurio iki kito mėnesio vidurio). Taip pat pridėjo lapuką su tekstu, kuris atseit argumentuoja, jog nors aš ir dirbu pagal darbo sutartį, vistiek privalau mokėti papildomą privalomojo sveikatos draudimo mokestį: ATRAŠTĖ: Kokio dydžio ir kur įmoka gali sumokėti kartą per metus, tačiau ne vėliau kaip iki kitų metų gegužės 1 d.
Ar aš privalau mokėti įmoka taisydamas kompiuterius pagal verslo liudijimą, jeigu jau moku Sveikats draudimo mokestį 128 Lt nuo pagal darbo sutartį uždirbamų pajamų. Taip pat sukėlė įtarimą tas žodžių junginys "...gali sumokėti...", galbūt tai reiškia, kad moka tik tie, kas nori savanoriškai papildomai paremti VMI ar Vilniaus savivaldybę?
Iš anksto dėkui, už bent kokius nors ant tieso kelio užvedančius komentarus, nuorodas į įstatymus, nes jaučiuosi iš tiesų apgaudinėjamas Valstybės.
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 11:33 Panaikinta
Konstitucijos 127 straipsnis teigia, kad mokesčius, kitas įmokas į biudžetus ir rinkliavas nustato LR įstatymai. Nutinka, kad įstatymuose nustatyti mokesčiai ir jų apskaičiavimo taisyklės nėra tikslios, kartais - net prieštaringos. Esant tokiai situacijai būtina remtis Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 5 dalies nuostata, kad „visi Lietuvos Respublikos mokesčių teisės aktų prieštaravimai ar neaiškumai aiškinami mokesčių mokėtojo naudai“. Toks imperatyvus nurodymas įstatyme yra duotas mokesčių aiškinimu užsiimančiai Valstybinei mokesčių inspekcijai. Deja, jai tai nė motais.
Taigi, sveikatos draudimo įstatymo nuostatos dviprasmiškos - mokesčių inspekcija turi du išaiškinimo variantus. Vienas išaiškinimas (pateiktas vasarį) teigia, kad sveikatos draudimo įmokų mokėti nereikia, kitas (pateiktas rugpjūtį) jau reikalauja mokesčio. Mokesčių inspekcija nusprendžia, kad mokesčio nėra, o po pusmečio persigalvoja ir jį tiesiog įveda. Šios dviprasmybės bus panaikintos nuo 2010-ųjų metų, tiksliai įtvirtinant, kad mokesčio mokėti nereikia. Jei Mokesčių inspekcija negali vadovautis sveiku protu ir ekonomine logika, privalėtų vadovautis Mokesčių administravimo įstatymo nuostatomis apie mokesčių mokėtojui palankų dviprasmybių traktavimą. Bet VMI įstatymus ir mokesčius kuria, o ne jų laikosi.
Petronele Petronele 18325
2009-11-15 12:11 Petronele 2011-09-11 06-30

Regvita rašė: Šios dviprasmybės bus panaikintos nuo 2010-ųjų metų, tiksliai įtvirtinant, kad mokesčio mokėti nereikia.

Gal būtų galima bakstelt kur apie tai rašoma, nes skaitau Sveikatos įstatymą ir nematau, kad nuo 2010 metų kas nors keistųsi:
pagal 17 str. 5 d. priklauso mokėti 9% nuo MMA ir pagal 18 str. 8 d. (nuo 2010 m 18 str. 6 d.) kas mėnesį galima nemokėti, jei yra valstybės draudžiami arba už juos mokamos įmokos?
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 12:31 Panaikinta
Petronėle, reikia truputį kantrybės ir kai sulauksime 2010 m. matysime, kurios dviprasmybės bus panaikintos. smile
Petronele Petronele 18325
2009-11-15 13:46 Petronele
Pro mūsų kalbą tuščią lėtą
vos vos prasišviečia likimas
seniai čia viskas apmokėta
ir lieka vien kantrus laukimas...
2009-11-15 14:46 seimosdziaugsmas 2011-09-11 06-30

Petronele rašė: Pro mūsų kalbą tuščią lėtą
vos vos prasišviečia likimas
seniai čia viskas apmokėta
ir lieka vien kantrus laukimas...

smile smile
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 15:01 Panaikinta 2011-09-11 06-30

Petronele rašė: Pro mūsų kalbą tuščią lėtą
vos vos prasišviečia likimas
seniai čia viskas apmokėta
ir lieka vien kantrus laukimas...


Petronėle, Jūs nuostabi smile smile
Individas Individas 8613
2009-11-15 15:58 Individas 2011-09-11 06-30

Regvita rašė:
Petronėle, Jūs nuostabi smile smile

Kur čia tas jos nuostabumas prasimuša? Kažkaip nepastebėjau. Kad kantri-sutinku. smile
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 16:11 Panaikinta
Nuostabumas tame, kad yra meniškos sielos smile smile
Individas Individas 8613
2009-11-15 16:17 Individas
Oi, oi,oi, aš irgi meniškos sielos. Kai reikia kokį pasiaiškinimą rašyti ar ką nors panašaus, tai manęs prašo.
Kaip surašau, tai direktorius dokumentų graibosi:
-Nu tu matai, kaip čia pas mus viskas apleista...
smile
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 16:22 Panaikinta
Na, jei pasiaiškinimą rašai eiliuotai tuomet galima ir tave vadinti meniškos sielos žmogučiu smile
2009-11-15 16:25 vvirginija1 2011-09-11 06-30

individas rašė:
Kaip surašau, tai direktorius dokumentų graibosi:
O aš jau pagalvojau, kad valerijonų pradeda ieškot.. smile
Individas Individas 8613
2009-11-15 16:57 Individas
Čia viena kartą reikėjo į VMI pasiaiškinimo. Tai kai surašiau, vietoj baudos atsiuntė nemokamų pietų talonus.
Taip gailiai nupasakojau situaciją,kaip visas ofisas viena arbatos pokelį dalinasi, kaip atiminėjam maistą iš katinų ir balandžių..
Talant neprapjoš. smile
Petronele Petronele 18325
2009-11-15 17:03 Petronele 2011-09-11 06-30

individas rašė: Kur čia tas jos nuostabumas prasimuša? Kažkaip nepastebėjau.

Iš dalies tu teisus, ten Keturakis sueiliavo, ne aš :) O iš dalies sakau dėl to, kad vakar sulaukiau komplimento iš 13-mečio vaikino ir tai buvo taip miela, ir tokia žavinga šypsena jis mane apdovanojo, kad dar šiandien jaučiuos netgi daugiau nei nuostabi, ir net negirdžiu tavo pašaipaus tono.
Samajana Samajana 6091
2009-11-15 17:14 Samajana 2011-09-11 06-30

Petronele rašė: [jaučiuos netgi daugiau nei nuostabi

tada tokia ir esi
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 17:20 Panaikinta 2011-09-11 06-30

individas rašė:
Talant neprapjoš. smile


Verslininko sūnus klausia tėvo:
- Gal turi ką nors paskaityti? Fantastikos ar mistikos kokios nors?
- Hmmm... Taip, turiu viena kūrinį. Fantastišką, mistinį. Musu buhalteris parašė Mokesčių inspekcijai.
smile
2009-11-15 17:40 seimosdziaugsmas 2011-09-11 06-30

Petronele rašė: tokia žavinga šypsena jis mane apdovanojo, kad dar šiandien jaučiuos netgi daugiau nei nuostabi,

Išties, kiek nedaug reikia smile
Taip kad daugiau šypsenų smile
Individas Individas 8613
2009-11-15 18:59 Individas 2011-09-11 06-30

prosas rašė: Sykį padainavo....

Pakartot smile Pakartot smile
2009-11-15 19:18 itspecialistas
Dėkui Regvita ir Petronėle, norėjau pasiteiraut tuomet jūsų nuomonės, ar šioje situacijoje kaip yra dabar, man pagal mic.vmi.lt/documentpublicone.do?&id=10000... teks iki 2010 gegužės 1 d. sumokėti dubliuotai tiek nuo algos 128 Lt\mėn., tiek nuo individualios veiklos pagal verslo liudijimą 72 Lt. ar jūs mano vietoje nemokėtumėte? Taip pat, gal yra kokia insitucija, į kurią galėčiau kreiptis išaiškinimui arba konsultacijoms (nes VMI tai mane kelis kartus patikino, kad mokėti reikia ir taškas), kas nepriklausomai pažiūrėtų į neadekvačią situaciją?

PS.: Taip pat, kaip suprantu socialiai remtini pensininkai, invalindumą turintys žmonės, pardavinėjančios gėles senutės - taip pat dabar turi mokėti dvigubai ir gelbėti kaip suprantu pagal Kubiliaus nurodymą Sodrą.
P
Panaikinta 4554
2009-11-15 19:35 Panaikinta 2011-09-11 06-30

itspecialistas rašė: Dėkui Regvita ir Petronėle, norėjau pasiteiraut tuomet jūsų nuomonės, ar šioje situacijoje kaip yra dabar, man pagal mic.vmi.lt/documentpublicone.do?&id=10000... teks iki 2010 gegužės 1 d. sumokėti dubliuotai tiek nuo algos 128 Lt\mėn., tiek nuo individualios veiklos pagal verslo liudijimą 72 Lt. ar jūs mano vietoje nemokėtumėte? Taip pat, gal yra kokia insitucija, į kurią galėčiau kreiptis išaiškinimui arba konsultacijoms (nes VMI tai mane kelis kartus patikino, kad mokėti reikia ir taškas), kas nepriklausomai pažiūrėtų į neadekvačią situaciją?
PS.: Taip pat, kaip suprantu socialiai remtini pensininkai, invalindumą turintys žmonės, pardavinėjančios gėles senutės - taip pat dabar turi mokėti dvigubai ir gelbėti kaip suprantu pagal Kubiliaus nurodymą Sodrą.


Gyventojai, kurie yra įsigiję verslo liudijimus ir dar kartu patenka ir į draudžiamųjų valstybės lėšomis kategoriją ir (ar) gauna darbo užmokesčio pajamas, metinę 864 Lt (9 proc. MMA x 12 mėnesių) įmoką gali sumokėti kartą per metus, tačiau ne vėliau kaip iki kitų metų gegužės 1 dienos.
Sveikatos draudimo įstatymo nuostatos, atskyrus privalomojo draudimo įmokas nuo gyventojų pajamų mokesčio, nėra iki galo aiškios, mat įstatymas, kaip žinia, pernai gruodį buvo sukurptas skubotai. Jūsų situacijoje yra taip, kad gaunate dviejų rūšių pajamas, nuo kurių yra mokamas , t.y. gaunate pajamas pagal DS ir dar vienas pajamas iš IV įsigijus verslo liudijimą. Priėmus šį įstatymą, jau nebeliko jokių lengvatų niekam. Tiesiog šiuo įstatymu įteisintas mokamas gydymas, nors Konstitucija mums garantuoja nemokamą gydymą...
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui