vilma2
117
#52145 2003-12-28 18:07 vilma2 redaguota: 2011-09-11 03-18
Sveiki, gal kas jau dalyvavot seminare apie pakitimus dėl ? Įdomu, ar verta apsilankyti, ar geriau savarankiškai studijuot ir bandyt perprast, kas gi keisis?

Pradžiai bandžiau pati pasižiūrėti ir iškart užkliuvo 1-asis standartas:

"Tarpusavio užskaita

56. Turtas ir įsipareigojimai negali būti tarpusavyje užskaitomi, nebent tai numatyta kitame verslo apskaitos standarte."

Ar tai reiškia, kad negalima sudengti 240 ir 450 sąskaitų? O gal ir iki šiol negalima buvo? Bet, kiek žinau, ne aš viena taip dariau, kitos firmos neretai buvo iniciatorėmis... O galų gale, kaipgi tada apskaityti pagal banerinių (natūrinių) mainų sutartis įvykusias operacijas?

Ekfin
1895
#65346 2004-02-29 15:41 Ekfin redaguota: 2011-09-11 03-21
(Dabar p.41)

Manau, kad čia kalbama apie atskirų balanso straipsnių užskaitymą (sudengimą). Jei yra tarpusavio skolos užskaitymo aktas, tai prilyginama apmokėjimui (viena iš apmokėjimo formų.

Loreta
28819
#65358 2004-02-29 21:46 Loreta redaguota: 2011-09-11 03-21
Taip - ir aš taip galvoju, kad kalbama apie balanso straipsnių sudengimą. Nors kol nėra komentarų, taikyti beprasmiška, galima prisivelti velniukų.
Pvz., - nuostolių dengimas akcininkų įnašais. Pagal dar patvirtinti.

Špyga taukuota...

Ekfin
1895
#65360 2004-03-01 06:12 Ekfin redaguota: 2011-09-11 03-21
[quote=Loreta]Taip - ir aš taip galvoju, kad kalbama apie balanso straipsnių sudengimą. Nors kol nėra komentarų, taikyti beprasmiška, galima prisivelti velniukų.
Pvz., - nuostolių dengimas akcininkų įnašais. Pagal

Loreta, kurioje vietoje -1 parašyta,kad negalima nuostolio dengti įnašais - neradau...

Benas
2114
#65361 2004-03-01 07:03 Benas
Buvau penktadienį Pačiolio seminare. Kalčinskas dėstė pirmąją dalį apie visus tuos standartus. Medžiagoje pateikta didžiausia lentelė, ką daryti su tom sąskaitom, kurių nebelieka naujajame plane. Darbelio bus gražaus... smile

Nida
237
#65363 2004-03-01 07:54 Nida redaguota: 2011-09-11 03-21

vilma2 rašė:


"Tarpusavio užskaita

56. Turtas ir įsipareigojimai negali būti tarpusavyje užskaitomi, nebent tai numatyta kitame verslo apskaitos standarte."

Ar tai reiškia, kad negalima sudengti 240 ir 450 sąskaitų? O gal ir iki šiol negalima buvo? Bet, kiek žinau, ne aš viena taip dariau, kitos firmos neretai buvo iniciatorėmis... O galų gale, kaipgi tada apskaityti pagal banerinių (natūrinių) mainų sutartis įvykusias operacijas?



Metodinėse rekomendacijoje aiškinama taip:
Finansinėse ataskaitose atlikus tarpusavio užskaitą (išskyrus atvejus, kai tarpusavio užskaita parodo sandorio ar įvykio esmę) vartotojams sunkiau suvokti vykdomus sandorius bei įvertinti būsimus įmonės pinigų srautus. Todėl turtas ir įsipareigojimai neturi būti užskaitomi tarpusavyje, nebent tai numatyta kitame verslo apskaitos standarte.
Pavyzdys:
Įmonės gautinos sumos yra 1 mln, o įsipareigojimai -0,5 mln. Užskaičius įsipareigojimus gautomis sumomis balanse būtų parodyta, jog įmonės gautinos sumos yra 0,5 mln ir įmonė neturi jokių įsipareigojimų. Taip būtų pateikiama klaidinanti vartotojus informacija, nes įsipareigojimus ateityje teks padengti naudojant įmonėsekonominius išteklius ar paskolą, suderinti pinigų srautus ir pan.

SSigute
1186
#65410 2004-03-01 09:52 SSigute
O gal kas žino, gal yra paskelbti tie metodiniai nurodymai internete? Kas duos tokius pinigus nusipirkti

Loreta
28819
#65414 2004-03-01 09:58 Loreta redaguota: 2011-09-11 03-21
[quote=Ekfin]
Loreta, kurioje vietoje
Tai konkrečiai nieko neparašyta - kalbu apie balanso straipsnių dengimą vienų kitais.

Špyga taukuota...

Ekfin
1895
#65740 2004-03-02 06:28 Ekfin
Nidai:
Taip, sutinku - kam gali šauti į galvą balanse 240 dengti su 450?... Bet jei padaroma užskaita atskirai su kiekviena konkrečia įmone ir dokumentuojama aktais? Juk tai atsiskaitymo forma, gal net barteris.

Modestas
7023
#65741 2004-03-02 06:41 Modestas redaguota: 2011-09-11 03-21

Ekfin rašė:

Nidai:
Taip, sutinku - kam gali šauti į galvą balanse 240 dengti su 450?... Bet jei padaroma užskaita atskirai su kiekviena konkrečia įmone ir dokumentuojama aktais? Juk tai atsiskaitymo forma, gal net barteris.


Tai kas nors darote užskaitas(aktais) su konkrečiomis įmonėmis?

www.valdymoapskaita.lt

Ekfin
1895
#65743 2004-03-02 06:48 Ekfin redaguota: 2011-09-11 03-21

Modestas rašė:



Ekfin rašė:

Nidai:
Taip, sutinku - kam gali šauti į galvą balanse 240 dengti su 450?... Bet jei padaroma užskaita atskirai su kiekviena konkrečia įmone ir dokumentuojama aktais? Juk tai atsiskaitymo forma, gal net barteris.


Tai kas nors darote užskaitas(aktais) su konkrečiomis įmonėmis?



Aš darau - kas čia nuostabaus? Būna netgi trišalių skolos užskaitymo aktų.

Loreta
28819
#65775 2004-03-02 09:10 Loreta redaguota: 2011-09-11 03-21
Ir mes darome - ir labai dažnai. Manau, kad - 1 šiuo klausimu rašoma apie sudengimą pačiame balanse, o ne atsiskaitymuose. Post factum (atlikus sudengimą tarpusavio užskaitymuose) pakinta patys įsipareigojimai ir balansą jie pasiekia jau galutinio rezultato pavidale. Juk sudengimai atliekami pagal sutartis ar tarpusavio užskaitymo aktus. Nemanau, kad tai bus uždrausta.

Špyga taukuota...

Niole
63
#65790 2004-03-02 09:24 Niole
Ir aš taip pat darau remdamasi suderinimo aktais.

Dalia29
12709
#65827 2004-03-02 10:43 Dalia29
Įsivaizduok, Ekfin, esu mačiusi, kam šaudavo į galvą... sudengti balanso straipsnius. Ir dar sugebėdavo įrodyti, kad būtent po tokių "operacijų" balansas atspindi REALIĄ PADĖTĮ smile Bet tai buvo jau gana seniai.
O tarpusavio užskaitymų aktų tai tikrai neliečia. Suvaikščiojus pirmyn-atgal pinigėliams, rezultatas juk būtų tas pats.

wolf
11149
#72044 2004-03-30 09:46 wolf redaguota: 2011-09-11 03-22
Pakeliu tema - reikia Ideju ir variantu su DISKONTAVIMU su realiais skaičiais ir perskaičiavimais jei galima.

Turime tokia situaciją:
"dabartinė vertė – įvertinimo būdas, kai turtas įvertinamas dabartine diskontuota būsimojo laikotarpio pinigų įplaukų suma, kurią, kaip tikimasi, turtas turėtų uždirbti ateityje normaliomis verslo sąlygomis. Įsipareigojimai įvertinami diskontuota būsimojo laikotarpio pinigų įplaukų suma, kurios prireiks įsipareigojimams įvykdyti normaliomis verslo sąlygomis."

Pajamų dydis:
... įmonė gali teikti beprocentį kreditą pirkėjui .......Jeigu toks susitarimas laikomas finansavimo sandoriu, tuomet tikroji mokėjimo vertė nustatoma diskontuojant visas ateityje gautinas sumas pagal sąlyginę palūkanų normą.

Sąnaudų dydis
Sąnaudos turi būti patikimai įvertintos tikrąja verte..............tam tikrais atvejais tikroji vertė nustatoma kitaip (pavyzdžiui, prekes perkant skolon, kai numatytas ilgas atsiskaitymo laikotarpis be palūkanų). Tokiu atveju sąnaudų tikroji vertė apskaičiuojama diskontuojant atsiskaitymo sumą rinkos palūkanų norma. Skirtumas turi būti pripažįstamas finansinės veiklos sąnaudomis.

Turto vertė
Jei turtas įsigyjamas brangiau nei jo tikroji vertė išsimokėtinai per ilgesnį kaip 12 mėnesių laikotarpį ir sutartyje palūkanos nenurodytos arba jų dydis reikšmingai skiriasi nuo rinkos palūkanų normos, įsigijimo savikaina apskaičiuojama diskontuojant visą mokėtiną sumą iki dabartinės vertės, taikant rinkos palūkanų normą. Skirtumas pripažįstamas palūkanų sąnaudomis visą išsimokėjimo laikotarpį.

Toks jausmas, kad mes nieko nedarysime o tik diskontuosime vertes.

Taigi pasiūlykite kaip tur būti apskaičiuojama dabartinė ar diskontota vertė ar naudoti formulę:

DV= BV/ (1+r) laipsnyje t
<sup>t</sup>
Ir vėl tada prasideda nesamonė kur paimti ar kaip apskaičiuoti rinkos palūkanų normą ? Čia kažkais panašaus į rinkos kainą, na bet aišku geresnis variantas.

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


Dalia29
12709
#72364 2004-03-30 18:16 Dalia29
Įmetu pavyzdį iš seminaro:
Pvz. įmonė įsigijo automobilį išsimokėtinai už 60000,00 Lt, mok. terminas-15 mėn.. mokama lygiomis dalimis po 12000,00 kas ketvirtį. Rinkos metinė palūkanų norma -5 procentai.
Įsigijimo savikaina:
12000Lt/(1+0,05x3/12)1 laipsniu+12000Lt/(1+0,05x3/12)2 laipsniu+12000Lt/(1+0,05x3/12)3 laipsniu+ 12000Lt/(1+0,05x3/12)4 laipsniu+12000Lt/(1+0,05x3/12)5 laipsniu=57814.00 Lt

Apskaitoje fiksuojame įsigijimo vertę 57814,00 Lt

I ketv. palūkanos 57814Lt+0,05x3/12=723.00 Lt
II ketv. 57814-11277 (išeliminuojamas I ketv. vertės dengimas)+0.05x3/12= ir t.t.

wolf
11149
#72430 2004-03-31 07:55 wolf redaguota: 2011-09-11 03-22

Dalia29 rašė:


Apskaitoje fiksuojame įsigijimo vertę 57814,00 Lt


Čia vadinasi Dalia grižo iš kursų smile
Tai su pirma dalim viskas aišku. Formule tinka.

[quote:ea2903c027]
I ketv. palūkanos 57814Lt+0,05x3/12=723.00 Lt
II ketv. 57814-11277 (išeliminuojamas I ketv. vertės dengimas)+0.05x3/12= ir t.t.[/quote]
Dabar papasakok kur pamiršai skliaustą o gal ženklas ne tas skaičiavimose todėl kad
57814Lt+0,05x3/12 tikrai nelygu 723.

Bet kaip matau vargo bus.

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


artas71
12727
#72432 2004-03-31 08:05 artas71 redaguota: 2011-09-11 03-22

wolf rašė:


Toks jausmas, kad mes nieko nedarysime o tik diskontuosime vertes.

Ir vėl tada prasideda nesamonė kur paimti ar kaip apskaičiuoti rinkos palūkanų normą ? Čia kažkais panašaus į rinkos kainą, na bet aišku geresnis variantas.



Yra geras pavyzdys dėl diskontavimo Mokesčių srauto paruoštoje medžia-
goje - praeitais metais seminarai- skaitė Ramunė Budrionytė.

Daba dėl to ar dažnai diskontuosime - priklauso nuo įmonės , nors manau nelabai dažnai. Operacijos, kurios pavardintos tikrai vyksta nedažnai.

Kitas dalykas - palūkanos. Mano nuomonė - orentuotis į VILIBOR.Mėn. pabaigai visada yra konkretus, keturių skaičių po kablelio tikslumu,
dydis.

www.youtube.com/watch?v=7ZWoC4mPcA0
Ir aš tikrai myliu Lietuvą, ar mylit ją jūs?

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."
Edmund Burke

wolf
11149
#72434 2004-03-31 08:19 wolf redaguota: 2011-09-11 03-22

artas71 rašė:



Yra geras pavyzdys dėl diskontavimo Mokesčių srauto paruoštoje medžia-
goje - praeitais metais seminarai- skaitė Ramunė Budrionytė.

Daba dėl to ar dažnai diskontuosime - priklauso nuo įmonės , nors manau nelabai dažnai. Operacijos, kurios pavardintos tikrai vyksta nedažnai.

Kitas dalykas - palūkanos. Mano nuomonė - orentuotis į VILIBOR.Mėn. pabaigai visada yra konkretus, keturių skaičių po kablelio tikslumu,
dydis.



Ačiū Artai pabandysim paieškoti.
Dėl to kad ne taip jau dažnai darysi tai tikriausiai sutiksiu - bet blogiausia tai kad nesureaguosi kada diskontuoti tikria reikės.

Realus pvz. turiu lizinga - ten nustatytos palukanos - aš traktuoju kad jos jei ir skiriasi nuo rinkos palūkanų - tai nereikšmingai - todėl jokio diskontavimo nedarau.

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


Dalia29
12709
#72448 2004-03-31 08:53 Dalia29 redaguota: 2011-09-11 03-22

wolf rašė:


Dabar papasakok kur pamiršai skliaustą o gal ženklas ne tas skaičiavimose todėl kad
57814Lt+0,05x3/12 tikrai nelygu 723.

Bet kaip matau vargo bus.


smile smile smile
Ženklas ne tas- ne pliusas, daugyba turi būti smile
Ir sekančio ketvirčio tas pats.
I ketv.57814x0.05x3/12=723.00 Lt
II ketv.
12000-723(išeliminuojame palūkanas)=11277.00Lt
(57814-11277)x0.05x3/12=

Kam sukt galvą dėl lizingo??? Aiškiai parašyta, išsimokėjimas virš 12 mėn. ir kai palūkanos NEIŠSKIRTOS.
P.S. Čia tas pats pavyzdys, apie kurį rašė Artas.



Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis