Tess
20313
#818476 2010-06-14 14:58 Tess
Aga, aišku. Ačiū.
Tik nesupratau dėl mokesčių, jeigu vieno darbuotojo DU yra 70 Lt, o kito 50 Lt per mėn., reikės kokius mokesčiu mokėti papildomai?

wolf
11264
#818489 2010-06-14 15:18 wolf redaguota: 2011-09-11 06-50

Tess rašė:

Aga, aišku. Ačiū.
Tik nesupratau dėl mokesčių, jeigu vieno darbuotojo DU yra 70 Lt, o kito 50 Lt per mėn., reikės kokius mokesčiu mokėti papildomai?


Priklausomai nuo įmokų - kokias įmokas ruošiates mokėti

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


Tess
20313
#818497 2010-06-14 15:26 Tess
Minėjo po 100 Lt per mėn. smile

wolf
11264
#818498 2010-06-14 15:30 wolf redaguota: 2011-09-11 06-50

Tess rašė:

Minėjo po 100 Lt per mėn. smile


Tai minimali mėn. alga kada galėtumete pasinaudoti visomis lengvatomis turi būti 400 Lt./mėn.

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


Tess
20313
#818501 2010-06-14 15:33 Tess
Aišku. Arba kelia DU, arba nieko negauname, ania? smile

wolf
11264
#818508 2010-06-14 15:42 wolf
2 var. mažinate įmokas
3 var. mokate papidomus mokesčius nuo sumų viršijančių 25% DU/metus.

DK: Darbdavys privalo imtis priemonių padėti darbuotojui vykdyti jo šeiminius įsipareigojimus


Tess
20313
#818509 2010-06-14 15:45 Tess
Ech, verks mano pensija smile
Ačiū už išsamų paaiškinimą.

zaika
3681
#819073 2010-06-15 17:41 zaika
kokia jūsų nuomonė apie pensijų fondus? ar apsimoka juose kaupti savo pensijas?

Voveruska01
3965
#1106929 2012-11-15 12:47 Voveruska01
verslas.delfi.lt/business/dilema-moketi-daugiau-ar-likti-su-sodros-pensija.d?id=59988407
Ką jūs manote apie naujus pakeitimus, susijusius su pensijų kaupimo sistemos "tobulinimu"? Ar naudinga mokėti papildomą 1 (vėliau 2) proc. tam kad gauti papildomą subsidiją? Ir koks tos subsidijos dydis? Kaip pranešama, subsidija bus mokama nuo VDU, tai ar apsimoka, gaunant daugiau nei VDU, mokėti 2 proc, kad gautum kelis varganus litus subsidiją?
Tarkim jei alga 6000, o VDU 2000, tai ar verta mokėti 120 lt dėl papildomų 40 litų? Čia beveik kaip prekybcentrių akcija - perki 2 nereikalingus daiktus vietoj vieno, nors tau realiai reikia tik 1 ir pigesnio....



Luka_Paciolis
3742
1   #1106954 2012-11-15 13:44 Luka_Paciolis
Nusprendus kaupti senatvei pensiją privačiame fonde, tuomet naudinga papildomai mokėti, nes
kaupimo pensijos dydis priklauso nuo mokamų įmokų dydžio ir kaupimo trukmės – kuo didesnės įmokos ir ilgesnis laikotarpis, tuo daugiau galima sukaupti. Didelę reikšmę turi ir tinkamo pensijų fondo pasirinkimas, nes nuo jo priklausys į fondą įmokėtų įmokų grąža.
Taigi, sulaukus senatvės amžiaus pensijų kaupimo sistemos dalyviai pensiją gaus iš dviejų šaltinių – „Sodros” ir privačių pensijų fondų. Jaunesniems, pradėjusiems kaupti ir gaunantiems didesnį nei vidutinį atlyginimą, bei aktyviai stebint pensijų fondo investicinę veiklą bendra pensijos suma ( iš „Sodros” ir iš pensijų fondo) bus didesnė nei tuo atveju, jei jie nedalyvautų kaupimo sistemoje ir gautų tik vieną pensiją.
Kadangi socialinis draudimas remiasi kartų solidarumo principu – mes, mokėdami įmokas „Sodrai”, išlaikome savo tėvus ir senelius, kai sulauksime senatvės, mūsų vaikai (jei tokių gyvens LT) mokės pensijas mums. Pervesdami įmokas į pensijų fondus, kiekvienas kaupiame savo senatvei – pensija bus mokama iš mūsų asmeninėje sąskaitoje sukauptų lėšų. Todėl pasinaudoti galimybei atsisakyti dalyvavimo pensijų kaupimo sistemoje neverta.
Socialinio draudimo įmokos sumokamos kas mėnesį ir iš gautų pinigų iškart išmokamos pensijos ar ligos, bedarbio, kitos pašalpos. Įmokos, kurios pervedamos į pensijų fondus, yra kaupiamos – už jas įsigyjami vertybiniai popieriai, kitas turtas, gaunamos palūkanos, už jas vėl perkamas turtas. Atėjus senatvės pensijos amžiui, už sukauptą sumą bus įsigyjama kasmėnesinė išmoka – pensija iki gyvos galvos, arba kitaip tariant anuitetas.
Socialinio draudimo pensiją sudaro trys dalys: pagrindinė (arba bazinė pensija), papildoma dalis bei priedas už stažo metus.
Bazinės pensijos dydis priklauso tik nuo draudimo stažo – turint visą būtinąjį stažą (30 m. ), ji mokama viso dydžio. Jos dydis siekia 110 % valstybinės socialinio draudimo bazinės pensijos dydžio.
Priedas, Priedas už stažo metus, suteikia papildomą pensinį aprūpinimą asmenims, įgijusiems didesnį kaip 30 metų valstybinio socialinio pensijų draudimo stažą.
Papildoma socialinio draudimo pensijos dalis priklauso ir nuo stažo, ir nuo mokėtų įmokų. Ji skaičiuojama pagal specialią formulę, nustatytą įstatymu. Todėl mokant mažiau įmokų „Sodrai”, sumažės tik papildomoji pensijos dalis – bazinės pensijos dydžiui tai neturi įtakos. Ji nemažės ir už tą laikotarpį, kai nedalyvaujama kaupime. Papildoma pensijos dalis už dalyvavimo laikotarpį bus mažinama pagal kaupiamųjų įmokų ir įmokų socialinio draudimo papildomai pensijos daliai dydžių santykį. Dėl to, kad dalyvaujama pensijų kaupimo sistemoje, mūsų kitos socialinio draudimo išmokos (ligos, motinystės, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe) nesikeičia, mažėja tik senatvės pensija. Kaupimo sistemos dalyvį ištikus negaliai ar jam netekus sutuoktinio, invalidumo ar našlių pensijos yra mokamos nesumažinto dydžio.


Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


Prokuristas
49
#1106961 2012-11-15 13:51 Prokuristas
Luka, pirmoji komentaro dalis apie galimą didesnę pensiją iš dviejų šaltinių skamba gražiai, bet.. Manęs niekaip neįtikina, kad viena vertus privatūs pensijų fondai nebankrutuos, kita vertus, kad jie nebus nacionalizuoti (pavyzdžių, kad mūsų šaly tas pasitaiko, yra). Lietuva šioje srityje tokia neapsisprendus, tiek keičia ir, greičiausiai keis, kad.. Aš Lietuvoje labiau linkčiau nekišti savo pinigų į privačius fondus, kurių likimas per tą laikotarpį iki pensijos (30-40 metų!) labai neaiškus, o tas pačias lėšas investuočiau savarankiškai. Į akcijas, obligacijas, tuos pačius fondus ir t. t. smile Tada ir žinai, kur tavo pinigai, ir pasitiki tuo, kas juos valdo. smile

Tininga
50079
#1106963 2012-11-15 13:52 Tininga redaguota: 2012-11-15 13-55

Luka_Paciolis rašė:

....


Teoriniai išvedžiojimai, pilstymas iš tuščio į kiaurą, nepasakant nieko konkretaus smile


Luka_Paciolis
3742
1   #1106967 2012-11-15 13:56 Luka_Paciolis redaguota: 2012-11-15 14-01

Prokuristas rašė:


Luka, pirmoji komentaro dalis apie galimą didesnę pensiją iš dviejų šaltinių skamba gražiai, bet.. Manęs niekaip neįtikina, kad viena vertus privatūs pensijų fondai nebankrutuos, kita vertus, kad jie nebus nacionalizuoti (pavyzdžių, kad mūsų šaly tas pasitaiko, yra). Lietuva šioje srityje tokia neapsisprendus, tiek keičia ir, greičiausiai keis, kad.. Aš Lietuvoje labiau linkčiau nekišti savo pinigų į privačius fondus, kurių likimas per tą laikotarpį iki pensijos (30-40 metų!) labai neaiškus, o tas pačias lėšas investuočiau savarankiškai. Į akcijas, obligacijas, tuos pačius fondus ir t. t. smile Tada ir žinai, kur tavo pinigai, ir pasitiki tuo, kas juos valdo. smile

Pritariu minčiai apie savarankišką investavimą, bet...Kiek iš LT gyventojų yra išprususių, kad sugebėtų savarankiškai investuoti? Kiek iš dabartinių pensijų kaupime dalyvaujančių dalyvių supranta kur jų pinigai ir kiek iš jų seka kaip keičiasi jų lėšos fonde? Gal todėl ir komentarai tokie, kaip Tiningos smile
Taigi, manau kad geriau dalyvauti fonde vis šiokia tokia viltis (juk žinome kad viltis kvailių motina) senatvėje nelikti be cento, nei dalyvauti tik vienoje finansinėje piramidėje pavadinimu SODRA. Va čia jau yra rimta galimybė likti senatvėje pliku užpakaliu smile


Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


Tininga
50079
#1106970 2012-11-15 14:06 Tininga

Luka_Paciolis rašė:


Taigi, manau kad geriau dalyvauti fonde vis šiokia tokia viltis (juk žinome kad viltis kvailių motina) senatvėje nelikti be cento

Ne daugiau.
O tokios nežinia iš kur nukopijuotos rašliavos su 0 informacijos mažų mažiausiai skatina tais fondais pasinaudoti... smile



Voveruska01
3965
#1106973 2012-11-15 14:08 Voveruska01
Kai tik buvo sukurta naujoji kaupimo sistema, iš karto pasirašiau sutartį. Sakyčiau labiausiai sužaidė tai, kad ta sukaupta suma liks realiu piniginiu pavidalu paveldėtojams mano mirties atveju. Kas nebūdinga kaupiant sodroje. Nesvarbu kiek mokėjai, kiek uždirbai, bet jei miršti nesulaukęs pensijinio amžiaus, mokami tik tie 1000 lt mirties pašalpa. Ir nė mur mur apie sukauptas sumas ateities pensijai...
Bet dabar man nepatinka tie naujieji dėliojimai. Ir tas laikotarpis pasirinkti ar mokėsi papildomus procentus. Kažkoks nelogiškas man jis. O jei po 6 metų nebenorėsiu primokėti papildomų procentų, kaip tada? Nebeleis. Moki arba moki? Toks principas?


Luka_Paciolis
3742
#1106977 2012-11-15 14:15 Luka_Paciolis redaguota: 2012-11-15 14-19
Manau, kad dabar priimtas variantas yra tiesiog atmestinis, kad nereikėtų grąžinti į buvusį lygį pervedimų į privačius fondus. Juk KT yra nurodė kad toks per krizę pervedimų iš SODROS į pensijų fondus sumažinimas, yra neteisėtas ir jis turi būti atstatomas. Todėl ir sumastė tą formulę 2+2+2 ar 2+1+1. Bet AB sakė kad dar peržiūrės ir tikrai tokio varianto nepaliks koks dabar priimtas.

Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


Luka_Paciolis
3742
#1106979 2012-11-15 14:18 Luka_Paciolis redaguota: 2012-11-15 14-27

Tininga rašė:


O tokios nežinia iš kur nukopijuotos rašliavos su 0 informacijos mažų mažiausiai skatina tais fondais pasinaudoti... smile

Daugiau informacijos galima rasti čia: Pensijų kaupimo sistema. Sėkmės ieškant žinių lobio smile

Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


Voveruska01
3965
1   #1106981 2012-11-15 14:21 Voveruska01

Luka_Paciolis rašė:


Bet AB sakė kad dar peržiūrės ir tikrai tokio varianto nepaliks koks dabar priimtas.


Tikiuosi, kad nesugalvos ko nors dar blogiau...


Linda6
12004
1   #1106985 2012-11-15 14:26 Linda6
Nepritariu nei pensijų fondams,nei draudimams .Geriau sąskaitą vis papildysiu,nauda didesnė,visada rasi,o ten....šaraškinai visur. smile

Žavinga atrodo viskas, į ką žiūrima su meile. O. Morngerstern

Voveruska01
3965
#1106988 2012-11-15 14:30 Voveruska01

Linda6 rašė:


Nepritariu nei pensijų fondams,nei draudimams .Geriau sąskaitą vis papildysiu,nauda didesnė,visada rasi,o ten....šaraškinai visur. smile


Mintis teisinga, bet kad nevisada pasipildai tą sąskaitą, nes visada atsiranda kur padėt tuos atliekamus litus smile




Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2021 m. III ketv. 0.03 %
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2021 m. III ketv. 0.01 %
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2021-01-01
198.29 €
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2021-01-01
3.93 € / 642 €

Įmonių finansinių ataskaitų duomenys

Balansai, Pelno (nuostolių) ataskaitos, Sodra
Pavadinimas FA Sodra
Miego linija, UAB
Šiaulių m. sav. Šiaulių m. S. Dariaus ir S. Girėno g. 8-48
2019 - 2021 2019 - 2021
Kauno transporto vystymo grupė, UAB - -
Daugiabučio namo savininkų bendrija Klevas - -
Individuali įmonė - -
Viva sport, UAB
Kauno m. sav. Kauno m. Kalniečių g. 83-19
2015 - 2020 2018 - 2021
VIEŠOJI ĮSTAIGA KOVOS MENŲ CENTRAS DAI-SHO - -
Ruuta, MB - -
BALTIJOS LIFTAI, UAB
Vilnius Elektrinės g. 3
2015 - 2020 2018 - 2021
RIMKŲ AUTOMOBILISTAS, UAB
Klaipėdos m. sav. Klaipėdos m. Rimkų g. 37
2015 - 2019 2018 - 2019
ELINSTALA, UAB - -
Bitės salonų tinklas, UAB
Kauno m. sav. Kauno m. Savanorių pr. 135
2016 - 2020 2018 - 2021
Individuali įmonė - -
Social Development, UAB
Vilniaus m. sav. Vilniaus m. Genių g. 3-59
2015 - 2016 2018 - 2018
Timo tranzitas, UAB
Marijampolės sav. Marijampolės m. Geležinkelio g. 142-5
2019 - 2019 2019 - 2021
Daugiabučio namo savininkų bendrija Ramunė
Klaipėdos r. sav. Gargždų m. Klaipėdos g. 21
- 2018 - 2021