Gita1
7547
#1235438 2014-08-06 10:57 Gita1
Aš tai galvočiau, kad čia gal daugiau kažkoks principo reikalas. Taisyklėse parašyta, kad buhalteris paskaičiuoja turto likučius inventorizacijos dienai. Reiškia jis paruošia dokumentą su informacija kiek kokio turto kokia kaina turi būti. Gal dar priklausytų ar inventorizacija daroma iš tikro ar tai tik formalumas, nes jeigu iš tikro inventorizuojat, skaičiuojat, tai tada buhalteris atsakingas už dokumento paruošimą ir jau komisijos sudaryto žiniaraščio sutikrinimą su tuo dokumentu.. skirtumų išvedimu ir pan. Bet esmė ta, kad buhalterio darbas yra sužiūrėti kiek ko turi būti ir paruošti dokumentą, tai negi jam sunku sukelt visa tai į žiniaraštį?
Jeigu jus paliks atsakinga, tai reikalaukit, kad buhalteris dokumentą su turto kiekiais ir kainom inventorizacijos dienai jums pateiktų ir el.versija, tada pakopinsit papastinsit ir viskas smile

Luka_Paciolis
3709
#1235443 2014-08-06 11:10 Luka_Paciolis

dangira777 rašė:


Sveiki. Toks klausimas kuris man neduoda ramybes - sakykite prasom kas pas jus imoneje iformina inventoriozacijos aprasus? Pas mus eile metu tai dariau as- dirbdama eiline buhaltere, dabar mane permeta i administratores ir man liepia forminti tuos aprasus. Kuo muotivuojant to galeciau atsisakyti, su buhalterija tikrai nenoriu tureti nieko bendro.

Dekui

Pirmiausiai reikia susipažinti su inventorizacijos taisyklėmis, kad neapimtų panika smile
Skaitykite jas čia : www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=385286

Taigi šių taisyklių II d. rašoma:

"10. Inventorizacija atliekama remiantis įmonės vadovo įsakymu arba potvarkiu (toliau vadinama – įsakymas), kuriame nurodomi inventorizacijos komisijos pirmininko ir narių vardai, pavardės, pareigos, jai pavedama laiku ir tinkamai atlikti inventorizaciją pagal įsakyme nurodytos dienos būklę, nurodomas inventorizacijos pradžios ir užbaigimo laikas, įpareigojama šį faktą įforminti dokumentais. Jeigu inventorizacija atliekama šių taisyklių 5 punkte nurodytais atvejais, įsakyme nurodyta diena, pagal kurios būklę atliekama inventorizacija, turi sutapti su 5 punkte nurodytu atitinkamu atveju.
Inventorizacijos komisija sudaroma iš reikiamos kompetencijos įmonės darbuotojų. Inventorizacijos komisijai vadovauja įmonės vadovo paskirtas asmuo. Jeigu reikiamos kompetencijos darbuotojų nėra, į inventorizacijos komisiją galima įtraukti ekspertus.
11. Jeigu įmonės dėl to, kad ji turi daug turto, negali inventorizuoti viena komisija, įmonės vadovo įsakymu sudaromos centrinė ir vietinės komisijos (vietinių komisijų darbą koordinuoja ir kontroliuoja centrinė komisija).
12. Biudžetinių įstaigų inventorizacijos komisijai vadovauja vienas iš įmonės vadovo pavaduotojų arba kitas įmonės vadovo paskirtas asmuo, į komisiją gali būti įtrauktas vyriausiasis buhalteris (buhalteris).
13. Atsakingi ir materialiai atsakingi už inventorizuojamą turtą asmenys negali būti inventorizacijos komisijos nariai, išskyrus tuos atvejus, kai įmonėje dirba ne daugiau kaip penki darbuotojai ir joje dirbantys asmenys neturi reikiamos kompetencijos atlikti inventorizaciją.
14. Inventorizacija atliekama pagal įsakyme nurodytos dienos būklę.
15. Buhalterinėje apskaitoje turi būti apskaičiuoti inventorizuojamo turto likučiai pagal įsakyme nurodytos inventorizacijos atlikimo dienos būklę.
16. Įmonės vadovas aprūpina inventorizacijos komisiją priemonėmis, kurių reikia inventorizacijai atlikti, o vyriausiasis buhalteris (buhalteris) supažindina komisijos narius su šiomis taisyklėmis.
17. Ilgalaikis materialusis turtas, atsargos (žaliavos, medžiagos, gatava produkcija, prekės ir kita), grynieji pinigai (litai ir užsienio valiuta) ir kitas turtas inventorizuojami atskirai kiekvienoje jo buvimo vietoje ir pas kiekvieną už turto saugojimą atsakingą asmenį. Tokia pat tvarka inventorizuojama nebaigta gamyba, nebaigtas remontas ir nebaigti statybos darbai."

Kaip matote inventorizacija yra vykdoma ne pagal darbuotojo pareigybėje nurodytą punktą, bet pagal vadovo įsakymą, kuriame jis paskiria komisiją. Vadinasi jei jus vadovas, savo įsakymu paskirs į komisijos sudėtį tai nieko baisaus, nes pagal 15 p. buhalterija privalo paruošti inventorizuojamo turto likučius, kurie ir bus surašyti inventorizacijos aprašuose. Tuomet komisijai liks tik pagal aprašus eiti pas atskaitingus asmenis ir faktiškai surašyti esantį turtą.

Kaip matote nieko nėra baisaus.


Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


dangira777
5
#1235458 2014-08-06 11:27 dangira777
Aciu... aisku kaip kad sake Gita1 cia daugiau principo reikalas, suprantate buvau 4 metus buhaltere ir dariau tuo aprasus ir nemaciau as jokiu problemu, pries mane esanti buhaltere taipogi juos dare. Bet zinot kaip sakoma "abidniakas" - musu vyr. mat prireike vietoj manes idarbinti savo drauge, pasikase, prisikase ir sast staiga as matote blogai dirbti pradejau, (dar aciu die kad perkelia i kitas pareigas o ne visai ismeta) tai sakykite kaip gali nesukilti ambicijos ar principai. Tai vat uztai ir darau as is muses drambli, nes musu vyr. baisiausiai nenori apkrauti savo drauges tokiais dalykais kaip inventorizacija.
na va pasiguodziau brangieji ir lengviau tapo smile

Luka_Paciolis
3709
#1235467 2014-08-06 11:39 Luka_Paciolis
Taip labai nemaloni situacija. Tiesiog palinkėkite savo vyr.sėkmės ir gyvenkite toliau. smile


Nekenčiu kai man sako : "Tu privalai...."
Viskas, ką privalau daryti, parašyta mokesčių įstatyme, o tai kas draudžiama - baudžiamajame kodekse. Visa kita - kaip užsimanysiu.


dangira777
5
#1235468 2014-08-06 11:44 dangira777
Teks :)))

Aistie
201
#1247998 2014-11-13 13:33 Aistie
Laba diena,

Galima inventorizacijos data rašyti sausio 5 d., kad atliekama 2014-12-31 dienos duomenimis. Ačiū.

wwind
1619
#1248000 2014-11-13 13:48 wwind
Inventorizacijos datą rašyčiau 2014-12-31 d.
Inventorizacijos akto surašymo data gali būti 2015-01-05 d.
Jeigu oficialiai 2014-12-31 d. įmonė nedirbtų, inventorizaciją atlikčiau paskutinę 2014 m. įmonės darbo dieną.

Vasara14
108
#1249184 2014-11-25 11:20 Vasara14
Laba diena, kaip geriau būtų daryti inventorizaciją parduotuvėj - 12 31 dar litais, ar 2015 01 02 , bet prekes jau reikėtų rašyti eurais? Prekės vedamos sumine išraiška( ne kiekine), tai gal geriau būtų eurais, ir iš karto turėčiau jau prekių likutį eur. Kaip manot?

keryda
300
#1249511 2014-11-27 11:57 keryda
sveiki, ar nematerialiam turtui reikalingas ivedimo i exploatacija aktas? smile ir inventorizujant ar jam reikalingas inventorizacinis apyrasas? smile

allana
1381
#1249512 2014-11-27 11:59 allana
taip ir taip

keryda
300
#1249514 2014-11-27 12:05 keryda redaguota: 2014-11-27 12-09
Ir dar, gal ir kvailai paklausiu, bet reikia man patvirtinimo :) Jei pirkom nematerialu turta ir tais metais dalis buvo amortizuota, tai inventorizaciniame apyrase isigyjimo verte pagal buh duomenis ir faktiskai sumos tokios pacios, taip?neturi buti faktiskai suma mazesne uz buh duomenis sumą? nepykit uz kvailus klausimus smile

allana
1381
#1249519 2014-11-27 12:19 allana
tokios pacios,
viskas gerai, niekas nepyksta smile

keryda
300
#1249528 2014-11-27 12:54 keryda
aciu :) O jei pvz 2012 metais baigem skaiciuot amortizacija kovo menesi, tai 2012-12-31 invent apyrase sios koreteles jau nebebus? t.y. vienu nemat turto vienetu apyrase bus maziau, teisingai? smile

allana
1381
#1249535 2014-11-27 13:15 allana
ne,
jeigu nenurasete, tas turto vienetas turi buti apskaitoje ir apyrase

keryda
300
#1249547 2014-11-27 13:34 keryda
tai nenuraseme, tik nebera jokios likutines vertes. O tokiu atveju inv apyrase suma tiek pagal buh duomenis ir faktiskai islieka tokia pati (pirkimo kaina)?? Ir lygiai tas pats bus su igalaikiu turtu? Labai dekoju uz atsakymus :)

allana
1381
#1249554 2014-11-27 13:48 allana
nu patvirtinkit zmogui dar kas nors, o tai netiki manim

keryda
300
#1249555 2014-11-27 13:50 keryda
tikiu tikiu , aciu labai :)

neringa10
478
#1250057 2014-12-02 16:19 neringa10
o už inventorizacijos atlikimo kontrolę įstaigoje kas atsakingas - vyr,buhalteris ar vadovas?

Gita1
7547
1   #1250101 2014-12-02 23:50 Gita1
Buhalterio ir vadovo atsakomybė apibrėžta taip:
9. Įmonės vadovas įstatymų nustatyta tvarka atsako už inventorizacijos organizavimą ir atlikimą laiku, inventorizavimo duomenų išsaugojimą, sutikrinimo žiniaraščiuose nustatytų trūkumų išieškojimą, kartu su vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) – teisingų inventorizacijos rezultatų, neišieškotų trūkumų ir pertekliaus įtraukimą į buhalterinę apskaitą.
O jeigu kalbat apie tai, kad viskas būtų paskaičiuota, nebūtų daromos machinacijos ir pan. tai atsakingas komisijos pirmininkas. Jis visur vaikšto su komisija ir prižiūri tvarką.

edute
2669
#1250377 2014-12-04 12:03 edute
Sveiki,
Darant inventorizaciją rastas jau nudėvėtas ir nebetinkamas naudoti daiktas.
Ar galima inventorizaciniame apraše parašyti kad jis rastas, o šalia pridėti komisijos raštą, kuriuo nurašomas tas daiktas. Ir tuo vadovaujantis jį nurašyti apskaitoje?
Ačiū

Kiekvienas turi tiek, kiek yra vertas


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis