Atostogos

Rolanda Rolanda 6896
2008-11-18 07:16 Rolanda 2011-09-11 06-02

urtele rašė:

Devi rašė: Manau, kad tokia situacija (kai neina darbuotojai atostogauti) dažnai susidaro tik dėl to, kad vadovas "numeta" tą reikalą sutvarkyti kokiam nors pavaduotojui, kuris "sutvarko" reikalus ne kaip reikia.

Ką čia tvarkyti ? jei pas mus vasarą pats darbymetis, o žiemą, jie ir patys nenori atostogauti. smile


Bet juk tai suprantama: kam atostogos, jei ir darbovietėje skaičiuojamas DU už prastovas, ir už "chaltūras" užsidirbi !!! smile
Loreta Loreta 28574
2008-11-18 07:44 Loreta 2011-09-11 06-02

Rolanda rašė:
DK nustato pareigas ne tik darbdaviui, bet ir darbuotojui, kuris privalo rūpintis, kad save darbdaviui "parduotų" sveiką, darbingą ir t.t.

Teisininko H.Davidavičiaus komentaras šiuo klausimu:

Tokios pozicijos laikosi teismų praktika. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, kasacine tvarka išnagrinėjęs ieškovo K. K. bylą dėl atostogų, nurodė, kad atostogų suteikimo pradžia ir pabaiga turi būti nustatyta atsižvelgiant tiek į darbuotojo, tiek į darbdavio teises ir teisėtus interesus. Darbo teisės reguliavimo metodas yra ne tik administracinis, bet ir civilinis, jis paremtas šalių savarankiškumu bei santykių dispozityviškumu. Todėl yra logiška, kad įgyvendinti ar ne teisę į kasmetines atostogas darbuotojas pasirenka savarankiškai ir priverstinis tokių atostogų suteikimas negalimas LAT 2001 m. kovo 26 d. nutartis civ. byloje Nr. 3K-3-352).
www.teisesforumas.lt/index.php/darbo-teis/97-darbo-...
Rolanda Rolanda 6896
2008-11-18 08:04 Rolanda
Ši byla nagrinėta pagal DSĮ 2001 .
Nuo 2003 m. įsigaliojo naujasis DK, plačiau reglamentuojantis darbo santykius, todėl keitėsi ir teismų praktika. Kai turėsiu laiko - įkelsiu. Tik primink, Loreta, ok? smile
Loreta Loreta 28574
2008-11-18 08:09 Loreta
Įkelk. Tik DK nieko naujo šiuo klausimu nepakeitė, šis straipsnis ir jo komentaras aktualus iki šiol ir cituojamas ir 2008 metų leidiniuose.
Nemoku rasti bylos - gal tu rasi būtent šią civilinę bylą?
2001 m. kovo 26 d. Kazys Krivka v. AB “Statybos apdailos mašinų prekyba” Civilinė byla Nr.3K-3-352/2001
Loreta Loreta 28574
2008-11-18 08:55 Loreta
Tai konstatuota ir 2005 metais Teisės instituto parengtoje Jungtinių tautų vystymo programoje "Žmogaus teisės Lietuvoje" (žr.122 psl). Kad tai yra būtent teisė, o ne prievolė.
www3.lrs.lt/docs2/IOHMATFR.PDF
Nes DK remiasi Civiliniu kodeksu, o jame būtent įteisintas šalių savarankiškumas ir santykių dispozityviškumas.
urtele urtele 13511
2008-11-28 10:17 urtele
Gal galite pasidalinti kaip rašote įsakymą Kalėdinėms atostogoms? Mūsų įmonė ruošiasi 3 dienas atostogauti, suteikiant darbuotojams po 3d. kasmetinių atostogų. Ar reikia iš visų žmonių surinkti prašymus ar pakanka, kad ant įsakymo prie "sutinku"-pasirašys? smile
vovere vovere 25997
2008-11-28 10:33 vovere
įsakymo tai vieno užtektų bet prašymus iš visų surinkčiau, maža ką paskui persigalvos smile
urtele urtele 13511
2008-11-28 10:54 urtele 2011-09-11 06-02

vovere rašė: įsakymo tai vieno užtektų bet prašymus iš visų surinkčiau, maža ką paskui persigalvos smile

Aš norėčiau eiti trumpesniu keliu, kad nerankioti prašymų.Užtai ir galvoju, gal raštiškas sutikimas po įsakymu, būtų lygiaverčiai dalykai? smile
L
laura9 10602
2008-11-28 11:04 laura9 2011-09-11 06-02

urtele rašė:
Aš norėčiau eiti trumpesniu keliu, kad nerankioti prašymų.Užtai ir galvoju, gal raštiškas sutikimas po įsakymu, būtų lygiaverčiai dalykai? smile

Šiaip prašymas ir parašymas "sutinku" nėra lygiaverčiai dalykai. Pasiklausiau savo vyro, tai pas juos visi rašo prašymus, nors įmonė nėra maža, apie 200 darbuotojų. Jei eina ne Kalėdinių atostogų, bet liepos mėn. visuotinai eina atostogų visą mėn.
O šiaip pagalvojau, kad tos Kalėdinės atostogos gali būti numatytos atostogų grafike, jei jūs tokį sudarinėjate?
A
Amanda 3804
2008-11-28 11:10 Amanda
Aš niekaip negaliu suprasti, nu negi taip yra sunku parašyti vienam žmogui vieną prašymą?
Aš vis tik paimčiau iš visų prašymus, o įsakymą rašyčiau vieną bendrą.
vovere vovere 25997
2008-11-28 11:23 vovere
juo lbiau, kad jei ateis pasirašyti po įsakymu tai juk tuo pačiu ir prašymą parašo smile
A
astuska 2622
2008-11-28 14:10 astuska
klausimas:

vadovas turi 4 menesius neisnaudotu atostogu, kiek jis ilgiausiai,kokiam ilgiausiam laikotarpiui, jis gali pasiimti atostogas?
ar jisgali eiti tik priklausancias 28 kd., po to po kiek laiko vel pasiimti
ar jis gali eiti tuos tarki 4 menesius dabar iskarto?
smile
L
laura9 10602
2008-11-28 14:11 laura9 2011-09-11 06-02

astuska rašė: klausimas:

vadovas turi 4 menesius neisnaudotu atostogu, kiek jis ilgiausiai,kokiam ilgiausiam laikotarpiui, jis gali pasiimti atostogas?
ar jisgali eiti tik priklausancias 28 kd., po to po kiek laiko vel pasiimti
ar jis gali eiti tuos tarki 4 menesius dabar iskarto?
smile

Manau, kad gali pasiimti 4 mėn.
A
Amanda 3804
2008-11-28 14:12 Amanda 2011-09-11 06-02

astuska rašė: klausimas:

vadovas turi 4 menesius neisnaudotu atostogu, kiek jis ilgiausiai,kokiam ilgiausiam laikotarpiui, jis gali pasiimti atostogas?
ar jisgali eiti tik priklausancias 28 kd., po to po kiek laiko vel pasiimti
ar jis gali eiti tuos tarki 4 menesius dabar iskarto?
smile


Gali eiti visas iš karto.
A
astuska 2622
2008-11-28 14:14 astuska
aciu smile
Loreta Loreta 28574
2008-12-02 12:01 Loreta 2011-09-11 06-03

Rolanda rašė: Ši byla nagrinėta pagal DSĮ 2001 .
Nuo 2003 m. įsigaliojo naujasis DK, plačiau reglamentuojantis darbo santykius, todėl keitėsi ir teismų praktika. Kai turėsiu laiko - įkelsiu. Tik primink, Loreta, ok? smile

Rolandėl - primenu. Laukiam įkeliant, tikrai labai aktualu.
S
sing 545
2008-12-02 15:22 sing
Sveiki, reikia jūsų pagalbos smile
Žinau kad pagal DK viena atostogų dalis per metus butinai turi būti 14 k.d., o ką daryt, jei darbuotojas parašė prašyma 12 k.d. (o direktorius pasirašė jį smile ) ir daugiau šiemet neplanuoja eiti atostogauti smile
Elvusia Elvusia 19998
2008-12-02 15:27 Elvusia 2011-09-11 06-03

sing rašė: Sveiki, reikia jūsų pagalbos smile
Žinau kad pagal DK viena atostogų dalis per metus butinai turi būti 14 k.d., o ką daryt, jei darbuotojas parašė prašyma 12 k.d. (o direktorius pasirašė jį smile ) ir daugiau šiemet neplanuoja eiti atostogauti smile

Tai kita dalis bus 16 :)
Svarbu, kad nebūtų mažiau kaip 14 :)
V
vitkis 499
2008-12-02 21:05 vitkis 2011-09-11 06-03
Labas vakaras, Kaip teisingai apskaičiuoti kiek darbininkui priklauso atostogų? Situacija tokia, kad išeina iš darbo gruodžio 30 d. ir prieš tai leidžia prikl. apmok. atostogų. Viso įmonėje išdirbo 9 mėnesius, nuo kovo mėn. Ačiū.
Rolanda Rolanda 6896
2008-12-02 21:09 Rolanda 2011-09-11 06-03

Loreta rašė:

Rolanda rašė: Ši byla nagrinėta pagal DSĮ 2001 .
Nuo 2003 m. įsigaliojo naujasis DK, plačiau reglamentuojantis darbo santykius, todėl keitėsi ir teismų praktika. Kai turėsiu laiko - įkelsiu. Tik primink, Loreta, ok? smile

Rolandėl - primenu. Laukiam įkeliant, tikrai labai aktualu.


Jau rašiau tau, kad kažko neatsidaro LAT serveryje bylos nuo 2005 m.
O tavo minėta byla yra čia:
www.lat.lt/3_nutartys/senos/nutartis.aspx?id=11539
www.lat.lt/3_nutartys/senos/nutartis.aspx?id=11344
Aš vis dar oponuoju teisininko Davidavičiaus nuomonei, nes jis paėmė citatą iš nutarties vidurio, ir nekomentavo jam neparankių nutartieas vietų. Pvz.:
"Sisteminiu teisės aiškinimo metodu aiškinantis kasmetinių atostogų suteikimo tvarką kai įmonėje nėra nustatyta tokių atostogų suteikimo eilė darytina išvada, jog tokiu atveju yra būtinas darbuotojo ir darbdavio susitarimas dėl atostogų pradžios ir pabaigos. Susitarimas – santykių nustatymas, suderinimas (Dabartinis lietuvių kalbos žodynas. Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, 2000. P.778). Tokiu susitarimu šalys turi aiškiai suderinti savo valią dėl atostogų pradžios ir pabaigos. Derinimo procese darbdavys turi nepažeisti darbuotojų teisių, o darbuotojas – darbdavio, be to, turi būti atsižvelgta į Darbo sutarties įstatymo 2 straipsnyje įtvirtintą darbo sutarties šalių lygybės principą, kuris suponuoja tai, jog atostogų suteikimo pradžia ir pabaiga turi būti nustatyta atsižvelgiant tiek į darbuotojo tiek ir į darbdavio teises ir teisėtus interesus. "
Ir t.t.
Pasikartosiu - buvo ir naujesnių nutarčių, bet dabar aš prie jų "neprieinu". smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui