Suminė darbo laiko apskaita ir viršvalandinis darbas
Darbo kodekso 150 str. 1 dalyje nurodyta, kad viršvalandiniais laikomi darbai, dirbami viršijant šio kodekso 144 str. 1 dalyje (normalaus darbo laiko trukmė – keturiasdešimt valandų per savaitę), 145 straipsnyje (dirbančių sutrumpintą darbo laiką), 146 straipsnyje (dirbančių ne visą darbo laiką) ir 149 str. 1 (darbo laiko trukmė per apskaitinį laikotarpį neturi viršyti tai darbuotojų kategorijai nustatyto darbo valandų skaičiaus. Jeigu taikoma suminė darbo laiko apskaita, negali būti dirbama daugiau kaip keturiasdešimt aštuonias valandas per savaitę ir dvylika valandų per darbo dieną) bei 2 dalyse (jeigu taikoma suminė darbo laiko apskaita, privalo būti garantuota paros ir savaitės nepertraukiamo poilsio trukmė) nustatytą darbo laiko trukmę. To paties straipsnio 2 dalis nustato, kad darbdavys gali skirti dirbti viršvalandinius darbus tik išimtiniais atvejais arba tik gavęs rašytinį darbuotojo sutikimą arba rašytinį darbuotojo prašymą.
Plačiau apie tai – žurnalo „Juristas“ 2011 m. Nr. 2 ir atnaujintoje svetainėje www.pačiolis.lt.
Jokia problema nėra tiek rimta, kad negalėtum jos išspręsti.
Transporto įmonių darbo laiko apskaita
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=392927
DĖL DARBŲ, KURIUOSE GALI BŪTI TAIKOMA IKI DVIDEŠIMT KETURIŲ VALANDŲ PER PARĄ DARBO LAIKO TRUKMĖ, SĄRAŠO, DARBO IR POILSIO LAIKO YPATUMŲ EKONOMINĖS VEIKLOS SRITYSE, PATVIRTINIMO
2003 m. gegužės 14 d. Nr. 587
Vilnius
Atnaujinta 2011-02-17
Jokia problema nėra tiek rimta, kad negalėtum jos išspręsti.
DĖL DARBŲ, KURIUOSE GALI BŪTI TAIKOMA IKI DVIDEŠIMT KETURIŲ VALANDŲ PER PARĄ DARBO LAIKO TRUKMĖ, SĄRAŠO, DARBO IR POILSIO LAIKO YPATUMŲ EKONOMINĖS VEIKLOS SRITYSE, PATVIRTINIMO
2003 m. gegužės 14 d. Nr. 587
Vilnius
Atnaujinta 2011-02-17
Jokia problema nėra tiek rimta, kad negalėtum jos išspręsti.
modulis rašė:
taip - raštu jie ir atsako tik po mėnesio.
Va čia dar paskaitykit, kokie darbo laiko ypatumai transporte

www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=392927&p_query=&p_tr2=
rašo kad transportininkams naktinis darbas yra nuo 00.00 - 7.00 val.

Neleisk kasdienybei išsukinėti Tavo sielos sparnų...
#951613
2011-05-18 17:18
Kristiana__
Kuriam tikslui reikia naktinio vairuotojų darbo?
Man VDI sakė, teisingai užduokite klausimą
Nes darbo laiko apskaitai, tai naktiniu laikomas 00.00 - 07.00 val., o darbo užmokesčio skaičiavimui, naktiniu laikomas 22.00 - 6.00 val.
Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.
Man VDI sakė, teisingai užduokite klausimą

Kuo mažiau taisyklių, tuo gyvenimas paprastesnis.
modulis rašė:
www.vdi.lt/index.php?-246239093
Visiems vairuotojams (kaip ir visiems kitiems darbuotojams) taikomas vienodas darbo apmokėjimo už naktinį darbą principas (vienoda apsauga), t. y. DK 193 str. nustatyta tvarka apmokamas darbas (faktinis darbo laikas) nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto, pagal nakties laiko sąvoką, nustatytą DK 154 str. 1 d.
Nakties laikas, minimas Ypatumų 10 p. – nuo 00 val. iki 7 val. – taikomas tik Ypatumų 11.4 p., kuris nusako, kad kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį, prasme (t. y., specialiąja prasme)
modulis rašė:
Čia rašo, kad transporte yra išimtys ir apmokėti naktines nuo 0 iki 7 val. Ar taip supratau.
Prisegti failai |
---|
VDI atsakymas.doc 40 KB |
modulis rašė:
O kodėl Jūs nepasitikite šituo, būtent vairuotojams, VDI išaiškinimu

www.vdi.lt/index.php?-246239093
Pasiskambinkite ir pasikonsultuokite su savo miesto VDI ir dar pasitikslinkite Vilniaus VDI (Konsultuoja Teisės skyriaus specialistai, tel. (8 5) 213 9772)
www.vdi.lt/kontaktai/kontaktai.aspx
www.vdi.lt/kontaktai/kontaktai.aspx
kadangi tingiu rasyt litanija, tai nupastinu, tiems kam kazkas dar neaisku :)
DK 148 str. nustatyta, kad transporte (...) ir kitose ekonominės veiklos srityse darbo bei poilsio laikas atsižvelgiant į darbo sezoniškumą bei kitas sąlygas gali skirtis nuo šio Kodekso nustatytų normų. Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumus šiose veiklos srityse nustato Vyriausybė. Taigi DK 148 str. suteikia įgaliojimus Vyriausybei patvirtinti tam tikrose ekonominės veiklos srityse tik darbo ir poilsio laiko ypatumus, įgaliojimų patvirtinti darbo apmokėjimo ypatumus jis nesuteikia. Paminėtina, kad Ypatumai parengti įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos 2002-03-11 direktyvą 2002/15/EB „Dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąją kelių transporto veikla, darbo laiko organizavimo“ (toliau – Direktyva), kurioje jos tikslas apibrėžtas – nustatyti minimalius darbo laiko organizavimo reikalavimus, siekiant pagerinti asmenų, kurie verčiasi mobiliąją kelių transporto veikla, sveikatos apsaugą ir saugą, kelių eismo saugumą bei suvienodinti konkurencijos sąlygas (Direktyvos 1 str.). Direktyvoje nakties laiko sąvoka yra apibrėžta taip: tai nacionalinės teisės aktais apibrėžiamas mažiausiai keturių valandų laikas periode nuo 00.00 iki 07.00 val. (Direktyvos 3 str. h p.). Naktinis darbas – tai bet koks darbas nakties metu (Direktyvos 3 str. i p.). Vadovaujantis Direktyvos 7 str., valstybės narės imasi priemonių, būtinų užtikrinti, kad kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas neviršytų dešimties valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį; kompensacija už naktinį darbą skiriama pagal nacionalinės teisės aktuose numatytas priemones. Taigi Direktyva kategoriškai nenusako, kad padidintas darbo užmokestis (kompensacija) už darbą naktį priklauso tik už darbą pagal nakties laiko sąvoką, apibrėžtą Direktyvoje.
Darbo apmokėjimo už naktinį darbą principas negali skirtis priklausomai nuo to, ar vežimui taikomas Reglamentas su Ypatumais, ar ne. Nuo šios aplinkybės priklauso taikomos darbo ir poilsio laiko taisyklės, bet ne apmokėjimo principas. Be to, vienos nakties/darbo dienos/savaitės metu vairuotojas gali vykdyti vežimus, patenkančius ir nepatenkančius į Reglamento reguliavimo sritį (tokiais atvejais taikoma pirmenybė Reglamentui ir Ypatumams, bet tai visiškai nepaaiškintų, pagal kokias taisykles būtų apmokamas darbas naktį).
Visiems vairuotojams (kaip ir visiems kitiems darbuotojams) taikomas vienodas darbo apmokėjimo už naktinį darbą principas (vienoda apsauga), t. y. DK 193 str. nustatyta tvarka apmokamas darbas (faktinis darbo laikas) nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto, pagal nakties laiko sąvoką, nustatytą DK 154 str. 1 d. Nakties laikas, minimas Ypatumų 10 p. – nuo 00 val. iki 7 val. – taikomas tik Ypatumų 11.4 p., kuris nusako, kad kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį, prasme (t. y., specialiąja prasme). Aiškinant sistemiškai, Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų, patvirtintų LR Vyriausybės 2003-05-14 nutarimu Nr. 587, 1.7 p. principas, kad DK 154 str. nuostatos dėl darbo naktį netaikomos transporte, apima tik DK 154 str. 2 d. (naktiniu laikomas darbas, jeigu trys darbo valandos tenka nakčiai; naktinis darbo laikas sutrumpinamas viena valanda), 154 str. 5 d. (tam tikrais atvejais nakties darbo trukmė netrumpinama) nuostatas, o 154 str. 1 d. nuostatą, kad nakties laikas yra kalendorinis laikas nuo 22 val. iki 6 val., tik tiek, kiek tai susiję su DK 154 str. 2 d. nuostatomis taikymu (nes Ypatumai įtvirtina nuostatą, kad kai atliekamas naktinis darbas, o juo laikomas bet kuris darbas nuo 00.00 val. iki 07.00 val., kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 val. per kiekvieną 24 valandų laikotarpį).
DK 148 str. nustatyta, kad transporte (...) ir kitose ekonominės veiklos srityse darbo bei poilsio laikas atsižvelgiant į darbo sezoniškumą bei kitas sąlygas gali skirtis nuo šio Kodekso nustatytų normų. Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumus šiose veiklos srityse nustato Vyriausybė. Taigi DK 148 str. suteikia įgaliojimus Vyriausybei patvirtinti tam tikrose ekonominės veiklos srityse tik darbo ir poilsio laiko ypatumus, įgaliojimų patvirtinti darbo apmokėjimo ypatumus jis nesuteikia. Paminėtina, kad Ypatumai parengti įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos 2002-03-11 direktyvą 2002/15/EB „Dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąją kelių transporto veikla, darbo laiko organizavimo“ (toliau – Direktyva), kurioje jos tikslas apibrėžtas – nustatyti minimalius darbo laiko organizavimo reikalavimus, siekiant pagerinti asmenų, kurie verčiasi mobiliąją kelių transporto veikla, sveikatos apsaugą ir saugą, kelių eismo saugumą bei suvienodinti konkurencijos sąlygas (Direktyvos 1 str.). Direktyvoje nakties laiko sąvoka yra apibrėžta taip: tai nacionalinės teisės aktais apibrėžiamas mažiausiai keturių valandų laikas periode nuo 00.00 iki 07.00 val. (Direktyvos 3 str. h p.). Naktinis darbas – tai bet koks darbas nakties metu (Direktyvos 3 str. i p.). Vadovaujantis Direktyvos 7 str., valstybės narės imasi priemonių, būtinų užtikrinti, kad kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas neviršytų dešimties valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį; kompensacija už naktinį darbą skiriama pagal nacionalinės teisės aktuose numatytas priemones. Taigi Direktyva kategoriškai nenusako, kad padidintas darbo užmokestis (kompensacija) už darbą naktį priklauso tik už darbą pagal nakties laiko sąvoką, apibrėžtą Direktyvoje.
Darbo apmokėjimo už naktinį darbą principas negali skirtis priklausomai nuo to, ar vežimui taikomas Reglamentas su Ypatumais, ar ne. Nuo šios aplinkybės priklauso taikomos darbo ir poilsio laiko taisyklės, bet ne apmokėjimo principas. Be to, vienos nakties/darbo dienos/savaitės metu vairuotojas gali vykdyti vežimus, patenkančius ir nepatenkančius į Reglamento reguliavimo sritį (tokiais atvejais taikoma pirmenybė Reglamentui ir Ypatumams, bet tai visiškai nepaaiškintų, pagal kokias taisykles būtų apmokamas darbas naktį).
Visiems vairuotojams (kaip ir visiems kitiems darbuotojams) taikomas vienodas darbo apmokėjimo už naktinį darbą principas (vienoda apsauga), t. y. DK 193 str. nustatyta tvarka apmokamas darbas (faktinis darbo laikas) nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto, pagal nakties laiko sąvoką, nustatytą DK 154 str. 1 d. Nakties laikas, minimas Ypatumų 10 p. – nuo 00 val. iki 7 val. – taikomas tik Ypatumų 11.4 p., kuris nusako, kad kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį, prasme (t. y., specialiąja prasme). Aiškinant sistemiškai, Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų, patvirtintų LR Vyriausybės 2003-05-14 nutarimu Nr. 587, 1.7 p. principas, kad DK 154 str. nuostatos dėl darbo naktį netaikomos transporte, apima tik DK 154 str. 2 d. (naktiniu laikomas darbas, jeigu trys darbo valandos tenka nakčiai; naktinis darbo laikas sutrumpinamas viena valanda), 154 str. 5 d. (tam tikrais atvejais nakties darbo trukmė netrumpinama) nuostatas, o 154 str. 1 d. nuostatą, kad nakties laikas yra kalendorinis laikas nuo 22 val. iki 6 val., tik tiek, kiek tai susiję su DK 154 str. 2 d. nuostatomis taikymu (nes Ypatumai įtvirtina nuostatą, kad kai atliekamas naktinis darbas, o juo laikomas bet kuris darbas nuo 00.00 val. iki 07.00 val., kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 val. per kiekvieną 24 valandų laikotarpį).
Viename straipsnyje radau
"Kai darbuotojas komandiruojamas į ES ar EEE valstybę narę ilgesniam nei 30 dienų laikotarpiui, jam taikomi ES bei Lietuvos teisės aktuose įtvirtinti minimalūs komandiruojamo darbuotojo apsaugos standartai, pavyzdžiui, darbdavio pareiga mokėti užsienio valstybėje galiojantį atlyginimą".
Vairuotojas komandiruojamas 2 mėnesiams į Daniją, Švediją (vežios krovinius), pagal tai išeina, kad jam reikia mokėti Danijos ar Švedijos MMA?
Gal kas daugiau gali paaiškinti, kur tai reglamentuota?
"Kai darbuotojas komandiruojamas į ES ar EEE valstybę narę ilgesniam nei 30 dienų laikotarpiui, jam taikomi ES bei Lietuvos teisės aktuose įtvirtinti minimalūs komandiruojamo darbuotojo apsaugos standartai, pavyzdžiui, darbdavio pareiga mokėti užsienio valstybėje galiojantį atlyginimą".
Vairuotojas komandiruojamas 2 mėnesiams į Daniją, Švediją (vežios krovinius), pagal tai išeina, kad jam reikia mokėti Danijos ar Švedijos MMA?
Gal kas daugiau gali paaiškinti, kur tai reglamentuota?
Diskusijos
-
Programa "Debetas"
27 minutės |
failai: 3 |
jorja » 787
-
nedarbingumas
apie 1 valanda |
failai: 0 |
Pelnas99 » 198
-
darbo sutarties keitimas
apie 2 valandų |
failai: 26 |
Tininga » 2522
-
Skolų nurašymas/ beviltiškos skolos
apie 3 valandų |
failai: 5 |
ras123 » 461
-
Dėl programos apskaita5
apie 3 valandų |
failai: 0 |
wika3 » 12
-
Buhalterinė programa "Centas"
apie 4 valandų |
failai: 230 |
leliuks » 23333
-
Kaip skaičiuojama kompensacija už nepanaudotas atostogas išeinant išdarbo savo noru?
apie 7 valandų |
failai: 17 |
Tininga » 1097
-
Vežėjų paslaugų PVM
apie 7 valandų |
failai: 11 |
Liusina » 522
-
Rivilė
apie 7 valandų |
failai: 283 |
Caskada » 15200
-
Finvalda
apie 8 valandų |
failai: 109 |
allana » 6220
-
prastovu iforminimas ir apmokejimas
apie 9 valandų |
failai: 15 |
Tabeliss » 1391
-
Dienpinigiai už komandiruotę
apie 22 valandų |
failai: 2 |
lllaima » 997
-
PVM deklaracija FR0600
1 diena |
failai: 46 |
Rasute » 6996
-
PLN204 ir pelno (nuostolio) ataskaita
1 diena |
failai: 4 |
allana » 750
-
PVM Grąžinimas iš UŽSIENIO
1 diena |
failai: 0 |
blackgate » 262
-
Nemokama apskaitos programa
1 diena |
failai: 1188 |
AdCopy » 15873
-
Rivilė: Personalas ir alga
1 diena |
failai: 102 |
Paula » 3056
-
Buhalterinės programos
3 dienų |
failai: 0 |
Jesika » 13
-
Sąskaitų korespondencijos
3 dienų |
failai: 1 |
Irminaa » 118
-
Pinigai
4 dienų |
failai: 0 |
wil123 » 13
-
Pvm sąskaita-faktūra
4 dienų |
failai: 45 |
Vaitaura » 6358
-
Kas veda ūkininkams apskaitą
4 dienų |
failai: 53 |
Ligitaa » 5715
-
Darbas poilsio ir šv.dienomis
4 dienų |
failai: 3 |
cymukas » 725
-
GPM išskaičiavimas ir NPD taikymas
4 dienų |
failai: 37 |
Tininga » 5008
-
Mažoji bendrija
4 dienų |
failai: 44 |
Jesika » 7295
- Tax.lt forumo taisyklės
- Paieška forume
Kas prisijungęs?
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Atmintinė
Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2021 m. I ketv. | 0.03 proc |
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2021 m. I ketv. | 0.01 proc |
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija nuo 2021-01-01 | 198.29 EUR |
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA) nuo 2021-01-01 | 3.93 EUR ir 642 EUR |