Tininga
50079
#1391252 2018-05-04 15:52 Tininga redaguota: 2018-05-04 15-54

Violaa rašė:


Naujame Darbo kodekse rašoma :
"127 str. 5. Teisė pasinaudoti visomis ar dalimi kasmetinių atostogų (arba gauti piniginę kompensaciją už jas šio kodekso nustatytu atveju) prarandama praėjus trejiems metams nuo kalendorinių metų, kuriais buvo įgyta teisė į visos trukmės kasmetines atostogas, pabaigos, išskyrus atvejus, kai darbuotojas faktiškai negalėjo jomis pasinaudoti."

Vadinas 3 metų ribojimas atleidžiiant darbuotoją ir išmokant jam piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas išliko


Įsiskaitykite į formuluotę! Ji tikrai nereiškia trejų metų!
Be to, jau minėjau, kad pereinamuoju laikotarpiu darbuotojai turi teisę į visas atostogas ir į visą kompensaciją. Turiu ir raštišką VDI atsakymą tuo klausimu.
Taip pat tokį pat paaiškinimą VDI yra pateikusi AAM aktualijose, taip pat komentuoja ir Merits.

Tačiau, atrodo, pati žinote geriau už visus. Kam tada ir klausinėti...


Violaa
42
#1391263 2018-05-04 16:51 Violaa

Tininga rašė:



Violaa rašė:


Naujame Darbo kodekse rašoma :
"127 str. 5. Teisė pasinaudoti visomis ar dalimi kasmetinių atostogų (arba gauti piniginę kompensaciją už jas šio kodekso nustatytu atveju) prarandama praėjus trejiems metams nuo kalendorinių metų, kuriais buvo įgyta teisė į visos trukmės kasmetines atostogas, pabaigos, išskyrus atvejus, kai darbuotojas faktiškai negalėjo jomis pasinaudoti."

Vadinas 3 metų ribojimas atleidžiiant darbuotoją ir išmokant jam piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas išliko


Įsiskaitykite į formuluotę! Ji tikrai nereiškia trejų metų!
Be to, jau minėjau, kad pereinamuoju laikotarpiu darbuotojai turi teisę į visas atostogas ir į visą kompensaciją. Turiu ir raštišką VDI atsakymą tuo klausimu.
Taip pat tokį pat paaiškinimą VDI yra pateikusi AAM aktualijose, taip pat komentuoja ir Merits.

Tačiau, atrodo, pati žinote geriau už visus. Kam tada ir klausinėti...



O kaip tada traktuoti teisininko komentarą kurį įdėjau , citata " apribojant šią kompensaciją ir ją mokant už ne daugiau kaip per trejus metus sukauptas atostogų dienas" ?
Beje, aš nežinau daugiau už kitus, aš klausiu, domiuosi ir ieškau atsakymo smile
Gal galite čia įdėti atsakymą iš VDI, dėkoju smile


Tininga
50079
#1391264 2018-05-04 16:59 Tininga
Jūs įdėjote straipsnį iš žiniasklaidos, o ten visko būna. Nebūtinai tikslūs tie komentarai, ir nebūtinai tiksliai pateikiami. Per ilgametę patirtį visko esu mačiusi... Čia minima senojo kodekso formuluotė, tad jau vien tai rodo, kad atsakymas nėra tikslus.

O VDI atsakymą galėčiau pirmadienį įdėti, nes nebesu prie kompiuterio. Ten yra pateiktas ir skaičiavimo pavyzdys, kaip reikės skaičiuoti atostogų likutį pasibaigus pereinamajam laikotarpiui (t.y. Po 2020-07-01).


Violaa
42
#1391265 2018-05-04 17:00 Violaa
Beje, gerb Tininga, ar čia ne jūsų komentaras, kuriame jūs teigaite , apie 3 metų ribą ? Kodėl pakeitėte nuomonę ? smile
Prisegti failai

Безымянный25.JPG 52 KB

Tininga
50079
#1391266 2018-05-04 17:07 Tininga

Violaa rašė:


Beje, gerb Tininga, ar čia ne jūsų komentaras, kuriame jūs teigaite , apie 3 metų ribą ? Kodėl pakeitėte nuomonę ? smile


Ne tik aš pakeičiau nuomonę smile
VDI dar rudenį komentavo taip pat, bet vėliau, gal gruodžio mėnesį, jau atsirado ši pozicija. smile
Ir dar yra principas - jei yra abejonių dėl nuostatų taikymo, jos aiškinamos darbuotojo naudai.


Violaa
42
#1391267 2018-05-04 17:10 Violaa

Tininga rašė:



Violaa rašė:


Beje, gerb Tininga, ar čia ne jūsų komentaras, kuriame jūs teigaite , apie 3 metų ribą ? Kodėl pakeitėte nuomonę ? smile


Ne tik aš pakeičiau nuomonę smile
VDI dar rudenį komentavo taip pat, bet vėliau, gal gruodžio mėnesį, jau atsirado ši pozicija. smile
Ir dar yra principas - jei yra abejonių dėl nuostatų taikymo, jos aiškinamos darbuotojo naudai.



Tai jūs teigiate, kad jei darbuotojas turi sukaupęs atostogų už 10 metų, atleidžiant darbuotoją iš darbo jam išmokama piniginė kompensaciją už 10 metų nepanaudotų atsitogų ? Ir tai tiegia VDI ? ?

Tininga
50079
#1391268 2018-05-04 17:16 Tininga
Taip: kodeksas yra numatęs pereinamąjį laikotarpį visų sukauptų atostogų išnaudojimui, ir kompensavimui.
Kita vertus, jei išeina iš darbo, vadinasi, jis neturi galimybės jomis naudotis, tai galima sakyti, jog dar ir dėl to priklauso kompensacija smile


Tininga
50079
#1391269 2018-05-04 17:20 Tininga
Pridedu prieš kokį mėnesį gautą VDI atsakymą, čia fb. Bet turiu ir oficialų raštišką.
Prisegti failai

Screenshot_20180504-171922.png 250 KB



Violaa
42
1   #1391270 2018-05-04 17:33 Violaa redaguota: 2018-05-04 17-38
Taip, naujame darbo kodekse, tas sakinys ""išskyrus atvejus, kai darbuotojas faktiškai negalėjo jomis pasinaudoti" sukelia daug klausimu, pvz jei darbuotojas neatostogavo nes nebuvo jo kam pakeisti, aš va pati buhalterė ir nėra kam manęs pakeisti, jau nebuvau atsotogose 7 metus, vadinas ir kompensacija jei išeičiau iš darbo man priklauso už visą laikotarpį smile

Gerb. Tininga dekoju už diskusiją smile

RASA1978
12
#1391280 2018-05-07 08:34 RASA1978
Sveiki, noriu Jūsų paklausti. Darbuotojui iki 2017-07-01 perskaičiuota 80 D.D. atostogų. Nuo šių metų keitėsi darbo užmokestis ir darbo laikas, kaip man dabar paskaiciuoti VDU smile Ačiū.

Tininga
50079
#1391285 2018-05-07 08:52 Tininga

RASA1978 rašė:


Sveiki, noriu Jūsų paklausti. Darbuotojui iki 2017-07-01 perskaičiuota 80 D.D. atostogų. Nuo šių metų keitėsi darbo užmokestis ir darbo laikas, kaip man dabar paskaiciuoti VDU smile Ačiū.

Pirmiausia - kam skaičiuojamas VDU? Kompensacijai?



RASA1978
12
#1391291 2018-05-07 10:00 RASA1978
Darbuotojas nori išeiti atostogų, susikaupė tiek atostoginių, nes yra direktorius ir neatostogaudavo. smile



Tininga
50079
#1391295 2018-05-07 10:27 Tininga

RASA1978 rašė:


Darbuotojas nori išeiti atostogų, susikaupė tiek atostoginių, nes yra direktorius ir neatostogaudavo. smile

VDU skaičiuojamas iš 3 paskutinių mėnesių.
Kaip mokami atostoginiai - įmonė turėtų pasitvirtinti pati. Arba pagal darbuotojo darbo grafiką, arba pagal to laikotarpio, už kurį atostogauja, darbo grafiką.



RASA1978
12
#1391298 2018-05-07 10:36 RASA1978
Ar teisingai suprantu jeigu dabar nustatyta 1 val.per dieną, mėnesinis atlyginimas 100 Eur./ Prieš tai dirbo 8 val. per dieną. / Tai VDU skaičiuoju pagal valandinį.
vasaris 100 eur.19d./19val
kovas 100 eur.22 d. 22 val
balandis 100 eur.20d. 20 val.
300/61=4.92 Eur*8 val.39.36 Eur.
Ačiū Jums labai, dar neteko tokių skaičiuoti smile

Tininga
50079
#1391299 2018-05-07 10:42 Tininga

RASA1978 rašė:


Ar teisingai suprantu jeigu dabar nustatyta 1 val.per dieną, mėnesinis atlyginimas 100 Eur./ Prieš tai dirbo 8 val. per dieną. / Tai VDU skaičiuoju pagal valandinį.
vasaris 100 eur.19d./19val
kovas 100 eur.22 d. 22 val
balandis 100 eur.20d. 20 val.
300/61=4.92 Eur*8 val.39.36 Eur.
Ačiū Jums labai, dar neteko tokių skaičiuoti smile

Kaip suprantu, už pilną laiką mokėsite atostoginius? Dar tik klausimas dėl trumpinimų vasario ir balandžio mėnesiais. Buvo prieššventinės dienos, turėjo būti 0 valandų.



RASA1978
12
#1391303 2018-05-07 10:51 RASA1978
Kad po valandą tedirba tai ir prieš šventines dienas dirba po tą valandėlę. Bet jeigu skaičiuočiau tik už 1 val. ar nebūtų klaidingas skaičiavimas, nes tuo metu už kurį naudoja atostogas dirbo po 8 val.?

Tininga
50079
#1391304 2018-05-07 10:54 Tininga

RASA1978 rašė:


Kad po valandą tedirba tai ir prieš šventines dienas dirba po tą valandėlę. Bet jeigu skaičiuočiau tik už 1 val. ar nebūtų klaidingas skaičiavimas, nes tuo metu už kurį naudoja atostogas dirbo po 8 val.?

Na, yra tokia praktika, kad atostogas apmokame pagal tą krūvį, kuriuo dirbdamas sukaupė atostogas. Tai šiuo atveju lygtai teisingiau būtų apmokėti už 8 valandas,

Dar būna ir atvirkštinių variantų, tad tenka kartais pasvarstyti, kaip geriau skaičiuoti smile



Ilana
333
#1391679 2018-05-11 11:28 Ilana
Sveiki,
Skaičiuojant gegužės mėnesį kompensaciją už nepanaudotas atostogas, valandinį VDU turėčiau lyginti su gegužės mėnesio valandiniu VDU (400/176) ar su valstybės nustatytu - 2,45 € ?

Tininga
50079
#1391680 2018-05-11 11:39 Tininga

Ilana rašė:


Sveiki,
Skaičiuojant gegužės mėnesį kompensaciją už nepanaudotas atostogas, valandinį VDU turėčiau lyginti su gegužės mėnesio valandiniu VDU (400/176) ar su valstybės nustatytu - 2,45 € ?

MMA valandiniu vidurkiu.



Ilana
333
#1391681 2018-05-11 11:56 Ilana

Tininga rašė:



Ilana rašė:


Sveiki,
Skaičiuojant gegužės mėnesį kompensaciją už nepanaudotas atostogas, valandinį VDU turėčiau lyginti su gegužės mėnesio valandiniu VDU (400/176) ar su valstybės nustatytu - 2,45 € ?

MMA valandiniu vidurkiu.



Ačiū, kas atsiliepėte. Tai aš teisingai suprantu, kad reikia lyginti su gegužės MMA , kuris gaunasi 2,27 (400/176) Eur ? Nes kai paskambinau į darbo inspekciją jie tvirtina, kad turėčiau imti 2,45 Eur ir negali būti kitaip.


Diskusijos

Kas prisijungęs?

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis

Atmintinė

Atmintinė buhalteriui
Delspinigiai už ne laiku sumokėtus mokesčius ir baudas 2021 m. III ketv. 0.03 %
Palūkanos už naudojimąsi mokestine paskola 2021 m. III ketv. 0.01 %
Valstybinio socialinio draudimo bazinė pensija
nuo 2021-01-01
198.29 €
Minimalus valandinis atlygis ir minimali mėnesinė alga (MMA)
nuo 2021-01-01
3.93 € / 642 €

Įmonių finansinių ataskaitų duomenys

Balansai, Pelno (nuostolių) ataskaitos, Sodra
Pavadinimas FA Sodra
Konektus, UAB - -
Vilniaus rajono Žemės ūkio bendrovės Kyviškės motoklubas - -
Logvista, UAB
Laisvės pr. 60, Vilniaus m., Vilniaus m. sav. 05120
2015 - 2020 2018 - 2021
UADBB Dexpert
Šventorkalnio g. 7, Krėpštų k., Ryškėnų sen., Telšių r. sav. 88269
2018 - 2020 2018 - 2021
Namo Nugalėtojų g. 14B Vilniuje savininkų bendrija - -
Naujosios Akmenės darbininkų sąjunga - -
Jolė LT, UAB
Justiniškių g. 62A-201, Vilniaus m., Vilniaus m. sav. 05239
2018 - 2018 2018 - 2021
Kino spindulys, MB
Europos pr. 122, Kauno m., Kauno m. sav. 46351
2016 - 2017 2018 - 2018
Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija
Daržų g. 1, Rietavo m., Rietavo miesto sen., Rietavo sav. 90314
- 2018 - 2021
TV partneriai, UAB
A. Mackevičiaus g. 106-5, Kauno m., Kauno m. sav. 44203
2015 - 2020 2018 - 2021
VD CONTINENTAL MOTORS, MB
Dapkūnų g. 7, Meškuičių mst., Meškuičių sen., Šiaulių r. sav. 81442
2020 - 2020 2020 - 2021
Kompiuterių remontas, UAB - -
Meolita, UAB - -
Akeslita, UAB - -
Gongo, UAB - -